LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CATF

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Blake 55
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2011 15:38

Re: CATF

Ongelezen bericht door Blake 55 »

Het is opvallend stil op het forum. Iedereen op 15 juni aan het wachten dat er units verkocht gaan worden?

Dit kwam ik nog tegen op het internet betreffende het teakhoutbomensyndroom.(mooi scrabblewoord)

Hieruit blijkt dat de oprichters hier ook al van wisten.
De heer Noomen wordt nog even aangehaald (alles onder controle)



http://wiki.hardhout-investeringen.net/Teaksyndroom

Dantorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2011 12:45

Re: CATF

Ongelezen bericht door Dantorn »

Meubelgigant Ikea ligt onder vuur omdat het hout blijkt te gebruiken uit eeuwenoude oerbossen in Karelië, in Noord-Rusland. http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... ssen.dhtml Tip voor Ikea: Voor GOED FSC-hout moet je bij CATF in Costa Rica zijn; echt geplant met doel duurzame hardhoutvoorziening.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Iedereen houdt zijn/haar adem in.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 05 feb 2013 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Dantorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2011 12:45

Re: CATF

Ongelezen bericht door Dantorn »

Spannend: Over een week is het zover en kan de handel in units beginnen. Unithouders hebben kunnen aangeven hoeveel units ze aan willen bieden tegen welke prijs. Oko-life, de bemiddelaar, zal bekendmaken welke investeerders units willen inkopen. 15 juni is een vrijdag, net voor het weekend. Maandag 18 juni gaat men dan verder. Rond deze data worden ook de nieuwe berekeningen bekend over de totale waarde (NAV) van de plantages.

Extra: vraag en antwoord 21. van de oko-life.nl website:
Wat zijn de kosten van verhandelen? Afhankelijk van het door u te kiezen verkoopkanaal kunnen de kosten van aan- en verkoop variëren. Verkoop of Aankoop van Units die via CATF verlopen kennen administratieve kosten van € 150 en afhankelijk van het moment van aanbieden aan CATF geldt een afslag van 20% in het eerste jaar na omvorming tot een afslag van 0% in het vijfde jaar na omvorming. Zie ook paragraaf 4.4.3 van het prospectus. Voor wederverkopen via de bemiddelaar wordt 7,5% aan kosten in rekening gebracht ook hier geldt dat er administratiekosten in rekening worden gebracht ad € 150 per overschrijving. In de STV-situatie waren de wederverkoop provisies fors hoger.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Nog geen nieuws over de waardeontwikkeling.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 25 jan 2013 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

Ik heb vrijdag jl telefonisch contact gehad met öko-life.
Volgens die meneer gaat t fonds pas 30-6 naar de beurs, en is de 16e de dag van de waardebepaling.
Als je niet in Luxemburg aangegeven hebt dat je wilt dat het fonds opkoopt gebeurt dat niet, je kunt Oko opdracht geven en dan zou je de 20% boete niet betalen.
Deze week zou de Nederlandstalige brief afkomen met daarin meer info.

Het fonds koopt zeer beperkt in....

Dantorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2011 12:45

Re: CATF

Ongelezen bericht door Dantorn »

Dus dan is het weer wachten op maandag 2 juli voor het verhandelen van units en het presenteren van de nieuwe waardebepaling (Netto Asset Value).

Vraag 10. Hoe word ik op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen t.a.v. CATF? Antwoord : Via de website www.catf.lu en per e-mail. Daarnaast zal Öko-Life de communicatie verzorgen. U kunt Öko-Life bereiken via het e-mailadres [email protected] of via het telefoonnummer +31 (0)24 359 8816 - op werkdagen van 9:00 tot 18:00 uur.

Op de website van noch CATF noch Okolife staat relevante up-to-date informatie. De communicatie is allerbelabberst en verdient een zware onvoldoende. Van een miljoenenfonds mag je meer verwachten.

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

Nou ik heb gister nog maar eens contact gehad,öko-life weet net zoveel als wij..........NIETS dus :evil:

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

:? Nou de nederlanddse site is voorzien van een nieuw verhaal.....
Ik lees niets nieuws laat staan een waarde bepaling, ook niet op de site van CATF.lu.....
Iemand die mij de hand kan reiken waar ik de voor mij wel ter zake doende info kan vinden, moet van mijn participaties af nl...

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Van CATF_LU:

July, st, 2012
NAV Update and Login information

Based on June 15, 2012, all calculations have been made for the valuation of the Fund. The valuation is based on the stand (trees) as well as on the land. The later, requires more time than we initailly anticipated. Based on these values, the Management Company will be able to communicate the value of the Fund and the unit-valuation within the next two weeks.

Any investor will be able to have access to his/here own personal profile on the website. This feature will be released over the next days. Communication of the login-process is via the Client Communication Agent, Oko-life.

Nog 2 weken afwachten.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 25 jan 2013 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Ook maar even vertaald dus:
Juli, st, 2012 NAV update en log-in informatie Gebaseerd op 15 juni 2012, zijn alle berekeningen gemaakt voor de waardering van het Fonds. De waardering is gebaseerd op de opstanden (bomen) en op de grond. Dat laatste, vergt meer tijd dan we verwachtten. Op basis van deze waarden, zal de beheerder in staat zijn om de waarde van het Fonds en de unit-waardering te communiceren binnen de komende twee weken. Iedere belegger zal in staat zijn om de toegang tot zijn / hier persoonlijk profiel te hebben op de website. Deze functie zal worden uitgebracht in de komende dagen. Mededeling van de login-proces is via de communicatie met de klant Agent, Öko-life.

Disclaimer: aan deze vertaling kunnen geen rechten ontleend worden.

Groeten:

Cor

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

Dat zag ik vanavond ook allemaal. toen ik mijn opmerking plaatste vanmorgen stond dit verhaaltje nog niet op de site.....
Intussen wordt er weer gerekt en gerekt, waar kennen we dat van??

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Sinds 6 juli 2012 kunnen unithouders inloggen op CATF.LU.
Via de mail codes gehad. Een eerste stap!
Zolang de bomen groeien groeit het vermogen. Het is een echt natuurlijk proces geworden.
Zeer veel hobbels zijn overwonnen. Een investering in teakhout is een verantwoorde investering in de toekomst. Voor mij is dat maatschappelijk verantwoord ondernemen.
People, Planet, Profit. Dank aan BAUM s.a.r.l. die dit tot zover mogelijk heeft gemaakt. Alle andere aanbieders van hardhoutinvesteringen (o.a. Robinia Gold, GIN, Goodwood) zijn immers failliet en uit de running. Laten wij Unitshouders CATF ons gelukkig prijzen dat STV niet failliet is gegaan voor de omvorming.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 25 jan 2013 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Dantorn
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2011 12:45

Re: CATF

Ongelezen bericht door Dantorn »

Vandaag een krantenartikel over de houtmarkt: http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/ar ... rgie.dhtml

Blake 55
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2011 15:38

Re: CATF

Ongelezen bericht door Blake 55 »

LAATSTE NIEUWS:

20 juli 2012 - Vragen over NAV update

Zoals het CATF al meldde op 1 juli jl., vergt de waardering van het Fonds (eigenlijk alleen nog de waardering van de betreffende plantage-gronden) meer tijd dan verwacht. Hoewel er in eerste instantie rekening werd gehouden met een extra benodigd termijn van twee weken, is dit helaas niet haalbaar gebleken. Het CATF verwacht nu echter zeer binnenkort de NAV update te kunnen communiceren.

Zodra deze bekend is, zullen wij er op deze "LAATSTE NIEUWS" pagina melding van maken. U mag ons hier uiteraard telefonisch of per e-mail vragen over stellen, maar kunnen u helaas niet anders informeren. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om nog even geduld te hebben.

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

lijkt me een typisch geval van onkunde. Die experts hebben de zaak al vanaf 14-10 2011 in behandeling, lang voor dat er ook nog maar een datum van juni gecommuniceerd werd...Dus waarom duurt t zo lang??

En Ja ik heb dat verhaal van de grond en zo gelezen....
Vandaag de site ook weer uit de lucht....

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Natuurlijk weten we allemaal graag wat onze investering echt waard is. Dat er in het verleden door de voormalige bestuurders en aandeelhouders met de natte vinger iets geroepen werd is me wel duidelijk. Alle spelers uit de tijd 2000-2008 zijn (bijna?) van het toneel verdwenen. Sommigen hebben nog flink last van de curator van PBMG! En terecht als je naar het verslag van de curator kijkt. Feiten spreken voor zich. Dat er pas nu werk wordt gemaakt van een zorgvuldige waardering is een slechte zaak, maar dat kun je CATF niet verwijten. Zij hebben STV overgenomen met alle lusten en lasten. Dat er meer lasten dan lusten zijn, is wel duidelijk als je de informatie die we tot nu hebben goed doorleest. Nog steeds is onze investering in de lucht. En is er sinds het aantreden van BAUM s.a.r.l. sprake van professionalisering van het beheer. En dat beheer daar gaat het uiteidelijk om. Als er geen goed beheer is van de activiteiten in Costa Rica, dan loopt de investering die we gedaan hebben gevaar. Vandaar dat de SAC een hele belangrijke rol speelt. Zij behartigen de belangen van de 3.340 unithouders CATF. Eind 2012 begin 2013 zal er een eerste AVU moeten zijn! ( AVU = Algemene Vergadering van Unithouders) Daar kunnen de Unithouders voor het eerst zelf een vertegenwoordiger in de SAC kiezen. Zo komt toezicht op de plek waar die thuis hoort. Een door de Unithouders gekozen vertegenwoordiger. Voor wat de waardebepaling betreft: afwachten maar. Wat het werk in Costa Rica betreft: professionals inzetten en zorgen dat je de teakmarkt kunt lezen.
Laatst gewijzigd door Cor25 op 05 feb 2013 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.

azwartkruis
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jun 2012 09:51

Re: CATF

Ongelezen bericht door azwartkruis »

Cor, het meeste wat je zegt snijd hout ;-). Maar waar ik over struikel is de zin The later, requires more time than we initailly anticipated. Based on these values, the Management Company will be able to communicate the value of the Fund and the unit-valuation within the next two weeks. Gedateerd op 1-7.

Dat eea langer zou duren wás al ingecalculeerd, dit lijkt op , ja wat? aan t lijntje houden. Let wel , dat is mijn invulling van de gang van zaken.
En ik ben ook 1 van diegenen die moeten verkopen, door oa het overlijden van mijn vrouw.Dus zit ik te springen om die waardebepaling.

En, als ik kon, zou ik alles echt wel aanhouden , alhoewel Birma de teakteelt ook weer redelijk vlot getrokken heeft en daar binnenkort ook weer gekapt gaat worden, hoorde ik.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: CATF

Ongelezen bericht door newmikey »

Heerlijk dat er nog dromers zijn, èn gelovers in het onwaarschijnlijke...

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: CATF

Ongelezen bericht door Cor25 »

Veel eerder heb ik al aangegeven dat naar mijn mening de voormalige participanten (nu Unithouders) die echt omhoog zitten voorkeur bij verkoop moeten krijgen. De officiële handel via CATF is voor 2012 een gepasseert station. Die komt in 2013 weer aan de orde. De "grijze" handel via Ökolife komt op gang zou gauw we de waarde (NAV) weten. Dat verwacht ik toch wel voor eind juli. Daarna kan opdracht tot verkoop worden gegeven. Voor hen die echt klem zitten erg belangrijk denk ik. Ik weet dat er ook unithouders zijn die willen bijkopen. Dus die match moet te maken zijn. En als teakhout zijn waarde verliest, ja dan houdt alles op. Maar dat was overigens in de oude situatie exact hetzelfde gebleven. Handel blijft handel. Dat er nog een groep mensen(de unithouders) is die op geld zit te wachten dat is duidelijk. Zij die er met de 54,2 miljoen vandoor zijn, staan nu bij de curator in de beklaagdenbank en mogen toch nog enige miljoenen aftikken. Dat doet toch nog een beetje goed.
Bij GIN bv is het helaas nog niet zover. Maar ook daar zijn miljoenen verdwenen in ze zakken van voormalige bestuurders. Door ongebreidelde graaizucht zijn deze prachtige fondsen echter in de problemen gekomen. Bij normaal gebruik van de gelden was er niets aan de hand geweest!
Laatst gewijzigd door Cor25 op 25 jan 2013 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten