LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze POSTNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
a.j.Bandel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2012 17:33

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door a.j.Bandel »

hallo,
Postnl....????????
Waardeloos!!!
heb je klachten (die ik al vele malen gehad heb..) moest ik naar Leeuwarden bellen..
Ja sorry sorry...wij gaan het uitzoeken....en wat denkt u??? :lol:
Juist ja..niet dus!!
het is allemaal bla bla bla :evil:
postnl zou beter kunnen opdoeken en een ander bedrijf die de post wel normaal bezorgd! :(
post nl.....schaam u,deze klachten blijven maar spelen...!!!!!!

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Naar aanleiding van de brief (zie vorige post) heb ik wederom contact opgenomen dat ik niets koop voor excuses en dat ik daar een berging vol van heb en dat ik verwacht dat ik mijn post krijg.

Daarop kreeg ik vandaag weer een reactie terug, waarin ze zich weer heerlijk standaard indekken.
Geachte heer verwijderd i.v.m privacy,

Bedankt voor uw reactie. Uit uw e-mail begrijp ik dat u niet tevreden bent met de antwoorden van mijn collega's. Ik kan me voorstellen dat dit heel vervelend voor u is en bied u dan ook mijn oprechte excuses aan. Omdat ik u telefonisch niet kan bereiken informeer ik u graag per e-mail.

Zoals mijn collega's u ook al vertelden is het voor mij ook niet mogelijk om deze poststukken te achterhalen. Omdat de post is verstuurd zonder een verzendcode, is het voor mij niet na te gaan waar deze zijn gebleven. Aan de hand van uw postcode gaan we onderzoeken of het probleem vaker voorkomt in uw postcodegebied. U krijgt verder geen reactie meer op uw klacht. Ik wil u vragen om direct contact met ons op te nemen als er opnieuw post vermist wordt.

Alle post die wij om welke reden dan ook niet kunnen bezorgen, wordt door ons geopend en bekeken. Mochten we daarbij een adres van u of de afzender aantreffen, dan sturen we de post door. Wanneer we geen adres aantreffen, dan bewaren we waardevolle spullen. De afzender kan via een formulier nagaan of uw buspakket ook bij ons is binnengekomen. Mijn advies aan u is om contact op te nemen met de afzender om te vragen of uw post terug is gestuurd, en zo niet, of de afzender bij ons het benodigde formulier wil opvragen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Jildou verwijderd i.v.m privacy
PostNL Klantenservice
http://www.postnl.nl

Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
*Zucht*

Allereerst wil ik niet eens iets zeggen over de wel erg irritante standaard 'onze excuses' aangezien dit niet eens toepasselijk was op deze mail.
Dan weer het indekken, en er niets mee doen.
Wat een diep triest bedrijf die zijn naam totaal niet waard is.

Wie bepaalt daatr wat van waarde is en wat niet ?
De een kan iets van waarde vinden wat een ander totaal niet boeit, of misschien emotionele waarde, wie bepaalt dat bij PostNL ?

Daarbij, 'als er een adres...' er staat verdomme een adres op de enveloppe domme postmensen, doe daar wat mee.

Sorry hoor, maar hier zakt mijn broek echt van af, en het is werkelijkwaar te belachelijk voor woorden dat een bedrijf als PostNL zich zo kan en mag voordoen!




*Edit*

Het is blijkbaar volkomen normaal dat men poststukken verduisterd en/of kwijtraakt daar, en als je dan verhaal komt halen krijg je een slap excuus en een opmerking dat men er iets mee gaat doen.
OMG, laat me niet lachen zeg, er word geen reet mee gedaan. Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat jullie op zeer korte termijn volledig failliet gaan en niet meer terug komen.

biglift
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mei 2008 09:33

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door biglift »

Als je dan eens wat besteld in mijn geval bij Conrad word dit via postnl naar je thuis verzonden. op zich niet verkeerd.
Conrad werkt zich uit de naad om spullen rap en snel naar de klanten te verzenden.
Maar nu komt het :
Ik hang altijd een knoert van een brief op mijn deur ( niet te missen zo groot ) met daarop : BESTE POST EN PAKJES BEZORGER ,
PAKJES NIET BIJ BUREN OF VREEMDEN AFGEVEN !!!!
ALTIJD ONMIDDELLIJK NAAR AFHAALPUNT BRENGEN !!
HERBEZORGEN HEEFT GEEN ZIN WANT DAN KOMT U WEDEROM VOOR NIETS!

