LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door anaesthesie »

BESTE MENSEN wordt u het net zo zat als ik, al die reclames over zorgverzekeringen en al die e mails
basisverzekeringen bijna overal even duur alleen bij verhoging eigen risico premie daling
AL DEZE RECLAME KOST TOCH MILJOENEN
ALSJEBLIEFT WEER HET OUDE ZIEKENFONDS EN NIET AL DIE HEBBERIGE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJEN

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mee eens!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

als zorgverlener al heel lang mee eens, marktwerking hoort niet in de zorgsector thuis....en als dan wel een echte markt, zonder dat 1 partij bovenmatige macht op die markt heeft zoals de zorgverzekeraars per mandaat van de regering nuhebben..

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

AL DEZE RECLAME KOST TOCH MILJOENEN
ALSJEBLIEFT WEER HET OUDE ZIEKENFONDS EN NIET AL DIE HEBBERIGE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJEN
Krijg jij nog zoveel reclame in de bus dan? Ik niet, het enige wat ik nu nog iedere week zie is van de PMA, verder niets.

Heb ooit bij Univé gewerkt, liep daar ook een of andere campagne. 4% van de aangeschreven mensen vroegen om informatie, dat vonden ze een topscore. Maar van die 4% was maar een zeer beperkt deel dat ook die verzekering afsloot.

Dus ja, het kost bakken met geld, en het is nog maar de vraag wat dat klantjes uitruilen, want veel meer is het niet, oplevert.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja tv reklame ,langs de snelweg? De abri.s overal hangt reklame!!,
Kost wat...

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef:Tja tv reklame ,langs de snelweg? De abri.s overal hangt reklame!!,
Kost wat...
Ik kijk zelden TV, en langs de snelweg kom ik ook niet vaak. Blijkbaar mis ik daardoor de essentiële zaken van het leven die nodig zijn om als volwaardig deelnemer aan dit forum te kunnen fungeren? :(

Voor mijn gevoel mis ik eigenlijk niet zo veel namelijk...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mensen vergeten blijkbaar erg snel. Ook in de tijd van het ziekenfonds kon je overstappen naar een ander ziekenfonds, en daar werd dan ook flink reclame voor gemaakt.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

er was toch echt een tijd in de ziekenfondsperiode dat je regionaal gebonden was, soms zelfs afhankelijk van waar gewerkt werkt (werkgever bedoel ik dan).

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

witte angora schreef:
rozemarijntje schreef:Tja tv reklame ,langs de snelweg? De abri.s overal hangt reklame!!,
Kost wat...
Ik kijk zelden TV, en langs de snelweg kom ik ook niet vaak. Blijkbaar mis ik daardoor de essentiële zaken van het leven die nodig zijn om als volwaardig deelnemer aan dit forum te kunnen fungeren? :(

Voor mijn gevoel mis ik eigenlijk niet zo veel namelijk...
Ik zie het allemaal wel, maar voel me niet echt verlicht daardoor.
Ik zou het niet missen als ik het niet meekreeg. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

VioletPrue schreef:
witte angora schreef:
rozemarijntje schreef:Tja tv reklame ,langs de snelweg? De abri.s overal hangt reklame!!,
Kost wat...
Ik kijk zelden TV, en langs de snelweg kom ik ook niet vaak. Blijkbaar mis ik daardoor de essentiële zaken van het leven die nodig zijn om als volwaardig deelnemer aan dit forum te kunnen fungeren? :(

Voor mijn gevoel mis ik eigenlijk niet zo veel namelijk...
Ik zie het allemaal wel, maar voel me niet echt verlicht daardoor.
Ik zou het niet missen als ik het niet meekreeg. :wink:

Nee van mij hoeft het ook allemaal niet,net zoals dat spotje van??? Ditzo? Met zuster...met die oud voetballer ??? Wat kost dat wel niet,independer spotjes..cz,nou alles eigenlijk,

Men kijkt wel op internet....zelf op het toillet van fysio hangen folders :shock: zilveren kruis...ben nergens veilig :shock:

Kranten advertenties...noem maar op WA ,als je oplet kom je vast wel wat tegen

Enne internet....als je googled op ?cz of je he t in je gmail over cz,heb je gelijk reklame er langs staan....
Kost niks...welnee...

Zou toch wat beter kijken ihihii gaat verder alse folders

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat spotje van Ditzo is wel keigoed, heb erop gestemd ivm Gouden Loekie :D

Verder hoeft dat doodgegooi met die reclames ook niet. Zogenaamd zijn ze allemaal de goedkooptste. Pfff in hun dromen ja :mrgreen:

Ik blijf lekker zitten waar ik zit!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ciske »

vroem schreef:er was toch echt een tijd in de ziekenfondsperiode dat je regionaal gebonden was, soms zelfs afhankelijk van waar gewerkt werkt (werkgever bedoel ik dan).

Dat is wel zeker zo, al dat overstappen maakt het ook niet veel beter.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vroem schreef:er was toch echt een tijd in de ziekenfondsperiode dat je regionaal gebonden was, soms zelfs afhankelijk van waar gewerkt werkt (werkgever bedoel ik dan).
Ja dat klopt maar hoe het nu is word je ook niet wijzer van, die is goedkoper daarin
maar de ander weer in die met de aanvullende bla bla bla.
En volgend jaar kan het weer allemaal anders zijn.
Schiet niet op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach ja, ik vroeg mij al af waar dit topic zal blijven. Ieder jaar wordt er wel een topic over dit onderwerp geopend. Terwijl het een kleine moeite is om na te gaan hoeveel die reclames kosten en dat het bij de reclamekosten per persoon per jaar maar om een fractie gaat van de premies die er worden betaald.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vroem schreef:er was toch echt een tijd in de ziekenfondsperiode dat je regionaal gebonden was, soms zelfs afhankelijk van waar gewerkt werkt (werkgever bedoel ik dan).
Ja, dat was in die goede oude tijd dat onze voorouders niet te vreten hadden.... Ik werk nu bijna 30 jaar en heb altijd zelf mijn ziekenfonds kunnen kiezen (toen ik nog in het ziekenfonds zat).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:Ach ja, ik vroeg mij al af waar dit topic zal blijven. Ieder jaar wordt er wel een topic over dit onderwerp geopend. Terwijl het een kleine moeite is om na te gaan hoeveel die reclames kosten en dat het bij de reclamekosten per persoon per jaar maar om een fractie gaat van de premies die er worden betaald.
Inderdaad. Leuke quizvraag voor mensen die problemen hebben met de reclamebudgetten:

1- Hoeveel is het totale zorgbudget in Nederland?
2- Hoeveel wordt er uitgegeven aan reclame?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door kweenie »

En als bonusvraag: hoe effectief waren de reclame-uitingen vorig jaar? Hebben de twee meest bestedende verzekeraars bv meer nieuwe klanten gekregen dan de minst bestedende verzekeraars?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar waarom hebben wij dan geen bezwaar tegen reclame van de C1000? Dat maakt het eten toch ook duurder?

Gesloten