LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door harkja »

Ik geef onze Shar-Pei (Sheng) éénmaal per week een gerecht van de afhaalchinees.
Hij heeft het zo op !

Verwijderd

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Mijn vrouw werkt bij een internationaal bedrijf en heeft zowel Vietnamezen als Chinezen als collega's. Daar gaan we nog wel eens thuis eten. Mijn hemel, wat een genot! Laatst met zo'n pan met 2 compartimenten (die wil ik ook!) en dan een kookplaatje op tafel. 2 verschillende soorten bouillon in de 2 compartimenten en koken maar. Allemaal heerlijke noedels erbij en verschillende soorten vis en lamsvlees en groenten. En tofu! Ik heb nooit begrepen hoe je iets lekkers kunt maken met tofu, maar nu snap ik het. Goed bereid Chinees eten is heerlijk!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Berteman schreef:Geef mij maar Nasi Goreng met Satë Kambing, echte kloepoek (van gefelmeentelde galnalen dus), atjar ketimoen, basang goreng, sambal telor en seroendeng.

En een koud glas bier erbij!
Kijk, now we are talking! :mrgreen:

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Berteman »

harkja schreef:Ik geef onze Shar-Pei (Sheng) éénmaal per week een gerecht van de afhaalchinees.
Hij heeft het zo op !
Als ik m'n kat iets geef van de afhaalchinees dan kijkt hij me aan met zo'n meewarige blik van dat jij dat eet wil niet zeggen dat het te eten is en loopt naar zijn bakje met brokjes.

Honden daarentegen staan niet bekend als fijnproevers ...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ach, men geeft de mensen wat er gevraagd wordt. En dat is in de regel geen authentiek eten. Maar dat is ook niet erg als je maar weet waar je aan toe bent. Ik denk dat de meeste mensen wel zullen begrijpen dat het eten bij een echt Chinees (Kantonees, Mandarijns...) restaurant toch wel wat anders is dan bij een standaard chin-ind restaurant.

Maar dat zelfde heb je natuurlijk ook bij bijvoorbeeld de verdrietige pizza's van de Domino's of New York. Die krijg ik ook niet door mijn keel. En zo kun je nog wel even doorgaan. Toch ben ik nooit op het idee gekomen om terug te gaan met die slappe hap omdat het mij niet bekoort. Had ik misschien wel moeten doen.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door harkja »

Berteman schreef:
harkja schreef:Ik geef onze Shar-Pei (Sheng) éénmaal per week een gerecht van de afhaalchinees.
Hij heeft het zo op !
Als ik m'n kat iets geef van de afhaalchinees dan kijkt hij me aan met zo'n meewarige blik van dat jij dat eet wil niet zeggen dat het te eten is en loopt naar zijn bakje met brokjes.

Honden daarentegen staan niet bekend als fijnproevers ...
Dat kan ik me goed voorstellen van de kat, je weet toch ook wel dat katten bijzonder zijn voor een Chinese kok :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als je 20 jaar lang een chinees restaurant als buurman hebt gehad , kom je nooit meer in een Chinees restaurant , laat staan eten.

atlas1302

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door atlas1302 »

gosewijn schreef:Als je 20 jaar lang een chinees restaurant als buurman hebt gehad , kom je nooit meer in een Chinees restaurant , laat staan eten.
Klopt, alles waar TE voor staat is niet goed, of bedoelde u dat niet?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door gemist »

atlas1302 schreef:
gosewijn schreef:Als je 20 jaar lang een chinees restaurant als buurman hebt gehad , kom je nooit meer in een Chinees restaurant , laat staan eten.
Klopt, alles waar TE voor staat is niet goed, of bedoelde u dat niet?
Te-levisie, te-pelklemmen?
Nergens schreef gosewijn het woord "te" ...

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar hoeveel zal die Babi Pangpang wel niet gekost hebben dat de topicstarter de helft van het geld terug wilde?

