LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag solight,

Zo kun je het ook bezien, maar ik hou meer van het recht door zee type. Ben je een medewerker van Yarden, kom er dan ook voor uit. Eerlijkheid gaat bij mij altijd voor een of ander ander voordeel.

Groeten, Maxiem.

Note: overigens was die info al algemeen bekend en verouderd.

solight
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jun 2007 07:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

@ maxiem

eigenlijk ben ik het wel met je eens, maar in de praktijk blijkt helaas maar al te vaak dat eerlijkheid, een goede opvoeding en braaf gedrag niet veel helpen in de strijd tegen struikrovers

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag solight,

Het woord struikrovers ben ik nog niet tegengekomen in dit draadje. Wel schreef ik al dat:

degeen die wél accoord gaan, er minstens 1000 euro (4750 min 3750)op achteruitgaan als ze dood gaan

en

degeen die hun polis besluiten af te kopen, er minstens 3575 euro (4750 min 1175) op achteruit gaan.

Tel uit je winst!!! 8)

Groeten, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 jul 2007 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Maxiem:

Naar aanleidng van de standaardbrief (kon niet anders: lag al na 2 dagen in de bus :D ) hebben we van de week een tweede brief naar Yarden gestuurd. Die heb ik hier van het forum gehaald, maar flink ingekort om zoveel mogelijk onzakelijkheden eruit te halen:



Yarden Uitvaartverzekeringen nv
T.a.v. L.H. Weijens
Postbus 10118
1301 AC Almere


Betreft: poliswijzigingen 1 april 2007

Uw kenmerk:



Plaats, 2 juli 2007.



Geachte heer/mevrouw Weijens,

Ik heb uw brief d.d. 28 juni 2007, kenmerk 4753588 in goede orde ontvangen. Naast het feit dat ik niet per mail mijn bezwaar heb gemaakt maar per aangetekende brief, gaat u inhoudelijk niet in op onze bezwaren.

1. Dagtekening brief

In uw brief d.d. 28 juni jl. reageert u niet op mijn vaststelling t.a.v. onjuist datumgebruik en het mij in de gelegenheid stellen, om binnen 30 dagen te reageren op poliswijzigingen door Yarden. Ik stel vast dat u procedureel onzorgvuldig heeft gehandeld en sprake is van een onrechtmatige daad overeenkomstig artikel 6:162 van het Burgerlijk Wetboek.

2. Natura-uitvaartverzekering

U stelt in uw bovengenoemde brief dat “wij kunnen garanderen dat de waarde van uw nieuwe polis op dit moment voldoende is om de diensten uit uw oude polis af te nemen, mits Yarden de uitvaart verzorgt”. U staaft dit niet met een berekening.

In de oude situatie ben ik verzekerd in natura. Mijn premie-inleg garandeert mij, ongeacht de kosten, een daarbij behorend vast dienstenpakket. Met andere woorden, mijn dienstenpakket is altijd gelijk zonder dat er sprake is van op enig moment extra te betalen (geïndexeerde) premies c.q. kosten.

In de nieuwe situatie is dat niet meer aan de orde. Hier is geen sprake meer van een natura-verzekering, maar van een kapitaalverzekering. Weliswaar krijg ik het kapitaal niet uitgekeerd, maar ik mag er diensten voor “kopen”. De verzekerde waarde bepaalt nu of ik voldoende ben gedekt. Naar de toekomst toe schrijft u in uw brief van 28 april jl. dat ik voor de komende vijf jaar verzekerd ben tegen de stijging van de uitvaartkosten. Na deze 5 jaar doet u mij een aanbod om de polis aan te passen naar de situatie op dat moment. Met andere woorden, mijn 100% zekerheid, zoals die in de oude polis is overeengekomen, wordt nu ook nog eens om de 5 jaar door u ter discussie gesteld. We kunnen ervan uitgaan dat extra kosten gemaakt moeten worden om voor hetzelfde pakket verzekerd te blijven.




3. Vaststelling

In mijn brief d.d. 26 juni jl. stel ik zeven punten vast. Ook hier reageert u niet op, anders dan “wij zijn ervan overtuigd dat ook voor u deze wijziging in de toekomst zal leiden tot een voordeel ten opzichte van de voorgaande polis en voorwaarden”. Welk specifiek voordeel dit dan is laat u in het midden, want die zijn er niet, er zijn alleen nadelen.

