Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Christiaan del Matze
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2020 10:49

Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door Christiaan del Matze »

Onderstaand een verzameling van recente klachten. Ben zelf ook ernstig gedupeerd door het bedrijf. Als men een product retour stuurt beweerd het bedrijf dat dit product in gebruik is geweest. Ook indien het product in originele staat wordt geretourneerd. Het geld + product is men door deze truc kwijt. Terwijl het product uiteraard voor de 2e maal wordt doorverkocht. Schandelijke praktijken!

Enkele Google reacties: (niet te verwarren met de te manipuleren Kiyoh reacties)

Wat een oplichterij zeg.. bestel je een dekbed met kussens, dit was niet de gewenste kwaliteit dus heb ik alles gelijk retour gestuurd. Een paar dagen later krijg ik een mail dat de kussens al gebruikt zijn! Er is helemaal niets gebruikt, en ja stom nu ging ik pas de reviews lezen over dit bedrijf ze blijken dit dus vaker te doen. Boeven zijn het! Ik kan ( de boef René ook niet meer te pakken krijgen) hij neemt mijn nummer niet meer op nou dan weet je al hoelaat het is... Opgelicht door René van der weide ik raad iedereen aan KOOP NOOIT IETS BIJ DIT BEDRIJF!!!!!!!

Ik ga aangifte tegen je doen

------

Waardeloze retour services, zoals meerdere mensen beschrijven.
Let dus goed op dat je direct het juiste product besteld.
Als je het moet retourneren ben je ook als is je product niet uit de verpakking geweest het geld alsnog kwijt en betaal je ook 2x verzendkosten.
Omdat je zelf niets kunt bewijzen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

-----

WAARSCHUWING BESTEL HIER NIKS!!!!!

Weids wonen & slapen zijn OPLICHTERS!
Helaas ben ook ik opgelicht door weids wonen en slapen. (zoals velen, zie de reacties hieronder).

Bij deze nogmaals het dringende verzoek om mijn bestelling retour aan te nemen. Ik heb contact gehad met de consumentenbond en ik sta volledig als consument in mijn recht. Ik betreur het dan als ik noodgedwongen aangifte moet doen.

( Ik ben bereid om deze slechte review te verwijderen, als de geretourneerde bestelling als retour word afgehandeld.)

---------

KOOP HIER NIET!!

Foto's komen niet overeen met datgene wat geleverd wordt, het bedrijf dekt zich hierdoor in door kleine lettertjes onderaan de pagina. Het retouren van producten wordt tegengewerkt, slechte service en slecht contact. Ik raad het af om in zee te gaan met dit wanbedrijf.


--------

Retour wordt onterecht niet terug betaald, wordt niet gereageerd op mijn bericht via mail.
Heel jammer, wacht op mijn geld wat terug geboekt moet worden.

--------

Onredelijke eisen m.b.t. retour zending (onder originele verpakking wordt de doos eromheen bedoeld, niet de originele verpakking van het product zelf). Op vragen per mail wordt niet gereageerd, geld wordt niet terug gestort. 2 maanden + geleden.

--------

wat een slechte service heeft dit bedrijf de voorwaarden over retour en herroeping is super slecht. word gedacht garantie geld tot aan de deur mat gelukkig voor het bedrijf dat het aan de anderenkant van de wereld is dus er komt toch niemand verhaal halen dus conclusie is zijn veel goede internetwinkels waar je kunt bestellen dus mijd deze winkel

--------

Vreselijk bedrijf, wat een slechte service! Onredelijke bepalingen in de algemene voorwaarden omtrent bedtextiel. Reden van de verkoper (René) "eenmaal uit de verpakking, krijg je hem er nooit meer netjes in". De verpakking was niet eens verzegeld om te verwijzen naar dergelijke voorwaarden. Daarbij geeft dit de koper totaal geen mogelijkheid om te controleren op kwaliteit, terwijl een koper het recht heeft om een product te beoordelen op kwaliteit. Hier komt nog een staartje aan!

