LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over KLM/Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JvanDAM
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2020 16:49

Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door JvanDAM »

Hallo,

Wij hebben in januari 2021 een vlucht geboekt bij Transavia naar Gran Canaria. De reisbestemming heeft nu de code oranje. Ik heb gebeld met Transavia en gevraagd wat mijn opties nu zijn. Dat zijn de voorwaarden die op de site van Transavia staan krijg ik als antwoord. Op mijn vraag of dit nog wijzigt kreeg ik het antwoord dat zij gewoon vliegen en ik de tickets kan gebruiken, ondanks het dringende advies van de regering en het feit dat ik niet meer verzekerd ben. Er zijn op dit moment geen andere opties (ook geen geld terug of voucher of de mogelijkheid de reis met onbepaalde tijd uit te stellen.)

KLM/Transavia die miljarden belastinggeld ontvangen ( mijn en uw geld dus) om overeind te blijven steken op deze manier nog een keer een bedrag in hun zak zonder dat ik gebruik kan maken van hun diensten. Ik vind dit, als vaste klant, te gek voor woorden en ook heel klantonvriendelijk om niet te zeggen a-sociaal. Ook de klantenservice is niet echt klantvriendelijk. Ik krijg korte antwoorden op mijn vragen in de trant van "Nee niet mogelijk, omboeken met de bijbehorende kosten of annuleren maar dan krijgt u bijna niets terug".
Ik hoef mijn geld niet terug maar vraag alleen om uitstel van het gebruik van de ticket met nog een onbekende datum. Antwoord: Niet mogelijk meneer. Ik word dan zo boos.

Waarom kondigt de regering niet een reisverbod af m.u.v. mensen die echt dringend moeten reizen. Op deze manier geef je KLM/Transavia ook niet de ruimte om dit soort trucs uit te halen. Dan wordt je gecompenseerd neem ik aan. Echter nu is het een dringend advies en mag men blijven vliegen, maar mijn reisverzekering geeft dan aan dat ik niet meer volledig verzekerd ben. Dan sta je dus met je kloten voor het blok. Sorry voor het taalgebruik, maar ik wordt weer boos als ik dit tik. Ook de regering speelt hierin ook een kwalijke rol. Stel een reisverbod in dan kan niemand reizen, zijn er geen mensen die de rand op zoeken etc. Heel duidelijk en geen gezeur.
MvG Jan
Laatst gewijzigd door Radar op 19 dec 2020 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige naam verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aan een reisverbod kleven weer andere problemen. Uw probleem is al talloze keren voorbij gekomen en ja, er kan een oplossing zijn. Als u voor de coronacrisis geboekt heeft en een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan is de kans groot dat daar een clausule in staat met betrekking tot reizen naar een oranje gebied. Op dat moment kan er dus geannuleerd worden en betaald de verzekering uit. Hebt u geen verzekering afgesloten, dan is alles geheel voor eigen risico.
Als u geboekt hebt tijdens de coronacrisis, dan hebt u dus zelf ook het risico genomen.

Het is niet de verantwoordelijkheid van de airline om de problemen van de klant op te lossen. U hebt een ticket geboekt en het vliegtuig vertrekt gewoon. Er kan geen onderscheid gemaakt worden dat de ene reiziger wel gecompenseerd wordt en een andere niet. Voor iedereen gelden dan dezelfde regels.

Maar alles valt en staat wanneer u geboekt hebt en of u een verzekering hebt afgesloten.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door WZZ »

Helaas. Mijn stem bij de komende verkiezingen is dan ook voor een partij die de grootvervuilers zoals KLM een Transavia niet met mijn belastinggeld in het (vliegtuig)zadel houdt. Maar dat komt ook omdat ik graag wat minder overlast van Schiphol zou willen.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als Transavia vliegt, en er is geen reisverbod, mag je mee, en kunnen zij dus voldoen aan hun deel van de afspraak. Kan je van alles van vinden, maar het klopt wettelijk wel.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door kokka »

Wat heeft de klm hier nu weer mee te maken? Overigens krijgt de KLM helemaal niets. Het zijn allemaal leningen.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door pieterenien »

Zolang Transavia de vlucht uitvoert, staat zij volkomen in haar recht om de niet gebruikte tickets niet te vergoeden of om te boeken , hoe onrechtvaardig dit overkomt bij de mensen die zich aan de code oranje willen houden. Gezien de restricties die Spanje regelmatig oplegt en wijzigt is het voor gedupeerden alleen maar te hopen dat er in januari een vliegverbod naar de Canarische Eilanden gaat komen en dat Transavia zelf alles gaat annuleren.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door WZZ »

Allemaal leningen Daar zijn banken voor, niet de overheid, die "leent" namelijk met mijn geld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn nog steed essentiële reizen die mensen moeten kunnen ondernemen, ook naar oranje gebieden dus. Denk aan artsen die invliegen voor speciale operaties, of diplomaten etc. Transavia weet niet de achterliggende redenen waarom mensen toch tickets boeken.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Smokey20 »

Wanneer heeft u de reis geboekt?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door kokka »

WZZ schreef:
21 dec 2020 13:41
Allemaal leningen Daar zijn banken voor, niet de overheid, die "leent" namelijk met mijn geld.
als de klm over de kop gaat gaan ze ook met jouw belasting centen het personeel betalen die in de WW komt, denk dat dit voor de staatskas een betere optie is

Cdevries
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2020 18:10

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Cdevries »

Ook wij zouden begin januari naar de Canarische eilanden gaan met Transavia. Inmiddels code oranje en bij thuiskomst 10 dagen quarantaine. Transavia is inderdaad niet bereid tot geld terug gave of voucher, immers zij vliegen nog steeds. Tegen het advies van de regering, zegt Transavia dus eigenlijk ga maar gewoon. Omboeken kan ook 35 euro p.p. enkele reis, maar naar welke datum moet je dat omboeken, niemand weet immers hoe deze pandemie gaat verlopen. Moet ik dan elke keer omboeken en 70 euro p.p. retour betalen? Word duur ticket

Petra Haver
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2020 17:33

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Petra Haver »

JvanDAM schreef:
19 dec 2020 10:01
Hallo,

Wij hebben in januari 2021 een vlucht geboekt bij Transavia naar Gran Canaria. De reisbestemming heeft nu de code oranje. Ik heb gebeld met Transavia en gevraagd wat mijn opties nu zijn. Dat zijn de voorwaarden die op de site van Transavia staan krijg ik als antwoord. Op mijn vraag of dit nog wijzigt kreeg ik het antwoord dat zij gewoon vliegen en ik de tickets kan gebruiken, ondanks het dringende advies van de regering en het feit dat ik niet meer verzekerd ben. Er zijn op dit moment geen andere opties (ook geen geld terug of voucher of de mogelijkheid de reis met onbepaalde tijd uit te stellen.)

KLM/Transavia die miljarden belastinggeld ontvangen ( mijn en uw geld dus) om overeind te blijven steken op deze manier nog een keer een bedrag in hun zak zonder dat ik gebruik kan maken van hun diensten. Ik vind dit, als vaste klant, te gek voor woorden en ook heel klantonvriendelijk om niet te zeggen a-sociaal. Ook de klantenservice is niet echt klantvriendelijk. Ik krijg korte antwoorden op mijn vragen in de trant van "Nee niet mogelijk, omboeken met de bijbehorende kosten of annuleren maar dan krijgt u bijna niets terug".
Ik hoef mijn geld niet terug maar vraag alleen om uitstel van het gebruik van de ticket met nog een onbekende datum. Antwoord: Niet mogelijk meneer. Ik word dan zo boos.

Waarom kondigt de regering niet een reisverbod af m.u.v. mensen die echt dringend moeten reizen. Op deze manier geef je KLM/Transavia ook niet de ruimte om dit soort trucs uit te halen. Dan wordt je gecompenseerd neem ik aan. Echter nu is het een dringend advies en mag men blijven vliegen, maar mijn reisverzekering geeft dan aan dat ik niet meer volledig verzekerd ben. Dan sta je dus met je kloten voor het blok. Sorry voor het taalgebruik, maar ik wordt weer boos als ik dit tik. Ook de regering speelt hierin ook een kwalijke rol. Stel een reisverbod in dan kan niemand reizen, zijn er geen mensen die de rand op zoeken etc. Heel duidelijk en geen gezeur.
MvG Jan
Wij hebben het zelfde probleem, alleen naar Tenerife. Ik wil ook geen geld terug maar een ticket met een onbekende datum. Ik ben hier zo boos om. Wij hebben 4 tickets.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Petra Haver schreef:
24 dec 2020 14:50
Wij hebben het zelfde probleem, alleen naar Tenerife. Ik wil ook geen geld terug maar een ticket met een onbekende datum. Ik ben hier zo boos om. Wij hebben 4 tickets.
Vandaar dat er verzekeringen bestaan. En sluit je die niet af, dan neem je dus zelf het risico. De enige waar u dan boos om kan worden is uzelf. Verkeerde zuinigheid.

Cdevries
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2020 18:10

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Cdevries »

Wij hebben een doorlopende reisverzekering, die dekt dit niet.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Aygulf »

Cdevries schreef:
25 dec 2020 14:33
Wij hebben een doorlopende reisverzekering, die dekt dit niet.
Het gaat ook niet om een reisverzekering maar om een annuleringsverzekering. Dat is iets heel anders. Reisverzekering is voor calamiteiten die u tijdens uw vakantie kunnen overkomen. Een annuleringsverzekering dekt de schade als uw reis niet door kan gaan.

Cdevries
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2020 18:10

Re: Klacht over KLM/Transavia

Ongelezen bericht door Cdevries »

In onze doorlopende reisverzekering zit uiteraard!!!! ook een uitgebreide annuleringsverzekering, hebben het voorgelegd aan verzekering maar het wordt NIET gedekt

Gesloten