LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe hotel bewegen tot terugbetaling?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Molih
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:35

Hoe hotel bewegen tot terugbetaling?

Ongelezen bericht door Molih »

Hallo,

begin maart heb ik bij Hotel De Klepperman in Hoevelaken een kamer geannuleerd wat volgens de voorwaarden kosteloos kon.

Nu blijkt de dag na de voorziene datum dat het geld alsnog van m'n Master Card werd gehaald door het hotel zonder mijn medeweten en akkoord.

Ik contacteer het hotel en ze melden me: adminstratieve fout, we zetten dit recht.

Intussen zijn we 6 weken en zeker evenveel mails verder en heeft het hotel beslist om niet terug te storten maar een voucher te geven voor het bedrag (met de voorwaarde einde van het jaar kan je hem ook gewoon weer omzetten in geld... :evil: ). Ik ben hier niet mee akkoord en heb hen dit ook reeds meerdere keren schriftelijk gemeld.

Eerst werd me beloofd dat het bedrag werd terug gestort daarna maken ze er doodleuk een voucher van (dit is terugkomen op gedane beloftes). Je begrijpt: daar zet ik geen voet meer binnen.

Ik heb uit veiligheid ook Master Card ingelicht en hen op de hoogte gebracht van deze fraude want dat is het nu uiteindelijk geworden. Geldafname zonder akkoord en pincode te hebben gebruikt.Politie kan in deze blijkbaar niks doen...

Is er een ombudsdienst van het hotelwezen waarbij ik terecht kan om dit aan te kaarten en alsnog het geld proberen terug te krijgen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hoe hotel bewegen tot terugbetaling?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus de betaling was al klaar gezet in het systeem op het moment dat u annuleerde. Wanneer zou u eigenlijk in het hotel verblijven? Dat zal dan rond dezelfde periode zijn geweest.

Overigens zie ik nergens fraude, gewoon een systeem dat op een bepaalde manier werkt. Ja, en dan die voucher krijgen. Dat is inderdaad vervelend en wettelijk gezien heeft u recht op uw geld terug. De enige manier om dat per direct gedaan te krijgen is door in gesprek te gaan met het hotel of door naar de rechter te stappen.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Hoe hotel bewegen tot terugbetaling?

Ongelezen bericht door 666jack666 »

Molih schreef:
04 mei 2020 17:53
Hallo,

begin maart heb ik bij Hotel De Klepperman in Hoevelaken een kamer geannuleerd wat volgens de voorwaarden kosteloos kon.

Nu blijkt de dag na de voorziene datum dat het geld alsnog van m'n Master Card werd gehaald door het hotel zonder mijn medeweten en akkoord.

Ik contacteer het hotel en ze melden me: adminstratieve fout, we zetten dit recht.

Intussen zijn we 6 weken en zeker evenveel mails verder en heeft het hotel beslist om niet terug te storten maar een voucher te geven voor het bedrag (met de voorwaarde einde van het jaar kan je hem ook gewoon weer omzetten in geld... :evil: ). Ik ben hier niet mee akkoord en heb hen dit ook reeds meerdere keren schriftelijk gemeld.

Eerst werd me beloofd dat het bedrag werd terug gestort daarna maken ze er doodleuk een voucher van (dit is terugkomen op gedane beloftes). Je begrijpt: daar zet ik geen voet meer binnen.

Ik heb uit veiligheid ook Master Card ingelicht en hen op de hoogte gebracht van deze fraude want dat is het nu uiteindelijk geworden. Geldafname zonder akkoord en pincode te hebben gebruikt.Politie kan in deze blijkbaar niks doen...

Is er een ombudsdienst van het hotelwezen waarbij ik terecht kan om dit aan te kaarten en alsnog het geld proberen terug te krijgen?
elke betaling met een credit card kan gewoon binnen 180 dagen terug gevraagd worden via de credit card maatschappij zeker als deze onterecht is

Gesloten