LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door plumber »

Nee hoor. Kijk maar bij 123 keukenapperatuur en bij BCC.
Miele G2572SCVI.
Misschien dat ze nou iets goedkoper zijn maar ik denk dat
het nog altijd een behoorlijk verschil is.
We hebben het over een voledig geïntegreerde vaatwasser.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Bij BCC niet (meer) verkrijgbaar, het is ook een oud type waarschijnlijk, komt bij Miele ook niet (meer) voor op de website.
En de prijs bij 123vagewebshop.nl is € 1574 !!

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door WarZir »

Ouwe aap schreef:En de prijs bij 123vagewebshop.nl is € 1574 !!
Vind Ouwe Aap zichzelf nu niet een klein beetje (heel erg) kinderachtig? Iedereen mag z'n mening uiten hoor, de mening van anderen door dit soort woordspelingen belachelijk maken, doe je maar op een ander forum... :roll:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door duiner »

witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.

Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
dat is ook een voordeel.. ze nemen soms je oude spul nog mee ook, en zetten het voor je neer !
Installeren het , en je mag hun bellen, als er wat is , kortom.: service !

ik zie nou niet snel een manntje komen, uit een ander deel van het land , van waar die webshop was.

.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door WarZir »

duiner schreef:
witte angora schreef:Bij de plaatselijke witgoedhandelaar kun je vaak ook nog eens pingelen, dan blijft er van die 1400 euro 1200 over, misschien nog wel minder.

Als je dan de tijd meerekent voor het adviseren, het gemak van de service, het hebben van een aanspreekpunt, en noem maar op, dan kies ik toch eerder voor die witgoedhandelaar.
dat is ook een voordeel.. ze nemen soms je oude spul nog mee ook, en zetten het voor je neer !
Installeren het , en je mag hun bellen, als er wat is , kortom.: service !

ik zie nou niet snel een manntje komen, uit een ander deel van het land , van waar die webshop was.

.
Helaas, maar dit geldt niet alleen voor de gewone winkel, maar óók voor webwinkels. Enkele voorbeelden uit eigen ervaring: Modern.nl, Franklin.nl en Koopjeskampioen.nl (bij de laatste heb ik er zelfs nog een flink bedrag af gepingeld! :) ). Allemaal dezelfde service als bij de gewone winkel, waar in NL de webshop ook gevestigd is, dit maakt voor de service niets uit.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewonen winkels? Die zaken die niets op voorraad hebben en waar je door ongeinteresseerde pubers wordt geholpen die kennelijk nooit hebben geleerd hoe je met een klant (of beter nog: met mensen) omgaat?

En ondertussen, nog tussen de shoppende mensenmassa je vrije zaterdag verspillen.

Nee, dank u.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door plumber »

Ouwe aap schreef:Bij BCC niet (meer) verkrijgbaar, het is ook een oud type waarschijnlijk, komt bij Miele ook niet (meer) voor op de website.
En de prijs bij 123vagewebshop.nl is € 1574 !!
Verkeerde type doorgegeven. Moet zijn G4370VI.
En als jij 123 een vage webshop vind dan mankeerd er echt iets aan je.
Ze zijn duidelijk-goekoop-pinnen aan de deur-plaatsen hem
ook(tegen meerprijs) en nemen ook je oude spullen mee.
vaatwasser-koelkast-vriezer-wasmach.-droger etc komt er vandaan.Totaal
979€ goedkoper dan de zgn. laag geprijsde winkel.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:Gewonen winkels? Die zaken die niets op voorraad hebben en waar je door ongeinteresseerde pubers wordt geholpen die kennelijk nooit hebben geleerd hoe je met een klant (of beter nog: met mensen) omgaat?

En ondertussen, nog tussen de shoppende mensenmassa je vrije zaterdag verspillen.

Nee, dank u.
Je hebt het toch niet over de M........t? :lol:

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Vind Ouwe Aap zichzelf nu niet een klein beetje (heel erg) kinderachtig?
Nee, totaal niet nee.
Iedereen mag z'n mening uiten hoor, de mening van anderen door dit soort woordspelingen belachelijk maken, doe je maar op een ander forum...
Nee, ik maak geen mening belachelijk. Ik ontdek iets wat gewoon niet klopt, en weer niet, lees maar verder.
De enige die ik misschien belachelijk maak is die webshop, maar heb je daar al gekeken ? Hij is echt vaag. En zoals jij al aangeeft, die mening mag ik hebben.
Verkeerde type doorgegeven. Moet zijn G4370VI.
Compleet ander model, vreemd. Maar je maakt het erger, bij BCC € 1089 en bij jouw webshop € 1086. Dat scheelt € 3 en niet € 400 zoals jij beweert.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door WarZir »

Ouwe aap schreef: Nee, ik maak geen mening belachelijk. Ik ontdek iets wat gewoon niet klopt, en weer niet, lees maar verder.
De enige die ik misschien belachelijk maak is die webshop, maar heb je daar al gekeken ? Hij is echt vaag. En zoals jij al aangeeft, die mening mag ik hebben.
Zuchterdezucht, ik krijg het idee dat er met u niet te praten valt, u wilt gewoon gelijk hebben, zélfs al heeft u (zo te zien aan de reacties) geen ervaring met kopen via webwinkels.

