LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CATF

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Heden 21/12/2011 wacht ik op de mij toegewezen Units in CATF. (Op 31/12/2011 kwamen ze fysiek binnen) Een nieuw hardhoutfonds met zijn basis in Luxemburg. (het financiele centrum van Europa) Het teakhoutfonds is nu echt van start gegaan. Een prachtig product dat het volste vertrouwen verdient. Een uitgelezen kans voor investeerders met een brede horizon om te beleggen in een product dat niet leeft bij "de waan van de dag". Teakhout ademt toekomst van onze kleinkinderen uit. Verder bewijst het ons milieu (CO2 reductie) en de lokale bevolking van Costa Rica een grote dienst. Laten we uitkijken naar 2017 als de eerste plantages voor de eindkap staan. Beveel dit mooie product ook bij anderen aan. De units zijn tenslotte na 2017 zonder reductie verhandelbaar. Ik zeg doen.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 07 feb 2012 19:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: CATF

Ongelezen bericht door Chocomelk »

:?: :?: :?:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: CATF

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja ja :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: CATF

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ligt het aan mij?
Of slaat dit nergens op?

Als dit een reactie / aanvulling op iets is - is het zowiezo handiger om dit bij het desbetreffende topic te doen - en niet als nieuw topic - want echt duidelijk is dit niet.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

:D :D :D
Laatst gewijzigd door Cor25 op 09 feb 2012 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

costasb
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2011 08:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door costasb »

Goed bezig Cor:
Het tijdperk Terra Vitalis is inmiddels verstreken en zijn nu afhankelijk van de jongens van het CATF.
Tijdperk afsluiten betekend ook: niet telkens terugvallen te kijken op het verleden middels 42 pagina's met berichten (lees gedateerde berichten).
Doormiddel van deze topic kunnen we ons richten op de toekomst.

(Stel dat we dit jaar nog post krijgen uit luxemburg kunnen we deze natuurlijk ook in de envelop laten zitten en pas lezen na de feestdagen, voor het geval dat dit onze eetlust of feeststemming zal bederven)

Alvast fijne feestdagen aan alle lezers van dit forum.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Het fonds CATF bestaat uit 19.148.503,18 units die 30 december 2011 per post toegewezen zijn aan de 3340 Unithouders.

Aankoopprijs voor 1,25 hectare was in totaal € 38.794,--.
De waarde volgens de PBMG-tabel € 87.164,--.
Na aftrek van de overeengekomen 15% wederverkoopkosten netto ontvangst: € 74.089,--* .

De waarde van de toegewezen units CATF: USD 63.416,-- (6.341,688 units van USD 10,--) is tegen de dollarkoers van 30-12-2011 (1,2945) € 48.989,--. Met aftrek van 20% verkoopkosten per 15 juni 2012 ontvang ik: € 39.191,--
Verschil met de € 74.089 = € 34.898
,--
Ik weet de werkelijke waarde van mijn investering in teakhout. Vraag wordt nu: "Wanneer bied ik mijn units te koop aan en hoe ontwikkelt zich de waarde van de units"? Misschien kunnen we elkaar adviseren/op de hoogte via dit Forum.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 10 feb 2012 15:28, 5 keer totaal gewijzigd.

Teus45
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2011 00:04

Re: CATF

Ongelezen bericht door Teus45 »

Cor, jouw advies om elkaar te helpen/adviseren via dit forum is prima. Ook bij mij is nog niet helemaal duidelijk hoe en wanneer ik mijn units kan verkopen. Met name hoeveel maximaal per keer. Zeker ook de koers dollar/euro goed blijven volgen.

costasb
Berichten: 20
Lid geworden op: 30 mar 2011 08:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door costasb »

Zo eindelijk helderheid. Nu alleen nog afwachten of we over een half jaar wel kunnen verkopen, ofdat we alleen een legale waardevermindering hebben ontvangen.......
Ik persoonlijk heb nooit naar het rendement gekeken. en naar "Wat zou het via de tabel eigenlijk waard zijn". Dus heb in die zin ook geen echte verwachtingen.
Ik denk dat we tevreden mogen zijn wanneer we deze zomer kunnen verkopen en dat ieder zijn inleg terug ontvangt, misschien wat extra om het renteverlies op te vangen. Hier is het natuurlijk nooit om begonnen maar met de kennis die we nu hebben wel waarheid.
kan iemand mij meer vertellen over de synergyID? Deze zou je kunnen vinden in de statement van Vistra Fund Services.

Ik ga in iedergeval een flesje bubbels halen en een flinke vuurpijl om Terra Vitalis voorgoed uit mijn gedachten te knallen.

Bij deze iedereen het allerbeste voor het nieuwe jaar.

groet CostaSB

MAXIEM

Re: CATF

Ongelezen bericht door MAXIEM »

costasb
Ik ga in iedergeval een flesje bubbels halen en een flinke vuurpijl om Terra Vitalis voorgoed uit mijn gedachten te knallen.
Advies: steek hum dan wel op de juiste plaats.

Maxiem.

(mocht je het overleven, dan wens ik je toch een goed 2012 toe)

Fotzibaer169
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2011 11:32

Re: CATF

Ongelezen bericht door Fotzibaer169 »

Als iedereen met een half jaar zijn aandelen gaat verkopen zal de koers toch enorm dalen en houden we helemaal niks over. Toch?

martha60
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2011 21:30

Re: CATF

Ongelezen bericht door martha60 »

Inderdaad, dan zitten we zo weer in hetzelfde schuitje van meer aanbod dan vraag. Dat schiet niet op.
Zelf zou ik mijn aandelen ook graag verzilveren, maar het lijkt me slimmer om het even rustig aan te doen.
Bovendien is er de eerste tijd toch een soort boete op verkoop, dat je een flink bedrag (20%) moet afstaan?

Fotzibaer169
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2011 11:32

Re: CATF

Ongelezen bericht door Fotzibaer169 »

Mijn dochter gaat komend studiejaar studeren, daar hadden we dit 5 jaar geleden voor bedoelt, als spaarpotje. Het zou in 2012 vrij komen. Hoe wrang kan het zijn :cry:
Nu eerst maar even wachten met verkopen, laar er eerst maar eens dividend komen dan komt er ook wel vraag, denk ik.

Iedereen in ieder geval een goed 2012

martha60
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2011 21:30

Re: CATF

Ongelezen bericht door martha60 »

Ook onze twee studerende kinderen (sinds 2009) moeten nu meer werken naast hun studie dan gewenst en zelf heb ik ook een extra bijbaan, omdat het geplande spaarpotje er gewoon niet is. Over twee en drie jaar komen daar nog twee studerende kinderen bij en dan zal het geld ook nog wel niet beschikbaar zijn.
Maar goed, het is niet anders. We gaan vrolijk door en houden de kop omhoog!

Iedereen een heel goed 2012!

I.V
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jan 2011 21:18

Re: CATF

Ongelezen bericht door I.V »

Wij hebben ook de brief gehad. Waarom in het engels? We snappen er niks van :-(
Moeten we nog iets doen? Moeten deze papieren gebruikt worden voor de belasting? Wie kan er meer duidelijkheid geven?

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

@IV
Inderdaad erg lastig dat het bericht van CATF via Öko-life in het Engels is.
Belangrijkste blad is het blad waar het minste op staat.
Dat is gedateerd October 14, 2011.
Daar staat wat het aantal units (Shares genoemd) is dat je krijgt.
Daaroner staat de prijs per Unit (Price Per Share) van 10 Dollar
Dan de uitkomst van het aantal Units maal 10 Dollar (Net Amount) is de waarde van je Units in dollars. Als je het in euro's wilt weten dan delen door 1,30.
Verder.
Die waarde in euro's heb je inderdaad nodig voor de Box 3 van je aangifte 2011.
Dat is de waarde per 01-01-2011. (nieuw fiscaal regime)
Laatst gewijzigd door Cor25 op 11 apr 2012 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

J.W
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 14:52

Re: CATF

Ongelezen bericht door J.W »

Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf kan controleren of aantal CATF shares overeenkomt met de gekochte oppervlakte van Terra Vitalis.
gr J.W

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Wel aardig om eens wat te rekenen met CATF.
Mijn huidige waarde in euro's -volgens het bericht van Ökolife-: € 48.989,--.
(dollarkoers 1,30)
Kijk ik even naar pagina 55 van de prospectus. In totaal verwacht het fonds een "performance"van 527,9 mio dollar. Huidige waarde is 191 mio dollar. De huidige waarde is dus 36% van de verwachte eindwaarde. Dat betekent dat mijn Units uiteindelijk (48.989 : 0,36) = € 136.080,-- op zouden moeten brengen. Dan moet ik wel wachten tot 2030. Dat was ik niet van plan. Maar directe verkoop overweeg ik niet. De kosten zijn hoog. (20% van de performance) En er zijn participanten die echt vastzitten wegens de hypotheekconstructies die de ****-ren van PBMG bv hen verkochten! Onkies blijf ik dit vinden! Zij zouden bij voorrang moeten kunnen verkopen.
ADVIES:
Ik adviseer iedereen die niet echt omhoog zit een verkoop in 2016 of 2017. (zonder extra inhouding)
Laatst gewijzigd door Cor25 op 12 jul 2012 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.

loudy
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 aug 2008 20:04

Re: CATF

Ongelezen bericht door loudy »

Tja, kon ik maar zolang wachten, tot 2016. Destijds heb ik het teak gekocht dmv een financiering. dus er zit voor mij niets anders op om het volgend jaar te verkopen. Met grote verlies!!

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste Unithouders,

Inmiddels heeft Öko-life me laten weten dat de SynergyID bij Vistra Fund Services gelijk is aan het relatienummer bij STV. Dus een 6-cijferig getal waarmee je "vroeger" ook op "my terra" kon.
Op het "Investestor Information Statement" formulier kun je aangeven wat je wilt:
1. Status Quo (niets doen)
2. Verkopen Units
of
3. Kopen Units
De website is: http://www.catf.lu/synergy/update
Groeten allemaal
Laatst gewijzigd door Cor25 op 24 jan 2012 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten