LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CATF

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ennu1234
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 jul 2008 09:58

Re: CATF

Ongelezen bericht door ennu1234 »

De koers is nu 8.78(u.s.dollars) volgens de berichten.
Wie wil mijn units kopen tegen deze (lage)koers?
Wie weet er eigenlijk op dit forum van CATF precies hoe de aan- en verkoop in zijn werk gaat?
Het is wel weer een gerek he? pfff.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Niet meer van toepassing.
Zie http://www.catfunithouders.nl
Laatst gewijzigd door Cor25 op 05 feb 2013 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste ex- Terra Vitalis participanten

De bouwer van de onze website is zover dat ieder zich nu kan aanmelden als lid van het Platform Unithouders CATF. (P.U.C.)
Er is een geringe vergoeding per lid nodig om toegang te hebben tot het besloten deel van de website.
De informatie daarover staat op het open deel van de nieuwe website, die overigens nog verder doorontwikkeld wordt.
Kijk voor de mogelijkheid tot aanmelden als lid van het platform op:
http://www.catfunithouders.nl
Achter het gesloten deel wordt ook volledig transparant de financiële situatie weergegeven. Zowel de websitebouwer als ondergetekende werken zonder vergoeding.
Het gaat ons om de belangen van iedere unithouder. Samen staan we sterker.
Ik hoop jullie op korte termijn allemaal aan te mogen treffen op het afgesloten deel van de webiste.

Groeten:

Cor van Erp
mede initiatiefnemer P.U.C.

han50
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2014 18:41

Re: CATF

Ongelezen bericht door han50 »

Ik ben ook bang dat de hele organisatie geen zuivere koffie is. Mijn aandelen werden niet ingekocht omdat te veel mensen aandelen hadden aangeboden. Nou, dat wordt de komende jaren alleen maar erger. Ik ben daardoor overtuigd dat ze helemaal niet van plan zijn mijn aandelen ooit in te kopen. Omdat ik toch van mijn aandelen af wou heeft Oko Life me doorverwezen naar Darion Capital Management in Amsterdam. Zij hebben mijn aandelen na veel gedoe doorverkocht. Maar daar heb ik wel bijna 75% van de waarde moeten afschrijven.

Alexander534
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2014 12:44

Re: CATF

Ongelezen bericht door Alexander534 »

Beste alle beleggers in oude terra vitalis en nu Catf.

Mijn vraag was of er enige ervaringen zijn opgedaan met het verkopen van je unit aan Darion Capital Management.? Ik wacht nu al jaren op mijn geld van catf en ik heb het vermoeden dat dit ook nooit zal komen. Ik heb mijn hoop nu op Darion gevestigd. Zijn er mensen die ooit al iets verkocht hebben aan hun en hoeveel moest je inleveren?

Zijn er ook mensen die überhaupt al hun units hebben kunnen verkopen of hebben jullie ook het idee dat we aan het lijntje worden gehouden?

Is het niet raar dat dit door de AFM allemaal goed gekeurd wordt? Of vallen we buiten de Nederlands wet omdat we nu beleggers zijn in catf te Luxemburg!?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: CATF

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Gewoon verkocht via redemption.
Met die forse waardestijging kregen we zelfs meer terug dan destijds aan Terra Vitalis betaald. :D
Het fonds is dus kennelijk gezond.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: CATF

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Oh wat ben ik toch blij dat ze me via redemption hebben uitgekocht!
Goed gedaan CATF :D
Kijk eens naar de dollarkoers! http://www.valuta.nl/dollar_euro
Nog even en onze euro’s zijn net zoveel waard als drachmes.

ralf1979
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 10:32

Re: CATF

Ongelezen bericht door ralf1979 »

wij zijn van plan om ze via darion te verkopen.
als de waarde inderdaad rond de 10$ zit wil denk ik iedereen ze meteen verkopen. Dit is immers heel veel meer als de inleg.
waarom zo het fonds via redemtion inkopen?
Bij wie is dit inmiddels echt gebeurd?

hermanb
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2007 12:00

Re: CATF

Ongelezen bericht door hermanb »

Ik kom toevallig dit forum tegen en het moet me van het hart dat dit blijkbaar dus weer zo'n forum is waar veel mensen een bericht plaatsen, zonder dat ze zich goed op de hoogte houden van de stand van zaken. Zoals je afvragen of CATF wel "zuivere koffie" is. Lees de info die je als belegger binnen krijgt, laat je geen geld afhandig maken door zielenpoten die kreten slaken als "samen staan we sterk" en wees geduldig. Ik weet dat dit soms lastig is, ook ik heb (vrij veel) geld belegd destijds bij Terra Vitalis.

