Slechte bezorging door DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 9687
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

emile81 schreef:
30 jul 2021 14:02
Ik heb vorige maand een pakje met Post nl terug gestuurd maar bij aankomst bleek te inhoud verdwenen.
Een kostenplaatje van 150 euro, een tondeuse en er werd niets toegegeven.
Dus we konden betalen.
Zeker weten dat het er door een medewerker van Post NL uitgehaald is maar niets te bewijzen dus..
En hoe weet de bezorger dat er iets van waarde in de verpakking zit? Of gokken al die stelende bezorgers en hopen ze op iets leuks? Iets dat trouwens vaker voorkomt dan stelen is een ondeugdelijke verpakking of een doos die vast blijft zitten in een van de sorteermachines. Hierdoor verdwijnt er ook inhoud uit te dozen is het maar gokken wat in welke doos gezeten heeft.
Ooit, jaren geleden, kregen wij een kerstkaart binnen. De envelop was gescheurd en er zat een sticker op van PostNL. Bleek een hoop enveloppen in de sorteermachine beschadigd te zijn geraakt en ze hebben gegokt welke kaart in welke envelop zat. Maar ja, vertellen dat een bezorger doelbewust de inhoud verwisseld heeft klinkt natuurlijk veel spannender.
P7QRS3R4 schreef:
30 jul 2021 15:29
Ik heb dezelfde klachten over de werkwijze van DHL: De chauffeur die meldt dat ik niet thuis was op een bepaalde tijd, terwijl ik dat wel was.... die zegt dat hij het pakket bij mijn buren heeft afgeleverd, terwijl dat een klinkklare leugen is....en die beweert dat hij een berichtje in mijn brievenbus heeft achtergelaten, een bewering die ook niet waar is.
Of hij stond domweg bij een verkeerde deur.

Jablan
Berichten: 3815
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Jablan »

Heerlijk, NeoDutchio en Lady , heerlijk *glimlach*

Neo heeft helemaal gelijk. Als artikelen slecht worden verpakt, dan kan in het distributiecentrum de inhoud uit de doos vallen. Hetzelfde geldt voor open enveloppen, die worden in de sorteermachine opgegeten.

Je zou haast zeggen: tijd voor een open dag bij de vervoerders met speciale rondleidingen voor wie geklaagd heeft. En een reclamespot met enveloppen dichtplakken en dozen intapen erin.

Voordat mensen nu denken, dat ik bij zo'n bedrijf werk ... nee, we hebben een goed netwerk om dit soort dingen na te vragen.

--rob--
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door --rob-- »

rdam2000 schreef:
28 jul 2021 20:11
In het algemeen gaat bij de rest goed .
Ik heb de indruk dat de bezorgers die bij dhl rondlopen, zijn gewoon van straat geplukt om dit werk te gaan doen. Dat zie je ook terug in de hoeveelheid verloren pakketen, pakketen die gescand worden als bezorgd terwijl niet bezorgd is noem maar op. Dus kortom het beste is om diensten van DHL te vermijden.
Dit is toch wel erg kort door de bocht. Bij mij heb ik niet dan erg positieve ervaring met bezorging door DHL. Oudere heer die me met m'n naam aanspreekt, altijd vrolijk is...

fonsflons
Berichten: 2955
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door fonsflons »

Hier ook niets dan goede ervaringen met DHL (en PostNL en anderen.) Je kunt gewoon pech hebben met een bezorger.

NeoDutchio
Berichten: 9687
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
30 jul 2021 17:12
Hier ook niets dan goede ervaringen met DHL (en PostNL en anderen.) Je kunt gewoon pech hebben met een bezorger.
Onze PostNL bezorger hoeft niet eens aan te bellen. Al 2 straten ver hoor je zijn Nederlandse volksmuziek uit zijn auto komen. En mocht dat aangevuld worden met zijn eigen gezang, dan weet je dat hij bijna voor de deur staat. Altijd een brede glimlach en enorm van de regeltjes. Een kind dat vanuit de poort komt lopen krijgt geen pakket, maar als datzelfde kind in de deuropening staat wel.
En idem met de andere bezorgers. Waarschijnlijk met dat verschil dat er bij ons altijd iemand thuis is en ze weten dat ze nooit hoeven te wachten.