en wat denk je dat die dombo van een postbezorger doet ??
JA hoor nog heerlijk een 2e keer komen bezorgen of ook al meegemaakt toch bij vreemden dumpen die vervolgens mijn post gaan openmaken !!
MOEILIJK HE OM EEN PAKJE 300 meter verderop bij het postkantoor af te geven en een briefje in mijn brievenbus te stoppen !! echt stomme domoren bij post NL ik erger mij er steeds weer groen en geel aan !! moet ik het een keer voordoen ?
een kleuter van 5 jaar kan dat zelfs nog snappen !!
Boycotten deze handel en pakjes laten bezorgen via bv kiala of een andere service die de hardwerkende mens begrijpt .
pakjes gewoon net als vroeger meteen naar het postkantoor niet herbezorgen.
gewoon zorgen dat ik het bij de Appie heyn of een andere zaak die iedere dag tot 20:00 uur open is op kan komen halen met mijn paspoort of RBW.

tot nu toe zuigt de service van postnl echt waardeloos!

Beste mensen ik ben overdag werken en ga thuis niet zitten wachten op een pakje !! POSTNL SNAP DAT NU EINDELIJK EENS EEN KEER GRRRRRRRR

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat komt omdat PostNL werkt met onderaannemers. Je pakketbezorger werkt voor PostNL en niet bij PostNL. Ze krijgen betaald per afgeleverd pakket. Voor de pakketten die naar het afhaalpunt moeten, krijgen ze geen cent! Uiteraard niet jouw probleem, maar wel een verklaring voor de gang van zaken.

Om dit te voorkomen kan de afzender "ALLEEN HUISADRES" op het pakket zetten. Maar of Conrad daar aan meewerkt?

Zie deze Zembla uitzending: http://www.google.com/search?q=zembla+v ... lr=lang_nl

En http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... stNL.dhtml
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 dec 2012 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door grun »

Lijkt me dat als je het postkantoor als bezorgadres opgeeft iedereen blij is: de bezorger want die levert het op het goede adres af en krijgt dus betaald, en de klant want die kan het ophalen wanneer hij zin heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel een goeie Grun :)

Maar ik vrees dat PostNL de situatie dan in hun voordeel zal uitleggen: "Er is afgeleverd bij een servicepunt dus je krijgt niet betaald".

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben even kwijt welke precies, maar ik ben wel eens een webwinkel tegengekomen waarbij je idd een servicepunt als officieel bezorgadres kon opgeven. Bol.com had ook zoiets geloof ik, dat je de pakjes bij de Albert Heijn kon ophalen.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Even voor Biglift,

Ik heb zelf bij TNT gewerkt (pakket bezorger) en als je je pakketje scant en de bewoner (ontvanger) is niet thuis (en je mag het niet afleveren bij de buren) dan ben je verplicht deze nogmaals aan te bieden.
Hier kan de bezorger theoretisch gezien niets aan doen, het net zo goed nog eens aanbieden (de volgende dag moet het immers toch naar het postkantoor)

Laatst weer een mail verstuurd van mijn probleem uit naar de PostNL.
HI-LA-RISCH weer!!!

Kreeg wederom een mail met een slap excuus, maar deze keer niet standaard, want er stond in dat ze me feliciteerde met de geboorte van onze zoon (die inmiddels bijna 8,5 maand is, maar oke)
Nou, daar komt ie dan he...

Geachte heer privacy,

Hartelijk dank dat u de moeite heeft genomen ons te informeren over uw ontevredenheid over de afhandeling van uw klacht. Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon. In uw melding geeft u aan dat u meerdere door uw vriend verzonden kaartjes naar aanleiding van de geboorte van uw zoon niet heeft ontvangen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u is ook omdat dit een bijzondere tijd is en u die kaartjes graag ontvangt in deze tijd. Tevens geeft u aan dat u een buspakket welke naar u verzonden is niet is aangekomen. Graag informeer ik u op deze wijze over de behandeling van uw klacht.

