Bierflesjes Heineken

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman

Re: Bierflesjes Heineken

Ongelezen bericht door Moneyman » 14 feb 2020 08:22

BERG0001 schreef:
13 feb 2020 22:48
Dat soort problemen heeft de Nederlandse bevolking nooit zelf gewild, maar is alleen opgedrongen door een regering. Weliswaar, democratisch gekozen, maar door leugens jegens de bevolking met verkiezingsbedrog op dictoriale wijze door de strot geduwd. Wat dat aan gaat kunnen we als Nederland wel aanschuiven bij bv China of de USA of UK. Kortom, er is eigenlijk nergens een democratie. Ik zou bijna willen zeggen, we willen een anarchie. Burgers weten het zelf beter te regelen, ter plaatse. Wat denkt gij?
Wat ik denk? Dat je allerhande onderbuikideeën aan elkaar knoopt en het resultaat vervolgens aan een onzinnige kapstok (te weten de bierflesjes, die prima via de glasbak ingezameld worden) ophangt.
breien schreef:
14 feb 2020 08:06
In Heineken zit een verslavend ingrediënt dat de lever kan aantasten en dronkenschap kan veroorzaken.
't Is sowieso niet te zuipen :D

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 14 feb 2020 09:45

Gezien de kans op glasbreuk en omsmelt kosten zou ik wegwerp glas willen verbieden.
Maar, in Rusland hebben ze bier in plastic, ½ liter is populair, 1, 1½ of 2 liters ook en zelfs 3 liter flessen!

Niets mis met plastic, lichter, breekt nooit en ook makkelijk in te zamelen.
Vooral in Verkeersdrempel arme dorpen, dus flinke kuilen willen graag plastic.
Met schroefdop werkte dat prima, en glas is duurder en overbodige energie verspilling.
Wijn flessen en zo met vele modellen moet je wel in glasbak doen, weet hoeveel problemen ze in België hebben, sorteren daar is duurder omdat elke brouwerij een eigen fles wilde, onze 30 cl. is mooie standaard, net als 50 cl. flessen!

Als ik alle 57 soorten bier bij de Colruyt ga halen en leeg goed inleverde.... Jupiler en Meas en zo ontbreken altijd...
De Abdij bieren en zo dus!
Ik weet hoeveel het sorteren en reinigen en zo kost aan tijd.
Ik drink voor de smaak, 1 flesje per avond is genoeg, en Heineken, ziet er uit zoals je het enige tijd later weer af mag voeren!

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 14 feb 2020 09:59

BERG0001 schreef:
Wat denkt gij?
Al die 'wereldse problemen' verwoord in een klacht over het recyclen van een bierflesje en nog wel ééntje van 'groen glas'.
Ga eens te rade bij Jesse, u weel wel de fractievoorzitter van de zich GROEN durven noemende politieke stroming.

:idea: : laat de dop eens op de fles, dan u krijgt gelijk een heel andere kijk op de wereld en de echte problemen die er zich op deze aardkloot spelen. :wink:

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 14 feb 2020 11:28

Komkommertijd schreef:
14 feb 2020 09:45
Niets mis met plastic, lichter, breekt nooit en ook makkelijk in te zamelen.
https://www.voordewereldvanmorgen.nl/du ... n-kan-doen
Ja want er is helemaal geen plastic milieu probleem, onder welke steen heb jij gelegen?

Glas heeft veel minder impact op het milieu en is ook eenvoudig afbreekbaar, Het enige nadeel is dat het recyclen van gebroken glas veel energiekosten mee brengt, terwijl recyclen goedkoper en minder belastend is.

Echter zijn er wel meer brouwerijen en voorbeelden te noemen waarbij helemaal geen statiegeld wordt gevraagd.

Maar om zoals TS hier stelt alle politieke problemen te gaan benoemen en bij hun de verantwoording neer te leggen gaat mij iets te ver.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 14 feb 2020 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 feb 2020 11:29

BERG0001 schreef:
Wat denkt gij?
Copy-past verhaaltje?

