LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Maxiem
Het is goed . Ik heb net de link gelezen van het dagblad het noorden.Ik wacht nog even op de originele versie uit de krant.Daar komt zeker het nodige commentaar op .
Een dosis gezonden wantrouwen is op zijn plaats.
Er zijn hier wat mollen aan de gang .Dus pas op.Dat doe ik echt wel en wat je zegt , onderschat je tegenstander nooit.
Want zo snel reageren om een website uit de lucht te halen is toch wel tekenend .De mensen van http://www.yarniek.nl zijn een stuk voorzichtiger geworden en die willen zo lang mogelijk blijven draaien om de gedupeerden te helpen en bij te staan , met inlichtingen etc en heel graag met de hulp van dit forum dus Maxiem !
Heb je vragen of ideeën je kan ze ook rechtstreeks naar [email protected] sturen en anders via het forum.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

We moeten gewoon geduld hebben.Schrijf een brief naar een van de adressen die Ron op de site heeft gezet. Belangrijkste is dat er publiciteit blijft rondom de nieuwe polis. Dus schrijf naar een actualiteitenrubriek, krant en een kamerlid zodat we meer steun krijgen.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Juist Jan, dat is wat we nu nodig hebben! Dus mensen zet wat op papier en mail die ongeveer 200 mailadressen wat er gebeurd is bij Yarden en laat zeker niet onvermeld dat er ruim 900.000 gedupeerden zijn. Noem ook duidelijk dat er een vast naturapakket is afgesloten en dat dit in één klap door Yarden middels een anti-gedateerde brief éénzijdig is omgezet naar een waardepakket met een ruime onderverzekering! Nu al en zeker in de toekomst. Hoe meer mail naar zoveel mogelijk instellingen, hoe beter het is. En verder: registreer altijd bij http://www.yarniek.nl

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik zie geen meerwaarde in Yarniek, er zijn al 3 consumentenfora.
Het is druilerig weer, prima weer om achter de pc te kruipen en een brief te schrijven.

Henk van Wijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2007 10:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Henk van Wijk »

Brief yarden 28-4-07 DEKKING TEGEN STIJGING VD UITVAARTKOSTEN:
kOMENDE JAREN AUTOMATISCH VERZEKERD TEGEN DE STIJGING VD UITVAARTKOSTEN. Maar dan: Na 5 jaar doen wij u automatisch een aanbod om uw polis aan te passen naar aanleiding vd situatie op dat moment, waarna u wederom voor 5 jaar verzekerd bent!!!
Ik begrijp die laatstezin totaal niet? Ik heb voor mijn gezin kooppolissen afgesloten die allen betaals zijn. Automatisch wordt de jaarlijkse bijdrage van mijn girorekening afgeschreven. U kunt toch niet mijn kooppolis openbreken en straks zeggen dat het verzekerde bedrag niet meer toereikend is! Wat voor zin heeft een kooppolis dan nog? Dat is toch uw risico! In het woordenboek"van Dale"staat letterlijk vermeld"KOOPSOMPOLIS=POLIS ALS BEWIJS DAT MEN ALLE PREMIES VOOR LEVENSVERZEKERING/(BEGRAFENISVERZEKERING) INEENS HEEFT BETAALD. Ik heb hier ook geen vrede mee. Voordat ik over deze kwestie juridisch advies ga inwinnen, wil ik gaarne eerst van u vernemen wat u met die tweede 5 jaar bedoeld!.
(Deze brief heb ik 5-7-07 naar de directie Yarden in Almere verzonden! en wacht hun antwoord af.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

testcase
Zoals gewoonlijk een eenzijdige benadering.
Kijk vanavond op http://www.yarniek.nl en dan heb je het volledige verslag uit de krant ( origineel).
Tja NATURA POLIS werd een loden last . Dat zegt toch wel veel !

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Deze post bevatte onvolledige en niet geheel juiste informatie en is derhalve verwijderd.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 07 jul 2007 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mcwimpy51,

Ik ben blij dat je mijn signaal hebt opgepakt. Zelf volg ik alle ontwikkelingen ook op de voet en zal mijn steentje hier op deze site blijven bijdragen. Ook heb ik vanochtend kontakt gehad met een journalist van het Algemeen Dagblad. Hij zegde toe deze kwestie intern te bespreken. Mogelijk dat dit landelijke blad aan deze kwestie aandacht zal besteden. Dat moeten we dus nog even afwachten.

Vriendelijke groet, Maxiem.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Oeps, daar heb ik ook nog een contact. Noem eens een voornaam, voor we hetzelfde gaan doen!!!

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

Bericht achterhaald
Laatst gewijzigd door testcase op 07 jul 2007 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

vervallen
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

AVVL AANBEVOLEN DOOR DE CONSUMENTENBOND

Hebben ze ook deze slogan gehad:

YARDEN AANBEVOLEN DOOR DE CONSUMENTENBOND :?: :?:

Zo nee, goed gedaan Consumentenbond!

Zo ja, gelijk in de prullenbak die slogan :evil:

En ....

we voelen ons niet belazerd, maar we zijn belazerd door Yarden :!: Wordt tijd dat de Consumentenbond gaat tonen dat ze inderdaad onafhankelijk zijn en opkomen voor de belangen van haar leden, oftewel voor de consument!

jojonij
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 mei 2007 15:50

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jojonij »

vervallen
Laatst gewijzigd door jojonij op 02 sep 2008 16:10, 2 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

@@@@ MAXium>

Ik ben het ook niet met je eens dat het woord antiedateren oncorrect is.
Wij gebruikten het vroeger zelf bij het Ziekenfonds als wij alle verzekerden moesten aanschrijven voor een bepaalde wijziging.
Dan werden ook alle brieven op een zelfde datum gezet, terwijl er soms wel 3 weken verschil zat in het aanmaken.
Ook in het woordenboek komt het woord antidateren wel voor
antidate,ren.een andere datum gebruiken dan de datum van aanmaak.

Dus zo vreemd is dit woord niet.
Jij bent dan misschien wel werkzaam in de journalistiek, of iets dergelijks, ik doe dit werk alleen om anderen te helpen, let niet op een tik of spellingsfout, voor mij zelf hoef ik het echt niet te doen, ik ben 20 jaar werkzaam geweest als hoofd financiéle administratie bij een ziekenfonds, en meer dan 25 jaar zelfstandig ondernemer als gediplomeerd belastingconsulent en ook als erkend assurantie agent.
Mijn echt genote kan ( als ik eerder kom te overlijden) echt de bijkomende kosten zelf wel betalen. Ook al had ik geen uitvaart verzekering.
Toch schrijf ik overal naar toe als 73 jarige naar een tweetal couranten, naar de consumenten gids hedenmorgen nog een brief van Ron uit Yarniek overgeschreven en verzonden naar de C.U. dat is nog al een gezinspartij.

Zo tracht ik mijn steentje bij te dragen aan deze in mijn ogen onrechtvaardige zaak, en vooral aan de vele ouderen die van mijn leeftijd die alleen maar 7 jaar lagere school hebben gehad.
Zij hebben een goede verzekering het meest nodig, hebben vaak alleen AOW of/met een klein pensioentje. Voor hen is de premie elke maand een behoorlijke last, kan dan hooguit fiscaal iets voor hen doen, maar hun besteedbaar inkomen is vaak minimaal.
Zij hebben nu echt hulp nodig, laten wij onze gaven gebruiken die wij hebben, niet om elkaar te corrigeren, maar te helpen. het is tenslotte geen Nederlands dictee.
Ik ben in mijn leven veel brieven tegengekomen van hoog opgeleiden waar ook type fouten of spellings fouten in zaten.
En die zitten in mijn brieven ook wel corrigeer deze niet eens :idea: :lol:

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

Inmiddels heb ik een tweede brief gekregen van Yarden.
Ze starten een intern nader onderzoek i.v.m. de nadelen voor de groep van premievrijen. Zo te zien geen standaard brief .. alhoewel ?
Meer mensen die brief gekregen?

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Boisbas,

Nee die ken ik nog niet en voor zover ik weet ben ik deze ook nog niet eerder tegenkomen op dit forum. De brief van de advocaat hebben ze deze week ontvangen daar moeten ze iets mee doen dus wellicht dat ze dat bedoelen.

Ik ben wel heel benieuwd hoe lang je op antwoord hebt moeten wachten.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

Pagina 59!
Jammer dat het zo lang moet duren en zoveel slachtoffers.
Laatst gewijzigd door D1RK op 07 jul 2007 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Boisbas »

@ beste Karing

Mijn tweede brief heb ik 25 juni verstuurd en vandaag heb ik hun tweede brief ontvangen, gedateerd 5 juli. Dat is dus redelijk snel.
Voor de duidelijkheid. In mijn tweede brief heb ik Yarden gewezen op de uitspraak van de consumentenbond (nadeel premievrijen). Ik heb het letterlijk aangehaald. Gevraagd om binnen 3 weken met een voorstel te komen
Naar aanleiding van mijn brief van 25 juni - zo staat er - start Yarden een intern onderzoek. Zodra zij dit hebben afgerond brengen zij mij op de hoogte. Dit zou zo'n twee weken gaan duren....
Persoonlijk ondertekent door door de klachtencoördinator...
(Er gloort wat hoop, misschien ...???)
Een kopie heb ik weer doorgestruurd naar de KIFID (omdat ze op de hoogte willen blijven van actuele ontwikkelingen).

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Boisbas.

Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb een brief van Yarden datum 22 mei 2007

Hiermee bevestigen wij de ontvangst van uw schrijven.
Naar aanleiding daarvan zijn wij een intern onderzoek gestart.Zodra wij dit hebben afgerond zullen wij u op de hoogte brengen van onze bevindigen en ons stanpunt in deze zaak

Naar verwachting zal dit maximaal twee weken in beslag nemen.

Wij leven nu dato 07/07/07. maar niets meer gehoord.

Deze brief is persoonlijk ondertekend door I.Ahles Klachtencoordinator.

MAXIEM

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag janssen,

We leven nu eenmaal in Nederland en daar blijkt een correctie (die achteraf gezien onvolledig is) meestal opgevat te worden als kritiek. Dat kan ik dus ook niet veranderen. :wink:

Vriendelijke groet, Maxiem

Gesloten