Uw melding is naar aanleiding van uw eerdere e-mails meermaals doorgegeven aan de manager van de afdeling postbezorging. Hij heeft uw klachten dan ook doorgesproken met de verantwoordelijke medewerkers om hier extra aandacht aan te gaan besteden. *1- Helaas is het niet mogelijk om na te gaan waar deze post is gebleven omdat het ongeregistreerde post is 2-en mee gaat in een dagelijkse miljoenenstroom. 3- Uiteraard hebben wij uw melding wel geregistreerd om zo te gaan kijken of er ook meerdere van dit soort meldingen bij ons binnen komen om zo op zoek te kunnen gaan naar een mogelijke oorzaak.

Ik vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Heeft u nog vragen dan kunt u altijd terecht op www.postnl.nl. Als u de voorkeur geeft aan telefonisch contact dan kunt u bellen met 0900-0990 (10ct. p/m). Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 16.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Tineke privacy
PostNL Klantenservice
www.postnl.nl

Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.


1: Er staat verdillemme een adres op, dus elk schuimpie in oranje hessie snapt dat als men voor een adres staat waarop staat Haakstraak 47 3348 in Eindhoven (verzin wat) dat dat niet het adres is wat er op mijn post staat!

2: Heb ik niets mee te schaften, mijn post hoort gewoon aan te komen.

3: Daar krijg ik mijn post niet mee terug, daarmee zijn mijn vragen niet beantwoord, en daarmee is het probleem weg geschoven, niet opgelost!

Ik neem vanaf nu gewoon niet meer de moeite om dit op te lossen of met PostNL in discussie te gaan, ze blijven voet bij stuk dat post die kwijt is dat die definitief van de aardbodem verdwenen is terwijl een kind van 6 zelfs kan vertellen dat er een adres op staat en deze eventueel gewoon kan bezorgen.
Wanneer word hier eens wat aan gedaan PostNL?
Want jullie zijn echt een waardeloos belabberd en vooral zeer lachwekkend bedrijf.
Kan ik jullie mijden?, dan doe ik dat echt met alle plezier!
Ik mail zelfs sommige web-shops waarvan er sommigen zelfs standaard mijn pakketjes al via een ander laten gaan omdat jullie zo schandalig met klachten om gaan.

Laatste update van mijn klachten, ze hebben gewonnen, ik geef het echt op.

Weet waar je aan begint als je met PostNL in zee gaat.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

biglift schreef:Als je dan eens wat besteld in mijn geval bij Conrad word dit via postnl naar je thuis verzonden. op zich niet verkeerd.
Conrad werkt zich uit de naad om spullen rap en snel naar de klanten te verzenden.
Maar nu komt het :
Ik hang altijd een knoert van een brief op mijn deur ( niet te missen zo groot ) met daarop : BESTE POST EN PAKJES BEZORGER ,
PAKJES NIET BIJ BUREN OF VREEMDEN AFGEVEN !!!!
ALTIJD ONMIDDELLIJK NAAR AFHAALPUNT BRENGEN !!
HERBEZORGEN HEEFT GEEN ZIN WANT DAN KOMT U WEDEROM VOOR NIETS!

en wat denk je dat die dombo van een postbezorger doet ??
JA hoor nog heerlijk een 2e keer komen bezorgen of ook al meegemaakt toch bij vreemden dumpen die vervolgens mijn post gaan openmaken !!
MOEILIJK HE OM EEN PAKJE 300 meter verderop bij het postkantoor af te geven en een briefje in mijn brievenbus te stoppen !! echt stomme domoren bij post NL ik erger mij er steeds weer groen en geel aan !! moet ik het een keer voordoen ?
een kleuter van 5 jaar kan dat zelfs nog snappen !!
Boycotten deze handel en pakjes laten bezorgen via bv kiala of een andere service die de hardwerkende mens begrijpt .
pakjes gewoon net als vroeger meteen naar het postkantoor niet herbezorgen.
gewoon zorgen dat ik het bij de Appie heyn of een andere zaak die iedere dag tot 20:00 uur open is op kan komen halen met mijn paspoort of RBW.

tot nu toe zuigt de service van postnl echt waardeloos!

Beste mensen ik ben overdag werken en ga thuis niet zitten wachten op een pakje !! POSTNL SNAP DAT NU EINDELIJK EENS EEN KEER GRRRRRRRR
Oplossing is vragen of ze met kiala versturen
punt 1 dat word bij een winkel in de buurt gebracht en is daar af te halen
punt 2 de meeste grote bedrijven hebben gratis retour services en ander tegen gereduceerd tarief
punt 3 is het goed koper dan post nl namelijk van af 3 euro
punt 4 u kan van te voren aan geven waar dit pakket moet worden afgeleverd en krijgt een bericht van aflevering

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook als je niet thuis hoeft te wachten gaat het niet goed. Twee pakjes (kunnen beide door de brievenbus) TEGELIJKERTIJD verstuurd door Bol.com, ééntje komt er maar aan.
Hier en daar eens gevraagd in de wijk en krijg overal de zelfde verhalen, pakketjes die niet aangetekend zijn en geen T&T code hebben (iets wat Bol niet doet bij lage bedragen) komen gewoon niet meer aan.
Gelukkig is Bol vrij soepel en haalt de boeken wel van je bestelling af, krijg zelfs nog compensatie (korting) bij een eventuele volgende bestelling maar raar blijft het wel.
Uiteraard klacht ingediend bij PostNL maar die vertelde al dat ik niet standaard terugkoppeling ga krijgen.
De postbode, ik heb het al vaker gezegd, vroeger een beedigd beroep, tegenwoordig ben ik al blij als hij Nederlands praat.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

'T is zo jammer dat PostNL hier niet even op reageert.
Zo veel problemen die gewoon makkelijk verholpen kunnen worden door het gewoon te bezorgen in plaats van maar te dumpen.

Kom op zeg, reageer eens PostNL.

stoompie1
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2012 10:37

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door stoompie1 »

Met bol is dat probleem op termijn op gelost
Nu het onderdeel is van Ahold worden de bestellingen bij de dichtstbijzijnde ah afgeleverd en kan je het tot sluitingstijd plus 2 weken afhalen
Denk dat ik het wel met elektromonteur eens ben
Ik ben in dit jaar nog geen enkel pakket kwijtgeraakt via kiala
Moest verleden keer iets terugsturen naar een verzender die het via kiala naar mij had verstuurd
Ik kreeg van hun een retour stikker en hoefde maar 2.50 te betalen om het pakket terug te sturen en niet zo als post nl 5.95
Ik weet zeker dat het aan komt want als het bedrijf het heeft af gehaald krijg ik daar per mail of sms een bericht van dat het pakket is afgehaald
Dus in het vervolg bij een bestelling vragen of ze ook via kiala leveren is goedkoper en komt altijd aan en bij een zelf gekozen plaats /winkel bij jou in de buurt of in de buurt van het werk

chrisnr10
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2012 10:37

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door chrisnr10 »

Hallo allemaal,

Ik heb nu een aantal topics gelezen, daar moet je een paar uur voor gaan zitten.
Jaa ook ik heb een steeds groter probleem met het verzenden van poststukken.
Ik verstuur dagelijks post via een bubbel envelop, en wat blijkt, ik krijg steeds vaker boze mail van mensen die deze post niet ontvangt.
Hierover heb ik een nog 'nette' klacht neergelegd bij post-nl
Dit is nu een aantal weken geleden maar krijg totaal GEEN reactie.
Van de 10 verstuurde bubbel enveloppen kwamen er 3 niet aan en dat was toevallig in een zelfde postcode regio.
Dit zou dus kunnen verklaren dat er foute mensen bij post-nl werken, dit kan toch bijna niet anders.
Wat ik wel doe is dat ik van elk poststuk een foto maak, zodat ik de koper toch iets kan aantonen dat het ECHT verstuurd is.
De volgende stap is het filmen dat dit poststuk met zichtbaar adres in de postbus verdwijnt, en zo aantonen dat het ook daadwerkelijk gepost is, maar dan denk ik...WAAR BEN IK ...MEE BEZIG!!!
Post nl moet gewoon doen waar IK VOOR BETAAL en niet anders.

Per ongeluk heb ik een overheids brief niet gefrankeerd, en binnen 2 dagen krijg ik de brief terug met een boete kaart erop.
Ik dacht dat het ongefrankeerd kon maar dus niet.
Nu komt post-nl bijna direct klagen bij mij en daar moet ik voor betalen.
Andersom kan IK niet klagen en om geld terug vragen van onbezorgde post, want post-nl reageert totaal niet!!
En deze poststukken zijn wel netjes gefrankeerd met foto bewijs, en.....misschien wel film bewijs!!
Dan kan ik met dit bewijs misschien een keer naar een instantie stappen om mijn gelijk te halen.