Redfloor

Ongelezen bericht door Redfloor » 14 feb 2020 12:05

Toevallig las ik dit vanmorgen in de krant...
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be638f5f/

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner » 14 feb 2020 14:41

Volgens mij heeft TS geen idee waar hij het over heeft.

de auditu

Ongelezen bericht door de auditu » 14 feb 2020 14:46

Moneyman schreef:
14 feb 2020 08:22
BERG0001 schreef:
Dat soort problemen heeft de Nederlandse bevolking nooit zelf gewild, maar is alleen opgedrongen door een regering. Weliswaar, democratisch gekozen, maar door leugens jegens de bevolking met verkiezingsbedrog op dictoriale wijze door de strot geduwd. Wat dat aan gaat kunnen we als Nederland wel aanschuiven bij bv China of de USA of UK. Kortom, er is eigenlijk nergens een democratie. Ik zou bijna willen zeggen, we willen een anarchie. Burgers weten het zelf beter te regelen, ter plaatse. Wat denkt gij?
Wat ik denk? Dat je allerhande onderbuikideeën aan elkaar knoopt en het resultaat vervolgens aan een onzinnige kapstok (te weten de bierflesjes, die prima via de glasbak ingezameld worden) ophangt.
breien schreef:
14 feb 2020 08:06
In Heineken zit een verslavend ingrediënt dat de lever kan aantasten en dronkenschap kan veroorzaken.
't Is sowieso niet te zuipen :D
Laat staan er aan verslaafd raken.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 14 feb 2020 19:08

Ik heb meer het idee dat een 25 cl flesje voor éénmalig gebruik is gemaakt en de glasdikte ansich veel minder is dan van een bierfles waar statiegeld op zit. Op de kartonnen verpakking zal ook vermeldt staan hoe de fles verantwoord weg gegooid kan worden en dat hoeft niet eens de glasbak te zijn maar een algemene afvalbak die in veel gemeentes op straat aanwezig zijn. Zodra zo'n afvalbak geleegd wordt gaat de inhoud naar de afvalverwerker daar wordt het afval gescheiden en het afval dat recyclebaar is wordt er uitgehaald. Puur restafval wordt verbrand en ik weet niet of dat nog zo is aan composteringsbedrijven verkocht die er onder andere vruchtbare mestgrond van maakt maar terzijde. Zo'n 25 cl flesje wordt weer gerecycled en kan na om smelting voor velerlei doeleinden gebruikt worden. Als we het gaan hebben over de statiegeld problematiek zijn de bierbrouwerijen al voorloper want die heffen op een krat al statiegeld en per fles ook een bedrag. Het is echter wel zo dat die kratten en flessen herbruikbaar zijn maar pas na grondig reinigen hergebruikt worden. Off topic, wie kent de oude bruine beugelfles van Grolsch nog die aan de raakvlakken grijze randen vertoonde en die fles nog mooier vond dan een nieuwe fles.

breien

Ongelezen bericht door breien » 14 feb 2020 19:17

Heel milieuvriendelijk. Het flesje kun je ook als decoratief vaasje hergebruiken. Een mooie roos er in en je partner/ geliefde is vanavond blij verrast.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 14 feb 2020 19:45

breien schreef:
14 feb 2020 19:17
Heel milieuvriendelijk. Het flesje kun je ook als decoratief vaasje hergebruiken. Een mooie roos er in en je partner/ geliefde is vanavond blij verrast.
Ik heb een bos rozen klaar liggen dus dat wordt doordrinken. Benieuwd hoe blij ze dan is vanavond 🤮

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 feb 2020 20:24

Samen drinken? Scheelt het voor allebei de helft.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 15 feb 2020 09:48

Zelf brouwen? Zowel de 45 cl Grolsch beugels als de schroef dopjes is prima voor de thuis brouwers te doen.

Na in heet water wassen, vaatwasser 70 graden als glasbak! Daarna warm vullen en dopje gaat na afkoelen muur vast zitten...
lang houdbaar Komkommer bier!

Dit bruine of rode bier, iets meer alcohol en ik hoef als DHZer geen Accijns af te dragen!
Wel tussen vermoedelijk 8 ~11% en vele drinken het te snel en gaan strompelend naar huis.

Naast Grolsch heeft ook Lefebvre sinds 1876 de 33 cl beugels!
Daarin zit ook het Florreffe bier van de Colruyt in 40 cent statiegeld!
Een soort Duvel flesje met Grolsch beugel.

Dus niets wegwerp flessen... Heineken flesjes met schroefdop en lust de inhoud niet eens.....!
Bedankt buurman die ze juist voor mijn bewaarde!

Dankzij deze Komkommer Brouwerij worden ze dus vaak niet ingeleverd en kloppen de aantallen nu zeker niet meer!

Plaats reactie