LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze POSTNL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rjhhinnen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:24

Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door rjhhinnen »

Vanaf december 2011 meerdere klachten (4 of 5) bij dit bedrijf aangemeld van meerdere malen post van anderen bij ons op het plein moeten bezorgen tot een rouwkaart anderhalf uur NA de crematie van betroffen persoon ontvangen tot GEOPENDE post ontvangen tot een pakketje en een afwezig-briefje dat niet voor ons bestemd was. Het pakketje lag notabene onder onze aanhanger!!!. Op het moment van bezorgen waren de personen waarvoor het pakket bestemd was wel degelijk thuis!!! Ik heb POSTNL gebeld met de mededeling dat ze het pakketje weer op konden halen maar dan wel door de rayon manager die de verantwwoording heeft over dit rayon. Daarna nog een keer telefonisch contact gehad (vorige week donderdag) en tot op de dag van vandaag hebben ze nog niets van zich laten horen.

MAXIEM

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rjhhinnen

Uit de vele krantenberichten van de laatste weken blijkt, dat de dienstverlening van POSTNL al maanden een ramp is. Mogelijk wordt dat beter, als de reorganisaties achter de rug zijn, maar ik vrees met grote vreze dat ................

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door witte angora »

rjhinnen, het enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk via internet/mail regelen. Met pakketjes gaat dat natuurlijk niet, maar brieven en zo, van bedrijven en instanties, tot aan de belastingdienst toe, dat kun je steeds meer via elektronische weg ontvangen.

Dat is tegenwoordig de enige manier om redelijk zeker te weten dat dingen aan komen.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Heel kwalijk dat u geen reactie heeft ontvangen naar aanleiding van uw melding. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

PostNL Webcare schreef:Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Heel kwalijk dat u geen reactie heeft ontvangen naar aanleiding van uw melding. Hiervoor bieden wij u onze excuses aan. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
als nu eens wel direct op klachten gereageerd werd zou het stukken beter zijn

pakket wat door leverancier aangeteken en verzekerd is verstuur is door post nl terug gestuurd om dat het beschadigd is
vervelende is dat dit al reeds door klant betaald en voorbereid was
pakket was na 2 weken nog steeds niet binnen en niet te vinden tot de leverancier mij belde van waarom krijg ik een volledig vernield pakket terug dat is tog geen zaken doen
ik gelijk gereageerd o het pakket is terecht post nl wat het al 2 weken kwijt en weet niet waar het is

bleek de op maat gemaakte verlichting regels kast platter was dan 3 cm
was een ongelukhje mee gebeurd bleek later maar de schade mogen wij weer oplossen met de 3 partijen

en post nl meld gewoon de schade is niet onze schuld dus helaas betalen we het niet

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door witte angora »

PostNL Webcare
Wij nemen klachten zeer serieus
Geloven jullie het zelf? Waarom is het dan op veel plaatsen zo'n puinhoop met de bezorging?

Ibitgirl
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2012 16:38

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Ibitgirl »

Ook hier in Almere gaat het goed mis met de post

Al een brief gehad van postnl dat de post gestolen was.
Post komt dagen niet en dan alles in een keer.
Al 2 fotoboeken bij 2 verschillende bedrijven besteld nooit aangekomen.
Uiteraard verzonden met post nl

Mis post van gemeente Almere Uwv etc.
En dat zijn alleen de stukken die ik verwachte dus wie weet wat er nog meer mist.
Krijg nooit post op vrijdag en soms word mijn post pas om 20.30 bezorgt.
Al meerdere meldingen gemaakt...

Reactie postnl:
Het betreft ongeregistreerde post, is helaas niet na te gaan. Ik heb wel een nieuwe melding voor je gemaakt. ^WK

Heb al 5 meldingen gemaakt maar het word er net beter op.
Nieuwe strategie van PostNL - je post net zou betrouwbaar bezorgt als de krant. ( bijna niet dus en post vind je nu net als de kranten gewoon op straat en in de sloot.

Geen vertrouwen in de post meer - en dat zouden bedrijven ook niet meer mogen hebben,
Post, rekeningen etc komen niet meer bij de klanten aan.
En wij zijn de dupe ervan!