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Berteman »

harkja schreef:
Berteman schreef:
harkja schreef:Ik geef onze Shar-Pei (Sheng) éénmaal per week een gerecht van de afhaalchinees.
Hij heeft het zo op !
Als ik m'n kat iets geef van de afhaalchinees dan kijkt hij me aan met zo'n meewarige blik van dat jij dat eet wil niet zeggen dat het te eten is en loopt naar zijn bakje met brokjes.

Honden daarentegen staan niet bekend als fijnproevers ...
Dat kan ik me goed voorstellen van de kat, je weet toch ook wel dat katten bijzonder zijn voor een Chinese kok :wink:
Mieauw :lol:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Berteman schreef:
harkja schreef:
Dat kan ik me goed voorstellen van de kat, je weet toch ook wel dat katten bijzonder zijn voor een Chinese kok :wink:
Mieauw :lol:
Je bedoelt Mie - Auw!!! ? :lol:

Mucha

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Maar hoeveel zal die Babi Pangpang wel niet gekost hebben dat de topicstarter de helft van het geld terug wilde?
Misschien dat dit juist een goede en duurdere Chinees was, waar het vlees echt geroosterd was en er echte ketjap werd gebruikt in plaats van zoete bruine drab? Als je dat niet gewend bent, dan is dat wel een grote omschakeling, zowel in smaak als in portemonnee.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Berteman »

witte angora schreef:
Berteman schreef:
harkja schreef:
Dat kan ik me goed voorstellen van de kat, je weet toch ook wel dat katten bijzonder zijn voor een Chinese kok :wink:
Mieauw :lol:
Je bedoelt Mie - Auw!!! ? :lol:
Saté kucing besar :evil:

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Berteman »

witte angora schreef:Maar hoeveel zal die Babi Pangpang wel niet gekost hebben dat de topicstarter de helft van het geld terug wilde?
TS klaagt alleen over de kwaliteit van de saus.

Ik denk dat een portie Babi Pangang gemiddeld niet meer dan € 10 kost. Aannemende dat de saus één derde van het gerecht beslaat en TS voor de helft gecompenseerd wenst te worden, kom ik op € 1,65.

Waar hebben we het over?
Laatst gewijzigd door Berteman op 19 okt 2017 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Berteman schreef:
witte angora schreef:Maar hoeveel zal die Babi Pangpang wel niet gekost hebben dat de topicstarter de helft van het geld terug wilde?
TS klaagt alleen over de kwaliteit van de saus.

Ik denk dat een portie Babi Pangang gemiddeld niet meer dan € 10 kost. Aannemende dat de saus één derde van het gerecht beslaat en TS voor de helft gecompenseerd wenst te worden, is € 1,65 een redelijk bedrag.

Waar hebben we het over?
Bij de afhaalchinezen hier kost een complete 'maaltijd' babi pangpang (dus inclusief rijst/nasi/bami, kroepoek, sambal en nog wat) nog geen 10 euro... Kun je er nog twee dagen van eten ook.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op eten zit natuurlijk ook wettelijke garantie, dat betekent dat je eerst om nieuwe saus moet vragen en daarna pas recht hebt op prijsvermindering, maar je kunt je natuurlijk wel afvragen of je niet sneller op een bevredigend resultaat uitkomt door daar gewoon niet meer te kopen.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door Dieke83 »

maja vraag is ook of TS het eten heeft opgegeten en/of ze het eten ook mee had genomen toen ze terug ging naar het restaurant.

Tevens ben ik het wel eens met de meerderheid smaken verschillen en 9/10 chin restaurants serveren geen chinees eten.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Ontevreden over kwaliteit afhaalchinees, geen compensatie

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

alfatrion schreef:Op eten zit natuurlijk ook wettelijke garantie, dat betekent dat je eerst om nieuwe saus moet vragen en daarna pas recht hebt op prijsvermindering.
:D Binnen welke termijn moet de chinees hieraan voldoen, 2 weken? Of mag deze ook eerst 2x ter reparatie opgestuurd worden?

Gesloten