'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BeppieM

Re: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Ongelezen bericht door BeppieM » 09 jul 2018 18:11

waarbij "bezorgt" natuurlijk met een "d" is ipv met een "t".

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 09 jul 2018 18:41

BeppieM schreef:waarbij "bezorgt" natuurlijk met een "d" is ipv met een "t".
Is niet erg, was heel duidelijk :)
Als u een spelfout in een eigen bericht wilt corrigeren nadat het geplaatst is (en trouwens ook als u andere aanpassingen wilt doen) kan door gebruik te maken van de ' edit button' links boven de tekst van uw bericht. U kunt dan de aanpassing doorvoeren en het bericht opnieuw plaatsen.

Bijkomend voordeel daarvan is ook dat u niet het risico loopt dat de moderatie uw correctiebericht zal verwijderen. Ik zag toevallig in een ander topic dat men dat tegenwoordig doet, berichten over typefouten verwijderen.
Alhoewel, dat zou misschien betrekking kunnen hebben op berichten over andermans typefouten. De (kennelijk gewijzigde) regels zijn niet helemaal duidelijk en in ieder geval niet gecommuniceerd. Maar goed, een bericht over de eigen type- of spelfouten is mogelijk nog steeds toegestaan.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 09 jul 2018 18:47

Al doende leert men. Zoals ik al eerder aangaf, is dit de eerste keer, dat ik me in de wereld van dit soort forums begeef.
Bedankt voor de uitgebreide info.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 09 jul 2018 19:24

Nu die Kamphuis het toch over zijn Algemene Voorwaarden heeft, laat hij zich dan daarmee maar in zijn eigen voet schieten. Die staan gewoon op zijn website. Waarschijnlijk kent die Kamphuis ze zelf niet eens.

Die Algemene Voorwaarden van Kamphuis hebben een artikel 17. Volgens dat artikel heeft hij heeft zich dus kennelijk geconformeerd met een Geschillencommissie. U hoeft dus niet eens naar een rechtbank. En reken maar dat zo'n Geschillencommissie geen uitspraak doet die in strijd is met wettelijke regels. Die kosten van de Geschillencommissie, meer dan € 25,00, die mag hij gewoon aan die Geschillencommissie betalen als hij veroordeeld wordt tot het betalen van die € 25,00 aan u.

Blijkt hij niet bij een Geschillencommissie aangesloten te zijn, dan heeft hij een nog groter probleem. Klaag hem dan aan bij de Reclame Code Commissie omdat hij op zijn website, met die Algeme Voorwaarden dan een onwaarheid verspreid.

Tot slot staat in de inhoudsopgave van die Algemene Voorwaarden ook nog een artikel 20 genoemd, "afwijking voorwaarden Thuiswinkel". Echter dat artikel 20 staat daadwerkelijk niet in die Algemene Voorwaarden. Dat is er kennelijk bewust uitgehaald omdat, naar we wel kunnen vermoeden, Kamphuis ook het met die organisatie al zwaar aan de stok heeft gehad.

Oh, en print die Algeme Voorwaarden snel even uit met een datumvermelding erbij. Anders is dat Artikel 17 straks daarin ook ineens aangepast of verdwenen.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 09 jul 2018 22:53

Klopt helemaal wat je zegt over die Algemene voorwaarden. En, ja, ik heb idd inmiddels ook al printscreens gemaakt van die Algemene voorwaarden. Er is sowieso iets raars aan de hand met de Algemene voorwaarden van meneer Kamphuis. Ik doe daar nu even geen uitspraken over, want ik ben ervan overtuigd, dat meneer Kamphuis meeleest.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 12 jul 2018 00:24

Kamphuis heeft van mij nog tot a.s. vrijdag de tijd gekregen om eieren voor z'n geld te kiezen. Zo niet, dan ga ik op het oorlogspad.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 14 jul 2018 00:55

Meneer Kamphuis heeft niet meer gereageerd op mijn correspondentie en heeft ook de 25 euro niet teruggestort.
Voor wat betreft de Algemene Voorwaarden: Als je iets bestelt bij Kamphuis, moet je, zoals dat bij webwinkels gebruikelijk is, aanvinken dat je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden. In het geval van Kamphuis zijn de Algemene Voorwaarden waar je tijdens de bestelprocedure mee akkoord gaat totaal andere voorwaarden dan de Algemene Voorwaarden, die verschijnen als je onderaan de website op "Algemene Voorwaarden" klikt.
En: bij de laatstgenoemde voorwaarden ontbreekt overigens ook artikel 18.
Kortom: meneer Kamphuis maakt er maar een potje van! U bent gewaarschuwd!
Ik ga jullie adviezen hierboven allemaal nog eens even nalezen en dan klim ik maar eens in de pen. ConsuWijzer, Reclame Code Commissie, Thuiswinkel, bol.com enz.
Mochten jullie nog meer goede adviezen of tips hebben, dan houd ik mij graag aanbevolen!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 14 jul 2018 01:14

Als je op oorlogspad wil... Je kan zonder juridische vertegenwoordiging naar de kantonrechter, dan moet je alleen wel zo'n 200 euro voorschieten.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 20 jul 2018 00:42

Dank Alfatrion voor de tip. Ik wist niet, dat dit zo kon. Echter: 200 euro vooruit betalen om 25 euro terug te halen...? Inmiddels heb ik de kwestie al wel voorgelegd aan Radar en aan Kassa met het verzoek om de misstanden bij deze webshop aan de kaak te stellen. Echter tot op heden helaas nog geen reactie ontvangen.
Ook kan ik de handelswijze van bol.com nog onder de aandacht van de Reclame Code Commissie brengen.
Vooralsnog heb ik weinig hoop, dat men iets gaat doen met mijn e-mails over deze kwestie.
Mijn aandacht en energie gaat op het ogenblik naar andere dingen uit, maar ik sluit niet uit, dat ik alsnog stappen ga ondernemen om meneer Kamphuis het leven zuur te maken.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 20 jul 2018 11:48

Zoek eerst eens uit bij welke Geschillencommissie Kamphuis Dakkoffers (al dan niet) aangesloten is. Kijk eens bij de Geschillencommissies: Recreatie, Reizen, Voertuigen, Webshop of Thuiswinkel.

Blijkt hij bij geen enkele Geschillencommissie aangesloten te zijn, dan is dat in strijd met zijn eigen Algemene Voorwaarden. Leg mijnheer Kamphuis dat maar eens voor en dat u de Reclame Code Commissie in gaat schakelen. De geldende Algemene Voorwaarden, zoals die op zijn website vermeld staan, heeft u al uitgeprint. Als hij daadwerkelijk niet bij een Geschillencommissie is aangesloten en de Reclame Code Commissie wordt er achter gezet, en dat weet mijnheer Kamphuis echt wel, dan gaat hem dat een hoop geld kosten. Meer als die € 25,00 die hij weigert terug te betalen.

Is hij wel bij een Geschillencommissie aangesloten, dan kunt u het geschil daar voorleggen en dat wint u gegarandeerd. Het bespaart u de gang naar en de kosten voor een rechter en de kosten voor die Geschillencommissie worden, als u het wint, die kans is groot, in rekening gebracht bij die mijnheer Kamphuis. En ook die kosten zijn meer als de € 25,00 van het geschil, welke u dan natuurlijk ook terug gaat krijgen.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 20 jul 2018 21:36

Dank voor het hart onder de riem! Ik was er inmiddels een beetje moedeloos van geworden, want vooralsnog verblikt of verbloost meneer Kamphuis (nog steeds) niet. En ik vind ook wel, dat ik het er niet bij moet laten zitten, ook al gaat het dan maar om een bedrag van 25 euro. Het gedrag van meneer Kamphuis is zóóóó fout!
Ik heb al eens een poging gedaan om na te gaan of hij is aangesloten bij een geschillencommissie. Volgens mij is-ie dat niet. Radar en Kassa, aan wie ik de kwestie heb voorgelegd, laten niets van zich horen. Resteert de Reclame Code Commissie, die ik tot nu toe nog niet heb benaderd. Zijn Algemene Voorwaarden (2 totaal verschillende versies nota bene!) rammelen aan alle kanten!
Het is echt onvoorstelbaar, dat zo iemand met zijn manier van handelen blijkbaar nog steeds wordt getolereerd.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 20 jul 2018 22:00

BreejKC schreef:Blijkt hij bij geen enkele Geschillencommissie aangesloten te zijn, dan is dat in strijd me t zijn eigen Algemene Voorwaarden....
Nou nee, het toont alleen aan dat de Algemene Voorwaarden knullig geformuleerd, dan wel 'ge-copy-pastet' zijn. Ergens in die voorwaarden komt namelijk plots 'De Geschillencommissie' uit de lucht vallen, alsof deze eerder in de voorwaarden is geïntroduceerd. Maar dat was niet het geval.
BreejKC schreef: Leg mijnheer Kamphuis dat maar eens voor en dat u de Reclame Code Commissie in gaat schakelen. De geldende Algemene Voorwaarden, zoals die op zijn website vermeld staan, heeft u al uitgeprint. Als hij daadwerkelijk niet bij een Geschillencommissie is aangesloten en de Reclame Code Commissie wordt er achter gezet, en dat weet mijnheer Kamphuis echt wel, dan gaat hem dat een hoop geld kosten. Meer als die € 25,00 die hij weigert terug te betalen.
De Reclame Code Commisie gaat hier niet over en zal klachten hierover niet in behandeling nemen. De RCC houdt zich bezig met reclame. Krakkemikkig geformuleerde Algemene Voorwaarden zijn geen reclame (letterlijk en figuurlijk). Zou de RCC zich wel buigen over een klacht die betrekking heeft op Kamphuis (het plaatsen van fake reviews is genoemd, en dat zou mogelijk wel onder 'reclame' kunnen vallen) dan nog hoeft hij niet te vrezen dat het hem 'een hoop geld gaat kosten'. De RCC legt namelijk geen boetes op, zij doet slechts aanbevelingen: 'wilt u dat alstublieft niet meer zo doen'.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 20 jul 2018 22:13

Ts heeft dmv dit topic geprobeerd om de winkelier te motiveren het geld over te maken.
Dat is mislukt. Ts zou wel gek zijn om energie te verspillen voor deze 25 euro.

Dus we kunnen van alles aandragen, maar dat is vrij zinloos. Er zal niets mee worden gedaan.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC » 20 jul 2018 22:26

Nou nee, ttlocke, die Algemene voorwaarden hebben wel degelijk werkingskracht. En het is meer dan dat ze knullig opgesteld zouden zijn. De op een openbaar medium gepubliceerde voorwaarden geven de consument / klant de spelregels in handen waaraan beide partijen bij het aangaan van een koopovereenkomst moeten voldoen.

Als de gepubliceerde Algemene Voorwaarden in strijd zijn met de werkelijkheid dan wordt de consument dus een onwaarheid voorgehouden wat in strijd is met de rechtvaardigheid. Alfatrion zal hier wellicht meer over kunnen zeggen.

De Reclame Code Commissie mag dan misschien niet gaan over in strijd met de werkelijkheid gepubliceerde regels. Masr wie gaat er dan wel over?

Natuurlijk gaat het allang niet meer om die € 25,00, maar veel meer om het principe. Als Kamphuis er mee weg zou komen, dan heeft dat een enorme precedentwerking, omdat deze misplaatste praktijk toch geen gevolgen zou hebben. Dan garandeer ik u dat er volgende maand 100 webwinkels zijn die dit soort luche praktijken hanteren en over drie maanden misschien wel 1000 webwinkels. Ik denk dat we dát met elkaar niet moeten willen. Daarom is het argument "het gaat maar om € 25,00, waar maakt men zich druk om", eigelijk geen legitiem argument.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 20 jul 2018 22:33

Elk argument wat hout snijdt is legitiem.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 jul 2018 22:47

Het lijkt me dat een klacht bij Consuwijzer/ACM wellicht ietsje meer nut heeft dan bij de reclame code commissie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 jul 2018 23:23

BreejKC schreef:Leg mijnheer Kamphuis dat maar eens voor en dat u de Reclame Code Commissie in gaat schakelen.
Je moet het geschil alleen framen als reclame. Het bestelformulier is reclame en de algemene voorwaarden zijn informatie die bij de reclame wordt verstrekt. Verder legt de NRC de verplichting op om correcte informatie over het herroepingsrecht te geven. Het gevolg is een veroordeling van de voorzitter. Daarna kun je aangeven dit nog eens over te doen bij de kantonrechter, maar dan eis je de 25 euro plus de proceskosten.
Lady1234 schreef:Het lijkt me dat een klacht bij Consuwijzer/ACM wellicht ietsje meer nut heeft dan bij de reclame code commissie.
De ACM treed niet in individuele zaken op en tussen de RCC en de ACM bestaat een samenwerkingsverband.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 20 jul 2018 23:58

BreejKC schreef:Nou nee, ttlocke, die Algemene voorwaarden hebben wel degelijk werkingskracht. En het is meer dan dat ze knullig opgesteld zouden zijn. De op een openbaar medium gepubliceerde voorwaarden geven de consument / klant de spelregels in handen waaraan beide partijen bij het aangaan van een koopovereenkomst moeten voldoen.
Natuurlijk hebben ze werkingskracht, Ik zeg nergens dat dat niet zo is.

markmark1974

Ongelezen bericht door markmark1974 » 21 jul 2018 17:44

TS Staat volledig in haar recht! Ik zou het bij de.kantonrechter halen. Overigens kan dat best samen met rechtsbijstand, daar is toch geen drempelbedrag voor? Pfff, Ik voel nu wel de behoefte om iets bij deze winkel te gaan bestellen en je raadt het al ...

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 jul 2018 22:49

Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, dan krijg je bij winst slechts een fractie vergoed, het liquidatietarief. Als je wel een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan loop je tegen een drempelbedrag aan.

Plaats reactie