FOEI POSTNL - ik mis de PTT nooit problemen mee

motjoan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 18:57

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door motjoan »

Heeft u waardevolle of belangrijke post, waarbij extra zekerheid is gewenst? Deze post kunt u dan het beste Aangetekend versturen. Wanneer u kiest voor Aangetekend versturen, heeft u zekerheid van verzending (verzendbewijs) én zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst).
Aangetekend
U krijgt:
Zekerheid van verzending (verzendbewijs)
Zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst)
Maximale schadevergoeding van € 50,- bij vermissing of schade
Mogelijkheid tot het controleren van de status van de zending via Track & Trace

Bovenstaand staat op de website van PostNL.
Ik heb 6 aangetekende brieven naar Italië verstuurd op 10 april. 06 mei waren de brieven nog steeds niet afgeleverd en niet te volgen op Tracktrace van PostNL. Op mijn vraag waarom dit nog niet is gebeurt antwoord PostNL dat dit niet voor Italie geldt . Ik heb € 60 betaald voor een dienst die ze aanprijzen op hun website maar niet leveren.
Ik had beter naar Pisa in 1 dag kunnen vliegen met Ryanair
en de brieven persoonlijk afgeven dan weet ik zeker dat ze afgeleverd zijn en het kost niet veel meer.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had beter naar Pisa in 1 dag kunnen vliegen met Ryanair
en de brieven persoonlijk afgeven dan weet ik zeker dat ze afgeleverd zijn en het kost niet veel meer.
En dan was je er meteen eventjes uit. :wink:

BlueIvy
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door BlueIvy »

Opzich niet zo gek dat het bergafwaarts gaat met het bedrijf wanneer je de oude, ervaren (en duurdere) medewerkers, met hart voor het werk, wegbonjourt of uitkoopt. Wat blijft er dan over? Juist. Hierdoor ontstaat er een groot te kort aan medewerkers waardoor jan en alleman makkelijk aangenomen wordt. Er werken nu voornamelijk studenten die het combineren met een studie of uitzendkrachten. Nog slechts een aantal oude krachten om het geheel nog enigszins draaiende te houden.

Door het te kort aan werknemers gebeurd het ook geregeld dat een persoon een dienst moet draaien die eigenlijk voor meerdere personen bedoeld is. In combinatie met de tijdsdruk is het niet raar dat veel wijken verkeerd voorbereid worden met als gevolg dat de postbezorger een zooitje aan post mee krijgt en veel post diezelfde dag als retourpost weer terug komt. Ze hebben het liefst dat een uur werk in een kwartier gedaan wordt. Jammer genoeg bestaan er nog geen robots.

Een beetje een vicieuze cirkel dus.

dldj
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:33

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door dldj »

Ook hier waardeloze PostNL. Briefje in bus dat pakje niet door de brievenbus kon, ik was echter gewoon thuis. Volgende dag ophalen bij Brunavestiging na 10.00 uur. Helaas geen pakketje. Klacht in gestuurd. Maandag opnieuw geen pakketje bij Bruna. Antwoord op klacht, pakketje voorzien van barcode maar kan nog langer duren voordat het aan u wordt aangeboden. Hoe moeilijk kan het zijn het pakketje gewoon bij Bruna af te leveren. Wacht nog op antwoord tweede klacht.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door witte angora »

PostNL Webcare schreef:wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren
Wat wil je met een bedrijf dat wel graag wil weten wat je van ze verwacht, maar volgens eigen zeggen niet in staat is er wat aan te doen?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

dldj schreef:Ook hier waardeloze PostNL. Briefje in bus dat pakje niet door de brievenbus kon, ik was echter gewoon thuis. Volgende dag ophalen bij Brunavestiging na 10.00 uur. Helaas geen pakketje. Klacht in gestuurd. Maandag opnieuw geen pakketje bij Bruna. Antwoord op klacht, pakketje voorzien van barcode maar kan nog langer duren voordat het aan u wordt aangeboden. Hoe moeilijk kan het zijn het pakketje gewoon bij Bruna af te leveren. Wacht nog op antwoord tweede klacht.
probleem met post nl is dat ze dat dus juist niet doen als je er niet specifiek om vraagd

wij versturen rekeningen en producten naar klanten voor de service en die niet direct gedaan hoeven te worden maar door de service monteur worden verholpen zo als stickertjes en schroefjes of plaatje van schakelaars vervangen
de service monteur werkt van af huis en komt praktisch nooit aan de zaak

al we op maandag dingen versturen via post nl mag ik er toch van uitgaan dat vrijdag dat aanwezig is

helaas niet dus
en als je dan klaagt bij postnl melden ze dood leuk
bedankt voor de klacht we gaan hier direct mee aan de slag u hoor hier verder niets meer van
of te wel stomme eikel waarom kom je klagen deze klacht dumpen we na het ophangen direct weer in de afval bak

wat als je er een week later om vraag hoe het nu zit kunne ze de klacht niet vinden of is de betreffende bezorger al weer vertrokken of ontslagen

en wij mogen weer bij de klanten lang om de producten als nog af te leveren
en de kosten die we er voor moeten maken die zijn natuurlijk voor onze rekening wat schade betalen kent postnl niet
Laatst gewijzigd door electomonteur op 21 aug 2012 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door witte angora »

wat schade betalen kent postnl niet
Klopt, want schade betalen gaat van de winst af. Minder winst=lagere bonus voor de directie. En aangezien de directie bepaald, sja.