Vorig jaar heb ik een deel van mijn belegging ruimschoots terug gekregen door de zogenaamde "redemption". Het is in feite heel eenvoudig: OF je probeert je belegging (of een deel er van) te verkopen via Darion Capital Management (die geheel ONafhankelijk is van CATF etc.) OF je vult een redemption-formulier in. Via Darion lukt verkopen zeker, maar dan maak je vrijwel zeker verlies. Verkopen d.m.v. redemption brengt vrijwel zeker meer op, MAAR het is niet zeker of dat lukt. En ook dat is echt niet zo ingewikkeld om te begrijpen. CATF is vanaf nul begonnen en moeten dus een kapitaal opbouwen. Als (te) veel mensen vragen aan CATF om de handel in te kopen, is er gewoon nog niet voldoende geld. Dat geld moet binnen komen via het kappen van bomen. Dat is iets wat je niet te snel moet doen, want dan heb je gewoon weinig opbrengst.

Terra Vitalis heeft er inderdaad een puinhoop van gemaakt maar CATF probeert juist alles in goede banen te leiden. En nog even over Goodwood: ook dat gaat de goeie kant op, maar ze lopen wat oplossing betreft enkele jaren achter op voorheen Terra Vitalis.

Maar of het nu Terra Vitalis is of CATF, het is een belegging waar je verkopers hebt en kopers. Als je je afvraagt waarom dat verkopen zo moeilijk gaat, bedenk dan eens wat jij zou doen als je zou willen kopen. Wat IK zou doen is zoeken op internet. En wat denk je dan dat een koper doet als er een forum is met allemaal klagers, met name mensen die de informatie niet lezen? Juist, kopers vallen af waardoor wij (dus de leden van dit forum) hun belegging alleen kwijt kunnen voor veel te weinig geld.

ChrisFagard
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:03

Re: CATF

Ongelezen bericht door ChrisFagard »

Cor25 schreef:Beste ex- Terra Vitalis participanten

De bouwer van de onze website is zover dat ieder zich nu kan aanmelden als lid van het Platform Unithouders CATF. (P.U.C.)
Er is een geringe vergoeding per lid nodig om toegang te hebben tot het besloten deel van de website.
De informatie daarover staat op het open deel van de nieuwe website, die overigens nog verder doorontwikkeld wordt.
Kijk voor de mogelijkheid tot aanmelden als lid van het platform op:
http://www.catfunithouders.nl
Achter het gesloten deel wordt ook volledig transparant de financiële situatie weergegeven. Zowel de websitebouwer als ondergetekende werken zonder vergoeding.
Het gaat ons om de belangen van iedere unithouder. Samen staan we sterker.
Ik hoop jullie op korte termijn allemaal aan te mogen treffen op het afgesloten deel van de webiste.

Groeten:

Cor van Erp
mede initiatiefnemer P.U.C.
=============================================================
Ik heb mij vorige maand lid gemaakt bij het Platform Unithouders CATF. (P.U.C.) hoger vermeld, maar nog steeds geen antwoord ontvangen? Heeft iemand meer info hierover.

Rene7558
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2016 13:39

Re: CATF

Ongelezen bericht door Rene7558 »

Wij hebben in augustus 2015 via Darion units verkocht.
De opbrengst was zeer slecht. Wij kregen veel minder dan wij in 2007 hadden ingezet. In 2007 betaalden wij aan toenmalig Terra Vitalis ongeveer 25.000 euro voor 4099 units.
In 2015 bood Darion voor al onze Units ongeveer 14.000 Euro, terwijl de marktwaarde ongeveer $ 42.000 was. Wij hebben toen niet alles verkocht. Het bedrijf waaraan het verkocht is zou gevestigd zijn op hetzelfde adres als Oko-life. Volgens de Kamer van Koophandel staat het betreffende bedrijf niet op het adres van Oko-life ingeschreven.
Wij hebben voor 2099 units ongeveer 7800 Euro ontvangen. De units waren toen ongeveer 17.000 euro waard. Vanwege privé omstandigheden (werkeloos, geen uitkering) moesten wij onze units verkopen. :cry:

Rene7558
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2016 13:39

Re: CATF

Ongelezen bericht door Rene7558 »

ChrisFagard schreef:
Cor25 schreef:Beste ex- Terra Vitalis participanten

De bouwer van de onze website is zover dat ieder zich nu kan aanmelden als lid van het Platform Unithouders CATF. (P.U.C.)
Er is een geringe vergoeding per lid nodig om toegang te hebben tot het besloten deel van de website.
De informatie daarover staat op het open deel van de nieuwe website, die overigens nog verder doorontwikkeld wordt.
Kijk voor de mogelijkheid tot aanmelden als lid van het platform op:
http://www.catfunithouders.nl
Achter het gesloten deel wordt ook volledig transparant de financiële situatie weergegeven. Zowel de websitebouwer als ondergetekende werken zonder vergoeding.
Het gaat ons om de belangen van iedere unithouder. Samen staan we sterker.
Ik hoop jullie op korte termijn allemaal aan te mogen treffen op het afgesloten deel van de webiste.

