LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Josje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2018 22:06

PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Josje22 »

Met mijn domme hoofd heb ik zonder een internet check te doen en pre-paid creditcard van Viabuy aangevraagd. Dom omdat nu achteraf ik ontzettend veel klachten tegenkom via de bekende klachten sites, zoals klachtenkompas van de consumentenbond en klacht.nl aangaande deze firma die wel in Nederland zaken doet maar officieel hier niet is gevestigd.

Klachten die eigenlijk steeds dezelfde strekking hebben. Dat het onduidelijk is wat ze precies tegen welke prijzen aanbieden en dat men onverhoopt tegen enorme hoge kosten aanloopt.

Omdat mijn kaart weken later dan beloofd (beloofd binnen 48 uur) werd geleverd heb ik de kaart niet op tijd kunnen activeren. Ik zou met een kleine 90 euro de kaart moeten opwaarderen om de kaart te activeren.

Toen dat niet binnen de tijd was gelukt kreeg ik plots het incassobureau op de nek dat ik 120 euro zou moeten gaan betalen.... Aanvankelijk was ik nog in de veronderstelling dat minus de incassokosten het overige bedrag van ongeveer 90 euro gestort zou gaan worden op mijn kaart, zoals dat aanvankelijk gecommuniceerd werd zodat ik de kaart zou kunnen gaan gebruiken waarvoor die bedoelt was.

Nu blijkt echter dat de 120 euro minus de 46 euro aan incasso kosten, gebruikt worden om bepaalde onduidelijke kosten te weten "uitgifte kosten van de VIABUY Prepaid Mastercard" te bekostigen terwijl aanvankelijk de kaart volledig GRATIS zou zijn.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Lowieze »

Gratis??
Op de website staat duidelijk vermeld:
"Wanneer u een VIABUY account met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90.

De jaarlijkse accountkosten zijn EUR 19,90."

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door rvjapio »

..nog nooit van gehoord, maar bedankt.

Josje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2018 22:06

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Josje22 »

Lowieze schreef:Gratis??
Op de website staat duidelijk vermeld:
"Wanneer u een VIABUY account met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90.

De jaarlijkse accountkosten zijn EUR 19,90."
Lowieke er stond inderdaad GRATIS, vorig jaar oktober meen ik,

anders was ik er niet eens aan begonnen.

Josje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2018 22:06

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Josje22 »

rvjapio schreef:..nog nooit van gehoord, maar bedankt.

Bij deze. Ik hoop dat er meer mensen baat bij hebben.

Had ik maar van te voren even gegoogled dan was ik ook wijzer geworden;
viewtopic.php?f=1&t=152165

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Lowieze »

Josje22 schreef:
Lowieze schreef:Gratis??
Op de website staat duidelijk vermeld:
"Wanneer u een VIABUY account met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90.

De jaarlijkse accountkosten zijn EUR 19,90."
Lowieke er stond inderdaad GRATIS, vorig jaar oktober meen ik,

anders was ik er niet eens aan begonnen.
"Vergeleken met andere prepaid oplossingen biedt VIABUY u onbeperkt en gratis inkomende en uitgaande bank- en SEPA-overschrijvingen, vele verschillende opwaardeeropties, online bankieren, een IBAN, de prestigieuze Mastercard met reliëf in goud of zwart, en vele andere voordelen!"

Ja, bovenstaande is gratis, maar de aanschaf moet toch echt betaald worden.

Josje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2018 22:06

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Josje22 »

Lowieze schreef:
Josje22 schreef:
Lowieze schreef:Gratis??
Op de website staat duidelijk vermeld:
"Wanneer u een VIABUY account met prepaid Mastercard aanvraagt, bedragen de éénmalig uitgiftekosten EUR 69,90.

De jaarlijkse accountkosten zijn EUR 19,90."
Lowieke er stond inderdaad GRATIS, vorig jaar oktober meen ik,

anders was ik er niet eens aan begonnen.
"Vergeleken met andere prepaid oplossingen biedt VIABUY u onbeperkt en gratis inkomende en uitgaande bank- en SEPA-overschrijvingen, vele verschillende opwaardeeropties, online bankieren, een IBAN, de prestigieuze Mastercard met reliëf in goud of zwart, en vele andere voordelen!"

Ja, bovenstaande is gratis, maar de aanschaf moet toch echt betaald worden.
http://www.gratis.be/gratis-3-jaar-lang ... dietkaart/

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Josje22: Ten eerste is dit een Belgische site (niet van Viabuy zelf)'en ten tweede staat ook hier duidelijk vermeld dat de "service" gratis is, er staat niet dat de aanschaf gratis is.
Dus heel aannemelijk dat de voorwaarden gelden die ik al eerder noemde.

Sil020
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 11:56

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door Sil020 »

Hey, bedankt dat je mensen behoed hierop, ik zelf heb hem onlangs ook besteld en stond er dat ik 90 euro erop moest zetten om hem te activeren, wat ik niet wist en niet bij stil stond is dat die 90euro gelijk werd afgeschreven (staat in de voorwaarden) maar wie leest dat nou? Bijna niemand.. maar hierdoor staan ze wel in hun recht, ik heb de kaart met 48uur ontvangen maar vind ik je post een beetje vaag dat je zegt "weken" aangezien er in de mail staat vermeld: " Als u de kaart binnen de komende zeven werkdagen niet heeft ontvangen, of als u vragen heeft, kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Vergeet alstublieft niet uw kaart rekeningnummer te vermelden XXXXXXX."

Als u dit hen had laten weten dan zat u niet met de kosten, (dus beetje eigen schuld).

Nadat ik de kaart heb opgewaardeerd en mijn 90 euro weg was heb ik hen gelijk gemaild over het sluiten van mijn rekening (21 dagen bedenktijd volgens hun terms and conditions) 2 dagen later bevestiging gekregen en vanaf die 2 dagen, 3 dagen later het geld terug gestort gekregen.

Na alle negatieve reacties te hebben gelezdn vond ik het nodig om eens mijn positieve ervaring te delen met men.

Misschien moeten we toch maar in de toekomst de kleine lettertjes lezen voor we een contract afsluiten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door kweenie »

Sil020 schreef:ik zelf heb hem onlangs ook besteld en stond er dat ik 90 euro erop moest zetten om hem te activeren, wat ik niet wist en niet bij stil stond is dat die 90euro gelijk werd afgeschreven (staat in de voorwaarden) maar wie leest dat nou? Bijna niemand..
Hoe zou je anders 90 euro op die creditcard willen zetten????

atlas1302

Re: PAS OP met aanschaf VIABUY Prepaid Mastercard -

Ongelezen bericht door atlas1302 »

90 euro om een Prepaid kaart te activeren? zijn er dan nog echt mensen die dat doen! Revolut zoals al eerder genoemd, helemaal gratis met Iban nummer en de hele mikmak, u bent toch niet gek :P

Gesloten