LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekeringswet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Bailey,

Ben ik gedeeltelijk wel met je eens, hoewel ik best begrijp dat het niet makkelijk is. Maar inderdaad, Johanna: alleen maar zeggen dat je niet gaat werken omdat alles dan naar de kinderopvang gaat, vind ik ook wat te gemakkelijk en getuigt mijns inziens ook niet van al te veel wilskracht om er wat bij te verdienen. Geeft niets overigens, maar dan ook niet te veel klagen dat het zo slecht gaat allemaal...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik ben 35 en werk al meer dan 17 jaar. Toen ik begon met werken verdiende ik zo'n 750 gulden per maand. Als ik me zou laten ontslaan zou ik een uitkeringen krijgen van 795 per maand, 45 gulden meer dus. Plus alle extra's die je krijgt of niet hoeft te betalen, dat zou me een hoop geld opleveren. Toch heb ik dat nooit gedaan, want ik werk toch liever zelf voor mijn geld.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

In dat kader kan ik me jouw reactie op Johanna goed voorstellen... Ik hoop overigens wel dat je in euro's betaald wordt en niet meer in guldens :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door Bailey »

Hahaha..ja 'gelukkig' wel. Maar ik had het dan ook over 17 jaar geleden he :lol:

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Ennuh: ik zou best een schoonmaakster kunnen gebruiken. Interesse voor een dagdeel in de week Johanna? In overleg kan het ook 's avonds...

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door topery »

Ging deze discussie niet over de zorgverzekeringwet?

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

das waar ook. we dwalen af. :oops:

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door johannaweb »

toch nog maar even verder afdwalen, wil namelijk wel reageren op eventueel een baantje buiten de uren dat mijn man werkt.
das namelijk heel lastig, hij heeft geen regelmatige diensten, de ene week werkt hij smorgens de andere smiddags en dan weer savonds dus als ik een baan in de schoonmaak of iets dergelijks zou aannemen heb ik ten alle tijden wel oppas nodig.

verder moet je tegenwoordig in de schoonmaak allerlei papieren hebben van hygiene, werken met gevaarlijke stoffen etc. en omscholen kost ook weer geld.

en verder heb ik al vaak zat gesolliciteerd hoor, maar de excusses van te oud, te hoog of te laag opgeleid, te veel of te weinig ervaring, kinderen etc. zijn allemaal naar mijn hoofd geslingert

zo nu genoeg afgedwaald :)

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Nou nog eentje dan JOhanna,

Vat het niet persoonlijk op, maar wat mij zo vaak opvalt is dat het nemen van kinderen een dusdanige vanzelfsprekendheid is, dat als we de kosten niet kunnen betalen, er een 'schuld' bij de overheid wordt gelegd. Begrijp me niet verkeerd: uiteraard heeft iedereen het recht om kinderen te nemen los van welke inkomenspositie oid dan ook, maar vraag me soms wel eens stiekem af of de gevolgen die daaruit voortvloeien wel voldoende worden doordacht. Nogmaals: zonder jou daar als specifiek voorbeeld voor te willen stellen. Ik hoor namelijk ook nogal eens dat de woningbouwvereniging bv. de schuld krijgt dat de woning te klein is wanneer iemand voor de derde keer zwanger is, en er niet stamptepede een grotere voorhanden is.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door topery »

Allereerst:
Kinderen neem je niet, die krijg je.
Als je kinderen krijgt kun je niet altijd voorzien dat er omstandigheden kunnen wijzigen waardoor het lastig wordt de eindjes aan elkaar te knopen.

Het valt me op dat in elke discussie over overheidsmaatregelen dit onderwerp elke keer weer ter sprake komt. Straks zijn we met z'n allen weer in een discussie verzand over het al dan niet krijgen van kinderen.

Terug naar de TOPIC, KINDEREN ZIJN GRATIS MEEVERZEKERD !!!!!

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Kinderen worden echt niet opeens door de ooievaar gebracht, daar gaat (als het goed is) wel degelijk een bewust keuzeproces aan vooraf. Maar goed, je hebt gelijk dit is niet de plek voor die discussie.
Ze zijn kennelijk gratis meeverzekerd. Dus lijkt me er al helemaal geen reden tot klagen voor mensen met kinderen.

johannaweb
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 feb 2004 07:12

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door johannaweb »

klopt wat het verzekeren betreft ben ik ook heel blij dat ze gratis meeverzekerd zijn tot 18 jaar en ik ben blij dat dat in het nieuwe zorgstelsel ook zo zal blijven, dat is toch wel op dit moment in mijn ogen het enige pluspunt wat ik eruit kan ophalen.