Tot voor een paar jaar geleden was de prioriteit van het bedrijf: post rondbrengen. Tegenwoordig is de prioriteit: de directie zoveel mogelijk verrijken, de post rondbrengen is slechts bijzaak. Net als bij andere geprivatiseerde instellingen. Niks meer, niks minder.

Midna
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mei 2012 13:55

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Midna »

De reactie van PostNL Webcare is een copy paste, zoek het op op google, ben hem al een aantal keer eerder tegengekomen. ;)

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door kuklos »

PostNL Webcare schreef:Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen.
Er komen steeds meer klachten. Misschien jullie organisatie eens op orde brengen?
PostNL Webcare schreef:U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Wat een achterlijke instelling. Dus mensen moeten maar gaan twitteren? En wat als iemand dat nu niet wil? Donder op met je twitter zou ik zeggen. Geef maar een email adres waar de klachten heen gestuurd kunnen worden. Bij die link van jullie moeten we ook nog 10 keer klikken voordat we eindelijk iets in kunnen vullen.

Alex2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 11:16

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door Alex2011 »

Kwam dit tegen over PostNL:
http://nobo.punt.nl/#569980
Geeft de huidige gang van zaken bij PostNL wel aardig weer.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door frenkievee »

Alex2011 schreef:Kwam dit tegen over PostNL:
http://nobo.punt.nl/#569980
Geeft de huidige gang van zaken bij PostNL wel aardig weer.
Goed verhaal. Lekker herkenbaar ook trouwens, ofschoon de postbezorging, moet ik eerlijk zeggen, hier nog niet al te slecht is.

Maar om de service nog meer te "verbeteren" heeft PostNL trouwens besloten om het brievenbusbestand (flink) uit te dunnen. Wij kregen een paar weken geleden een brief in de bus, dat de rode brievenbussen vervangen zouden gaan worden.
Door oranje, of zoals bij ons: vrij uitzicht op de bosjes die erachter stonden. Ofwel de brievenbus is gewoon weggehaald.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

rjhhinnen schreef:Vanaf december 2011 meerdere klachten (4 of 5) bij dit bedrijf aangemeld van meerdere malen post van anderen bij ons op het plein moeten bezorgen tot een rouwkaart anderhalf uur NA de crematie van betroffen persoon ontvangen tot GEOPENDE post ontvangen tot een pakketje en een afwezig-briefje dat niet voor ons bestemd was. Het pakketje lag notabene onder onze aanhanger!!!. Op het moment van bezorgen waren de personen waarvoor het pakket bestemd was wel degelijk thuis!!! Ik heb POSTNL gebeld met de mededeling dat ze het pakketje weer op konden halen maar dan wel door de rayon manager die de verantwwoording heeft over dit rayon. Daarna nog een keer telefonisch contact gehad (vorige week donderdag) en tot op de dag van vandaag hebben ze nog niets van zich laten horen.
Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt, echter zijn ze niet altijd even prettig.
Indien er post verkeerd geleverd word, en je zei zelf al dat de betreffende mensen op dat moment wel thuis waren dan is het maar een kleine moeite om de bezorger even terug te roepen, en de fout te laten herstellen.
Ik geloof niet dat er opzet in het spel is, en dat de betreffende bezorger(ster) dit zeker zou betreuren.
Ik vind inderdaad dat je dit soort klachten bij de [email protected] moet neerleggen, i.p.v het hier neer te gooien waar niemand verder iets mee kan

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Waardeloze POSTNL

Ongelezen bericht door King Koopa »

Wat toevallig dat er al een topic is over de postbezorging.
Zal ik mijn beklachting hier ook maar even doen.


Half maart is onze lieve zoon geboren.
Wij natuurlijk direct fanatiek kaartjes rondsturen.
Mensen blij met hun kaartje, en gelijk kaartjes terug sturen.

Tot een week of twee later een vriend van mij vraagt 'hey, hoe vond je ons kaartje ?'

Dus ik zeg 'Kaartje ?, ik heb helemaal geen kaartje van je gehad hoor'.

Waarop hij raar keek en zei dat ie echt wel een kaartje verstuurd had.
Maar goed, kan gebeuren, hij zou er nog een sturen.
Wederom twee weken later de vraag hoe het kaartje was.
Maar helaas WEER niets ontvangen.
Dus nog maar een keer, drie maal is scheepsrecht.
Wederom niet ontvangen.

