LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tix.nl wijzigt reis, geen restitutie ontvangen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
RLIPol1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2019 12:59

Tix.nl wijzigt reis, geen restitutie ontvangen

Ongelezen bericht door RLIPol1 »

Geachte lezer,

Graag ontvang ik advies in verband met een conflict dat ik heb met het bedrijf Tix.nl. Op 21 december 2018 heb ik een vlucht geboekt via Tix.nl voor 3 personen van Zanzibar naar Dar es Salaam voor 7 januari 2019 via de maatschappij PrecisionAir. Het bedrag van €244 heb ik direct via iDeal overgemaakt.
Een week na dato kreeg ik bericht dat er een reiswijziging had plaatsgevonden en de vlucht een dag uitgesteld zou worden, naar 8 januari 2019. Vanwege vervolgvluchten kon hier niet mee akkoord gegaan worden en heb ik de vlucht geannuleerd en om restitutie verzocht.
Enige tijd hierna kreeg ik mailbericht van Tix.nl dat er niet akkoord gegaan werd met restitutie. Uiteraard heb ik hier achteraan gebeld en gaf de klantenservice toe dat dit niet correct was en ik wel in aanmerking zou komen voor restitutie. Dit was op 15 januari jongstleden, sindsdien heb ik meerdere malen via de mail en telefonisch contact gezocht met Tix.nl om te vragen naar de stand van de restitutie. Zij geven echter aan dat ze het bedrag pas terug kunnen storten aan mij wanneer zij het geld van de Tanzaniaanse luchtvaartmaatschappij PrecisionAir hebben ontvangen. Zij kunnen geen garanties geven over de termijn waarbinnen dit zal gebeuren. Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken omdat ik de betaling aan Tix.nl heb gedaan en niet aan de luchtvaartmaatschappij zelf.

Graag hoor ik of dit beleid van TIx.nl wettelijk is toegestaan en ontvang ik advies over eventuele vervolgstappen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
R. Pol
Laatst gewijzigd door Radar op 22 feb 2019 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Tix.nl wijzigt reis, geen restitutie ontvangen

Ongelezen bericht door yan »

U heeft een overeenkomst met TIX, dus zij zijn verantwoordelijk en moeten zorgen dat u binnen 14 dagen na annulering het geld terug heeft. Van wie zij dit moeten krijgen is verder niet relevant.

Stuur ze een bericht dat u binnen 14 dagen de restitutie op uw rekening eist en dat u het anders uit handen geeft aan in incassobureau met bijkomede kosten voor hun rekening.

Gesloten