LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Oproep aan iedereen die een natura-pakket verzekering hebben van AVVL Uitvaartzorg cq. Vereniging voor Crematie AVVL en/of YARDEN-select om daar niet mee akkoord te gaan. Ze zijn verplicht het rechtenpakket uit te voeren ongeacht de kosten op dat moment.
Vandaar dat zij op 1-10-2006 deze verzekeringsvorm niet meer aanbieden. :wink:

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

Zie ook reactie YARDEN-AVVL Naturaverzekering. :!:

HPRutteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2007 16:01

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HPRutteman »

HIERBIJ TOON IK U EEN EMAIL DIE IK VERSTUURT HEB NAAR YARDEN.

GEACHT BESTUUR,
NAAR AANLEIDING VAN HET PERSBERICHT 4-5-2007 ALG.DAGBLAD. WIL IK HET VOLGENDE KWIJT IK HEB NOOIT EEN BERICHT GEHAD VAN EEN POLISWIJZIGING .DAT IS FOUT EEN FOUT TWEE IS DAT IK EENZIJDIGE POLISWIJZIGING NOOIT EN TE NIMMER ZAL AANVAARDEN, EN DESNOODS MET JURYDISCHE STAPPEN ZAL AANVECHTEN. IK BEN OP 01-02-1976 MET MIJN VOLLE VERSTAND EEN UITVAARTVERZEKERING IN NATURA AANGEGAAN, EN HET GAAT NIET AAN DAT DE WENSEN VAN DE VERZEKERDEN VERANDERD ZIJN. DAN MOETEN DIE MENSEN ALS ZE ER TOETERS EN BELLEN BIJ WILLEN ZICH NET ALS ANDERE VERZEKERINGEN ZICH BIJVERZEKEREN. MAAR DAT IS WEET IK HAAST WEL ZEKER NIET HET PUNT, HET PUNT IS GELD. IK HEB GISTEREN NAAR YARDEN GEBELD, EN NAAR WAT IK NU SCHRIJF HOOP IK DAT IK NIET ALS RACIST BESCHOUWD TE WORDEN. MAAR DE ALLOCHTONE MEDEWERKER VAN U WAS ONVERSTAANBAAR EN LIET MIJ GEEN MINUUT UITPRATEN. DE MAN WAS OP HET ARROGANTE AF EN KON ALLEEN SCHERMEN MET ALLERLEI REGELEMENTSARTIKELEN. EN ALS IK HET GOED BEGREPEN HEB MOEST IK BLIJ ZIJN DAT IK VOOR 3750 EURO VERZEKERD BEN IK GA U NIET UITLEGGEN DAT VOOR DAT BEDRAG NOG GEEN KUIL WORDT GEGRAVEN, OF ZOALS U WILD EEN OVEN AANGESTOKEN. IK VIND HET DIEP TRIEST DAT OOK DE AVVL (YARDEN) WEGGEGLEDEN IS IN DE VRIJE MARKT VAN HET GELDMAKEN. IK HEB U HEEL WAT LEDEN BEZORGD, ALS HET NOG LID HEET. MAAR IK SCHAAM MIJ DIEP TEGENOVER MIJN KINDEREN, DIE ZIJN NOG JONG GENOEG OM ZICH BIJ TE VERZEKEREN. MAAR DE MENSEN VAN MIJN LEEFTIJD HEBBEN EEN PROBLEEM. GELUKKIG HOEFTMIJN VADER DIT NIET MEER MEE TE MAKEN DIE IS OP 3-1-2000 OP EEN WAARDIGE MANIER WEGGEBRACHT. EN DAAR HEEFT U TOEN EN ERNA AAN MEEGEWERKT, IEDEREEN WAS VOL LOF. U WIST ALS GEEN ANDER WAAR U VOOR STONDT, MAAR STEL JE VOOR DAT JE JEZELF BLIJFT. EN NIET MEE GAAT IN FUSIES EN HET GROTE GELD, MAAR JA HET GAAT TENSLOTTE OVER LIJKEN. RUST ZACHT BESTUUR. :evil:

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag HPrutteman,

Inhoudelijk ben ik het wel met je eens, maar het is wel zo dat uitsluitend hoofdlettergebruik op forums gelijk staat met schreeuwen. :idea:

Groeten, Maxiem.

HPRutteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2007 16:01

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HPRutteman »

BESTE MAXIEM,
DAT WAS NOU PRECIES WAT IK AAN HET DOEN WAS,
ALS IK DAAR JE GEVOELENS MEE GERAAKT HEB SPIJT MIJ DAT.
IK DACHT DAT HET OM DE INHOUD GING.

GROET HPRUTTEMAN

janine01
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2007 10:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janine01 »

Zojuist heb ik een klacht ingediend op de website van Yarden maar als ik alles zoeens door lees lijkt me dat weinig nut te hebben. Ook las ik dat er een advocaat in Leeuwarden zit die al 20 gedupeerden heeft van Yarden die een rechtzaak aan wil spannen. Ik denk dat ik me daar ook maar voor aanmeld want ik voel me flink bedonderd en dan zeg ik het nog netjes. Misschien dus niet meer klagen maar overgaan op actie??? De website van de advocaat Van Beilen in Leeuwarden: http://www.vanbeilenrauwerda.nl/

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag hprutteman,

Dat heeft helemaal niets met mijn gevoelens te maken. Het is nu eenmaal not-done op forums, en blijkbaar was/ben jij niet op de hoogte van deze spelregel. Nu dus wel. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem.

mevrivink
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2007 14:22

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mevrivink »

Beste lotgenoten,

Sinds koninginnenacht ben ik door ziekte in het ziekenhuis belandt ,van uit mijn ziekenhuisbed deel ik u mede dat ik helaas voorlopig niet meer deel kan nemen aan deze discussie,zodra ik maar weer enigzins ben opgeknapt zal ik mij weer volledig inzetten om het groot onrecht wat Yarden ons aangedaan heeft weer ten goede te laten keren.

Tot dan, ik vertrouw erop dat u allen alles zal doen om Yarden tot inkeer te brengen.

Tot ziens,
Vriendelijke groet mevr I deV-Vink.

teakvrouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 18:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door teakvrouw »

Mijn moeder van 85 heeft ook zo'n poliswijziging ontvangen. Vreemd genoeg mijn man en kinderen niet. Alle vier hebben een koopsompolis afgesloten.
Nadat ik bij Yarden bezwaar had ingediend en een nietszeggend antwoord had ontvangen( tussen allerlei onzinnige informatie stond dat het uiteindelijk te duur zou worden om de naturapolis te handhaven, maar dat hadden ze bij het afsluiten tegen een koopsom drie jaar geleden ook kunnen bedenken, lijkt me) heb ik de zaak voorgelegd bij het KIFID, waarbij Yarden is aangesloten.
Naast Radar en de consumentenbond lijkt het me een goed idee als meer mensen daar hun klacht neerleggen.
Overigens had Yarden kennelijk wel geld om een super de luxe kantoor in Almere te laten bouwen. ( Ik heb het bezwaarschrift persoonlijk gebracht.) Tja.....

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

mevrivink.

In de eerste plaats van harte beterschap.toegewenst.

Zelf heb ik nu ook al diverse stappen ondernomen.

!.Yarden diverse malen gemaild, echter zonder resultaat.
De tussenpersoon in Drenthe wonende in Hoogeveen alles toegezonden, en hem gevraagd om mij nader te informeren.
Mailtje gezonden naar advocatenkantoor vanbeilenrauwerda, met het verzoek ook mijn klacht in behandeling tenemen.

Wij zijn alle twee boven de 70 jaar, dus veranderen is ook niet meer mogelijk, wij zijn uiteindijk al 50 jaar verzekerd bij deze uitvaart verzekering, eerst onderlinge toen NUVA en nu Yarden.
Dus voldoende premie betaald.
Nu maar afwachten wat het advocatenkantoor mij kan vertellen,hoe de kansen zijn.
Volgens mij moeten deze kansen echt niet als onmogelijk aangemerkt worden.
Volgens de assurantiewetgeving, is een maatschappij bij verandering van de verzekeringsvoorwaarden verplicht om minimaal 3 maanden van tevoren de verzekerden in te lichten.
De verzekerde moet altijd de mogelijkheid hebben om van maatachappij teveranderen, daar staat minimaal 3 maanden voor.

Carpay
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 10:54

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Carpay »

net op de site van yarden gekeken en gelezen wat zij aanvoeren om de polisvoorwaarden te veranderen.
dat elke uitvaart uniek wordt, bepaalden de famlieleden vrienden enz en niet Yarden.
dat iedereen graag wil dat de polis natura wordt veranderd in een geld bedrag ljkt me erg onwaarschijnlijk.
je gaat er alleen maar op achteruit want dat geldbedrag is over een aantal jaren niet voordoende ,dus waarom zou je daar mee accoord gaan ,als lid van deze verening worden we wel voor erg dom aangezien.
ik heb zelf nog geen elke polis veranderingen ontvangen en ik ga met geen enkele verandering accoord ik heb 2 poliisen die premie vrij zijn en 2 bijna.wat is het voordeel voor mij ,deze veranderingen? als yarden dit toch doorzet wil ik de tegenwaarde van de natura polis bv 2.500 euro op mijn eigen bankrekenig gestort hebben.
waarom zou ik 2.500 euro in hun beheer laten en daar elk jaar voor betalen terwijl het niet vermeerderd. in eigen beheer zet ik het op de bank en krijg nog rente ook.
ik weet niet hoeveel leden een natura polis hebben bij yarden en in deze zelfde situatie zitten, maar hopelijk gaan er veel mensen protesteren, ik dus ook.


margo c

zara11
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2007 13:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door zara11 »

Ik heb ook een nieuwe polis gekregen van Yarden met een brief erbij dat ik de polis gewijzigd zou hebben, dat is dus niet waar.
Ik heb net gebeld met Yarden en ze zouden het uitzoeken zei een mevr aan de telefoon die er volgens haar ook niets van snapte dat ik een wijziging had gehad.
Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie?
Ik ben nu maar verzekerd voor een bedrag van 2307 euro, en had hiervoor ook een naturaverzekering.

korfn00
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:04

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door korfn00 »

Ook mijn polis is ongevraagd omgezet van een naturapolis in een verzekerd bedrag. Schriftelijk heb ik direct bezwaargemaakt bij Yarden. Yarden antwoorde met een niets zeggend schrijven van drie kantjes, maar ging niet in op de vragen/eisen . Daarna maar een afspraak gemaakt met een adviseur. Ook deze kon geen antwoord geven, maar zou de eisen die ik stelde (alles gewoon weer terug zetten naar de oude situatie) meenemen naar de regiomanager. De regiomanager zal uiterlijk 10 mei reageren. Ik ben benieuwd naar zijn reactie. Ik houd u in dit forum op de hoogte.
Overigens heeft Yarden een "klachtencoördinatoor" in dienst, haar naam is Mw I. Ahles. Zij heeft de mooie, maar bij dit bedrijf zeer ondankbare functie: klachten- en complimentencoördinatoor.

Met vriendelijke groet,
Nick

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Kan de Radar een voorbeeldbrief op de site zetten?
Wij wiilen geen nieuwe polis en geen nieuwe polisvoorwaarden, wij willen het naturapakket behouden wat AVVL ea. maatschappijen aan ons verkocht hebben.
Je zal toch binnen een korte termijn bezwaar moeten maken.
Dat zal je toch ook moeten doen als we gezamelijk een protest indienen bij de rechter.
Laatst gewijzigd door Jan9 op 07 mei 2007 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.

mmdmm
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:52

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mmdmm »

Ook ik ben getroffen door de flitsende actie van Yarden. Heb de nieuwe polis terug gestuurd naar Yarden. Wat mij nog het meest ergert is dat Yarden ons wil laten geloven dat het een verbetering is....
.....Ben ik nou zo dom of begrijpen ze er bij Yarden niets van????....

[/i]

vandenburg
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 11:09

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door vandenburg »

mmdmm,

Nee mmdm U bent niet zo dom als Yarden U wil doen geloven.
We worden allemaal echt stevig bij de neus genomen.
Bovendien laat Radar zich ook ditmaal weer om de tuin leiden.
Twee en een half jaar geleden heb ik een koopsompolis gekocht welke
recht gaf op een sobere maar complete uitvaart.
Nu krijg ik een natura kapitaalverzekering van in totaal € 3.700,--,
terwijl een eenvoudige uitvaart nu zo'n € 5.300,-- kost. Het verschil
moet ik nu bijbetalen. Schade voor mij en Winst voor Yarden € 1.600,--
En maar volhouden dat e.e.a. een kwestie van miscommunicatie is!!!!!!

fresh
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2007 23:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door fresh »

:( Wij hebben nog geen brief gezien, maar voel de bui al hangen.
Me vader is bij hun verzekerd dat had me moeder nog net optijd geregeld voor dat zij overleed.
"Voor je vader is het goed geregeld" zij ze nog tegen me.
Zij zelf was namelijk bij RVS verzekerd met een soort winst uitvaardverzekering. Zo dat was effe slecht, we kregen 2100 euro!
Kosten van de uitvaard was alles bij elkaar bijna 7000 euro.
Het lijkt wel een beetje wat Jardin nu ook gaat doen, schande.

Waarom verzekeren we ons eigenlijk nog !!
Overal moet je bij betalen.

Succes allemaal.

akkara
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 08:42

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door akkara »

ook bij mij heeft yarden ongevraagd de polis gewjzigd. ik ben nu nog maar verzekerd voor een bedrag van € 3.700,--, . Het vreemde is dat mijn vriend een zelfde polis heeft en die heeft nooit bericht gehad van een polis wijziging. Hij is dus nog steeds volgens de "oude" polis verzekerd. Ik vind het buitengewoon vreemd dat yarden dit allemaal zomaar kan doen. Je hebt als consument dus duidelijk niets meer in te brengen.

jangulinck
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 09:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jangulinck »

Voor alles zijn er richtlijnen en waakhonden die deze richtlijnen bewaken. Hoe kan het dat Yarden zomaar eenzijdig een polis kan omzetten zonder dat iemand vanuit een overkoepelende of bewakende organisatie ingrijpt? (Verzekeringskamer?)
Op deze wijze heeft verzekeren geen enkele zin.
Bovendien is Yarden behoorlijk onbeschoft door gewoonweg geen antwoord te geven op een simpele vraag over mijn koopsompolis:
"Dekt het door u aangegeven bedrag het dienstenpakket van ed "oude" polis?"
Wanneer, volgens Yarden althans, er mensen zijn die behoefte hebben aan een andere polis dan wijzigen ze bij die mensen de polis maar.
Het is zeer onbeschoft en hier zal toch zeker ook een regering zijn mening over moeten geven.
Advies voor Yarden: naam wijzigen in Yatten!

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

Gelet op de uitzending van gisteravond heeft Radar nu ook in de gaten, dat zij met de respons van 2 april 2007 door Yarden bij de neus is genomen. Misleiding zacht gezegd!!!!
Dit biedt degenen, die al accoord zijn gegaan met hun nieuwe prutpolis :twisted: de mogelijkheid om Yarden alsnog aan te klagen wegens misleiding. Een gezamelijke aktie is een aanrader. Wellicht is Radar hier ook bij te betrekken. :D

Succes jaarco

Gesloten