LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoper El-Vidas betaalt niet terug

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
AlainS
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2019 14:12

Verkoper El-Vidas betaalt niet terug

Ongelezen bericht door AlainS »

Ik heb een aankoop gedaan (TV) t bij El-Vidas BV. Binnen de bedenktijd heb ik mijn product geretourneerd. Na verzending heb ik herhaaldelijk gevraagd of het product in goede orde is ontvangen.

Verkoper reageert niet
Pas na 8 (!) dagen nadat de verkoper het product weer retour heeft ontvangen heb ik een ongedetailleerd bericht ontvangen dat er schade zou zijn, aan het pakket. Herhaaldelijke verzoeken om details zijn niet beantwoord.

Geen geld terug
El-Vidas meldt vervolgens circa 15 dagen na ontvangst dat ik het maar met Postnl moet uitzoeken. Mijns inziens zou je bij schade die zichtbaar is aan de verpakking direct contact moeten opnemen met de verzender. En dit heeft El-Vidas nagelaten.

Ik heb nu betaald voor een product en het product retour verzonden. Ben ik nu naïef en heb ik te maken met een onderneming die mogelijk bewust de boot afhoudt?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoper El-Vidas betaalt niet terug

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

El-Vidas heeft niets met PostNL te maken. U bent diegene die het verzonden heeft en u bent ook diegene die dan verantwoordelijk is. Als blijkt dat u de tv niet goed verpakt heeft waardoor schade is ontstaan, dan is dat uw probleem.
Dat een verkoper ‘pas’ na 8 dagen reageert is ook niet zo vreemd hoor. Wettelijk staat er een termijn voor van 14 dagen. U verzend op dsg 1 het pakket, deze zal dan op dag 2 of 3 (ligt aan tijdstip van verzending) aankomen. U bent niet de enige klant en retouren zullen op volgorde van binnenkomst behandeld worden.

Gesloten