LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openstaande vordering uit 2016?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
anneke63
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2018 16:52

Openstaande vordering uit 2016?

Ongelezen bericht door anneke63 »

afgelopen dinsdag werd mijn man gebeld door een bedrijf over een vordering die openstond het gaat om een bedrag van 319, euro
in 2016 zou hij telefonisch hebben ingestemd met een aanbod voor korting bij hotelovernachting en daarbij 2 gratis schoonheidsbonnen voor een bedrag van 49.95 .
ik kan me vaag iets herrineren hiervan maar in die tijd zin we ook verhuisd heb nooit iets ontvangen of zo ook geen herrinering over het openstaand bedrag en nu na 2 jaar opeens worden we gebeld en met de deurwaarder gedreigd
de dame in kwestie zei meneer u kan wel zeggen dat u niets gehad heeft maar het is bezorgd
we moeten nu binnen 5 dagen betalen en een betalingsbevestiging sturen zodat het dossier kan worden gesloten

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Openstaande vordering uit 2016?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Google even op hotelbon en u weet genoeg. Ik zou u aanraden ze aan te schrijven waarin u de overeenkomst ontkent en hen someert u een kopie van de vermeende overeenkost te doen toesturen. Indien ze zeggen dat het om een bandopname gaat, dan een kopie van deze opname eisen. Weigeren ze, dan zou ik de zaak gewoon voor laten komen, als het uberhaupt al zover komt.

Krijgt u wel een bandopname en herkent u de stem, dan kunt u de volgende procedure volgen:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... mst-wegens

Overigens nooit erkennen dat u zich vaag iets meent te herinneren. Het beste is gewoon glashard ontkennen, de andere partij belazerd mijn inziens ook de boel.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 25 mei 2018 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Openstaande vordering uit 2016?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hebben zij dan bewijs dat het naast verstuurd ook op juiste adres is ontvangen?

Indien ze daar geen bewijs van hebben en normale post doen wacht U nog steeds op deze en kun je ontbinden wegens te laat leveren.

Of er iets bezorg is ooit doet er niet toe, Post NL staat hier bekend om en dat is voldoende als zij deze volgens hun waardevolle zooi niet aangetekend leveren of met handtekening ontvangst.

Gewoon hun eigen methode gebruiken en laat hun maar bewijzen dat je ooit iets hebt ontvangen en daarom ook niet kan terug sturen!

Gesloten