Muskiet
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:21

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Muskiet »

Bij DHL ligt het niet aan het bedrijf, maar aan de bezorgers. In sommige wijken hoor je niets dan goeds over deze bezorgers. Er zijn echter ook veel mensen die bezorger worden omdat ze even niets anders hebben. Je hebt hier geen diploma`s voor nodig, iedereen kan zich aanmelden. Ze zijn niet gemotiveerd en willen zo snel mogelijk weer thuis op de bank gaan zitten. Ik ken wel een andere koeriers diensten waar het 4 van de 4 keer fout ging. De pakketjes kwamen niet op de dag van de track en trace. Standaard antwoord als je de volgende dag belt. De wagen was vol. Ze gaan hem opnieuw inplannen. O sorry er is iets fout gegaan met het opnieuw inscannen, nee ook vandaag komt hij niet. En dan staat hij `s avonds ineens aan de deur zonder dat het bekend was bij de telefoniste of track en trace. Op deze manier kan ik niet zorgen dat ik thuis ben. En dat is dan ook weer vervelend voor de chauffeur. De vaste bezorger van DHL weet precies waar zij aan moet bellen als er iemand niet thuis is. Zo kan zij altijd haar pakketjes kwijt, Dus hier nooit geen klachten over DHL. Zij komt met een lach de straat in. Hier kan ze alles lossen. Dat weet ze. Zij werkt al lang bij DHL en kent de mensen.

Riand
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2012 10:51

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Riand »

Bij DHL weet je nooit waar je aan toe bent. Of ze staan zonder bericht voor de deur, of ze staan ongeduldig op je raam te bonken of er staat een chagrijnig figuur voor je neus. En ze komen op rare tijden. Bv. s*avonds.

nammk
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door nammk »

Ik heb ook slechte ervaringen met DHL. Een paar keer was de doos flink stuk en ik heb ook gehad dat het pakket gewoon bij de voordeur gezet was, terwijl ik niet thuis was. Ik heb klachten ingediend bij zowel de webshop als DHL zelf.

Philo12
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Philo12 »

Bij DHL zijn ze ook mijn pakket kwijt. Zou aangekomen zijn... en weer teruggenomen. Sindsdien foetsie.
DHL's reactie is dat je het zelf moet uitzoeken, bij de afzender navragen etc.

Zelf gaat het nota bene over het eigen trackingsysteem van pakketten. Dit is de DERDE keer dat het mij overkomt.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van ordinaire diefstal!!!

NOOIT meer bij DHL. Ik raad het mensen ook af, zeker gezien de heeeeeele slechte nazorg.

fonsflons
Berichten: 2955
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door fonsflons »

Philo12 schreef:
06 aug 2021 14:46
Bij DHL zijn ze ook mijn pakket kwijt. Zou aangekomen zijn... en weer teruggenomen. Sindsdien foetsie.
DHL's reactie is dat je het zelf moet uitzoeken, bij de afzender navragen etc.

Zelf gaat het nota bene over het eigen trackinssysteem van pakketten. Dit is de DERDE keer dat het mij overkomt.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van ordinaire diefstal!!!

NOOIT meer bij DHL. Ik raad het mensen ook af, zeker gezien de heeeeeele slechte nazorg.
Voor de duizendste keer: de verzender is de opdrachtgever en dus het aanspreekpunt. Jij legt het probleem bij de verzender, die ziet maar hoe hij het oplost (met DHL.)

Als dit de derde keer is dat het jou bij DHL overkomt zal er vermoedelijk wat anders aan de hand zijn zoals iets met je adres, rare straat etc. Dat hele diefstal verhaal is zo achterhaald. Alsof een bezorger weet wat er in een pakket zit. Die zit echt niet op zijn 248e chinese telefoonhoesje te wachten.

Philo12
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Philo12 »

DHL pakket zou bij een servicepunt bezorgd worden. Niks geen huisadres sores e.d.

Corhanna hobbelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2021 21:52

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Corhanna hobbelen »

Helaasdezelfde ervaring,
Eerst zouden ze op zaterdag tussen 8 en 10 uur komen, om 10 uur werd aangepast naar tussen 10 en 12... uhmm om 12 uur we komen tussen 14,30 en 16,30... toen werd het tussen 17, 00 en 18,00 om om 18,15 bericht te krijgen u was niet thuis??? Nou stond in de keuken die ligt langs de weg, en daar zit 3 meter tussen. Niemand geweest. Zou op maandag naar zon box gaan in de wijk 2 verschillende pakketjes..op maandag ging er 1 naar zon box en 1 baar ophaalpunt ook heeeeeel handig.. vervolgens bleek pakket wat inde box lag gewoon in de brievenbus te kunnen... dus er is gewoon gefraudeerd....door de bezorger...

NeoDutchio
Berichten: 9687
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Corhanna hobbelen schreef:
06 aug 2021 20:26
dus er is gewoon gefraudeerd....door de bezorger...
De wens is de vader van de gedachte. Als u zich zou verdiepen in de processen zou u snappen dat uw opmerking een enorme dooddoener is. Er zijn zat redenen te verzinnen waarom gebeurd is wat er gebeurd is. En dat heeft echt niets met fraude te maken.

Philo12
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jan 2017 16:37

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door Philo12 »

Neodutchio, Niemand betaalt een bezorgdienst of de verkoper... om vervolgens z'n/haar pakket zoek te zien maken. De bezorgdienst is de enige die het hele proces overziet. Sic.

NeoDutchio
Berichten: 9687
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Philo12 schreef:
07 aug 2021 10:06
Neodutchio, niemand betaalt een bezorgdienst of de verkoper... om vervolgens z'n/haar pakket zoek te zien maken. De bezorgdienst is de enige die het hele proces overziet. Sic.
Er wordt zonder onderbouwing neergezet dat er gefraudeerd is. En niet alleen door de persoon waar ik op reageerde, dat komt vaker voor. Het is namelijk heel makkelijk om te zeggen dat iemand steelt, fraudeert, lui is, zijn werk niet doet, enz, terwijl dit maar een zeer klein percentage is. De daadwerkelijke reden dat pakjes later bezorgd worden of naar een afhaalpunt gaan heeft veelal hele andere redenen.
Een pakket die zoek is kan verschillende oorzaken hebben. Diefstal van de bezorger is het snelst gezegd. Maar ja, hoe weet de bezorger wat er in het pakket zit? Of is het puur gokken? Of willekeur? Dat een afzender geen goede sticker op de doos doet waardoor deze er af schuurt en zo het onmogelijk is om te weten voor wie het pakket is denken de meeste mensen niet bij na. Of de sticker die er op zit die beschadigd raakt en niet meer gescand kan worden. Een ondeugdelijke verpakking die uit elkaar scheurt of waar de inhoud van kapot gaat. Pakketten die per ongeluk op de verkeerde band terecht komen en daardoor in een verkeerde vrachtwagen en elders in het land ineens opduiken. Of simpelweg een verstrooide chauffeur die per ongeluk in een verkeerde straat bij het juiste huisnummer aanbelt.
Nee, blijven roepen dat er gefraudeerd wordt of zelfs gestolen. Lekker makkelijk en vooral niet verder willen kijken.

sake1987

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb laatst op 1 dag 3 pakketen van DHL ontvangen die alle drie door een andere DHL bezorger werden afgeleverd. Dus het kan dat 1 pakket naar een box gaat en de ander naar een afhaal punt.

jomake
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2021 18:22

Re: Slechte bezorging door DHL

Ongelezen bericht door jomake »

Op 16 augustus krijg ik per mail bericht van DHL, dat ze de volgende dag 17 augustus langs komen om een pakket te bezorgen. Aangezien ik op 17 augustus niet aanwezig ben omdat ik op het werk ben, maak ik gebruik van de optie om het pakket op te halen van een service punt. Dit wordt bevestigd op de website van DHL, Dat het pakket door gestuurd word naar de Hema, waar ik het opzal kunnen halen. Wanneer het zover is, wordt ik hiervan op de hoogte gebracht. Echter eind van de avond, verandert de status van het pakket van "onderweg" naar "bezorging verhinderd" met de toelichting klaar voor verzending naar het sorteercentrum Deze status houdt het pakket 2 dagen.
Op 19 augustus verandert de status van het pakket "klaar voor verzending naar het sorteercentrum" in "retour verzonden naar afzender"

DHL verwijst voor het probleem naar de verzender. De verzender wil het pakket nogmaals opsturen maar tegen betaling van nogmaals de verzendkosten . DHL Enorm bedankt voor jullie waardeloze service. Zeker omdat dit niet de eerste keer overkomt en vele anderen met mij:
divers ... 88201.html


Ik zie voorlopig af van de zogenaamde "diensten"van DHL.

Plaats reactie