LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door JozJan »

Je kunt bij Rabo juist alles via de app aanpassen en doorgeven. Ook voor je IP verzekering. Maar dan moet je wel een betaalrekening hebben o de Rabo app mee te gebruiken. En die heeft TS volgens mij niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jeral schreef:
10 jun 2019 11:27
Bij andere verzekeraars en ook banken kan de polis WEL op beide namen of elk geval dat je beide kunt bellen. Internet graag! Maar zonder lopende rekening kun je dus NIET online bij je verzekeringen. Rabo gooit het op avg. Bij sns en anwb bijv kunnen we wel beide bellen en nee je kunt NIET ‘s avonds bellen. Ben niet dom en heb echt alles wel geprobeerd. En vorige jaren was er nooit een probleem. We hebben niets veranderd.
Interpolis (via de Rabobank) is bereikbaar tot 21.00 uur via 088 722 66 00.

De AVG stelt dat een ondernemer moet controleren of hij/zij niet "per ongeluk" persoonsgevoelige gegevens verstrekt aan een derden. Gezien u niet de contract partij bent houdt de Rabobank zich netjes aan de wetgeving. Dat de ANWB/SNS dit volgens u niet doen, en u dit prettig vind, baart mij zorgen.

Uw verzekering zit gekoppeld aan een bankrekening en dat is de contracthouder. Zoals aangegeven kunt u een en/of rekening nemen maar dit wilt u niet. Dat is natuurlijk geheel uw eigen keuze (en uw goed recht), maar zoals u al kon lezen vind de meerderheid dit geen fout van de Rabobank.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
12 jun 2019 14:40
berndv schreef:
12 jun 2019 09:08
Dank voor de tip, dan zal ik daar uit de buurt blijven als ik op zoek ben naar een verzekering. Ik ben fan van verzekeraars die mijn privacy respecteren en alleen informatie geven en wijzigingen toestaan als de polishouder belt.
En hoe zien ze dan dat de polishouder belt?
Iemand die net als TS alle gegevens (adres, geboortedatum, polisnummers) paraat heeft, kan zich makkelijk voordoen als echte polishouder.
Dat zien ze niet. Maar conform de AVG zijn ze wel verplicht om hun processen dusdanig in te richten dat er verificatie plaats vindt dat er gesproken wordt met diegene die ook contracthouder is of gemachtigd is om voor contracthouder op te treden. Iemand kan zich inderdaad voordoen als iemand anders. De keerzijde hiervan is dat het bedrijf zich dan weliswaar aan de wetgeving houdt, degene die informatie krijgt doet dat niet, sterker nog, dat valt gewoon onder identiteitsfraude.

Een bedrijf dat willens en wetens informatie verschaft aan iemand die duidelijk niet de contractant is (man/vrouw) gaat naar mijn mening zijn boekje wel te buiten wat betreft het verschaffen van persoonlijke gegevens. Dat is iets wat wel aan het bedrijf te wijten is, het bedrijf doet immers niet zijn best om de gegevens van zijn klanten te beschermen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabo gezinspolissen Interpolis: men wil alleen mijn man te woord staan

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad. In feite is het niet heel anders dan als je de bankzaken voor je partner doet alsof je die partner bent. Ik denk dat in een hoop gezinnen de partner wel kan inloggen op de bankrekening van de ander. Het valt de bank dan niet te verwijten als iemand zijn inloggegevens aan de partner geeft. Dat wordt een heel ander verhaal als de bank bewust de zaken door de partner laat regelen en daar ook gelegenheid voor geeft.

Gesloten