Cameras kunnen dat all jaren, en zo moeilijk zal het ook niet zo'n voor deurbellen.
Het zal ook zo uit te schakelen zijn.
Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?
Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?
Ga niet met zulke firma's in zee met hun mooie praatjes en nog mooiere rekeningen.
Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?
Zorg voor goed hang- en sluitwerk. Veel verstandiger dan al die alarm toestanden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 mar 2023 17:04
Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?
Een klein jaar geleden kwam er een vertegenwoordiger van Verisure bij ons thuis om een pakket samen te stellen. Aardige gast met een mooi verkooppraatje. Uiteindelijk overstag gegaan en een alarmsysteem incl. een abonnement met meldkameropvolging voor één jaar afgesloten kosten: eenmalig +/- 700,- en maandelijks 50,- (NB het abonnement was verplicht voor één jaar). Na dit jaar werd ons gezegd dat we dit abonnement kosteloos kunnen opzeggen en dat er dan geen meldkameropvolging meer zal plaats vindt (wat in zekere zin klopt).
Nu één jaar later willen we dit abonnement opzeggen en doet zich het volgende voor: bij het opzeggen van het abonnement vervallen ook alle rechten van de Verisure-app, de bediening van het systeem bestaat voor laten we zeggen 80% uit die app. Dat betekend dat wij het alarm alleen nog maar handmatig in en uit kunnen schakelen (d.m.v. de flower-key of via een code op het basispaneel), daarnaast kunnen we de camera's die geïnstalleerd zijn niet meer inzien en komt er geen enkel bericht als er daadwerkelijk een alarm af zou gaan (buiten het alarmsignaal in huis zelf waarbij we moeten hopen dat iemand in de buurt hier gek van wordt en een kijkje gaat nemen). Dit alles was Verisure ons "vergeten" te vertellen.
Het verhaaltje "dat je nergens aan vast zit en maximaal kunt profiteren van je alarmsysteem" is dus een fabeltje. Uiteraard staat dit in de kleine lettertjes op een juridisch correcte/slinkse manier verwerkt, maar in mijn ogen een "excellent" stukje misleiding. Uiteraard hadden we dieper moeten graven in de kleine lettertjes en meer onderzoek moeten doen naar dit bedrijf, want de reviews liegen er niet om. Kijk a.u.b. verder naar wat kleiner bedrijven, want in deze is goedkoop duurkoop.
Conclusie: duur alarmsysteem waarbij je bijna verplicht bent om gebruik te blijven maken van je abonnement (wel te verstaan 50,- per maand).
P.s. en als er dan een alarmering is word je eerst gebeld met de vraag wat de essentie is van het alarm en of er actie moet worden ondernomen. Bij geen gehoor wordt uiteindelijk politie ingeschakeld, die dan nooit binnen een kwartier ter plaatse kan zijn en onze inboedel bewijze van spreken al getaxeerd en verkocht is.
Nu één jaar later willen we dit abonnement opzeggen en doet zich het volgende voor: bij het opzeggen van het abonnement vervallen ook alle rechten van de Verisure-app, de bediening van het systeem bestaat voor laten we zeggen 80% uit die app. Dat betekend dat wij het alarm alleen nog maar handmatig in en uit kunnen schakelen (d.m.v. de flower-key of via een code op het basispaneel), daarnaast kunnen we de camera's die geïnstalleerd zijn niet meer inzien en komt er geen enkel bericht als er daadwerkelijk een alarm af zou gaan (buiten het alarmsignaal in huis zelf waarbij we moeten hopen dat iemand in de buurt hier gek van wordt en een kijkje gaat nemen). Dit alles was Verisure ons "vergeten" te vertellen.
Het verhaaltje "dat je nergens aan vast zit en maximaal kunt profiteren van je alarmsysteem" is dus een fabeltje. Uiteraard staat dit in de kleine lettertjes op een juridisch correcte/slinkse manier verwerkt, maar in mijn ogen een "excellent" stukje misleiding. Uiteraard hadden we dieper moeten graven in de kleine lettertjes en meer onderzoek moeten doen naar dit bedrijf, want de reviews liegen er niet om. Kijk a.u.b. verder naar wat kleiner bedrijven, want in deze is goedkoop duurkoop.
Conclusie: duur alarmsysteem waarbij je bijna verplicht bent om gebruik te blijven maken van je abonnement (wel te verstaan 50,- per maand).
P.s. en als er dan een alarmering is word je eerst gebeld met de vraag wat de essentie is van het alarm en of er actie moet worden ondernomen. Bij geen gehoor wordt uiteindelijk politie ingeschakeld, die dan nooit binnen een kwartier ter plaatse kan zijn en onze inboedel bewijze van spreken al getaxeerd en verkocht is.