Groeten:

Cor van Erp
mede initiatiefnemer P.U.C.
=============================================================
Ik heb mij vorige maand lid gemaakt bij het Platform Unithouders CATF. (P.U.C.) hoger vermeld, maar nog steeds geen antwoord ontvangen? Heeft iemand meer info hierover.
Zelf heb ik mij ook aangemeld voor deze site, maar niets meer gehoord. Ook na telefonisch onderhoud met de heer van Erp. Hij vertelde mij dat hij aan zijn " secretaresse" zou doorgeven. Zij zou het verder regelen. Daarna niets meer gehoord. Wie heeft er wel toegang tot deze site?

mjudistira
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2016 10:55

Re: CATF

Ongelezen bericht door mjudistira »

Zijn er nog meer mensen die nu zitten te wachten op de betaling van Redemption 2015? Zijn er al mensen die overwegen een juridische procedure te starten? Hebben jullie er allemaal nog vertrouwen in dat het geld komt? Worden we allemaal aan het lijntje gehouden? Wie weet er wat meer en heeft wat meer informatie?

Groetjes, Milly

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Moneyman »

:roll: waar gaat dit over?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: CATF

Ongelezen bericht door gemist »

Ik denk dat dit over een redelijk onbekend Ponzi-dingetje gaat. Of een variant op het oude "timeshare"...
Maar, ik kan het mis hebben. Dat mensen geld kwijt raken moge duidelijk zijn....

mjudistira
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2016 10:55

Re: CATF

Ongelezen bericht door mjudistira »

Het gaat over investering in teak plantages. Voormalig Terra Vitalis is nu ondergebracht in Central American Timber Fund. Men heeft toegezegd te betalen in kwartaal 3 van 2016 als je een redemption formulier hebt ingevuld (we hebben dit januari 2015 al gedaan). Echter nog geen geld gezien en krijgen steeds mailtjes dat het allemaal wat uitloopt etc. Om hoeveel mensen gaat het hier eigenlijk en hoeveel geld?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: CATF

Ongelezen bericht door newmikey »

Tsja, ik verwijs naar het startbericht in deze al jaren durende saga waar klaarblijkelijk heel wat mensen hun geld door zijn kwijtgeraakt. In dat bericht uit 2011 stelt TS nog dat het hier gaat om "...Een prachtig product dat het volste vertrouwen verdient. Een uitgelezen kans voor investeerders met een brede horizon om te beleggen in een product dat niet leeft bij "de waan van de dag" en "Beveel dit mooie product ook bij anderen aan. De units zijn tenslotte na 2017 zonder reductie verhandelbaar. Ik zeg doen"

Sommigen hebben dit advies opgevolgd en zitten dus nu met de gebakken peren waardoor dit draadje toch nog blijft door-emmeren. Het is echter een mooie draad voor al diegenen die ons nu op een gelijkaardig enthousiaste wijze de investeringen in windprojecten of fictieve crypto-currencies aanbevelen. Ook bij deze houtplatages waren er méér dan voldoende mensen die er tegen waarschuwden en werden weggezet als pessimisten. The rest is, zoals ze zeggen, history.

Het ingelegde geld is ook hier in de zakken van een paar slimme ondernemers terecht gekomen maar daar hebben de participanten volop aan meegewerkt en medelijden zou dan ook misplaatst zijn

mjudistira
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2016 10:55

Re: CATF

Ongelezen bericht door mjudistira »

Ik verwacht ook geen medelijden, alleen roep ik mensen op die in hetzelfde schuitje zitten. Is er iemand die een juridische procedure is gestart?

Balou 007
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2016 14:30

Re: CATF

Ongelezen bericht door Balou 007 »

Zit ook met smart te wachten op uitbetaling van de redemption 2015,mij was toegezegd dat na de verkoop van farms er meer bekend zou worden,nou dat is ook alweer 2 weken geleden,ben zeker van plan n juridische procedure tegen hun te starten.

mjudistira
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2016 10:55

Re: CATF

Ongelezen bericht door mjudistira »

Nu begrijp ik van mijn rechtsbijstandsverzekering dat de module Fiscaal en Vermogen niet is verzekerd en bovendien geldt dit laatste alleen voor beleggingen die DSI gecertificeerd zijn. Lekker is dat. Heeft men nog adviezen hoe ik dit kan aanvliegen?

Gesloten