LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Fout geparkeerd staan is fout geparkeerd staan, het feit dat het op een invalidenparkeerplaats is, maakt het niet erger/een zwaarder misdrijf.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trail46 schreef:
Teunbosseman schreef: Dus waarom niet wegslepen, plek vrij. Daarbij de zoon heeft niet in de gaten gehad dat hij op een invalide plek stond en is direct daarna ziek geworden......tsja ls je niet weet dat je verkeerd geparkeerd staat kan je ook niet door een ander je wagen laten verplaatsen.
Het eerste is al 2 maal weerlegt! Wegslepen + de bewaarkosten voor 10 dagen kost vrijwel net zoveel.
Als je niet weet dat je auto verkeerd staat en je laat hem 10 dagen op een invaliden-parkeerplaats staan waardoor mensen met een handicap daar niet kunnen staan is ronduit asociaal en inderdaad, het smoezenboek is erg groot en wellicht dient je dan door het CBR opgeroepen te worden om je ogen te laten testen.
Ja en ? Het gaat er niet om dat de kosten evenhoog zijn maar dat de plek weer vrij komt voor diegene waarvoor bedoelt is.

Bewust parkeren op een invalideplaats is asociaal ja, hier is het bord / aanduiding oid over het hoofd gezien....sjonge wat een crimineel is dat zeg........en door botte pech ziek geworden waardoor deze situatie is gebeurd.

Wel een ieder mag zijn mening hebben en mijn mening is tig boetes binnen korte tijd voor zelfde vergrijp onterecht is.
Ik zou het uitvechten voor de rechter om de overige bekeuringen te laten kwijtschelden......1 prima en terecht overige niet is en blijft mijn mening.

Dat jullie een andere mening zijn toegedaan is ook prima.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Radar »

Moderator: Houd het netjes!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef: IK MAG MIJN MENING HIEROVER HEBBEN !!!!!
JAAAAA en anderen mogen ook een andere mening hebben!! Btw schreeuwen, blèren en vloeken is niet nodig.


Persoonlijk vind ik het een lastige. Hij heeft 1x het bord over het hoofd gezien en zoveel bekeuringen. Met 1 of 2 komt de boodschap ook wel aan daar hebben 4 of zelf 10 bekeuringen geen meerwaarde bij. Maarja aan de andere kant moet hij ook gewoon opletten of het nu donker is of niet. Als men zo'n bord mist bij het parkeren ook al is het donker mankeert er wat aan het gezichtsvermogen en moet ie misschien helemaal niet op de weg zitten. Ik neem even aan dat dit laatste wat overdreven is dus blijft over dat het een slap excuus is. Ik weet dat deze bekeuring zo hoog is dus let ik wel 3x keer goed op of het niet per ongeluk een invalidenplek is.

Kortom voor beide standpunten zie ik plausibele argumenten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vind jij jezelf ook een verkeershufter als je een fout maakt?

Ik ben aan het teruglezen en zie dat er berichten verwijderd zijn.
Mijn vraag was aan puma, die het p.o. foutief parkeren (op een invalidenparkeerplaats) hufterig vindt.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 30 aug 2012 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Hangt er van af, deze groep valt volgens het OM onder e groep verkeershufters, officiele benaming.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

Je bent een verkeershufter als je op een gehandicaptenplaats gaat staan, bord niet zien is een van de rotsmoesjes.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Om iemand een h*fter te noemen vind ik persoonlijk wat te ver gaan, maar
parkeren op een invalideplaats is gewoon niet erg netjes als je er niet mag staan,
het kan natuurlijk zomaar dat iemand een bord over het hoofd heeft gezien maar een excuses
is het niet want iedereen hoort goed te kijken in het verkeer.

Denk overigens dat elke verkeersdeelnemer weleens een foutje maakt toch....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:Je bent een verkeershufter als je op een gehandicaptenplaats gaat staan, bord niet zien is een van de rotsmoesjes.
Bord niet zien kan natuurlijk ook gewoon waar zijn, waarom zou dat in alle gevallen een smoes zijn? Het lijkt me toch zeker bij de zoon van @Barlaeus67TH8 geen geval van smoes.
Bij voorbaat alle overtreders 'hufters' te noemen gaat me te ver.
Ik vind eigenlijk ook dat invaliden daardoor teveel een status aparte aangemeten krijgen, daar zou ik zelf niet vrolijker van worden denk ik, als ik in- of minder valide zou zijn.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Chocomelk schreef:Om iemand een h*fter te noemen vind ik persoonlijk wat te ver gaan, maar
parkeren op een invalideplaats is gewoon niet erg netjes als je er niet mag staan,
het kan natuurlijk zomaar dat iemand een bord over het hoofd heeft gezien maar een excuses
is het niet want iedereen hoort goed te kijken in het verkeer.

Denk overigens dat elke verkeersdeelnemer weleens een foutje maakt toch....
De boetes zijn niet voor niks zo hoog, en het woord verkeershufter wordt door het OM gebruikt, dus het is geen uitvinding van mij.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ciske er zijn ook mensen die een invalidekaart hebben en dus gebruik mogen maken
van hier de onbetaalde invalideparkeerplaats maar wel door de stad kunnen lopen en shoppen,
uren later kom je ze nog tegen lopend.
Die mensen heb je helaas ook... :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

10 dagen je auto op een gehandicapten plek stallen is een verkeershufter, dan achteraf klagen dat je 4 boetes hebt, is dikke pech.

Hij had er ook 12 of meer kunnen hebben, wel eens aan de persoon waarvan dat plekje is gedacht?

@choco dat is hier niet aan de orde.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

puma73 schreef:[

De boetes zijn niet voor niks zo hoog, en het woord verkeershufter wordt door het OM gebruikt, dus het is geen uitvinding van mij.
Oh maar ik sprak er ook niemand persoonlijk op aan over dat woord Puma en dat het OM
het gebruikt weet ik.
Boetes zijn extreem hoog, te hoog in mijn ogen.
[offtopic]En als je dan ziet welke straffen er worden uitgedeeld voor bijvoorbeeld pedo praktijken.....ggrrrrrr.[/offtopic]

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:10 dagen je auto op een gehandicapten plek stallen is een verkeershufter, dan achteraf klagen dat je 4 boetes hebt, is dikke pech.

Hij had er ook 12 of meer kunnen hebben, wel eens aan de persoon waarvan dat plekje is gedacht?

@choco dat is hier niet aan de orde.
Nee klagen hoeft men daar zeer zeker ook niet over te doen maar had dat al
eerder in het topic aangegeven, eigen schuld.
Jij noemt het een verkeershufter, ik noem niet snel iemand een h*fter.
Iedereen maakt weleens fouten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:10 dagen je auto op een gehandicapten plek stallen is een verkeershufter, dan achteraf klagen dat je 4 boetes hebt, is dikke pech.
Hij had er ook 12 of meer kunnen hebben, wel eens aan de persoon waarvan dat plekje is gedacht?

@choco dat is hier niet aan de orde.
Dit is met opzet de zaak anders voorstellen dat het is.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Door de boetes zo hoog te maken ( en liefst nog hoger begrijp ik van enkele lezers) krijg ik de indruk dat in/mindervaliden zielig gevonden moeten worden. :| :?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 28 aug 2012 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:Door de boetes zo hoog te maken ( en liefst nog hoger begrijp ik van enkele lezers) krijgt ik de indruk dat in/mindervaliden zielig gevonden moeten worden. :| :?
Ja lijkt het wel op... :shock:

esell
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 jun 2011 20:14

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door esell »

Jolijn schreef:Door de boetes zo hoog te maken ( en liefst nog hoger begrijp ik van enkele lezers) krijgt ik de indruk dat in/mindervaliden zielig gevonden moeten worden. :| :?
Die zijn niet zielig maar wel redelijk zwaar gehandicapt....zo'n kaart krijg je niet meer zo makkelijk hoor. Het zijn geen fijne mensen die niets mankeren en op zo'n plaats parkeren.

Die moeten ze een boete van € 1.000,00 geven en een taakstraf van 150 uur in een revalidatiecentrum

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:Door de boetes zo hoog te maken ( en liefst nog hoger begrijp ik van enkele lezers) krijg ik de indruk dat in/mindervaliden zielig gevonden moeten worden. :| :?

Dat Jolijn maak jij er van, van mij mogen de verkeersboetes flink omhoog.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hoogte boete €340 niet in verhouding gepleegd fout parkeren

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:Door de boetes zo hoog te maken ( en liefst nog hoger begrijp ik van enkele lezers) krijg ik de indruk dat in/mindervaliden zielig gevonden moeten worden. :| :?

Zielige vertoning om zo te reageren. Laat gelijk zien hoeveel respect je hebt.

De boetes zijn zo hoog en vallen in dezelfde categorie als de boetes voor notoire hardrijder. Het OM vindt dit soort overtredingen zwaar gestraft moet worden. heeft dus de behoefte om een duidelijk signaal af te geven.

Gesloten