4. Conclusies

1. U gaat in zijn geheel noch inhoudelijk noch financieel in op het gestelde in mijn brief d.d. 26 juni 2007.
2. U heeft een procedurefout gemaakt als gevolg van onjuist datumgebruik op uw brief en daardoor mij niet in de gelegenheid gesteld om polisvoorwaarden binnen 30 dagen te reageren op de eenzijdige poliswijziging. Er is sprake van een onrechtmatige daad
3. U benoemt niet de toekomstige voordelen die er volgens u zouden zijn t.o.v. de voorgaande polis en voorwaarden
4. Er is geen sprake van dat de waarde van de nieuwe polis voldoende is, er is sprake van onderverzekering c.q. u heeft de waarde onjuist berekend en niet in overeenstemming gebracht met de waarde van het dienstenpakket volgens de oude polisvoorwaarden nu én in de toekomst.
5. De in uw “nieuw polis” genoemde poliswaarde van € 2.304,78 behoort € 3.733,74 te zijn bij gebruik van een gecontracteerde uitvaartondernemer bij Yarden.
6. De nieuwe voorwaarden zijn t.o.v. de oude voorwaarden verslechterd, terwijl u doet voorkomen alsof deze een verbetering zijn.
7. Onze garantie op een vast dienstenpakket zonder extra (geïndexeerde) premie-inleg c.q. extra kosten is verdwenen.

5. Afkoopwaarde

In uw brief van 28 juni schrijft u over een afkoopbedrag van onze polissen, maar geeft daarin geen specificatie wat dit voor ons in zou kunnen houden. Ik verzoek u om apart per polis ons een aanbod te doen. Het gaat om de volgende polissen:

-

-

-

-

Uiteraard gaan wij ervan uit dat u dit doet met inachtneming van de originele AVVL/Yarden polissen met de daarbij behorende polisvoorwaarden en niet volgens de nieuwe polis en polisvoorwaarden, waartegen wij bij u bezwaar hebben aangetekend. De originele en ondertekende polisbladen hebben wij netjes bewaard en waren en zijn de enige rechtsgeldige bescheiden.

6. Bezwaar

Ik handhaaf mijn bezwaar en claim zoals genoemd in mijn brief van 26 juni 2007 en ga niet akkoord met de inhoud van uw brieven d.d. 28 april 2007 en 28 juni 2007.

7. Tot slot

Ik verzoek u nogmaals dringend zowel inhoudelijk als financieel te reageren op het gestelde in mijn brief van 26 juni jl. en deze brief en verzoek u dringend af te zien van een standaardbrief, zoals door u verzonden op 28 juni 2007. Ik verwijs u hiervoor ook naar de originele AVVL en Yarden polisvoorwaarden, waarin staat dat AVVL/Yarden er in redelijkheid alles aan zal doen om eventuele klachten naar tevredenheid van verzekerden op te lossen.

In afwachting van uw reaktie.

Hoogachtend,




Inhoudelijk is de strekking gelijk aan de eerste brief die we hebben gestuurd, alleen hebben we punt 5 toegevoegd. Het antwoord zal wel enige tijd in beslag gaan nemen. Uit voorzorg hebben we dus nu alles bij de Rechtsbijstand ondergebracht. Kan maar zo zijn, dat je pas een oplossing/uitspraak over een jaar hebt!

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Dag mcwimpy51,

Je schrijft: Dat je de brief van Ron1872 hebt opgenomen op je site.

Ik heb met de site toch veel moeite en kan de brief met de beste wil van de wereld NIET vinden. Kun jij mij instrueren hoe ik daar die brief wel kan vinden.

Met dank,

Groeten, Maxiem.
Beste Maxiem even beter lezen Ik heb gezegd Komt er ook op
en om iets duidelijker te zijn .Vanavond laat.
Ik heb momenteel niet alleen contact via dit forum maar ook met anderen gedupeerden etc .Vandaar ook mij oproep een tijdje terug zijn er mensen die kunnen helpen juristen ,verzekerings deskundige etc of gewoon mensen die mailings kunnen maken of connecties hebben met de media kranten etc.
Zoals Ron al zei organiseren etc
Maar tot nu toe jammer genoeg weinig reacties.
Dus Maxiem er word gewerkt zie ook de reactie van de Hr Beilen op de website http://www.yarniek.nl
Plus contacten houden met alle gedupeerden die zich via Yarden-Uniek hebben ingeschreven en ze verwittigen dat ze nu op http://www.yarniek.nl terecht kunnen en niet te vergeten op dit heerlijke forum. :)
Dus dan snap je dat wij soms wat tijd tekort komen.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ron1872 ik mis in je brief dat je ook de polisvoorwaarden niet gewijzigd wil hebben.

Daar ik verwacht dat het wel een lange tijd in beslag zal nemen voordat er een uitspraak of wat voor aanbod ook maar komt.In die tussentijd(het is niet te hopen)kan er van alles gebeuren en met yarden weet je het nooit.
Heb ik het volgende ook in mijn protest/antwoord geschreven:
In antwoord op Uw schrijven van ............deel ik U mede, dat ik Yarden zal houden aan de oude natura verzekering en tevens oude polis cq voorwaarden.
................................................................................
En eindig:
Daar ik alle bescheiden bij mijn advocaat heb gedeponeerd, zal ik de uitkomst daarvan afwachten aleer verdere stappen te ondernemen.
Hieruit kunt U opmaken, dat ik voorlopig geen inlichtingen en uitsluitsel zal geven wat te doen met de verzekeringen en geldt voor mij slechts het bovengenoemde.

Misschien een ideetje voor anderen.
Het was een antwoord op hun verzoek voor inlichtingen omtrent het stoppen en dus afkopen van de verzekering.Hun belang ligt daar, want er was een antwoord nummer envelop bijgesloten.Linke jongens toch.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

yarden heeft niet gelijk, jullie gaan de rechtzaak winnen.
kom op voor de ouderen en ga spandoeken maken en ga voor de deur staan bij yarden en bel kranten op en de media. omroep flevoland komt altijd als u maar voor de deur blijft staan en laat zien dat u boos bent. Hang spandoeken op de snelweg op bevoorbeeld op de A1 of op de A2 daar bruikt u een veel grotere plubliek mee.
Ga niet stil zitten in u luie stoel, en doe iets tegen die mafia.
Volgens mij zijn jullie allemaal melkkoeitjes en durven jullie niet goed te vechten voor jullie geld.

Wij zijn eenm aktie groep tegen yarden, die op komen voor de ouderen mensen en mensen die niet goed te been zijn die hart hun geld nodig hebben.

Brieven schrijven helpt niet, kijk wat de mensen allemaal doen in amerika daar komen ze allemaal uit hun luie stoel.
Daar hebben ze geen praatjes meer.
Vecht voor jullie geld laat zien dat u een leeuw of een tyger bent of een slang die gif spugt. Dan gaat u winnen niet op die manier die jullie willen.
Weetje waar om de consumentenbond niks doet dat ze het jullie zelf hebben aan gesmeerd kijk maar drie jaar terug in de tijdschrijft dan begrijpt u het al. Vecht voor u geld kom op voor de ouderen.
Deel folders uit met yarden is een slechte uitvaardverzekering bevoorbeeld op stations, waarveel mensen komen.
mochten jullie nog vragen hebben kom maar op.
Ik ben niet uit op onrust of zo of om ruzie te maken.
Maar ik kom op voor de mensen die het echt nodig hebben.
Ik ga ook over een jaar dood en van een kalle kip kunnen ze toch niet plukken mensen. Maar in Ede hebben we met eiren gegooit en in vianen op de barderie de kraam opgegooit met vijftig man of zo.
Tot volgende week allemaal op de aktie dag bij yarden in almere

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

Neem u boxhandshoenen maar mee voor yarden, en vecht voor u geld.
Als je netjes bent daar berijkt u het niet mee dan kan je lang wachten.
blokkeer u rekening van u bank, als het geld niet binnen komt dan krijgt yarden het zwaar en dan komen ze met een voorstel aktie en deel de rode kaart uit bij de bank.
Laat u maar horen allemaal vecht voor u geld en deel de rode kaart uit bij de bank. advocaat briel die wil alleen maar snel rijk worden en heeft zich nooit op deze web laten horen mensen. En dat is mij mening!!!
Dus Johan is niet gek maar slim.

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Ron,

Ik hoop dat je "even" geduld hebt met Yarden. Mijn verloop is exact hetzelfde als bij jou. Inhoudelijk komen onze brieven op hetzelfde neer. Alleen heb ik op mijn laatste brief (inhoudelijk dus hetzelfde als jouw laatste brief) na 3 maanden nog steeds geen antwoord. Ik heb de brief nogmaals verzonden. Tevens nog een aantal mailtjes verzonden waarin ik vroeg om een antwoord maar helaas........

Ik vrees dat ik op een stapel stalker of iets dergelijks terecht ben gekomen erg frustrerend! Ik ben heel benieuwd of jij meer succes hebt dan ik.

Groetjes,
Karin

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Johny,

Ik wil je nogmaals vragen hoe het nu met jou zit. Op het andere forum gaf je aan dat jij al je geld terug had gekregen omdat je een goede advocaat had.

Ik denk dat iedereen op dit forum er meer aan heeft om te horen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen dan constant oproepen te doen voor demonstraties.
Laatst gewijzigd door Karing op 05 jul 2007 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Volgens mij bereik je er niets mee om een incasso stop te zetten voor Yarden. Je polis is daarmee niet terug gezet en je staat te boek als wanbetaler, wat wel eens gevolgen kan hebben voor de verzekering op zich.

Niet slim dus! Dan zou ik nog meer voelen voor de eerder aangekondigde spandoeken aktie, hoewel ook dat niet echt mijn ding is. Met geweld en schreeuwen bereik je echt niets :D

Ik zou dan eerder gaan voor een gecoordineerde mailing naar alle kranten met een ingezonden artikel, waar je de praktijken van Yarden aan het publiek bekend maakt. Daar tref je ze echt keihard mee! Ik heb jaren in de commercie gewerkt en het is daar een bekend feit dat negatieve reklame 4 keer zo hard gaat als positieve reklame.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

@Karin

Dat is inderdaad niet echt bemoedigend om te horen. Ik heb de tweede brief van de week op de bus gedaan met de antwoord enveloppe van Yarden. Een koud kunstje voor hun dus om de brief zogenaamd te laten verdwijnen, omdat die niet aangetekend was. Tot zoiets acht ik ze absoluut toe in staat.

De eerste brief (met het bezwaar) hebben we aangetekend verstuurd en via hun reaktie en ontvangstbevestiging via TNT hebben we het bewijs dat hij aangekomen is. We hebben inmiddels de Rechtsbijstand erop gezet, dus we wachten wel af.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

johnnny

hou toch eens op met die rare berichten, wat doe jij dan heb je zelf de krant ingelicht, tv of jut je de boel alleen maar op.
liever vechten op de nette manier en denk maar niet dat ze ons monddood maken en hoezo met eieren gegooid er is niets van bekend dat het gebeurd is.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag karing,
Je schrijft:

Ik hoop dat je "even" geduld hebt met Yarden. Mijn verloop is exact hetzelfde als bij jou. Inhoudelijk komen onze brieven op hetzelfde neer. Alleen heb ik op mijn laatste brief (inhoudelijk dus hetzelfde als jouw laatste brief) na 3 maanden nog steeds geen antwoord. Ik heb de brief nogmaals verzonden. Tevens nog een aantal mailtjes verzonden waarin ik vroeg om een antwoord maar helaas........
Ik weet niet of jij ook de KIFID hebt ingeschakeld, maar uit onderstaande tekst is duidelijk dat Yarden verplicht is een interne klachtenprocedure te hebben, gebaseerd op wettelijke regels en richtlijnen van de KIFID (Yarden is aangesloten bij de kifid). Je kunt het reglement van de klachtenprocedure dus opvragen (kifid schrijft: een goede dienstverlener zal u daarover graag nader informeren). :wink:

Bovendien zou je de richtlijnen ook bij de kifid zelf kunnen opvragen.

Quote,

Als u een klacht heeft over een financieel product of een financiële dienst staat u er niet alleen voor. Een dienstverlener is verplicht uw klacht adequaat te behandelen. De wetgever heeft in de Wet op het financieel toezicht de eis neergelegd dat elke financiële dienstverlener verplicht is een interne klachtenprocedure te hebben. De wetgever stelt ook nadere regels waaraan de interne klachtenprocedure dient te voldoen. Aanvullend heeft Kifid richtlijnen voor interne klachtenprocedure beschikbaar gesteld aan alle bij Kifid aangeslotenen. Al deze wettelijke verplichtingen en richtlijnen hebben onder andere als doel het voor u mogelijk te maken dat:

u uw klacht zonder omwegen kunt indienen (onder andere vermijden dat u uw klacht steeds opnieuw moet toelichten, dat u niet eindeloos wordt doorverbonden of dat u geen gehoor vindt voor uw klacht).
u weet wie uw klacht gaat afhandelen (naam en functie)
een klacht wordt beoordeeld mede op basis van door u aangedragen feiten.
u op de hoogte wordt gehouden van de voortgang in de behandeling van uw klacht (geen bericht is goed bericht gaat niet op, een goede dienstverlener zal u tussentijds informeren, ook als u daar niet expliciet om heeft gevraagd).
uw klacht naar uw tevredenheid wordt opgelost (een goede dienstverlener luistert ook naar de eventueel door u voorgedragen oplossingen voor de klacht) of dat u weet welke mogelijkheden u heeft als de dienstverlener u bericht wat hij met uw klacht heeft gedaan en u niet content bent met voorgestelde oplossing.
Kortom: vraag of uw dienstverlener een interne klachtenprocedure heeft en hoe het binnen uw dienstverlener is ingevoerd. Een goede dienstverlener zal u graag nader informeren.

unquote.

Bron: KIFID

Vriendelijke groet, Maxiem.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

Voor het overzicht, wat ik heb gedaan:

1. klacht, aangetekend indienen bij Yarden (verzoek terugzetting naar naturapolis). Stel termijn: binnen drie weken laten antwoorden)
2. Je krijgt een standaard brief terug van Yarden (kan niet, enz)
3. stuur nog een brief naar Yarden (liefst aangetekend). Doe een *voorstel*: weer terugzetting naar naturapolis. Haal de consumentenbond aan: "omzetting is nadelig voor premievrijen"
4. Ga naar de site van Kifid en dien daar klacht over Yarden in (je krijgt vragen): je krijgt de bevestiging van je klacht en wat je geschreven hebt in je mailbox
5. kopieer alles (brieven aan Yarden, oude polis-voorwaarden AVVL, nieuwe polis en voorwaarden) en stuur deze naar de KIFID, meldt het verkregen klachtnummer in de brief
6. je krijgt een brief terug van Kifid, ook met het verzoek actuele ontwikkelingen door te geven (heb ik inmiddels gedaan, door een paar antwoorden van dhr. van Wageningen, directievoorzitter, van zijn weblog op de site van Yarden door te geven
6. ga naar de site van yarniek.nl en geef je op (samen sterker)
7. spreek je ongenoegen uit op de site van Yarden
(weblog, geen registratie nodig)

Het is even wat werk, maar ja... Laat het 'schrijven van een brief' het je niet tegenmaken. Schrijf op wat je denkt, dan gaat het veel gemakkelijker :-) Succes! Heb je nog vragen, laat maar even weten

Bas

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag maxiem

ik heb 20 juni alle corspondentie naar KIFID gestuurd , maar niets gehoord of het ontvangen is.

groetjes ayla

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ayla,

Dan zou ik dus morgen even telefonisch informeren of alles goed is aangekomen. Tel.:

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG

Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248

Vriendelijke groet, Maxiem.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

dag maxiem,

Dat zal ik morgen dus even doen

vriendelijke groet, ayla

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Ayla:

Jonnny probeert alleen maar de zaak op te stoken, jennen, maar daar schiet je weing mee op.
Zelf ben ik benieuwd of de couranten mijn schrijven plaatsen, bij de Stentor zou dat morgen kunnen zijn, deze krant heeft een behoorlijke lezerskring van ongeveer helft Gelderand-Overijssel ook ongeveer de helft en een gedeelte van Drenthe.
Dat is natuurlijk wel negatieve reclame voor Yarden.
Alleen ben ik wel verplicht mijn naam en adres er bij te zetten, maar daar treur ik niet om.

Even afwachten of deze couranten ook een deal met Yarden hebben of dat zij voor vrije nieuws vergaarding zijn.
Laatst gewijzigd door janssen op 05 jul 2007 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

boshut
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jun 2007 15:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door boshut »

laat je niet kisten door yarden.
ik heb op de site van yarden de HEER van wageningen een paar kritische vragen gesteld, eerder op deze site vermeld, wacht op antwoord. Tevens in Groningen het Dagblad van het Noorden ingeseind, heb daar een interview gegeven en hoop op plaatsing nog deze week. Let in het noorden dus op deze krant. Bij plaatsing zal ik hier over berichten. ook de reactie op mijn kritiek op de administrator van de consumentenbond, tot dusver een dood paard, zal ik bekend maken. Alle -nette- middelen gebruiken mensen, trek alle registers los, net als velen van ons, de zaak is het waard.

We laten ons -voorlopig nog niet- kisten door yarden!!!

Gesloten