LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
chrismi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2011 22:31

Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door chrismi »

Ik heb een paar maand geleden een bekeuring gekregen, nouja jammer dan....
Op de CJIB-brief stond dat ik hem via internetbankieren kon betalen, dus dat heb ik gedaan. In de brief stond dat je bij Betalingskenmerk je nummer in moest vullen, ik heb het keurig netjes bij Opmerkingen ingevuld en verzonden.
Het zag er ong. zo uit:

Begunstige: CJIB; 549988888
Opmerkingen: **** **** **** ****

Maar ik kwam er pas later achter dat je via acceptgiro moest betalen ipv bankgiro... Bij dat acceptgiro formulier stond zo'n vakje waarbij je 4 keer 4 cijfertjes in moest vullen. Het betalingskenmerk.... Ik moest het uiterlijk vandaag betalen, maar morgen bel ik er ff achteraan. Maar mijn vraag is of dit veel uitmaakt... Zoja, wat moet ik dan doen?! Krijg ik het geld dan teruggestort, of wordt het zo ook verrekend? En als ik het teruggestort krijg dan moet ik het waarschijnlijk nog via Acceptgiro betalen... Maar dan ben ik te laat... Moet ik dan alsnog die 1e verhoging betalen of houden ze daar rekening mee??? Mijn vraag is: Wat moet ik hier mee???

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet druk maken, komt goed.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door brieziet »

als je dat betalingskenmerk bij de opmerkingen hebt ingevoerd (en dat neem ik aan de 4x4 * te zien) dan is het prima.

elke acceptgiro die je krijgt (van alle bedrijven) kun je via internetbankieren overmaken. Om te zorgen dat de verwerking goed verloopt en ze jou betaalde bedrag aan de juiste rekening kunnen koppelen wordt dan altijd wel gevraagd om het betalingskenmerk van de acceptgiro te vermelden

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door ronald g »

Er is een kleine kans dat er iets niet goed gaat, als je internet bankiert krijg je bij overschrijven twee mogelijkheden. Bij opmerkingen kun je schrijven waar de overschrijving voor bedoeld is, bijv. zakgeld Pietje. De andere optie is het betalingskenmerk bestaat uit 4 vakjes waarin je de getallen van de accept giro overneemt, die optie moet je gebruiken als er om een betalingskenmerk wordt gevraagd. het betalingsverkeer bij het CJIB is volledig geautomatiseerd dus de kans dat ze aan het bedrag/rekeningnummer geen kenmerk kunnen koppelen is aanwezig want opmerkingen op de betaling worden niet gelezen door het systeem, het bedrag wordt als zijnde onbekend teruggeboekt en de boete blijft onbetaald.
Ik moest het uiterlijk vandaag betalen

De vermelde datum is de datum dat het bedrag bijgeschreven moet zijn, niet de betaaldatum. Het is wijs om de komende dagen afschrijvingen dagelijks te controleren.

chrismi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2011 22:31

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door chrismi »

Het is nogsteeds niet teruggestort; als het binnen 2 dagen niet teruggestort is dan ga ik ervan uit dat het goed is gegaan; anders bel ik ff

chrismi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2011 22:31

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door chrismi »

Aan sommige reacies lijkt het geen probleem; maargoed ik bekijk het wèl... Bedankt voor alle reacties!!

chrismi
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 sep 2011 22:31

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door chrismi »

het is nog steeds niet teruggestort ik ga er nu van uit dat het goed is gegaan

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Als je een fout bedrag bv (teveel of andere manko) duurt het een paar weken totdat het terug gestort wordt.
Ooit een keer 250 ipv 150 overgemaakt, heeft uiteindelijk bijna 5 week geduurd.

stofzuigertje

Re: Bekeuring via Bankgiro betaald ipv Acceptgiro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

4x4 dus 16 cijfers over tikken kan fouten geven...
Ze willen het daarom als online Acceptgiro hebben.

Nu loop je de kans dat wegens de handmatige verwerking te laat komt of een foutje zou worden gemaakt.
Daarom hun verzoek uitsluitend Acceptgiro te gebruiken.

Een normale mededeling bij overschrijving is voor hun veel werk en het systeem kan het daarom als te laat betaald zien.
Het hangt van de medewerker af of hij ziet dat het de laatste dag was of niet.

Gesloten