----

Graag wil ik uw aandacht voor het volgende. Bij Weids Wonen & Slapen heb ik een dekbed gekocht maar omdat ik het wollen dekbed te zwaar vond heb ik deze volgens de procedure (zoals beschreven staat op de website) retour gestuurd. Aan u de keuze of u bij dit bedrijf een product wil gaan kopen.

----------

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Onze ervaring met Weids Wonen & Slapen: Zeer slecht!

Bij het retourneren van een dekbed worden de mooie beloftes 'Niet goed geld terug' en 'Gratis retour' met wazige redenen afgewezen. De voor ons bijzondere afwijzing: Kreukels en vouwen.

In de afwijzing wordt niet gesproken over een beslapen artikel. Tot mijn grote verbazing direct opgebeld. Dan merk je dat de concurrende prijzen ten koste gaan van service.

-------

Pas op voor dit bedrijf koop niks!!!!!! Het zijn oplichters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-------

crazyme
Berichten: 7850
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

Onderstaand een verzameling van recente klachten. Ben zelf ook ernstig gedupeerd door het bedrijf. Als men een product retour stuurt beweerd het bedrijf dat dit product in gebruik is geweest. Ook indien het product in originele staat wordt geretourneerd. Het geld + product is men door deze truc kwijt. Terwijl het product uiteraard voor de 2e maal wordt doorverkocht. Schandelijke praktijken!
Ondanks deze selectie aan negatieve reviews (welk bedrijf heeft ze niet) is op google de waardering 4,4

breien
Berichten: 4441
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door breien »

Nog nooit van deze webwinkel gehoord.
Veel personen komen hier pas nadat ze klachten hebben bij een bedrijf. Dus als al die slechte reviews elders niet gelezen worden, lezen ze deze waarschuwing ook niet.

fonsflons
Berichten: 2627
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door fonsflons »

Christiaan del Matze schreef:
21 feb 2020 11:07
(niet te verwarren met de te manipuleren Kiyoh reacties)
Die mag je even uitleggen want het is namelijk precies andersom.


Klanten en bedrijven kunnen bij sites als kiyoh niet manipuleren door valse reacties te plaatsen of te verwijderen. Als het bedrijf de klacht betwist dient de klant namelijk aan te tonen aan kiyoh dat deze ook klant is (heel makkelijk door even een order door te geven) Betreft het aantoonbare klant, dan blijft de recensie staan. Het bedrijf zelf kan hier nooit op eigen initiatief reacties verwijderen.

Bij google kan echter iedereen zomaar recensies neerplempen zonderen enige vorm van controle .

crazyme
Berichten: 7850
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

crazyme schreef:
21 feb 2020 11:18
Onderstaand een verzameling van recente klachten. Ben zelf ook ernstig gedupeerd door het bedrijf. Als men een product retour stuurt beweerd het bedrijf dat dit product in gebruik is geweest. Ook indien het product in originele staat wordt geretourneerd. Het geld + product is men door deze truc kwijt. Terwijl het product uiteraard voor de 2e maal wordt doorverkocht. Schandelijke praktijken!
Ondanks deze selectie aan negatieve reviews (welk bedrijf heeft ze niet) is op google de waardering 4,4
Je reageert via PB, op een forum is het gebruikelijk om gewoon openbaar te reageren:
Ik krijg daar helaas mijn 183 euro niet mee terug. En alle overige gedupeerden overigens ook niet. Ik heb mijn product keurig geretourneerd. Ik ben nu mijn geld + product kwijt. Dat staat volledig los van een 4,4
Wat je nu doet is het bedrijf zwart maken door selectief negatieve reviews te plaatsen, terloops ook nog even een goede review site af te kraken zonder echt op de zaak zelf in te gaan :

Jouw retour wordt niet geaccepteerd door de shop.

En dat komt mogelijk omdat het een dekbed betreft welke - door de shop - niet meer als nieuw kan worden verkocht.
Dat je vervolgens helemaal niets meer terugkrijgt, geen dekbed en geen geld, kan natuurlijk niet.

Dat is denk ik de kern van het verhaal.

Christiaan del Matze
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2020 10:49

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door Christiaan del Matze »

Bovenstaand enkel de feiten en reacties. Mijn geld (en het product) ben ik helaas al kwijt. Ik probeer juist andere mensen te behoeden om ook hun geld door dit soort (illegale!!) trucs te verliezen. Treurig om te lezen dat er zo ontzettend veel steun is voor dit soort praktijken, ik had juist hier het tegenover gestelde verwacht.

moederslink
Berichten: 9236
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door moederslink »

Christiaan del Matze schreef:
21 feb 2020 11:07
Onderstaand een verzameling van recente klachten. Ben zelf ook ernstig gedupeerd door het bedrijf. Als men een product retour stuurt beweerd het bedrijf dat dit product in gebruik is geweest.
(...)
Wat een klachten, wat een reviews :shock:
En wat is uw klacht? Hoe bent u ernstig gedupeerd? Om welk product gaat het in uw geval?

crazyme
Berichten: 7850
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

Christiaan del Matze schreef:
21 feb 2020 12:58
Bovenstaand enkel de feiten en reacties. Mijn geld (en het product) ben ik helaas al kwijt. Ik probeer juist andere mensen te behoeden om ook hun geld door dit soort (onwettige!!) trucs te verliezen. Treurig om te lezen dat er zo ontzettend veel steun is voor dit soort praktijken, ik had juist hier het tegenover gestelde verwacht.
Waar lees jij steun voor "dit soort praktijken" dan ?

Er worden vaker topics gestart waarbij na enig doorvragen een aap uit de mouw komt.
Het is nooit zwart / wit.

crazyme
Berichten: 7850
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

moederslink schreef:
21 feb 2020 13:03
Wat een klachten, wat een reviews :shock:
Vrijwel alle klachten, tussen de talloze positieve reviews, gaan over retouren van dekbedden of kussens.
Ziet de shop waarschijnlijk als Hygiëne producten welke niet onder het retourrecht vallen.

Maar stuurt ze kennelijk ook niet terug naar de klant. En dat is natuurlijk niet correct.

fonsflons
Berichten: 2627
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door fonsflons »

Christiaan del Matze schreef:
21 feb 2020 12:58
Treurig om te lezen dat er zo ontzettend veel steun is voor dit soort praktijken, ik had juist hier het tegenover gestelde verwacht.
Dat lees je verkeerd. Wat ik, en anderen vooral doen zijn je fouten uit je klachtomschrijving aanstippen. Dat is in je eigen voordeel.
Het is een veelgemaakte fout. Iemand wilt waarschuwen of een klacht uiten, maar haalt er allemaal randzaken bij die niet kloppen, of verkeerd zijn om het gevoel van onrechtmatigheid aan te dikken.

Een voorbeeld is door de negatieve recensies die jouw verhaal ondersteunen weer te geven, en de positieve recensies als gemanipuleerd neer te zetten. In de praktijk ondermijnt dat je klacht. Het eerste dat in mij opkomt, omdat ik weet dat op bepaalde platforms het manipuleren niet mogelijk is, is dat de kans aanwezig is dat alle negatieve reacties door eenendezelfde persoon zijn neergezet.

Hou het dus zakelijk en bij de wel aantoonbare feiten:

Ik heb dit gekocht, zo en toen retour gestuurd, en kreeg dit als reactie. Mag dat? Nee? Wat kan ik hier tegen doen.

Wedden dat je dan prima adviezen krijgt waar je ook daadwerkelijk actie mee kunt ondernemen.

WWS
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2020 13:38

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door WWS »

Mijn ervaring van april 2020 kan worden toegevoegd aan onderstaande grote verzameling van klachten over het dubieuze retourbeleid van deze webshop.
Na herroepen, binnen de zichttermijn, van een product dat niet voldeed aan de beschrijving op hun website, ontvang ik de standaard reactie van de webshopeiganaar: hij crediteert niet, omdat het product "uit de verpakking" zou zijn gehaald.
Dit is bluf en aantoonbaar onwaar. Deze praktijken moeten inderdaad stoppen.

crazyme
Berichten: 7850
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door crazyme »

Uit de verpakking halen is geen argument om de retour te weigeren. Je kunt bij een dekbed niet anders om te beoordelen of je het wil gaan terugsturen of behouden.

De winkel heeft een qshops certificaat. Dat staat volgens qshops ook voor bemiddeling en afhandeling van geschillen.

Dat zou u kunnen proberen.

Lightfoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2020 13:43

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door Lightfoot »

Ook ik ben gedupeerd door Weids Wonen & Slapen. Ik heb een kussen met sloop netjes geretourneerd. Producten niet gebruikt en verpakkingsmateriaal helemaal intact gehouden. Aangezien ze eerder heel laks waren met reageren op mijn mails, kreeg ik al direct argwaan. Het kussensloop betalen ze me niet terug omdat ik het uit de verpakking heb gehaald. Inmiddels ben ik nu 2 maanden verder en ze hebben alleen het bedrag van het kussen teruggestort. Ik stink erin voor 30 euro. Dit is inclusief mijn verzendkosten.
Koop hier dus niet! Zijn oplichters!

sake1987
Berichten: 1378
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het is wat tegenwoordig, als we onze zin / gelijk niet krijgen zijn we opgelicht 😟
Kijk eens naar het programma opgelicht om de betekenis te begrijpen 😉

Guarneri
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2020 14:32

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door Guarneri »

Hadden we maar eerst dit allemaal gelezen!!!!

Net als alle eerdere recensies hebben ook wij een zelfde ervaring.
Begin April een kussen a 99€ besteld en door Postnl geleverd. Omdat wij niet thuis waren door Postnl achtergelaten tussen 2 voor de deur staande vuilcontainers. Ivm met extreme smetvrees direct besloten deze te retourneren. Er zat ook geen verpakking ter bescherming van de doos met het kussen om.
3 maal een online retour aanvraag gedaan maar zonder reactie. Toen gaan bellen en werd mijn verhaal mbt smetvrees en de manier van aflevering begrepen en kreeg ik het retour adres. Ik had nl al in de doos gekeken of daar iets in zat, niet dus.
Na retournering kreeg ik de zelfde opmerking als iedereen hier, het kussen was duidelijk gebruikt, gekreukt etc.
Na meerdere malen contact foto’s ontvangen van “het” kussen. Nou heb ik toevallig al zo’n kussen meer dan een jaar in gebruik en die ziet er 10 x zo nieuw uit. Dus onmogelijk is dit het door mij licht aangeraakte kussen, ivm formulier zoeken, waar ze de foto’s van hebben gestuurd.
Ik moet nog betalen aan Afterpay, die hebben geadviseerd om instanties in te schakelen.
Zo gezegd zo gedaan, Consuwijzer, Fraudehelpdesk, Afterpay, Politie en hebben nu contact met Silvana die niet blij zijn!

Wordt vervolgt!!!!

AndereNaamVoorEs
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2020 13:11

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door AndereNaamVoorEs »

Toen ik mijn zijden winter+zomer dekbed bestelde, zag ik alleen maar positieve berichten.
Het winterdekbed leek gewassen (wat niet mag met zijde) en er ontbraken 4 strikjes. Terug gestuurd en ontvangst bericht ontvangen.
Echter een nieuw winterdekbed heb ik niet ontvangen. ik heb aangeboden een duurdere aan te schaffen. Ik heb nl hetzelfde merk nodig om de dekbedden te koppelen. Sinds maart nog geen oplossing. Bijna geen communicatie met dit bedrijf. Ik wil het verschil van 50 Euro niet vooraf extra betalen. Het gaat om een winterdekbed van 450 EUr, wat al betaald is voor het geretourneerd product.
Ik onderschrijf de moeizame klantenservice.

WeidsWonenenSlapen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:28

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door WeidsWonenenSlapen »

We voelen ons geraakt door bovenstaande verhalen en reacties. We kunnen ons werkelijk niet vinden in de grove uitlatingen. Bij elke handeling of contact vinden we het bijzonder van belang dat we juist handelen, voor zowel de klant als voor ons. Dit maakt dat we ons soms in grijs gebied bevinden waar het belang van de klant en dat van ons niet altijd samen gaan, dat is inderdaad lastig. Desalniettemin proberen we dit altijd op een zo correct mogelijke wijze te doen.

Er zijn enkele zaken waar we graag op willen reageren:

We hebben een keuze gemaakt om de verzendkosten bij een bedrag boven de 50 euro voor onze rekening te nemen. Wanneer het pakket bij de klant aankomt en deze besluit dit niet te willen houden en daarmee te retourneren is dit op initiatief van de klant en daarmee zijn de retourkosten ook voor eigen rekening. We snappen dat veel klanten dit als een teleurstelling ervaren. Vooral omdat er al een teleurstelling is van een product waar men, waarschijnlijk, iets anders van heeft verwacht. Wanneer een product foutief is geleverd of er aantoonbaar iets mee aan de hand is nemen wij vanzelfsprekend de retourkosten voor onze rekening, daar is nooit twijfel over mogelijk.

Voor wat betreft het retourneren begrijpen we dat dit een onderwerp is waar veel over te doen is. Zodra een retour product bij ons binnen komt wordt deze gecontroleerd. Waar onze focus op ligt is in welke staat het artikel bij ons arriveert. Helaas ontvangen we met regelmaat artikelen retour die we niet meer met ons goede geweten kunnen verkopen aan een andere klant. En daar ligt voor ons absoluut het ijkpunt. U wilt vanzelfsprekend ook een dekbed, hoofdkussen of bedtextiel ontvangen waarvan u zeker weet dat het onbeslapen en hygienisch is. Het is helaas vaak dat we artikelen ontvangen met kreukels, een afwijkende geur of zelfs dieren- of mensenharen. We kunnen niet anders dan op dat moment het artikel afwijzen.

Ondanks dat dit af en toe resulteert in een impasse of een minder positieve review willen we niet van deze lijn afwijken. We willen onszelf en de klant verzekeren dat hij/zij een artikel ontvangt welke in onberispelijke staat is.

Jablan
Berichten: 2611
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door Jablan »

Wanneer producten uit hygiëne-oogpunt niet retour worden genomen, is het misschien een idee, dit op twee manieren vooraf aan te geven:
- In de webshop een verwijzing naar deze voorwaarde bij de producten waarop dit van toepassing is.
- De verpakking voorzien van een extra sticker 'wanneer deze zegel is verbroken, vervalt het retourrecht'.

sake1987
Berichten: 1378
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jablan schreef:
27 aug 2020 19:32
Wanneer producten uit hygiëne-oogpunt niet retour worden genomen, is het misschien een idee, dit op twee manieren vooraf aan te geven:
- In de webshop een verwijzing naar deze voorwaarde bij de producten waarop dit van toepassing is.
- De verpakking voorzien van een extra sticker 'wanneer deze zegel is verbroken, vervalt het retourrecht'.
Die sticker vind ik een prima idee, die verwijzing zou ik gelijk bij de titel van het product zetten, anders krijgen we weer een topic met lange discussie dat je eerst verder moet klikken om het te lezen en of het dan wel geldt.
En veel topic hier komen door een gebrek aan lezen

sylvesterb
Berichten: 4429
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klachtenregen webshop Weids Wonen & Slapen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Christiaan del Matze schreef:
21 feb 2020 11:07
Ik ga aangifte tegen je doen
En we vinden het vreemd dat de politie niet toekomt aan het opsporen van echte misdrijven. Er is hier geen misdrijf gepleegd u heeft een civiel conflict met het bedrijf. U kunt hiervoor naar de kantonrechter stappen.

Plaats reactie