Radar

toggle menu

'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BeppieM » 09 jul 2018 18:11

waarbij "bezorgt" natuurlijk met een "d" is ipv met een "t".
BeppieM
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 jun 2018 20:03

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door tttlocke » 09 jul 2018 18:41

BeppieM schreef:waarbij "bezorgt" natuurlijk met een "d" is ipv met een "t".


Is niet erg, was heel duidelijk :)
Als u een spelfout in een eigen bericht wilt corrigeren nadat het geplaatst is (en trouwens ook als u andere aanpassingen wilt doen) kan door gebruik te maken van de ' edit button' links boven de tekst van uw bericht. U kunt dan de aanpassing doorvoeren en het bericht opnieuw plaatsen.

Bijkomend voordeel daarvan is ook dat u niet het risico loopt dat de moderatie uw correctiebericht zal verwijderen. Ik zag toevallig in een ander topic dat men dat tegenwoordig doet, berichten over typefouten verwijderen.
Alhoewel, dat zou misschien betrekking kunnen hebben op berichten over andermans typefouten. De (kennelijk gewijzigde) regels zijn niet helemaal duidelijk en in ieder geval niet gecommuniceerd. Maar goed, een bericht over de eigen type- of spelfouten is mogelijk nog steeds toegestaan.
tttlocke
 
Berichten: 792
Geregistreerd: 30 okt 2016 22:35

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BeppieM » 09 jul 2018 18:47

Al doende leert men. Zoals ik al eerder aangaf, is dit de eerste keer, dat ik me in de wereld van dit soort forums begeef.
Bedankt voor de uitgebreide info.
BeppieM
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 jun 2018 20:03

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BreejKC » 09 jul 2018 19:24

Nu die Kamphuis het toch over zijn Algemene Voorwaarden heeft, laat hij zich dan daarmee maar in zijn eigen voet schieten. Die staan gewoon op zijn website. Waarschijnlijk kent die Kamphuis ze zelf niet eens.

Die Algemene Voorwaarden van Kamphuis hebben een artikel 17. Volgens dat artikel heeft hij heeft zich dus kennelijk geconformeerd met een Geschillencommissie. U hoeft dus niet eens naar een rechtbank. En reken maar dat zo'n Geschillencommissie geen uitspraak doet die in strijd is met wettelijke regels. Die kosten van de Geschillencommissie, meer dan € 25,00, die mag hij gewoon aan die Geschillencommissie betalen als hij veroordeeld wordt tot het betalen van die € 25,00 aan u.

Blijkt hij niet bij een Geschillencommissie aangesloten te zijn, dan heeft hij een nog groter probleem. Klaag hem dan aan bij de Reclame Code Commissie omdat hij op zijn website, met die Algeme Voorwaarden dan een onwaarheid verspreid.

Tot slot staat in de inhoudsopgave van die Algemene Voorwaarden ook nog een artikel 20 genoemd, "afwijking voorwaarden Thuiswinkel". Echter dat artikel 20 staat daadwerkelijk niet in die Algemene Voorwaarden. Dat is er kennelijk bewust uitgehaald omdat, naar we wel kunnen vermoeden, Kamphuis ook het met die organisatie al zwaar aan de stok heeft gehad.

Oh, en print die Algeme Voorwaarden snel even uit met een datumvermelding erbij. Anders is dat Artikel 17 straks daarin ook ineens aangepast of verdwenen.
BreejKC
 
Berichten: 747
Geregistreerd: 16 jul 2012 18:36

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BeppieM » 09 jul 2018 22:53

Klopt helemaal wat je zegt over die Algemene voorwaarden. En, ja, ik heb idd inmiddels ook al printscreens gemaakt van die Algemene voorwaarden. Er is sowieso iets raars aan de hand met de Algemene voorwaarden van meneer Kamphuis. Ik doe daar nu even geen uitspraken over, want ik ben ervan overtuigd, dat meneer Kamphuis meeleest.
BeppieM
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 jun 2018 20:03

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BeppieM » 12 jul 2018 00:24

Kamphuis heeft van mij nog tot a.s. vrijdag de tijd gekregen om eieren voor z'n geld te kiezen. Zo niet, dan ga ik op het oorlogspad.
BeppieM
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 jun 2018 20:03

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door BeppieM » 14 jul 2018 00:55

Meneer Kamphuis heeft niet meer gereageerd op mijn correspondentie en heeft ook de 25 euro niet teruggestort.
Voor wat betreft de Algemene Voorwaarden: Als je iets bestelt bij Kamphuis, moet je, zoals dat bij webwinkels gebruikelijk is, aanvinken dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden. In het geval van Kamphuis zijn de Algemene Voorwaarden waar je tijdens de bestelprocedure mee akkoord gaat totaal andere voorwaarden dan de Algemene Voorwaarden, die verschijnen als je onderaan de website op "Algemene Voorwaarden" klikt.
En: bij de laatstgenoemde voorwaarden ontbreekt overigens ook artikel 18.
Kortom: meneer Kamphuis maakt er maar een potje van! U bent gewaarschuwd!
Ik ga jullie adviezen hierboven allemaal nog eens even nalezen en dan klim ik maar eens in de pen. ConsuWijzer, Reclame Code Commissie, Thuiswinkel, bol.com enz.
Mochten jullie nog meer goede adviezen of tips hebben, dan houd ik mij graag aanbevolen!
BeppieM
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 26 jun 2018 20:03

RE: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

door alfatrion » 14 jul 2018 01:14

Als je op oorlogspad wil... Je kan zonder juridische vertegenwoordiging naar de kantonrechter, dan moet je alleen wel zo'n 200 euro voorschieten.
alfatrion
 
Berichten: 13515
Geregistreerd: 25 jul 2006 21:05

Vorige
Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Diversen