Ik heb zelf geen ervaring met 123keukenapparatuur.nl (dit is de échte naam van deze winkel), maar na een kijkje genomen te hebben, kan ik totaal geen 'vaagheid' erkennen zoals u dat omschrijft, maar goed, dat is misschien te wijten aan een generatiekloof (vandaar dat ik 'u' zeg :wink: ).
Ook Kieskeurig laat een totaal ander beeld zien van deze webwinkel, dan dat u hier schetst: http://www.kieskeurig.nl/123keukenappar ... 5B002B6C90 .

Ik zal uw mening niet onderuit halen, zoals u bij anderen wél probeert, u heeft recht op uw mening. Maar een mening gebaseerd op geen enkele ervaring (of 1 slechte?) met webwinkels, hecht ik persoonlijk niet veel waarde aan. Als u zich prettiger voelt in een winkelstraat, prima, vooral blijven doen. Maar ik voel me prima achter mijn Pc, klikkend op de bestel button, waarmee ik vaak veel geld bespaar (en dat doe ik door veel te vergelijken). Als u hier niet tegen kan, ook prima, maar toon dit dan niet zo kinderachtig, want ja, uw eerdere reactie blijft kinderachtig, wat uw mening ook is...

Wat mezelf betreft zet ik een punt achter deze non-discussie met Ouwe Aap, u wil toch alleen maar gelijk hebben...

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door plumber »

Ouwe aap schreef:
Vind Ouwe Aap zichzelf nu niet een klein beetje (heel erg) kinderachtig?
Nee, totaal niet nee.
Iedereen mag z'n mening uiten hoor, de mening van anderen door dit soort woordspelingen belachelijk maken, doe je maar op een ander forum...
Nee, ik maak geen mening belachelijk. Ik ontdek iets wat gewoon niet klopt, en weer niet, lees maar verder.
De enige die ik misschien belachelijk maak is die webshop, maar heb je daar al gekeken ? Hij is echt vaag. En zoals jij al aangeeft, die mening mag ik hebben.
Verkeerde type doorgegeven. Moet zijn G4370VI.
Compleet ander model, vreemd. Maar je maakt het erger, bij BCC € 1089 en bij jouw webshop € 1086. Dat scheelt € 3 en niet € 400 zoals jij beweert.
Heb hem dus vorig jaar gekocht voor 999€ terwijl hij bij BCC voor 1300€ stond
Heb gekeken hoor bij BCC.Dus ik denk dat BCC behoorlijk met zijn prijs is gedaald. Zal wel niet volgens jou.
Nogmaals als jij die webshop vaag vind dan begrijp ik die vage reactie van jou.
Had 4 typenummers op mijn lijst staan en laat ik nu net de verkeerde erop
gezet hebben.Kan gebeuren maar volgens jou dus niet.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Jammer dat ik zulke reacties krijg wanneer ik een foute constatering zie (geen mening WarZir).
En Plumber, ik geloof je wel. Maar nergens bleek dat het zo'n tijd terug was, daarbij zeg je op een gegeven moment nog tegen mij dat ik maar moet gaan kijken. En dat deed ik dus.
Verder heb ik je nergens willen beledigen of onheus willen behandelen, ik had altijd respect voor je, met nadruk op had, want de houding die je nu tegen mij aanneemt dat is pas kinderachtig. Het leek mij alleen sterk wat jij zei en mijn gevoel werd bewaarheid toen ik ging checken.

Ik ben van mening dat iedereen lekker zelf moet uitmaken wat ie doet, webshop of winkel. Alleen is het raadzaam om wel prijzen te vergelijken en niet klakkeloos ervan uit gaan dat internet goedkoper is. En mocht een winkel (iets) duurder zijn kun je altijd nog afwegen wat de voordelen zijn voor die meerprijs. Welk topic is drukker, winkels of webwinkels ?

Dit is het laatste wat ik hierover zeg, in dit topic, voordat ik weer op iemands piemeltje eeeh tenen trap

Chokelate
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2011 12:36

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Chokelate »

GJvdZ schreef:Gewonen winkels? Die zaken die niets op voorraad hebben en waar je door ongeinteresseerde pubers wordt geholpen die kennelijk nooit hebben geleerd hoe je met een klant (of beter nog: met mensen) omgaat?

En ondertussen, nog tussen de shoppende mensenmassa je vrije zaterdag verspillen.

Nee, dank u.
Grappig, zo'n ervaring had ik een aantal weken terug nog.
Ik wilde wat kopen bij een winkel, de product informatie met doos en al stond er nog, maar na door een slome puber "geholpen" te zijn bleek het dat ze het toch niet op voorraad hadden, hij stelde niet eens voor om het voor mij te bestellen want blijkbaar is het niet zo belangrijk voor slome pubers om dingen te verkopen :lol:. Heb het uiteindelijk goedkoper online gekocht, jammer dan!

Ik woon trouwens ook in een vrij klein dorp en de stad is 30 minuten met de trein van waar ik woon, de reis alleen al kost 10 euro, dus ik bestel het gewoon liever online, is altijd goedkoper en je hebt het vaak ook nog op een redelijke tijd binnen!

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door DL3B »

En dan gaat het niet over alleen maar "slome pubers", maar ook heb je dan onkundige opdringerige eigenwijze verkopers.....

Heb goede ervaringen met webwinkelen, het is veel relaxter, gemakkerlijker en je kunt je eigen keus bepalen, niemand die je een koop probeert op te dringen.
Natuurlijk ga ik wel eens wat in een winkel kopen, maar na eerst mijn "huiswerk" grondig gedaan te hebben op internet qua produktinformatie, reviews, tests etc.
(electronica, witgoed e.d.).
Dan ga ik wel naar de plaatselijke detaillist en niet naar een Mediamarkt, daar krijg ik bij voorbaat al kriebels van......
Voor bijvoorbeeld een tv is het ook beter om zelf te vervoeren, zodat je later geen last kan hebben met transportschade e.d. en je in ellenlange discussies verzeild raakt met een webwinkel.

Als handige klusser kun je cv e.d. ook rustig via internet bestellen, installatiebedrijven rekenen je de hoofdprijs als je alleen een radiator wilt aanschaffen, want dan hebben ze de "klus" er niet bij.

En wat betreft kleding: kent u die aardige verkoopster die zegt dat het u prachtig staat, terwijl het voor geen meter past?(en dan vergeten we even die zweterige altijd te kleine paskamer met fout licht) Zelf thuis passen scheelt veel stress en staat of past het niet, plakt u de antwoordnummersticker weer op het pakje en stuurt het gratis weer terug.
(jaja, lang leve Zalando ook met die irritante reclame, maar prima "uitvinding")
Geen gezeur als je het retouneert, ga maar eens terug naar de winkel, krijg je gelijk weer een heel verhaal aan je hoofd.

Zelf nog nooit gedoe gehad met een webwinkel, kies ze ook vrij zorgvuldig uit en als het even kan: NIET betalen voor de goederen geleverd zijn. Is die mogelijkheid er niet, dan zoek ik wel naar een andere die de mogelijkheid van betalen ná aflevering wel aanbiedt.

Lang leve het webwinkelen voor mij. (het is dat Appie slecht op mij gewenste tijden bezorgd, maar anders was het drama supermarkt ook al lang verbannen uit mijn leven)

Hartenheer

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door Hartenheer »

duiner schreef:.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :

.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )

Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz

Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !.. :P
.
Vaak zou ik willen dat de producten die in de webshop te koop zijn, in de gewone winkels te verkrijgen zijn.
Dat is de reden dat de webshops zo populair zijn.

Plus dat de webshop vaak {inclusief verzenden} vele malen goedkoper zijn

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: mensen, ontdek de gewone winkels weer eens !

Ongelezen bericht door sjohie »

duiner schreef:.
Ik lees zoveel ellende over die web-shop-wereld , dat ik een advies geef :

.." Kom eens je huis uit, en ga lekker weer eens ouderwets gewoon een winkel in " ..
( hoe moest dat ook al weer ? )

Voel ,
proef ,
ga er op zitten,
probeer het uit in de winkel ,
vraag er alles over, enz ,enz

Dat is toch veel beter ?.... en gezonder ook, want je komt lekker buiten !.. :P
.
An-sich heb je een goed punt, ware het niet dat voor mij ventjes van 20 die alleen de standaard gegevens van een toestel op kunnen dreunen, mij wat naar de mond praten, en tegelijk met droge ogen volhouden dat ik me toch wel erg veel kwaliteit ontzeg als ik géén monster hdmi-kabels à 100e/meter voor mijn wonnkamer tv koop, niet echt een meerwaarde hebben tov een webwinkel. :?

Voor meubels, auto's, en dat soort dingen is het een ander verhaal, maar ik vind op klein-huishoudelijk gebied niks meer bij een fysieke winkel, dan bij een webwinkel, dus waarom dan wel meer betalen voor dat fysieke pand in een prijzige winkelstraat en de mensen er in?

En qua service is er ook geen winst, mijn 3 weken oude acer pc was ik bij dynabyte ook 1 volle maand kwijt ter reparatie, dat zijn tijden die je bij een webwinkel net zo goed kwijt bent als alles heen en weer moet worden gestuurd.

Gesloten