Chris Weldam

alian_dus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:01
Locatie: Harderwijk

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door alian_dus »

Hier was het ook weer raak deze week. Mijn man had onderdelen voor een drumstel besteld, en volgens track&trace zou het donderdag zijn afgeleverd. Donderdag was ik ziek thuis: er is niemand geweest. Niet aangebeld, niets. Via track&trace was te zien dat iemand ervoor had getekend ook nog. Weet niet wie het geweest is, wij zelf in elk geval niet.
Iets soortgelijks zelf ook al eens meegemaakt, ook getekend 'met mijn naam' door iemand anders dus. Ze kunnen een onderzoek instellen wat ze willen, er komt toch niets uit. Knudde.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Post waarvoor getekend moet worden (AD = Aanvullende Dienst) mag niet eens afgeleverd worden bij iemand anders dan het postadres.
Doe je dit wel, kan dit je je baan kosten.
Dus ik hoop dat ze die gasten lekker ontslaan.


*Edit*
Zelfs als de ontvanger zegt dat ze het appreciëren dat het pakketje bij de buren mag worden afgeleverd en deze ook mogen tekenen voor ze, dan mag het nog niet, het is bij PostNL strafbaar.
Blijkbaar hebben ze dus ook niet al te veel met de regels.
Wel belachelijk zoals omschreven word dat je helemaal genoodzaakt bent een foto te maken van een poststuk als bewijs dat dit verzonden is.
Het moet toch niet veel gekker worden met PostNL.
Straks moeten we nog mini-cams of afluister apparatuur in de poststukken doen OMFG.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door AGGB »

In maart jl en in november jl twee maal iets besteld bij Bol.com, die postnl laat bezorgen. Beide keren is het brievenbuspakje niet aangekomen. Bol.com stort wel het bedrag terug en meldt de verloren/gejatte zending bij postnl.
De beide pakketjes die ik dit jaar bij Bol.com bestelde en via de pakketdienst werden verstuurd kwamen wel aan.

Iemand stuurde mij in juni een sleutel toe, gewikkeld in bobbeltjes en met twee postzegels gefrankeerd. De brief was opengemaakt en weer enigszins zichtbaar dichtgeplakt. sleutel ontbrak.

Enige tijd geleden zag ik een tv-programma, waarin iemand van de post beweerde dat het een enkele keer voorkwam,maar dat men de persoon, want het was er maar een volgens hem ,betrapt had en ontslagen. Hoe durfde die man dat te beweren, dat het slechts om 1 persoon ging!

In juli stuurde ik een brief met de juiste frankering, 85 €cent, naar Zwitserland. Na 6 weken kwam deze daar aan....... via Bahrein. En dat allemaal voor slechts 85 cent.

zuiderster
Berichten: 27
Lid geworden op: 27 jan 2008 00:12

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door zuiderster »

Schrijnend hoe de dienstverlening van postnl is aangaande pakketbezorging. Bij mij is er overdag altijd wel iemand thuis dus wanneer ze komen maakt mij niet zoveel uit. Maar nu komt het. Eerst kwam postnl altijd zo rond 14.00 uur , toen werd het 16.00 uur weer een paar maanden later besloot postnl pakketjes tussen 17.00 en 19.00 te bezorgen, afgelopen week stond in de planning dat mijn pakket tussen 18.00 en 20.00 uur zou worden bezorgd (de bezorger belde om 20.30 uur nog aan) en gisteren (een pakket waar ik wel naar uit keek) ook bezorgen tussen 18.00 en 20.00 uur (zowaar kreeg ik nog een status update van postnl dat ze 20.00 uur niet meer gaan halen maar de bezorger is onderweg hij komt iets later. )

Om 21.30 uur weer een update dat postnl het niet lukt om mijn pakket die dag te bezorgen. En dan denk je nog dat ze de volgende dag 's ochtends om 09.00 uur al voor je deur staan (om de vertraging nog enigszins te compenseren) maar neehoor het busje komt gewoon doodleuk de volgende dag 's avonds om half acht langs....Maar goed gezien andere reacties mag je geloof ik al blij dat ze überhaupt nog een pakketje netjes komen afleveren.

Wat een droefenis dat postnl (het communisme was in de koude jaren nog betrouwbaarder met bezorgen) Volgens mij rijden er maar twee pakketbezorgers rond voor heel Nederland.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door riddert »

zuiderster schreef:Schrijnend hoe de dienstverlening van postnl is aangaande pakketbezorging. Bij mij is er overdag altijd wel iemand thuis dus wanneer ze komen maakt mij niet zoveel uit. Maar nu komt het. Eerst kwam postnl altijd zo rond 14.00 uur , toen werd het 16.00 uur weer een paar maanden later besloot postnl pakketjes tussen 17.00 en 19.00 te bezorgen, afgelopen week stond in de planning dat mijn pakket tussen 18.00 en 20.00 uur zou worden bezorgd (de bezorger belde om 20.30 uur nog aan) en gisteren (een pakket waar ik wel naar uit keek) ook bezorgen tussen 18.00 en 20.00 uur (zowaar kreeg ik nog een status update van postnl dat ze 20.00 uur niet meer gaan halen maar de bezorger is onderweg hij komt iets later. )

Om 21.30 uur weer een update dat postnl het niet lukt om mijn pakket die dag te bezorgen. En dan denk je nog dat ze de volgende dag 's ochtends om 09.00 uur al voor je deur staan (om de vertraging nog enigszins te compenseren) maar neehoor het busje komt gewoon doodleuk de volgende dag 's avonds om half acht langs....Maar goed gezien andere reacties mag je geloof ik al blij dat ze überhaupt nog een pakketje netjes komen afleveren.

Wat een droefenis dat postnl (het communisme was in de koude jaren nog betrouwbaarder met bezorgen) Volgens mij rijden er maar twee pakketbezorgers rond voor heel Nederland.
Zou het wat te maken kunnen hebben met de huidige kerstdrukte, dat pakketten een dag langer onderweg kunnen zijn?

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Pakjes waar voor getekend moet worden, mogen soms wel degelijk bij de buren geleverd worden. Ligt er aan voor welke dienst er gekozen is. Bedrijven met een contract bij PostNL hebben daar keuze in:
Twee varianten

Vanaf 1 januari 2011 kunt u een keuze maken bij het product Handtekening voor Ontvangst over de afleverlocatie indien de geadresseerde niet thuis is.

Handtekening voor Ontvangst Alleen Huisadres
Bij de dienst Handtekening voor Ontvangst Alleen Huisadres levert de chauffeur alleen op het opgegeven adres uit. Deze exclusieve uitlevering bij de geadresseerde is een extra service die u zekerheid biedt ten aanzien van het uitleveradres. Na de tweede afleverpoging kan de geadresseerde de zending afhalen op een Postkantoor.

Handtekening voor Ontvangst
Bij de dienst Handtekening voor Ontvangst zal de chauffeur bij afwezigheid van de geadresseerde proberen om de zending bij de buren uit te leveren. Hierdoor kan de geadresseerde, indien niet thuis aanwezig, toch snel de zending in ontvangst nemen. Uiteraard ontvangt de geadresseerde altijd een notificatie met het uitleveradres en is voor u het uitleveradres inzichtelijk in onze Track & Trace-omgeving.

Deze keuze is niet mogelijk bij de producten Verhoogd Aansprakelijk en Rembours. Hierbij blijft Alleen Huisadres een standaard onderdeel van de service.
Zijn veel misverstanden over, maar dit mag in sommige gevallen dus zeker wel. Dan kiest de verzender er blijkbaar voor dat dat mag. Al zal er ook soms wel een bezorger zijn die dit doet, terwijl het niet de bedoeling is, helaas.

Hier is ook wel eens door buren voor een pakje getekend, zelfs een keer met onze achternaam erop. Dat was wel vreemd.. misschien heeft de bezorger dat wel gedaan. Pakje kon wel gewoon keurig opgehaald worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik kreeg een aangetekende brief deze week gewoon door de brievenbus. De pakketbezorger had er zelf voor getekend. Scheelt mij weer een trip naar het PostNL servicepunt dus wel zo handig.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 20 dec 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten