Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
zandbergenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2021 13:38

Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door zandbergenk »

Bijna dagelijks word ik telefonisch via de vaste lijn bij Ziggo benaderd door verkopers van Energiemaatschappijen.
Soms wel 2x per dag.
Ik geef ze dan te kennen dat ik geen interesse heb ,omdat mijn kontrakt pas in januari j.l. afgesloten is.
Dan beginnen ze een heel verhaal over de energie : dat die alweer goedkoper is geworden en dat ik mijn kontrakt gemakkerlijk kan openbreken.
Al ik dan er probeer tussen te komen ,lukt dat meestal niet , maar soms gooi ik dan gewoon de hoorn op de haak.
Soms beginnen ze dan met : blijft u even aan de lijn krijgt u een bandje van het bel-me-niet-register.
Ik ben daar al jaren bij aangesloten en heb daar o.a. aanbieders van energie op geblokkeerd.
Nu vervalt het bel;-me-niet-register binnenkort heb ik bericht gekregen,maar wat nu ??????
Men stoort zich daar niet aan en gaat maar door met colportage via de telefoon.
Wat nu ?????

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon ophangen. Klaar.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door PGros »

Ik zeg dat ik geen interesse heb en dat ik de hoorn laat liggen maar niet meer reageer. Hangen ze echt zelf op.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Kreeg dit ook, voor het verplicht moeten kopen van een slimme meter. Was iedere maand per post. Heb retour gestuurd, dat het STALKEN moest stoppen. Heb nimmer meer wat gehoord. Groet, Henk.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door D34M0N »

zandbergenk schreef:
22 jun 2021 16:03
Al ik dan er probeer tussen te komen ,lukt dat meestal niet ,
Het is zinloos om met verkopers die je ongevraagd lastig vallen in discussie te gaan. Je kunt het beste de telefoon ergens neerleggen, alleen neerleggen, dus niet de verbinding verbreken, verder gaan met waar je mee bezig was en vervolgens een paar minuten later kijken of de verkoper nog aan de lijn hangt. Hangt de verkoper nog steeds aan de lijn, leg de telefoon weer neer en kijk een paar minuten later weer.

Als je dat vaak genoeg doet heb je grote kans dat ze jou op een zwarte lijst zetten en niet meer lastig vallen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door kuklos »

zandbergenk schreef:
22 jun 2021 16:03
Ik geef ze dan te kennen dat ik geen interesse heb ,omdat mijn kontrakt pas in januari j.l. afgesloten is.
Je zegt nu al teveel. Je geeft nu teveel informatie aan die kneuzen.

Verkoopkneus belt.
Jij neemt op
"Hallo"
"Hallo, met blablabla, geweldige aanbieding blabla"
"Geen interesse"
* klik *

En je hebt al opgehangen.

Oh ja, voor mensen die zich storen aan de term kneus? Ongevraagd telefonisch lastig gevallen worden? Dat zijn kneuzen die dat doen. Beschouw ze zo, behandel ze zo en geef ze dus ook geen enkele informatie, aandacht of tijd. Grof worden en schelden hoeft niet. Wel direct ophangen. Doe dit vaak genoeg en je komt vanzelf op een zwarte lijst. Ik ben ervaringsdeskundige. En sinds mijn ouders het ook doen worden ze veel minder lastig gevallen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

klopt helemaal Kuklos. als er iemand belt en ik hoor de termen voordeel, korting, collectief en vooral energie dan hang ik direct op.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kuklos schreef:
23 jun 2021 22:12

Oh ja, voor mensen die zich storen aan de term kneus? Ongevraagd telefonisch lastig gevallen worden? Dat zijn kneuzen die dat doen. Beschouw ze zo, behandel ze zo en geef ze dus ook geen enkele informatie, aandacht of tijd. Grof worden en schelden hoeft niet. Wel direct ophangen. Doe dit vaak genoeg en je komt vanzelf op een zwarte lijst. Ik ben ervaringsdeskundige. En sinds mijn ouders het ook doen worden ze veel minder lastig gevallen.

Mensen die gewoon werken voor hun geld kneuzen noemen is op z'n minst raar te noemen. De meeste doen dit echt niet uit passie maar omdat ze de rekeningen moeten betalen. Maar wellicht ben jij een boomer met een vet pensioen die niet snapt dat anderen gewoon voor hun geld moeten werken.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

liegen en bedriegen gewoon werken vinden, raar

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
24 jun 2021 09:26
Mensen die gewoon werken voor hun geld kneuzen noemen is op z'n minst raar te noemen.
Mensen illegaal lastigvallen en bedriegen “gewoon werken” noemen, is óók op z’n minst raar.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 24 jun 2021 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is van alle tijden.

"Eerst komt het vreten, dan de moraal."

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Primum_ ... ilosophari

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als we in plaats van het woord kneus ongedierte gebruiken is het dan wel goed?

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door de auditu »

PeterPeters1966 schreef:
24 jun 2021 09:26
Mensen die gewoon werken voor hun geld kneuzen noemen is op z'n minst raar te noemen. De meeste doen dit echt niet uit passie maar omdat ze de rekeningen moeten betalen. Maar wellicht ben jij een boomer met een vet pensioen die niet snapt dat anderen gewoon voor hun geld moeten werken.
"Boomers" met een vet pensioen, hebben ook hard gewerkt. Anders zouden ze nu geen vet pensioen hebben.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

U hebt helemaal gelijk de auditu.
Het lijkt wel dat het hier een schande wordt gevonden dat mensen goed verdienen/veel geld hebben.
Blijkbaar mogen deze mensen volgens een aantal hier geen consumentenprobleem plaatsen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
24 jun 2021 11:41
U hebt helemaal gelijk de auditu.
Het lijkt wel dat het hier een schande wordt gevonden dat mensen goed verdienen/veel geld hebben.
Blijkbaar mogen deze mensen volgens een aantal hier geen consumentenprobleem plaatsen.
Ik zie er maar een die dat zegt en die is van een partij die sowieso al iedereen nogmaals wil afromen die gewoon hard voor de centen heeft gewerkt en al belasting erover heeft betaald.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik ken er hier nog een paar meer JD

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn vast ook wel boomers met een klein pensioen en mensen die gewoon nog werken voor een (sub)modaal inkomen die weinig waardering kunnen opbrengen voor energieleveranciercallcentermedewerkers.

Zelf wordt ik gelukkig slechts zeer zelden telefonisch lastig gevallen. De eenvoudigste en beste oplossing is volgens mij echt "geen belangstelling" en direct de verbinding verbreken. Of de deur dicht te doen dan wel door te lopen, bij colportage aan de deur of op straat.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

Bijna jammer, ik word nooit geveld, zou graag met die vetkoopkneuzen een prettig gesprek hebben en na een zo lang mogelijk gesprek vermelden dat ze maar een email naar mijn (niet bestaande) bewindvoerder moeten sturen omdat ik niet beslissingsbevoegdheid ben ......... waarderen ze vast ook wel.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
24 jun 2021 17:45
Bijna jammer, ik word nooit geveld, zou graag met die vetkoopkneuzen een prettig gesprek hebben ……..
U komt van verontwaardiging gewoon niet meer goed uit uw woorden, rustig aan maar hoor :D

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit is ook wel een mooie manier om van ze af te komen.

Gesloten