Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
24 jun 2021 19:01
Dit is ook wel een mooie manier om van ze af te komen.
:D Die blijft mooi :mrgreen:

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door kiz »

Ik heb nog een 'ouderwetse' telefoonbeantwoorder, waarbij je kan meeluisteren en eventueel nog kan opnemen als er een bekende belt.
Wij hebben een paar jaar geleden een poos last gehad van telemarketeers, maar die blijken vlot op te hangen bij 'dit is het antwoordapparaat van...'
Al een paar jaar geen last meer gehad. Kennelijk houden ze toch een lijstje bij...

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Heb een paar keer verteld dat ze niet mogen bellen omdat ik een nee/nee sticker op mijn telefoon heb zitten en
dat het bij de wet verboden is om iemand te bellen met zo een sticker op zijn telefoon. wordt nooit meer gebeld.

Edgun
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2016 16:32

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Edgun »

Redekijk, maar kort te woord staan. Je weet de reden niet waarom mensen dit werk doen.
Dan zeggen dat je de verbinding verbreekt en dat ook doen. In mobiele telfoon nummer blokkeren en bij een vaste lijn het nummer in het telefoonboek zetten met als naam: "Niet opnemen".
Dat heb je nooit meer last van ze.

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Havermch »

Gewoon direct vragen om het bandje van het recht tot verzet te starten.
Hierin kan je aangeven dat je door deze specifieke beller niet meer gebeld wil worden.
Alleen in het bel me niet register vermelden is niet voldoende.
Doe dit al lang en wordt niet meer gebeld.

beardienl
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2007 16:40

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door beardienl »

Vroeger werd ik ook vaak lastig gevallen door energie aanbieders. Sinds mijn verhuizing 1 x telefoon gehad daarna nooit meer. In mijn nieuwe huis met 28 zonnepanelen, goede isolatie etc. lever ik meer energie terug dan dat ik verbruik. Maandelijkse kosten dus NUL. Bij het ene telefoontje vroeg ik of ik nu nog meer geld terug krijg, want ik betaal niets. Nooit meer iets gehoord :-)

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Aygulf »

PGros schreef:
23 jun 2021 16:57
Ik zeg dat ik geen interesse heb en dat ik de hoorn laat liggen maar niet meer reageer. Hangen ze echt zelf op.
Leg uit, waarom? U kunt toch gewoon zeggen "geen interesse, goedemiddag(avond)" en ophangen. Ik verbaas me altijd over de ingewikkelde toestanden die mensen maken met fluitjes, telefoon ernaast leggen, allerlei andere dingen vragen enz.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door D34M0N »

Aygulf schreef:
25 jun 2021 20:51
PGros schreef:
23 jun 2021 16:57
Ik zeg dat ik geen interesse heb en dat ik de hoorn laat liggen maar niet meer reageer. Hangen ze echt zelf op.
Leg uit, waarom? U kunt toch gewoon zeggen "geen interesse, goedemiddag(avond)" en ophangen. Ik verbaas me altijd over de ingewikkelde toestanden die mensen maken met fluitjes, telefoon ernaast leggen, allerlei andere dingen vragen enz.
De telefoon wegleggen zonder de verbinding te verbreken is juist minder ingewikkeld dan de verbinding te verbreken. Er hoeft immers een handeling minder voor uitgevoerd te worden.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt inschrijven op https://www.bel-me-niet.nl , dan. Mogen bedrijven je niet meer bellen.

Vanaf 1 juli stopt het systeem voor een bel mij wel gegister. Bedrijven mogen natuurlijk personen niet meer bellen.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Seinhuis schreef:
26 jun 2021 09:50
Je kunt inschrijven op https://www.bel-me-niet.nl , dan. Mogen bedrijven je niet meer bellen.

Vanaf 1 juli stopt het systeem voor een bel mij wel gegister. Bedrijven mogen natuurlijk personen niet meer bellen.
TS schrijft in de OP: “Soms beginnen ze dan met : blijft u even aan de lijn krijgt u een bandje van het bel-me-niet-register.
Ik ben daar al jaren bij aangesloten en heb daar o.a. aanbieders van energie op geblokkeerd.”

Karel123##
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 aug 2020 11:43

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Karel123## »

Jaren geleden is iemand ontslagen die bij een energie leverancier heeft gewerkt, deze heeft als de sodemieter het gehele klanten bestand gecopiëerd waar dus ook alle ( o.a. geheime ) telefoonnummers bij stonden ( velen hebben alweer een ander telefoonnummer ) Als mooie inkomsten verkocht hij o.a. de telefoonnummers. Dus of je nu in het bel me niet register staat maakt geen jota uit. Ik zie geweldig mooie berichten langs komen..........Meteen ophangen of lekker de telefoon op de keukentafel leggen terwijl zij doorkwekken!! Wil wel een waarschuwing geven...Zeg nooit never : JA!!! Dat kunnen ze mooi knippen en plakken zodat het lijkt dat je JA zegt betreffende een bepaald contract.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door markmark1974 »

mahadma schreef:
24 jun 2021 17:45
Bijna jammer, ik word nooit geveld, zou graag met die vetkoopkneuzen een prettig gesprek hebben en na een zo lang mogelijk gesprek vermelden dat ze maar een email naar mijn (niet bestaande) bewindvoerder moeten sturen omdat ik niet beslissingsbevoegdheid ben ......... waarderen ze vast ook wel.
Exact dit. Ik hou ze zo lang mogelijk aan de lijn. Alle tarieven navragen, vergelijken huidige gebruik. Aangeven dat ze te duur zijn en uiteindelijk aangeven contract te willen. Ik geef altijd nep gegevens en en verzonnen naam met Gmail adres. Daarna op contract per mail nooit meer reageren.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

markmark1974 schreef:
27 jun 2021 10:04


Exact dit. Ik hou ze zo lang mogelijk aan de lijn. Alle tarieven navragen, vergelijken huidige gebruik. Aangeven dat ze te duur zijn en uiteindelijk aangeven contract te willen. Ik geef altijd nep gegevens en en verzonnen naam met Gmail adres. Daarna op contract per mail nooit meer reageren.
Hoe ontvang je op een verzonnen gmail adres een mailtje?
Wat maakt u er een werk van trouwens. Zorg ten eerste dat je niet overal op internet je telefoonnummer zet en, als ze bellen, verbreek dan gewoon de verbinding. Gaat veel sneller.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Helaas helpt niet opnemen, geen interesse aangeven e.d. bij mij niet. Ik blokkeer ook het nummer maar vervolgens bellen ze weer met een ander nummer.
Die zwarte lijst...hopelijk kom ik er eens op te staan want dan ben ik er eindelijk vanaf.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Ga niet op het gesprek in. Dit helpt niet. Bij aandringen na 1 min. leg de hoorn neer of laat ze naar jou radio luisteren. Even toch iets recht zetten: Job personen moeten klanten werven per dag en moeten blijven aanhouden ..... Deze ervaring had ik ook.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Noël Maesen schreef:
30 jun 2021 15:39
Even toch iets recht zetten: Job personen moeten klanten werven per dag en moeten blijven aanhouden .....
Daarmee zet je toch niets recht?

mippie67
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2021 11:34

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door mippie67 »

Ik dacht dat ze per 1 juli niet meer ongevraagd mogen bellen had ik het even mis zeg
net binnen 1 uur 2 keer gebeld met de smoes van u bent toch klant bij eneco?
die andere u bent toch klant bij engie? wtf waarom zou ik 2 energie leveranciers hebben ben bij geen van twee klant .

zo zie je maar weer ze verzinnen gewoon iets om toch ongewenst te mogen bellen .

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Energieaanbieders blijven me telefonisch lastigvallen, wat nu?

Ongelezen bericht door Dirkie »

mippie67 schreef:
01 jul 2021 11:41
Ik dacht dat ze per 1 juli niet meer ongevraagd mogen bellen had ik het even mis zeg
U heeft het inderdaad mis.
Dit zijn de nieuwe regels:
Wanneer telefonische verkoop is toegestaan
Een bedrijf of ideële organisatie (goed doel) mag alleen in de volgende gevallen bellen:
- U heeft hiervoor toestemming gegeven.
- U bent klant van het bedrijf (of u bent de afgelopen 3 jaar klant geweest).
- U bent donateur van het goede doel, heeft vrijwilligerswerk gedaan of u bent bij een bijeenkomst aanwezig geweest.
Als je dus ieder jaar wisselt van energie leverancier dan mogen ze dus nog een paar jaar bellen :mrgreen:
En het zal me ook niets verbazen als in hun voorwaarden staat dat ze dit ook langer mogen :lol: :lol: :lol:

Gesloten