Participatiewet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Morganlefay

Re: Participatiewet

Ongelezen bericht door Morganlefay »

snellie schreef:
16 apr 2021 20:22
Lady1234 schreef:
16 apr 2021 20:11
En overal moeten gegevens verstrekt worden
De gegevens die het UWV nodig heeft, is slechts een fractie van wat de gemeente aan bewijsstukken vraagt. Tot alle bankafschriften van het afgelopen jaar aan toe. Iedere privacy is weg in de bijstand.
Dan is er wat meer aan de hand want normaal gesproken is dat alleen maar over de laatste drie maanden.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Ik vind anders 3 maanden ook al een behoorlijke inbreuk op de privacy. En dat jaarlijks, want ieder jaar hercontrole, dus weer 3 maaanden inzage. Maar goed, als je niets te verbergen hebt...
Valt me op dat TS weer niets laat horen, zal wel weer een fake topic zijn.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Eerst zegt u van een heel jaar, en nu weer ieder jaar een hercontrole. Dan moet er met die ontvanger toch echt iets aan de hand zijn.

Maar ik snap het probleem niet zo. De vaste lasten van de rekening en voor de rest pint u geld en betaalt u daarmee. Privacy gewaarborgd.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wantrouwen lijkt de basis te zijn voor de Participatiewet (bijstand). Dit is er ook weer zo een:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hen ... -vriendin/

Veel mensen in de bijstand voelen zich gekleineerd of zelfs bedreigd door de gemeente:

https://m.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/ ... 2543.lynkx

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

Bob Schurkjens schreef:
17 apr 2021 08:10
Wantrouwen lijkt de basis te zijn voor de Participatiewet (bijstand). Dit is er ook weer zo een:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hen ... -vriendin/

Veel mensen in de bijstand voelen zich gekleineerd of zelfs bedreigd door de gemeente:

https://m.binnenlandsbestuur.nl/nieuws/ ... 2543.lynkx
Ah gossie, wat zijn die mensen toch zielig. Maar gelukkig leven we in een vrij land en is niemand verplicht om een beroep te doen op een uitkering.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoop van harte dat u nooit voor die keuze komt te staan.

Lapsang

Ongelezen bericht door Lapsang »

Erthanax schreef:
17 apr 2021 12:13

Eigenlijk hoop ik het juist van wel.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Het probleem is niet zo zeer verstrekken van info, een ook niet de wet zelf. Probleem ligt meer in de misbruik en dergelijke ervan. Niet door de uwv of gemeente maar meer het personeel. Proberen altijd een reden te vinden om niet of minder te betalen/ uit te betalen.

D34M0N

Erthanax schreef:
17 apr 2021 12:13
Ik maak de juiste keuzes in mijn leven, zodat ik niet voor die keuze kom te staan. Om een voorbeeld te geven: toen ik nog op de middelbare school zat en aan het kijken was voor een vervolgopleiding, zat ik oa te denken aan psychologie. Maar er was zo'n massale belangstelling voor psychologie dat ik besloot om voor een andere studierichting te kiezen, eentje met een betere kans op een baan.

Lapsang

Als u voor Psychologie had gekozen, D34, had u nu misschien meer begrip gehad voor de situatie van andere mensen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel een studie waar je zonder empathie al snel in vastloopt.

D34M0N

Lapsang schreef:
17 apr 2021 14:01
Als u voor Psychologie had gekozen, D34, had u nu misschien meer begrip gehad voor de situatie van andere mensen.
Dat zou zomaar kunnen, want dan zou de kans groot zijn dat ik zelf in die situatie beland zou zijn. Om dat te voorkomen had ik bewust gekozen voor een richting met meer toekomst.

Erthanax

D34M0N schreef:
17 apr 2021 13:50
Ik maak de juiste keuzes in mijn leven, zodat ik niet voor die keuze kom te staan. (...)
Wie bv aangereden wordt door een dronkaard, slachtoffer wordt van een geweldsmisdrijf, of een ziekte als MS of ALS blijkt te hebben, heeft daar toch niet voor gekozen? Toch kan zo'n gebeurtenis iemand afhankelijk maken van een uitkering.

Lapsang

D34M0N schreef:
17 apr 2021 14:19
Dat zou zomaar kunnen, want dan zou de kans groot zijn dat ik zelf in die situatie beland zou zijn.

Dat ligt natuurlijk ook aan jezelf.

Een vriend van mij koos voor Psychologie en eindigde als hoogleraar. Combinatie van empathie en doorzettingsvermogen.

Een andere vriend koos ook voor Psychologie en eindigde als ICT'er.

D34M0N

Erthanax schreef:
17 apr 2021 14:58
Wie bv aangereden wordt door een dronkaard, slachtoffer wordt van een geweldsmisdrijf, of een ziekte als MS of ALS blijkt te hebben, heeft daar toch niet voor gekozen? Toch kan zo'n gebeurtenis iemand afhankelijk maken van een uitkering.
Het is echt niet zo dat ik zoveel geluk heb in mijn leven, maar als iets vervelends gebeurt kun je 2 dingen doen: in een hoekje zitten huilen of opstaan en doorgaan.

Daarnaast heb ik genoeg reserves opgebouwd om het een aantal jaren vol te kunnen houden als mijn inkomsten weg zouden vallen. Iedereen kan kiezen om maandelijks te sparen of alle inkomsten uit te geven. Wat ik wel kwalijk vind van de overheid is dat mensen die zo slim zijn om te sparen door de overheid gestraft worden (teveel spaargeld betekent geen recht op bijstand en de boete op het hebben van spaargeld kan best wel hoog oplopen).

Erthanax

U heeft een ander mensbeeld en wereldbeeld dan ik, laat ik het daar maar bij houden.

snellie

D34M0N schreef:
17 apr 2021 16:14
Daarnaast heb ik genoeg reserves opgebouwd om het een aantal jaren vol te kunnen houden als mijn inkomsten weg zouden vallen. Iedereen kan kiezen om maandelijks te sparen of alle inkomsten uit te geven. Wat ik wel kwalijk vind van de overheid is dat mensen die zo slim zijn om te sparen door de overheid gestraft worden (teveel spaargeld betekent geen recht op bijstand en de boete op het hebben van spaargeld kan best wel hoog oplopen).
Ook mensen die gespaard hebben kunnen in de omstandigheden komen dat bijstand uiteindelijk nodig blijkt te zijn. U vindt zichzelf misschien wel slim, ik vind u alleen maar bekrompen en kortzichtig.

Lapsang

Het is de houding van: “Als iedereen zo was als ik, hadden wij geen bijstandsuitkeringen nodig”.

D34M0N

Lapsang schreef:
17 apr 2021 15:26
Dat ligt natuurlijk ook aan jezelf.

Een vriend van mij koos voor Psychologie en eindigde als hoogleraar. Combinatie van empathie en doorzettingsvermogen.

Een andere vriend koos ook voor Psychologie en eindigde als ICT'er.
Oftewel het is is prima mogelijk om een goede toekomst op te bouwen als je een beetje doorzettingsvermogen hebt en kijkt naar alternatieven.

Falen is een keuze.

snellie

D34M0N schreef:
18 apr 2021 18:46
Falen is een keuze.

Ik denk dat alle ondernemers die nu in zeer zwaar weer verkeren dat volmondig met je eens zijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door snellie op 18 apr 2021 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie