Ervaring scooter kopen bij La Souris

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Amati
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2022 15:50

Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Amati »

5 oktober 2021 een La Souris Grande Retro rood en brom besteld, levertijd 6 weken. wat al erg raar is omdat zij claimen dat alle scooters uit voorraad leverbaar zijn, maar kom op ik ben de beroerdste niet dus oke.

Half december gebeld naar hoofdkantoor (Utrecht neemt zelden de telefoon op) met de vraag of er al iets bekend is, nee, was nog niets van bekend maar het kan nog wel 6 weken duren.
Eind januari 2022 nog maar weer gebeld, ja er is iets bekend, als ik een Grande Retro rood wil hebben duurt het nog een keer 6 weken, maar ik kan wel een andere kleur krijgen, die zijn op voorraad.

Omdat ik het een beetje zat word om aan het lijntje te worden gehouden, ga ik aarzelend akkoord met een zwart witte Grande Retro bromscooter. Een week later word ik door het hoofdkantoor gebeld dat mijn scooter binnen is en ik hem vrijdag kan afhalen.

Afijn ik kon niet dus zaterdags afgehaald. Scooter ziet er fraai uit, maar als ik mijn ketting slot onder het buddyseat wil leggen, hou ik de hele buddyseat in mijn handen. Met spoed wordt er van een andere scooter een afgehaald en op mijn scooter geplaatst.

Op mijn opmerking dat hij niet goed vast zit wordt niet gereageerd en ik mag hem uitproberen. Hij ziet er nog steeds goed uit en start zowaar direct. Ik ga er een rondje mee rijden, maar kom niet boven de 25 km /pu uit en moet ik eerst naar een benzinestation want er zat verder geen druppel benzine meer in.

Ik breng de muis naar de winkel in Utrecht en daar wordt wel met spoed e.e.a. gefikst en idd nu rijd de scooter 45 km, alleen nog 1 klein dingetje, het is geen Grande Retro maar een Trendy Retro, tenminste dat staat voorop de scooter terwijl op het kentekenbewijs Grande Retro staat, dat kan problemen geven als ik een keer aangehouden wordt door de politie.

Ik ben dus niet tevreden met de zaken hoe het gegaan is, dus bel ik op 8 februari met het hoofdkantoor in Doetichem, een ontzettend aardige mevrouw hoort mijn verhaal aan en zegt mij door te willen verbinden met iemand die over dergelijke zaken gaat, na een minuut of 5 krijg ik te horen dat de persoon die zij gesproken heeft belooft mij dezelfde dag zal terug bellen, het is nu 11 februari 20.00 uur en ben dus nog steeds niet terug gebeld. Ik ben bang dat dit verhaal moet eindigen met 'Wordt vervolgt'.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2022 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wegens privacyreden naam forumgebruiker verwijderd

Har45
Berichten: 417
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Har45 »

Trendy retro is ook nog eens 100 euro goedkoper .

Rialtho58
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2021 15:41

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door Rialtho58 »

er zijn veel dingen die ik on-line koop, maar scooters... neen, ik ga dan nog steeds voor dat soort zaken naar een stenen winkel. Kan je tenminste zien wat je koopt. En ik zie ook geen voordeel voor dit soort artikelen om die on-line te kopen. Hoe ga je het (reguliere) onderhoud doen, bijvoorbeeld?

wvrijssel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2022 16:27

Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris

Ongelezen bericht door wvrijssel »

Ik help een kennis die een scooter heeft gekocht bij La Souris Scooters te Arnhem. Dit is een elektrische scooter en mijn kennis gebruikt deze voor het woon werk verkeer. De scooter is in februari 2022 gekocht en reeds diverse malen terug geweest voor reparatie omdat de accu problemen had en de scooter op de meest ongelukkige momenten stil viel. Helaas is het probleem daarmee niet verholpen. Contact met de winkel in Arnhem leverde de belofte op dat de scooter ingeleverd mocht worden en dat het geld teruggestort zou worden. Helaas is het hoofdkantoor het daar niet mee eens en die deelt mede dat de koop niet ongedaan kan worden gemaakt en wil de scooter repareren. Uiteraard is het vertrouwen helemaal weg en mijn kennis wil niets liever dan van dat ding af zijn. De klantenservice antwoord telkens met hetzelfde riedeltje: De scooter ter reparatie aanbieden en dan kunnen ze kijken of ze er iets aan kunnen doen. Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat niet iedereen zomaar even weg kan van werk of huis. Er volgt ook geen tegemoetkoming in de vorm van het ophalen van de scooter en vervangend vervoer regelen. Ook dreigen met een rechtszaak helpt niet, je zult deze dus echt moeten inzetten. Kortom dit bedrijf heeft ( inmiddels) een slechte naam en lost hun problemen niet op. Mijn advies is: wegblijven en een andere, betrouwbare zaak opzoeken en daar je scooter kopen. De gang naar de rechter wordt inmiddels overwogen.

Plaats reactie