Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
midr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2020 15:14

Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door midr »

Pakje werd aan mij opgestuurd (wit Postkarton 16x16x2 cm3) . Na 2 weken komt het totaal beschadigd aan. Wel in gesealed plastic met briefje erbij van POSTnl dat tijdens de verwerking iets mis is gegaan. Pakje is nl doorboord met iets en heeft klemgezeten waardoor de Inhoud 100 % kapot is gegaan.
Schade ongeveer € 20,=. En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel. :twisted:
Er is vervolgens contact geweest met PostNL . (voordat je tel. nr. hebt ben je half uur verder)
PostNL geeft dus niet thuis , terwijl ze wel erkennen dat het bij hun fout is gegaan. Verschuilen zich achter procedures en dat de verzender moet reclameren. Niet logisch lijkt mij , want die weet niet hoe het aankomt.
Kort en lang; Hoewel ze het wel erkennen geeft PostNL gewoon niet thuis bij schade en wensen je verder een prettig weekend.
(eigenlijk totaal ongepast in dit kader, maar je kan eigenlijk niet anders meer verwachten )

NeoDutchio
Berichten: 8457
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent 'slechts' ontvanger. U hebt niets verpakt, u hebt niets naar PostNL toegebracht, u hebt PostNL geen opdracht gegeven en u hebt PostNL niet betaald. U bent dus geen partij voor hun. U hebt met de verkoper een afspraak dat deze u iets toe stuurt. En deze persoon is verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. En of dat nu met PostNL, DHL of postduif verstuurd wordt maakt niet uit.

U moet dus inderdaad bij de verzender gaan reclameren.

Brahms
Berichten: 3160
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Brahms »

midr schreef:
30 okt 2020 15:41
En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.

De verzender is verantwoordelijk, dus die moet het nu gaan regelen met Post.NL Zend een foto als bewijs naar deze verzender.

omega19
Berichten: 662
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door omega19 »

Brahms schreef:
31 okt 2020 10:06
midr schreef:
30 okt 2020 15:41
En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.
Nu dat vind ik dus niet.

Je kan immers niet stellen dat de dienst correct is uitgevoerd, en dat daarvoor moet worden betaald
Er zal immers wel een nieuw pakketje moeten worden verstuurd.

Stel je koopt een bank, en die wordt beschadigd geleverd. Je weigert de bank in ontvangst te nemen.
Hoef je toch ook niet de bezorgkosten van de meubelwinkel te betalen?

NeoDutchio
Berichten: 8457
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
31 okt 2020 10:17
Brahms schreef:
31 okt 2020 10:06
midr schreef:
30 okt 2020 15:41
En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.
Nu dat vind ik dus niet.

Je kan immers niet stellen dat de dienst correct is uitgevoerd, en dat daarvoor moet worden betaald
Er zal immers wel een nieuw pakketje moeten worden verstuurd.

Stel je koopt een bank, en die wordt beschadigd geleverd. Je weigert de bank in ontvangst te nemen.
Hoef je toch ook niet de bezorgkosten van de meubelwinkel te betalen?
TS heeft aan de verzender betaald voor de bezorging. Deze kosten zijn overeen gekomen en zullen dus gewoon betaald moeten worden. Dat de verzender op eigen kosten het opnieuw moet gaan verzenden wil niet zeggen dat TS helemaal geen bezorgkosten hoeft te betalen.

In uw geval van de bank betaal je dus ook gewoon de bezorgkosten en is het aan de verkoper om de beschadigde bank kosteloos op te halen en kosteloos een nieuwe te leveren. Je betaald voor de bezorging in het algemeen, niet voor specifiek die ene bezorging.

omega19
Berichten: 662
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door omega19 »

Dat begrijp ik.
Ik zeg ook niet dat hier de ontvanger door PostNL schadeloos gesteld moet worden. De ontvanger moet door de verkoper schadeloos worden gesteld. De verkoper (verzender) moet echter wel door PostNL worden gecompenseerd. En bij deze laatste compensatie hoort ook een vergoeding van de verzendkosten.

Dit betekent helemaal niet dat het product uiteindelijk gratis wordt verzonden, omdat bij het 2e pakketje alsnog verzendkosten door de verkoper moeten worden betaald.

Bob Schurkjens
Berichten: 8507
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL handelt conform de Postwet. De ruimte die ze hebben om er een potje van te maken is daarmee redelijk groot.

Verder kan hier niet beoordeeld worden of het verzonden object deugdelijk was verpakt.

Vroeger had je mensen die diskettes in een envelop verzonden. De geadresseerde ontving dan regelmatig een opengescheurde lege envelop. "Diskette gestolen!" De werkelijke reden is dat brievenbusstukken met maar liefst 60 kilometer per uur door een soorteermachine gaan. De krachten die daarbij vrijkomen zorgen voor dit soort ongelukken. Zoiets kan hier ook aan de hand zijn.

Cro
Berichten: 1089
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Cro »

omega19 schreef:
31 okt 2020 10:30
De verkoper (verzender) moet echter wel door PostNL worden gecompenseerd. En bij deze laatste compensatie hoort ook een vergoeding van de verzendkosten.
Dat is maar de vraag aangezien dat afhangt van de afspraken tussen de verzender en PostNL. Een vergoeding van de verzendkosten is daarbij vrij normaal, maar verdere compensatie is daarbij niet de gebruikelijk tenzij de verkoper bijvoorbeeld heeft gekozen voor verzekerd verzenden. Dat is in lijn met de geldende wetgeving.

Jammer!
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Jammer! »

Hoe dan ook... u en/of de verzender zijn kansloos. PostNL neemt nooit verantwoordelijkheid en anderen betalen ook niet meer dan de kiloprijs. Zolang de politiek hier niets aan verandert wordt het vechten tegen de bierkaai, zeker bij PostNL waar de ambtelijke NJET nog steeds door de burelen waart. En hun systemen zijn ook ruk (zo heb ik pakjes binnen die nog steeds onderweg zouden zijn en vv),

BeVo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2020 14:37

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door BeVo »

Ook een slechte ervaring met PostNL. Aangetekend verzonden boek is niet correct bezorgd en beschadigd aangekomen (aangetekend pakket - bevattend een uniek document/boekwerk : nog afgezien van de schade is pakket door bezorger niet aangeboden ter ondertekening voor ontvangst). Schade voor geadresseerde en mij als aanbieder. Daarover schriftelijk, per brief, aangetekend, klacht ingediend, tweemaal. Na rappel uiteindelijk een bol-cadeaukaart a 10 euro en bericht dat met de bezorger is gesproken. Mooi gebaar, maar in geen verhouding tot de door mij als verzender (particulier) gemaakte kosten (opnieuw bestellen van het boekwerk ad 51 euro, kosten voor aangetekend verzenden klachtenbrieven a 8,50 porto).
Goede leer voor mij: geen aangetekend verzenden meer van belangrijke documenten en kras op vertrouwen in het postbedrijf.

fonsflons
Berichten: 2515
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door fonsflons »

Jammer! schreef:
04 nov 2020 15:06
Zolang de politiek hier niets aan verandert wordt het vechten tegen de bierkaai,
Nou, als iemand die hier best vaak zelf nadeel van heeft (gehad) hoop ik het niet. Als PostNL namelijk voor iedere zending verantwoordelijkheid moet dragen gaan de tarieven gigantisch omhoog. Ik heb liever dat bij mij 1 op 500 pakketten zoek raakt, dan dat ik 500x een hoger tarief moet betalen.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Ray173 »

Brahms schreef:
31 okt 2020 10:06
midr schreef:
30 okt 2020 15:41
En wel attent van PostNL is dat ze de geplakte postzegels wel even ongeldig gemaakt hebben, Dat dus weer wel.
Vanzelfsprekend moet er gewoon betaald worden voor de daadwerkelijke verzending en bezorging. Dit staat toch geheel los van het feit dat het pakje perongeluk is beschadigd.

De verzender is verantwoordelijk, dus die moet het nu gaan regelen met Post.NL Zend een foto als bewijs naar deze verzender.
Of de verzender volledig verantwoordelijk is valt zeer te betwijfelen. Postnl heeft ook gewoon zijn verantwoordelijkheid hoor. Als een pakje volledig is beschadigt nemen ze dit niet aan zonder melding denk ik. Maar het is maar mijn mening, het blijft vervelend.

Moneyman
Berichten: 18969
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht over PostNL na beschadigd postpakketje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ray173 schreef:
04 nov 2020 17:07
Of de verzender volledig verantwoordelijk is valt zeer te betwijfelen. Postnl heeft ook gewoon zijn verantwoordelijkheid hoor.
Inderdaad heeft PostNL een verantwoordelijkheid - jegens de afzender. En waarom is dat? Juist; omdat dat de contractant van PostNL is, die bovendien volledig aansprakelijk is jegens de ontvanger.

Er is geen enkele reden voor jouw twijfel.

Plaats reactie