LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jan S t Z
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2007 16:49

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan S t Z »

Beste Benadeelden.

Als trosradar niet iets voor ons kan doen is het dan niet zo dat het aan de media gemeld kan worden denk o.a aan SBS of de telegraaf als ik zie hoeveel mensen hier worden benadeeld.Op het ogenblik is het naar mijn idee windstilte bij Yarden

dandie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:36

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door dandie »

Onlangs heeft de rechter uitgemaakt dat ziektekostenverzekeraar ONVZ haar voorwaarden van lopende contracten niet tussentijds mocht wijzigen.
Volgens mij gaat dat hier ook op. Yarden mag niet zo maar eenzijdig lopende verzekeringen wijzigen.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ik heb inmiddels een ingezonden schrijven verzonden aan de Zwolse courant , en aan de Meppeler courant.
Als zij het plaatsen komt het tenminste in de openbaarheid.
Nu lees ik nog niets over Yarden in couranten etc.

Ook heb ik aangeboden om mensen die niet weten hoe zij een brief moeten opstellen hen tehelpen als zij contact met mij opnemen.
Ik hoop dat er veel reactie komen, graag zoveel dat ik denk waar ben ik aan begonnen. :lol: :idea:

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

hallo jansen

ik wil best een voorbeeldbrief van je hebben dan kan ik ook hier in brabant schrijven naar de kranten

groetjes ayla

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@janssen

Is het een idee om je brief aan zoveel mogelijk dagbladen te versturen???

Hoe meer aandacht in de media, hoe beter!

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Even over de advocaat, dat hij gemakkelijk aan z'n geld zou komen.
Dat zou zo zijn als iedereen dezelfde oude polis had, maar dat is juist niet waar. Hij moet dus voor iedereen de polis uitzoeken, wat de werkelijke rechten waren, die waren nl. ook bij iedereen weer anders. Als je alleen al op dit forum leest, kan je dat al merken, dat bijna niemand dezelfde polis had en sommigen zelf niet eens weten waarop ze eigenlijk recht hadden omdat ze de polisvoorwaarden kwijt zijn. De advocaat kan alleen 1 brief sturen voor diegenen die exact dezelfde polis (recht op uitkering etc. ) hadden. Hij zal dus iedere polis moeten bekijken en kijken bij welke groep gelijken die hoort. Dan kan hij protesteren voor die klanten bij Yarden en sommeren de boel terug te draaien. Het zou best eens kunnen zijn dat voor iedere groep dat op een andere manier moet doen, omdat de voorwaarden anders waren.

Er werd gesteld dat de Nuva leden toch al een sommen verzekering hadden. Nu ik kan je wel vertellen dat is beslist niet waar. Ik had een pakketverzekering van NUVA. Zo zie je al weer de verschillen !

Verzekeringsmij staan ook onder toezicht en moeten zich ingedekt hebben of herverzekerd zijn om aan hun verplichtingen te voldoen. Denk dus niet dat yarden failliet gaat, dat verhaaltje is in de wereld geholpen door iemand die er belang bij heeft, dat mensen hun zaak niet durven doorzetten omdat ze bang zijn dat yarden daardoor failliet gaat. Dit gebeurt dus echt niet!!. Dit zijn verhaaltjes van een mol geweest en als je niet oppast gaan veel mensen dat geloven en dat doet onze zaak geen goed. YARDEN GAAT DUS ECHT NIET FAILLIET !

Pas op dat ook polisvrijen en niet polisvrijen tegen elkaar uitgespeeld worden. De polisvrijen hebben hun volledige premie al lang betaald en yarden plukt daar ieder jaar het volle rendement van. De niet premievrijen zouden wel kunnen overlijden voor ze de totale premie betaald hebben of zelfs nog maar heel weinig premie betaald hebben. Dat zijn dan zeer dure klanten!. Want wie moet die tekorten betalen?
Expres schets ik nu een omgekeerde situatie, waaruit zou blijken dat de nog premiebetalende mensen voor het nadeel zorgen i.p.v. de premievrijen. De waarheid is dat NIEMAND voor nadeel zorgt, of je nu premievrij bent of nog premie moet betalen, je hebt er recht op datgene te krijgen waar je in het verleden voor hebt gekozen en hebt betaald. Dus laat je niet tegen elkaar uitspelen.

Houd goed in de gaten waarom het eigenlijk gaat nl. Yarden wil ons iets anders geven, dan wat we gekocht hebben en ook nog minder en dat pikken we niet.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ayla en anderen:
Ik denk dat wij beter even kunnen afwachten wat het dagblad de Zwolsecourant Nu Stentor en de meppeler courant doen .

Of zij dit plaatsen of dat zij ook een contact met Yarden hebben.
In ieder geval hou ik jullie op de hoogte, mocht mijn schrijven wel geplaatst worden, dan zal ik deze letterlijk overnemen op deze site.
Groeten janssen. ( nicke name)
Laatst gewijzigd door janssen op 05 jul 2007 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Jagertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 00:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jagertje »

Ook ik heb een koopsompolis van Yarden twee jaar geleden gekocht
en dacht dat ik nu een eenvoudige crematie ten alle tijde zou kunnen
hebben.

Ook ik heb een nw. polis ontvangen waarbij mijn nabestaanden alleen over een geldbedrag kan beschikken en als ik dat bedrag zie kunnen ze mij alleen nog bij het grofvuil kwijt.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken moet ik een bezwaar schrijven of zo en is daar een voorbeeld van? En kan ik daar een voorbeeld van krijgen?

Hoe is de situatie nu op dit moment met deze toestand bij Yarden?
Wordt hier nu massaal protest tegen aangetekend?

Ik vind dit erg unfair ik was al blij dat ik die maandelijkse premie niet meer hoefde te betalen aangezien ik van een uitkering moet leven.

Nu ziet het er naar uit dat ik helemaal aan de latten komt te zitten als ik nu ook nog weer elke maand een aanvulling zou moeten doen om een redelijk bedrag voor een crematie voor mijn nabestaanden achter te laten.

Hoe nu verder? Ik heb er slapeloze nachten van.

Graag jullie hulp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Petra

ron031056
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2007 07:01

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron031056 »

Ben altijd verzekerd geweest bij de AVVL, een van de vele bedrijven die zijn overgenomen door Yarden, ook de polissen van mijn gezin zijn allmaal veranderd, als ik kijk wat het pakket was bij de AVVL en wat Yarden daar nu voor in de plaats doet, is dit een lachertje, en het kan allemaal maar, wij als leden hebben jaren goed geld betaald voor de polissen, nu alles duurder is geworden kunnen ze er geen winst meer op maken en word de trucendoos opengetrokken, ga hier niet mee akkoord, stuur in ieder geval een brief met je bezwaren, alle leden van Yarden zouden zich moeten verenigen en masaal protest aantekenen.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@ klazienaveen

natuurlijk heeft iedereen een eigen en individuele polis, maar de voorwaarden en regels zullen in het algemeen niet zo erg veel van elkaar verschillen.
we hebben het hier in totaal over 900.000 polissen en als die echt allemaal verschillend zouden zijn dan kan Yarden die nooit " en bloc" veranderen.
wel logisch is dat er oorspronkelijke verschillen zijn tussen de verschillende rechtsvoorgangers, maar dat zijn er niet zo erg veel dus het zal voor een advocaat (welke dan ook) niet zo vreselijk moeilijk zijn om een paar gebundelde pakketjes te maken.
Laatst gewijzigd door solight op 05 jul 2007 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Hierbij de aangetekende brief die wij verstuurd hebben naar Yarden als bezwaar op de poliswijzigingen:



Yarden Uitvaartverzekeringen nv
T.a.v. dhr. Hans Croes
Postbus 10118
1301 AC Almere


Betreft: poliswijzigingen 1 april 2007


Plaats, 26 juni 2007.


Geachte heer Croes.

In uw brief van 28 april jl. deelt u mee dat u besloten heeft om al “uw” polissen om te zetten naar de Yarden-natura-uitvaartverzekering. Wij beschouw dit als een éénzijdig besluit en inhoudelijk niet in overeenstemming met onze huidige vier polissen. Naast het feit dat het onze polis betreft, is onze polis al een natura-uitvaartverzekering. Als argument voor uw besluit gebruikt u “de behoefte aan meer flexibiliteit i.c. extra wensen”. Indien wij die flexibiliteit i.c. extra wensen zou hebben boven op onze huidige polis c.q. verzekerde dienstenpakket, dan hadden wij u dat persoonlijk laten weten door ons hiervoor extra te verzekeren. Nadere beschouwing van de gevolgen van uw besluit levert het volgende op.

Dagtekening brief.

Wij hebben uw brief donderdag 21 juni jl. in goede orde ontvangen. Er vanuit gaande dat de reguliere post niet 8 weken nodig heeft om bij een geadresseerde bezorgd te worden, gaan wij er vanuit dat u per abuis de datum van 28 april jl. op uw brief heeft genoteerd. Bovendien kan het niet zo zijn dat u in uw brief van 28 april 2007 met terugwerkende kracht de polisvoorwaarden éénzijdig wijzigt per 1 april 2007.

Natura-uitvaartverzekering

Het betreft de volgende vier polissen:

-

-

-

-


De keuze voor deze polissen is toen gemaakt om verrassingen te voorkomen, met deze polissen is het precies duidelijk wat je krijgt, niet meer en niet minder. Deze polissen die onze overeenkomst beschrijven zijn dus reeds lange tijd premievrij. Daarintegen is uw polis, die u in uw brief de schijn doet geven van een natura verzekering in onze ogen helemaal geen polis in natura maar een waardepolis.

Vaststelling.

Wij stellen vast:

1. dat uw brief van 28 april een geheel valse voorstelling van zaken geeft, u doet net voorkomen alsof wij dezelfde rechten zouden hebben als bij onze oude polis, doch dat is niet waar. In onze huidige AVVL/Yarden polis staan de zaken die in natura worden geregeld, in de nieuwe polis staat een bedrag, en wel een bedrag dat momenteel al ruim onvoldoende is om zelfs maar de allersimpelste uitvaart mee te kunnen regelen.

2. in uw brief schrijft u een hoger bedrag (3733,74 euro) dan als op de polis (2304,78 euro), doch dat bedrag is op de polis nergens meer terug te vinden, ook uw aanbod dat als de uitvaart via Yarden loopt dat er dan 60% korting wordt gegeven op de uitvaart staat nergens in de polis omschreven.

3. in uw brief schrijft u dat het bedrag correspondeert met het destijds afgesloten vaste pakket van diensten, doch dit lijkt ons niet in overeenstemming met de werkelijkheid, het lijkt ons dat u niet kunt waarmaken en schriftelijk kunt hardmaken, dat het bedrag dat nu op de polis staat de diensten die wij met onze AVVL/Yarden Natura hebben, kan bekostigen.

4. u doet voorkomen alsof het een gunst voor ons is dat wij met uw besluit om de 5 jaar wordt benaderd voor een aanbod om onze polis aan te passen, wij kunnen u verzekeren dat wij dat niet als zodanig voelen, onze huidige polis zijn reeds lange tijd premievrij en dat willen wij graag zo houden, net als de diensten die daar beschreven staan. Tevens lijkt het ons niet nodig, met in het achterhoofd deze misplaatste aktie van u om een poging te wagen onze AVVL/Yarden natura verzekering via een list om te zetten in een waardepolis.

5. de afkoopwaarde van de verzekering is gedaald van 70% naar 50% van de totaal betaalde premies is ons ter kennis gekomen, doch als u volhoud om ons de nieuwe polis Yarden Uitvaartverzekering door de strot te duwen, dan eisen wij vier keer het bedrag (3733,74 euro) dat u in uw brief vermeld wordt op, dit om ons dan maar elders bij een betrouwbare verzekeraar te verzekeren.

6. in de brief staat ook, Geen nadelen en er staat ook: Het grote voordeel is dat u nu meteen kunt zien waarvoor u verzekerd bent..... Wij hebben gekeken naar de polis, en zagen meteen dat wij een heel laag verzekerd bedrag hebben, en achter op de polis staan naast al de plichten die wij zouden hebben (kan dus niet, want onze oude AVVL/Yarden polis zijn allang premievrij) dat U de verzekeraar de kosten vergoed van de uitvaart tot maximaal het verzekerde bedrag. Waar staan dan onze andere rechten? Waar staan de diensten die wij in natura moeten krijgen? Welke natura? U heeft in het in de polis over geld... niet over diensten die u zult uitvoeren, de polis die u ons heeft toegezonden is in niets de polis die wij reeds hebben, wij zien nergens een voordeel in deze polis, alleen maar nadelen!

7. in uw brief refereert u naar flexibiliteit van de nieuwe polissen. Dit is niet wat wij wensten op het moment van afsluiten van onze natura verzekeringen en is op dit moment (en in de toekomst) ook niet wat wij wensen. Het zou u sieren als u zou komen met extra mogelijkheden als extra rouwkaarten of een extra volgauto. Dat is flexibiliteit.

Conclusie.

Onze conclusie is dat uw besluit om onze polissen te wijzigen een aanzienlijke en significante verslechtering betekent, zowel inhoudelijk als financieel. Dit ondanks dat u in uw brief van 28 april jl. aangeeft dat, wij citeren: “mijn oude rechten blijven gehandhaafd”.

Bezwaar.

Wij maken bij deze officieel bezwaar tegen de door u toegezonden polissen en verzoeken u dan ook nadrukkelijk om een rectificatie met betrekking tot de inhoud met vermelding dat deze volgens de oorspronkelijke door u ondertekende polissen uit achtereenvolgens 1991, 1991, 1998 en 2002 en de toen geldende polisvoorwaarden als naturaverzekering in de toekomst uit te gaan voeren.

Indien u hier niet toe overgaat, eisen wij bij deze vier keer het bedrag (3733,74 euro) dat u in uw brief vermeld wordt op, dit om ons dan maar elders bij een betrouwbare verzekeraar te kunnen verzekeren.

Tot slot.

Dit alles geschreven hebbende spreekt u in uw brief van 28 april jl., alinea 1 over “onze polissen” en vervolgens spreekt u over “uw polis”. Zo is het namelijk ook: het zijn onze polissen, wij zijn de verzekernemers die destijds bewust gekozen hebben voor een natura-verzekering met de daarbij behorende polisvoorwaarden en daar zullen wij u ook houden!

Vriendelijk verzoeken wij u om binnen twee weken na dagtekening van dit schrijven schriftelijk te reageren.

Hoogachtend,

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Voorbeeld brief concept staat in middels op http://www.yarniek.nl
plus reactie van advocaat uit beilen.
ron1872
Jouw brief komt er ook bij . :)
Alvast bedankt

Hebben jullie nog tips etc laat het dan even weten alvast bedankt
Laatst gewijzigd door mcwimpy51 op 05 jul 2007 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ron dat is een goed idee!
Succes.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

Op het volgende blok een antwoord van de administrator van de consumentenbond heb ik de hierna geplaatste reactie gegeven, zie de site en reageer ook daar!!!!
Administrator:"De wijziging van Yarden kan voor verzekerden wel degelijk ook voordelen opleveren. Door de zogenaamde flexibilisering zijn verzekerden in de toekomst niet langer gebonden aan een standaardpakket maar zijn ze vrij in het kiezen van verschillende onderdelen van de uitvaart. Voor verzekerden die een uitvaart wensen die afwijkt van het tot nu toe geboden standaardpakket kan dit voordeel opleveren. Daar staat inderdaad wel een nadeel tegenover. Het basispakket is in de nieuwe situatie na 5 jaar niet langer gegarandeerd.
MIJN ANTWOORD:
beste administrator.
Tot mijn verbijstering is na enkele weken uw verhaal nog hetzelfde, terwijl er duidelijker aanwijzingen zijn gekomen dat tenminste alle AVVL polishouders er aanwijsbaar sterk op achteruit gaan.
Daarom nog eenmaal de Feiten:
Mijn naturapolis AVVL was waardevast, door genoemde in de polis gedekte diensten.
Graag lees ik dat u dat ook vind.
De nieuwe polis is niet waardevast. Dekt ook slechts ten dele alle kosten van genoemde diensten. Ook dat zie ik graag door u bevestigd.
Bovendien is die dekking zo laag, dat niet eens alle noodzakelijke diensten daarvan betaald zullen kunnen worden: Dus dan valt er niet eens een keuze te maken. (Kortheidshalve zonder een calculatie in details) Dus helemaal geen voordeel Ook mee eens??
BOVENDIEN: U gaat voorbij aan het feit dat in de oude situatie, onder artikel 7, onderwerp inwisselbaarheid, het volgende staat: De diensten, die in deze voorwaarden vermeld staan in artikel 6, zijn inwisselbaar. Verzekeringnemer kan deze diensten ook inwisselen voor andere diensten welke binnen het pakket vallen, echter tot een gelijk bedrag als de standaarddiensten, en zonder recht op verrekening.Zo nodig kan u een kopie krijgen, maar als het goed is, heeft u natuurlijk , de zorgvuldigheid betrachtend, alle stukken doorgenomen voor u de eerdergenoemde (onjuiste) conclusie trok.
-Voor de volledigheid, Lidnummer 02034263 andere correspondentie is via brieven reeds bij u binnen-
Ik lees graag per omgaande uw reactie hierop in de hoop eindelijk voor de rechten van ons, consumentenbondleden, op te komen. Verschuil u NIET achter afspraken die alleen met individuen zijn te maken.
De kracht van de bond zit nu juist in het collectief. Maak dat dus maar waar, daar rekenen de leden op..