Drie kaartjes niet ontvangen omdat PostNL gewoon zijn werk niet doet.

Recent, 15 juli een bestelling gedaan bij Zero Condooms, deze is 20 juli verzonden, ik zou hem volgens de site de volgende dag moeten hebben.
Natuurlijk ben ik niet zo van 'het moet precies kloppen' dus ik dacht dan zal ik het dinsdag wel krijgen.

Inmiddels zijn we 2 weken verder, maar ik heb nog steeds niets ontvangen.
Heb contact gezocht met Zero Condooms, deze zegt het pakje wel te hebben verzonden (waar ik niet aan twijfel, ik bestel daar wel vaker wat, dat komt ook altijd aan)

Maar ze hebben uit coulance wel een ander pakketje opgestuurd.
Ik natuurlijk heel blij, maar ik kan me voorstellen dat als dit vaker gebeurt, dat dit voor de website (en eventueel andere websites) enorm vervelend is.

Daarop liep mijn emmer weer eens over, en vond ik het nodig mijn 3 vermiste kaartjes en mijn vermiste (brievenbus) pakketje als klacht te melden!

Daarop kreeg ik het volgende antwoord;



Geachte heer naam verwijderd i.v.m privacy,

Hartelijk dank voor uw reactie. In uw e-mail geeft u aan dat u meerdere aan u verzonden poststukken mist. Ik kan mij voorstellen dat dit heel vervelend voor u is en bied u dan ook mijn welgemeende excuses aan.

Ik heb uw klacht doorgegeven aan de manager van de afdeling postbezorging, met het verzoek uw melding binnen 3 werkdagen met de betrokken medewerkers te bespreken. Hij zal erop toezien dat de bezorging van de post extra aandacht krijgt. Omdat uw klacht intern wordt besproken ontvangt u geen verdere reactie.

Helaas kunnen we niet achterhalen wat er mis is gegaan. Omdat er dagelijks vele miljoenen brieven verwerkt worden, is het niet mogelijk uw post te traceren. We kunnen alleen pakketten en aangetekende brieven volgen waar een sticker met volgnummer op zit. Ik vraag daarvoor uw begrip.

Zero Condooms kan via een formulier een onderzoek starten naar de vermiste zending. Dit formulier kan de afzender opvragen door het contactformulier op onze website in te vullen of via telefoonnummer 0900-0990 (10 cent p/m). Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08.30 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 16.00 uur.

Elk poststuk dat we niet op tijd of op het juiste adres bezorgen is er één te veel. Ik stel het dan ook zeer op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen. Als er ondanks onze extra aandacht toch geen verbetering in de bezorging optreedt laat het mij dan gerust weten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Naam verwijderd i.v.m privacy
PostNL Klantenservice
http://www.postnl.nl
Ik had nog zo gezegd dat ik geen standaard mail wilde hebben met 'we kunnen alleen pakketjes en aangetekende brieven traceren' @#$%#%$
Want hierdoor zit de klant gewoon met vraagtekens, en is het probleem niet opgelost.

Zo ga je niet met klanten om.
Gelukkig voor mij dat de betreffende web-site zo aardig is om mijn bestelling opnieuw te verzenden, en laten we ons handen tezamen vouwen dat deze wel aan komt!

Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen altijd maar zit te wachten op klanten die hun post niet ontvangen en dat zij weer moeten opdraaien voor de fouten van PostNL.

Ik lees ook geregeld dingen dat PostNL zijn bezorgservice gaat verbeteren, maar ik heb er een hard hoofd in!

Hopende dat hier iets aan gedaan word.




*Edit 05-08-2012*

Inmiddels is een (brievenbus) pakje geariveerd.
Echter was de enveloppe wel overreden (stond bandenspoor op) en de inhoud was half plat.
Niet dat dat voor de goederen uitmaakt, maar daaruit blijkt toch weer hoe PostNL met zijn spullen omgaat.




*Edit 06-08-2012*

Mijn beklachting ook geplaatst op www.klacht.nl ( http://www.klacht.nl/tnt-post/klacht/postbezorging-135/) en vandaag reactie gekregen.

Het is echt waar niet te geloven hoe hilarisch dit bericht was.
Denk dat velen hem al wel kennen.
PostNL Webcare reageerde op augustus 6th, 2012 at 07:50
Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Nu lees ik meerdere klachten op Klacht.nl, maar ook bij die berichten staat precies hetzelfde bericht.
Word je toch niet goed van ?!
Zakt je broek van af!

Gaan we hier nog reageren PostNL ?
Of zijn we ineens helemaal stil en laten we de klachten zoals gewoonlijk voor wat het is in de hoop dat de klanten het maar vergeten ?

Gesloten