( zo nu zijn we weer terug bij de topic, ik wil graag nog reageren op de reacties maar dan waaien we weer een andere hoek in )

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door topery »

Geachte Hansop.

Eerst betaalt u als particulier verzekerde zowiezo meer dan de ziekenfondsverzekerde, zelfs meer belasting, dus waar zeuren we over.

Daarna is het niet werkende moederschap de schuldige.

Tenslotte het hebben van kinderen, waardoor de ziekenfondsverzekerde al helemaal hun mond moeten houden omdat die kinderen gratis zijn meeverzekerd.

Dus als ik u goed begrijp, moeten alle ziekenfondsverzekerden gewoon ophouden met zeuren, want de moeten gewoon meer en harder werken net zoals u, geen kinderen krijgen en als die wel komen, ophouden met zeuren omdat die gratis zijn meeverzekerd.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Topery,

Gaat me niet zozeer om een schuldige aan te wijzen, begrijp me niet verkeerd. Ben gewoon altijd benieuwd naar de reden waarom mensen vinden dat ze op een of andere wijze tekort wordt gedaan. En voordat er altijd gewezen wordt naar anderen, ben ik ook benieuwd wat mensen zelf ondernemen (cq. keuzes maken) om hun situatie te verbeteren. Ik snap best dat het niet leuk is als dingen duurder worden, maar dat je in de groep zit waar wellicht een verzwaring van lasten plaatsvindt, wil niet altijd zeggen dat dit onredelijk is. Iedereen die ergens lastenverzwaring ondervindt, is het daar vanuit zijn eigen portemonnee niet mee eens.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door topery »

Wie bepaalt of een lastenverzwaring redelijk is?

Juist degenen die er verder toch geen (of in mindere mate) last van hebben. Die hebben dan vervolgens ook de grootste mond om de minst bedeelden terecht te wijzen.

Dat hele l.lverhaal dat de zorgverzekeraars dan ivm concurrentie de premies moeten gaan verlagen, is de zoveelste domheid van deze regering.

Prijsafspraken mogen niet, maar worden op heel veel vlakken toegepast waar de regering vervolgens niets aan doet omdat ZIJ de grootste inner zijn (bijv. de benzineprijzen)

Ook ik ben ziekenfonds verzekerd, maar ik mag m'n eigen pensioenvoorziening eraan geven om straks de premies te kunnen betalen.
En ook ik heb kinderen. Mijn situatie verbeteren? haha laat me niet lachen, ik ben al blij dat ik een baan heb en elke maand rond kan komen.

Wilt u weten hoeveel lastenverzwaringen ik als aleenstaand moeder al heb moeten slikken. Ik klaag niet, maar uw beeld van mijn (onze) situatie is alleen vanuit uw situatie.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Bepalen of iets redelijk is of niet blijft natuurlijk altijd lastig, en dat zal ieder individu altijd doen vanuit zijn eigen (financiele) positie. Dus daar kom je nooit uit.
Ben het er overigens mee eens dat het kolder is om de zorgverzekeraar zo'n centrale rol toe te bedelen. Het is hoe dan ook niet juist om te veronderstellen dat marktwerking thuis hoort in een primaire overheidstaak (de zorg).

Neemt niet weg dat u als alleenstaand moeder heus niet zwaarder wordt 'gepakt' dan andere groepen in de samenleving. Volgens mij wordt het schoolgeld afgeschaft, en zijn de kinderen tot 18 straks voor iedereen gratis meeverzekerd. Dus er zijn wel degelijk ook positieve maatregelen. De hogere ziektekosten worden deels gecompenseerd voor minder draagkrachtigen middels de belasting. Dus al met al zal het niet zoveel uitmaken.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door topery »

Al met al zal het niet zoveel uitmaken.....
Dat is mij niet toegezegd......en eerst zien dan geloven.

Dat ik als alleenstaand moeder niet zwaarder wordt gepakt dan anderen is niet ter uwer beoordeling, u bent geen alleenstaand werkende moeder. Bijzonder bijstand...nee ik betaal mijn nieuwe wasmachine zelf, mijn ouders betalen onze vakantie. Ik verdien net teveel voor huursubsidie....

Schoolgeld voor 16 en 17 jarigen wordt afgeschaft, mooi, daar kan ik dan over 8 jaar gebruik van maken.

Kinderen tot 18 jaar waren al gratis meeverzekerd

U heeft geen kinderen en u kent mijn situatie niet, toch schijnt u meer te weten over mijn financiele situatie dan ik..........vertel vertel.....

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

Ik pretendeer zeker niet meer van uw (financiele) situatie af te weten, zo was het zeer zeker niet bedoeld.
Gaat mij er in algemene zin meer om dat het als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat de sterkste schouders onevenredig meer zouden moeten gaan betalen in mindere tijden. Het is gewoonweg niet waar dat hogere inkomens er op dit moment alleen maar op vooruit gaan, en dat ook nog eens ten koste van de lagere inkomens. Ook hogere inkomens gaan er op achteruit. En dat is ook helemaal niet erg als het slechter gaat met de economie. Solidariteit moet ook in stand gehouden worden door er zorg voor te dragen dat je ook iets meer MAG verdienen en overhouden dan een ander.
Wat mij stoort is dat er te makkelijk geroepen wordt dat de rijken zichzelf verrijken ten koste van de minder bedeelden, en dat de minder bedeelden altijd zielig zijn omdat JUIST zij er weer eens op achteruit gaan.

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door hansop »

En over die lastenverzwaring: die kan ik ook omdraaien:
- weet u wel wat wij als tweeverdieners met hoge inkomens de laatste jaren aan lastenverzwaring voor de kiezen hebben gehad?

Maar daar mag je het met een hoger salaris geloof ik nooit over hebben, want 'die kunnen het toch wel betalen'...

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Zorgverzekeringswet

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

aan allemaal,
ik heb op het tros radar forum al eerder daar over geschreven!
ook naar oa de telegraaf!

iedereen die een beetje nadenkt komt tot de volgende conclusie.

dhr hoogervorst is van de VVD! dat zegt genoeg,hij zal altijd kijken in zijn besluitvorming naar zijn achterban de VVD.
welnu dat heeft hij gedaan.

ik zal een paar zaken benoemen waar hij (alles is helaas nog niet bekend) de fout mee zal in gaan.

1e € 1100 per persoon zf premie gaan we betalen gezin man vrouw,vrouw werkt niet man is kostwinner zit onder de € 40000,- gezinsinkomen.
premie 2x€ 1100=€ 2200 terug max € 1200 blijft € 1000! DIT IS ALLEEN DE BASIS PREMIE! DUS AANVULLENDE VERZEKERING KOMT ER NOG BIJ!

neem anderzorg ziekenfonds deze kost basis nu x€ 19,95=€ 39,90 per maand! voor bovengenoemd voorbeeld! zonder aanvullende verzekering ! neem je de maximale aanvullende verzekering bij anderzorg BETAAL JE € 81 TOTAAL PER MAAND VOOR BOVENSTAAND VOORBEELD!
nu terug naar berekening er bleef € 1000,- over tel daar bij de aanvullende verzekering bij op dan zit je aan € 1000, + € 41(aanvullend man+ vrouw) x12=€ 491+€ 1000,- =€ 1491! :12=p/m € 125!! per maand NU IS DAT € 81,- !! WORDT WAKKER MENSEN

welnu zoals eerder gezegd moeten er via belasting maatregelingen nog andere verlagingen komen??.

2e de ziekenfonds premie die betaald wordt van het loon(inkomensafhankelijk) verdwijnt ,LET NU GOED OP,ik verwacht nl dat via een omweg de premie die door de werkgever cq uitkerings instantie niet meer op de LOONSTROOK KOMT!! HIEROVER HEB IK HET MINISTERIE OM OPHELDERING GEVRAAGD! wat betekent dit in de praktijk! simpel dan kan deze premie niet meer worden meegenomen in de ZIEKTE KOSTEN CQ BIJZONDERE UITGAVEN!

DAN HALEN ZEER VEEL MENSEN DE DREMPEL NIET MEER!
dat scheelt de overheid(lees hoogevorst ) minstens 500 miljoen op jaarbasis! nogmaals ik moet hier koffie dik kijken,omdat de preciese regeling nog niet bekend is! maar ik verwacht zo iets dergelijks wel!!

dus jan met de korte achternaam en met de pet is de KLOS!!

vrgr

wiewatwaar

Gesloten