LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zekur/unive onmogelijk contact

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door Draxter »

Sinds kort heb een factuur mogen ontvangen omtrent een bedrag dat is afgeschreven van het eigen risico. Echter klopt dit bedrag niet en moest ik van mijn apotheek contact opnemen met de zorgverzekeraar, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen... Helaas elke moment van de dag dat je belt op het dure 0900 nummer sta je gerust 10 minuten in de wachtrij, dus hang je uiteindelijk maar op en dag belminuten. Vervolgens stuur je de verzekeraar een mail waarop ik een haarfijn bericht krijg, vanwege privacy redenen dient u te bellen... Hoe kan ik bellen terwijl men onbereikbaar is en blijft?

Wat een waardeloze verzekeraar, wel betalen maar een klantenservice van lik mijn vestje! Ik moet toch contact op kunnen nemen omtrent de factuur dus wat kan ik nu het beste doen?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door Har45 »

Draxter schreef:
26 mar 2019 13:35
Sinds kort heb een factuur mogen ontvangen omtrent een bedrag dat is afgeschreven van het eigen risico. Echter klopt dit bedrag niet en moest ik van mijn apotheek contact opnemen met de zorgverzekeraar, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen... Helaas elke moment van de dag dat je belt op het dure 0900 nummer sta je gerust 10 minuten in de wachtrij, dus hang je uiteindelijk maar op en dag belminuten. Vervolgens stuur je de verzekeraar een mail waarop ik een haarfijn bericht krijg, vanwege privacy redenen dient u te bellen... Hoe kan ik bellen terwijl men onbereikbaar is en blijft?

Wat een waardeloze verzekeraar, wel betalen maar een klantenservice van lik mijn vestje! Ik moet toch contact op kunnen nemen omtrent de factuur dus wat kan ik nu het beste doen?

Voor vragen over:
je ZEKUR Zorgverzekering

0900 25 93 587

Voor dit nummer betaal je alleen de gebruikelijke belkosten
Vanuit het buitenland bel je naar +31 72 527 72 08

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door reggie2 »

Op facebook je vraag stellen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is dan ook een budget verzekering. Dan krijg je dus ook minder service.
Is er toevallig een Unive kantoor bij u in de buurt dan zou ik daar eens langsgaan. Hebben ze mij te minste goed geholpen

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door BreejKC »

Vanuit het binnenland bel je naar: 072 527 7208. Heus, dat werkt.

Maar, weet u dat de aloude methode met pen, papier, een envelop en een postzegel misschien nog wel het allerbeste werkt? Daar kunnen ze niet omheen. Én, u heeft bewijs in handen. Ga niet akkoord met een telefonische reactie daarop en eis ook een schriftelijke reactie op uw schrijven. Dán weten ze daar echt wel dat het u ernst is.

Nemen ze u dan nog niet serieus wendt u zich dan maar tot de SKGZ (www.skgz.nl) maar kondig in uw brief wel aan dat u dat eventueel zult doen. U zult merken dat deze manier van communiceren uiteindelijk het meest effectief blijkt te zijn.

Heeft u die SKGZ toch nodig, dan weet het SKGZ, als u deze methode gevolgd heeft, echt wel raad met zo'n halsstarrige zorgverzekeraar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bellen, ik weet dat er vele dove mensen zijn die daarom Email gebruiken.

Ook mensen in ploegendienst die overdag slapen..... en nog een groep die zelf overdag werken en niet kunnen bellen...
Als je dezelfde werktijden hebt zou je nooit iets kunnen regelen.

Gewoon mailen dat het niet per telefoon kan, want dat mag!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door BreejKC »

@komkommertje c.q. Stofzuigertje:

Wat helpt uw relaas TS verder? Niets! Volgens mij heeft u de OP niet eens gelezen. Daarin staat dat TS een email heeft gestuurd maar daar ook niets mee verder kwam. Nog een email sturen? zinloos natuurlijk.

Als u niet normaal kunt reageren is het misschien verstandiger dat u helemaal niet reageert. Als u daar moeite mee heeft kunt u de moderatie misschien wel om een ban verzoeken. Lijkt me één van de meest verstandige acties die u wellicht nu kunt doen.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door Cro »

BreejKC schreef:
27 mar 2019 18:39
@komkommertje c.q. Stofzuigertje:

Wat helpt uw relaas TS verder? Niets! Volgens mij heeft u de OP niet eens gelezen. Daarin staat dat TS een email heeft gestuurd maar daar ook niets mee verder kwam. Nog een email sturen? zinloos natuurlijk.

Als u niet normaal kunt reageren is het misschien verstandiger dat u helemaal niet reageert. Als u daar moeite mee heeft kunt u de moderatie misschien wel om een ban verzoeken. Lijkt me één van de meest verstandige acties die u wellicht nu kunt doen.
Hoewel ik het redelijk eens met je ben doe je natuurlijk zelf ook een suggestie die TS niet direct verder brengt bij het advies een brief te sturen naar een aanbieder die een online dienstverlening aanbied.

TS neemt een verzekering af bij een budget aanbieder die zoveel mogelijk online werkt. Je kan ze bellen en daarnaast geven ze het volgende aan:
Zo werken wij
ZEKUR is een online dienstverlener. Dit betekent dat je:

je producten of diensten online aanvraagt, wijzigt en stopzet
je polissen, brieven en andere documenten digitaal ontvangt
je schades en zorgkosten online declareert
via een contactformulier of sociale media contact met ons opneemt
Op deze manier besparen we op de kosten en bieden we je lage prijzen voor onze producten of diensten.
Er is verder ook helemaal geen sprake van een duur 0900 nummer. Bellen naar het nummer kost het standaard tarief zonder toeslagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus iets langer dan 10 Minuten wachten tot er opgenomen wordt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door BreejKC »

Het feit dat je een budget zorgverzekeraar bent geeft je nog niet het recht om normale en officiële correspondentie, zoals een brief, niet te beantwoorden, of om een abnormaal antwoord te geven.

Zekur /Univé kan dit natuurlijk proberen, maar daar komen ze absoluut niet mee weg. Ook deze zorgverzekeraar, hoe je het ook wendt of keert, betaal je een fors bedrag per maand, alleen al aan de basisverzekering, budgetverzekering of niet. Daar zul je gewoon naar moeten handelen zoals dat in normaal onderling correspondentieverkeer gebruikelijk is

Maar ik gaf nog een tweede tip. Halen medewerkers bij genoemde verzekeraar het in hun botte hoofd om niet, of niet normaal te antwoorden, dan staat de gegeven mogelijkheid nog open. En reken maar dat het SKGZ geen contact opneemt met die werknemers op laag niveau. Dan wordt hoger in de boom gevlogen en zal vermoedelijk de top-down methode bij deze verzekeringsmaatschappij zijn werk doen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Zekur/unive onmogelijk contact

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

TS, feit is dat u de telefoon op de haak gooit en niet het geduld heeft om te wachten tot u aan de beurt bent.
Waarom er uitgerekend na schriftelijke communicatie wordt verwezen naar de privacy wetgeving is mij absoluut niet duidelijk. :?:
Misschien verkeerd knip en plakwerk verstuurd?
Wij stuurden altijd de bellers terug naar "huis" met het verzoek om de vraag schriftelijk te doen vanwege privacy regels aan de telefoon.

Gesloten