Ik heb een heel vreemde ervaring bij bol.com over een Kobo Plus abonnement, waarvan ik graag hoor of iemand deze ervaring ook heeft.
Mijn partner heeft al wat jaren een Kobo Plus abonnement. € 9,99 voor lees- en luisterboeken. Super fijn. Niets aan de hand. Maar toen wilden we de automatische incasso overzetten naar mijn rekeningnummer. Dat bleek niet mogelijk. Dat kan alleen door het abonnement te stoppen en een nieuwe te starten op het nieuwe rekeningnummer. Wij hebben aangegeven dat dit niet de wens is, immers is dan je volledige boekenlijst weg.
Toen kregen we de bevestiging dat het account stopgezet ging worden ...

Na vele telefoontjes (ik bespaar jullie de details) beweerd bol.com dat we ermee ingestemd hebben (ze hebben een opname van het gesprek, die ze niet willen delen). Maar wat nog veel erger is: als je nu een abonnement opnieuw aangaat of je gaat je account her-activeren, dan betaal je € 12,99 voor dezelfde dienst. Alleen omdat je het op een ander rekeningnummer wilt hebben. Enige 'tegemoetkoming' die ons is aangeboden is eenmalig € 12,99 terug (dus maandje gratis wat je ook krijgt bij een nieuw abonnement).
Ja eens, t is € 3 in de maand ... maar het wordt echt een principe ding. Je gaat toch niet op deze manier om met langdurige klanten?!
Heeft iemand eenzelfde ervaring of een mening over dit verhaal?
Groet, Mark