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Boshut

Wat de consumentenbond daar neer schrijft is toch volkomen een onzin verdediging.
Als verzekerde had je in het verleden ook de flexibiliteit om meer te willen dan het standaard pakket, het moest alleen extra betaald worden en dat geld voor de nieuwe wijze net zo hard.
Dus blijft alleen het nadeel over, ze kletsen dus gewoon yarden na, ik had ook niets anders verwacht, het is gewoon een commerciele instelling.Ze doen ook wel nuttige zaken, maar als het erop aankomt geven ze naar mijn mening niet thuis.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@
De rechter heeft juist uitgeproken dat een verzekeraar in principe het recht heeft de voorwaarden eenzijdig te wijzigen en dus dat een en-bloc clausule rechtsgeldig is, als de verzekerde maar het recht krijgt om de verzekering op te zeggen.
Laat je niet ontmoedigen en kisten door de eenzijdige informatie van testcase. Dit individu is gezien zijn wel zeer selectieve kennis een mol en werkt waarschijnlijk voor Yarden.

Groeten, Maxiem.

Note....
als de verzekerde maar het recht krijgt om de verzekering op te zeggen.
...en dat is dus precies de bedoeling van de firma Yarden.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@ maxiem

ik denk dat we juist blij moeten zijn met de argumenten van testcase. bij een eventuele rechtszaak is het nooit leuk als op het laatste moment een tegenpartij wat ogenschijnlijk geldige argumenten uit de hoge hoed tovert.

de kennis en bijdrage van testcase is juist waardevol om nu reeds te leren wat de argumenten van yarden zullen zijn zodat wij (of een eventuele advocaat/consumentenbond/rechtbijstand/radar) daar reeds bijtijds op kan inspelen en die argumenten gegrond kunnen ontzenuwen.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mcwimpy51,

Je schrijft: Dat je de brief van Ron1872 hebt opgenomen op je site.

Ik heb met de site toch veel moeite en kan de brief met de beste wil van de wereld NIET vinden. Kun jij mij instrueren hoe ik daar die brief wel kan vinden.

Met dank,

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 05 jul 2007 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ron1872,

Ik heb je brief met aandacht gelezen en ik moet zeggen dat hij goed in elkaar zit. Wel jammer dat je (is inschatting) er geen jurist naar hebt laten kijken, maar dat zou in de 2de ronde natuurlijk nog kunnen.

Je schrijft:
dit om ons dan maar elders bij een betrouwbare verzekeraar te verzekeren.
Dat geeft naar mijn mening goed weer hoe vele Yardenklanten er tegenaan kijken. Je hebt tegenwoordig blijkbaar betrouwbare en onbetrouwbare verzekeraars en een ieder voelt haarscherp aan tot welke groep de verzekeraar Yarden behoort.

Sukses, groeten Maxiem.

Gesloten