LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Ik heb zaterdag iets bestel op internet en dat pakketje is netjes gelijk naar postnl gegaan en ik heb een track and trace code gekregen. Nu staat de status al de hele tijd op zending is ontvangen door postNL. Nu stond er gisteren in eens dat het pakketje dus dat het gisteren tussen 14:30 en 20:30 bezorgt zou worden. Echter is de post niet geweest en staat vandaag de verwachte bezorg datum op onbekend. En de status nog steeds op zending is ontvangen door postNL.

Kan ik mijn pakketje nog verwachten of zouden ze het kwijt hebben gemaakt bij postNL?

Het valt mij toch de laatste tijd al op dat je het vaak niet meer de volgende dag krijgt maar naar 2 dagen. Terwijl webshop's zo mooi zeggen voor 18:00 bestelt morgen in huis.

keleiigh
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2012 22:54

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door keleiigh »

ik heb dus precies hetzelfde probleem. gisteravond gekeken. toen stond er pakket wordt bezorgd tussen half 10 en half 12 maar heb die dag niks ontvangen. vandaag weer op de site gekeken om hem te volgen en er staat bezorgdatum onbekend. terwijl ik op 10 mei een mail van de h&m heb gehad dat dit pakket binnen 4 dagen thuis zou zijn. nu zit ik dus met de kans dat de acceptgiro ervan verloopt omdat postnl zich niet houdt aan de levertijd van dit pakket. morgen toch maar even bellen. ik wil weten hoe dit zit. het zou best te maken kunnen hebben met hemelvaart maar vind het niet netjes dat die gister geleverd zou worden volgens postnl en vervolgens vandaag volledig onbekend is. ik zal morgen melden wat het telefoontje heeft opgeleverd.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Pakketje vandaag uiteindelijk toch nog afgeleverd.

GeorgeVroegop
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:47

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door GeorgeVroegop »

Ik wacht al vanaf 26 april op een pakket wat telkens blijft steken in de sorteercentra van dat postbedrijf. Na onderzoek bij PostNL is mij een nieuw postpakket toegezonden wat ik vanochtend tussen 8.30 en 10.30 had moeten ontvangen, inmiddels is de status op Mijnpakket veranderd naar morgen, heb dus de hele ochtend voor Jan met de korte achternaam moeten wachten op de postbezorger! Ik durf nu wel een weddeschapje aan te gaan dat het pakket morgen ook niet bezorgd gaat worden en alweer kwijt raakt in een van die sorteercentra.

Een steenkoude douche zijn ze wel waard bij PostNL, overigens mag de firma HI dan meteen ook onder deze douche gaan staan want daar komt het pakket vandaan.

PostNL Webcare
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mei 2011 09:05

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door PostNL Webcare »

Het spijt ons dat wij bovenstaande reacties hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @PostNLWebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

PostNL Webcare schreef:Het spijt ons dat wij bovenstaande reacties hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @PostNLWebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Sorry u neemt klachten serieus ?
Het internet staat er vol mee met klachten van PostNL en er veranderd
maar heel weinig. :(

GeorgeVroegop
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2012 13:47

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door GeorgeVroegop »

Inmiddels heeft onderzoek bij PostNL plaatsgevonden want ik kreeg de volgende e-mail van Hi:
Hi,
Bedankt voor jouw bestelling bij Hi. Jouw bestelling wordt zo snel mogelijk gratis door PostNL bezorgd op het door jou opgegeven adres. De dag voordat jouw bestelling wordt bezorgd, ontvang je van ons per sms of e-mail een afleverbevestiging. Als je niet in de gelegenheid bent de bestelling in ontvangst te nemen, wordt het pakket na twee keer aanbieden, afgeleverd op het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt.

Bestelgegevens
Bestelnummer xxxxx
Datum van jouw bestelling 04-06-2012
Verwachte leverdatum 05-06-2012
Net zoals een hoop anderen werk ik op de tijdstippen dat PostNL bezorgd dus heb het pakket op het 'postagentschap' dus gewoon de drogist opgehaald en heb daarbij € 1,- moeten betalen omdat dit keer de zaak per rembours is verzonden. Daaruit blijkt dus dat Hi een compleet nieuw pakket heeft verzonden want ik wachtte immers al een maand erop. Hoewel enigzins bedroevend ben ik toch uiteindelijk blij dat het pakket is bezorgd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
PostNL Webcare schreef:Het spijt ons dat wij bovenstaande reacties hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @PostNLWebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Sorry u neemt klachten serieus ?
Het internet staat er vol mee met klachten van PostNL en er veranderd
maar heel weinig. :(
Dat internet vol staat met klachten zegt natuurlijk helemaal niks. Als er een probleem is met 1000 pakketten en alle gedupeerden zetten dat op internet, dan lijkt het op een gigantisch probleem. Procentueel is het natuurlijk helemaal niks. Dit is voor een groot deel toch typisch een geval van "hoge bomen".

Een klein koeriersbedrijfje die de helft kwijt raakt (bij wijze van spreken) zou nog geeneens op pagina 20 van Google terecht komen.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door drestar »

ook ik laat al jarenlang veel post komen met post.nl en verstuur veel,maar ik merk dat het de laatste jaren toch wel flink achteruit gaat daar bij post.nl,

ook nu weer heb ik iets van iemand gekocht die het netjes op tijd op de post heeft gedaan en ondertussen al dagen onderweg is, eerst stond er dagenlang dat de zending voorbereid was door de verzender, en nu komt het weer niet verder dan dat de zending is ontvangen door post.nl, maar ondertussen ben je wel zo een week verder. wat ze daar allemaal doen op het sorteercentrum is voor mij de vraag? maar ik heb het idee dat tegenwoordig jan en alleman daar maar word aangenomen, volgens mij werken er ook veel uitkeringstrekkers die helemaal niet op werk zitten te wachten. wel lekker goedkoop voor de post want die krijgen weinig betaald en werken er meestal met behoud van uitkering wat niet echt de stimulans is om iets te gaan doen, zo ken ik er ook een paar die bij de post werken en daar ook helemaal geen zin in hebben, dus met zulke gasten ben je lekker mee, en dan moet er ook nog eens bezuinigt worden in het bedrijf dus dat gaat natuurlijk allemaal ten koste van de kwaliteit.vroeger kreeg ik de pakketpost altijd rond 14 uur bezorgt maar sinds vorig jaar is er een sorteercentrum bij mij in de buurt verdwenen en naar 1 plek gegaan verder weg bij mij uit de buurt en nu komt de post altijd later op de dag of schuift het zelfs een dag op ,maar daar zit je als ontvanger dus echt niet op te wachten,

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door eversteegt »

De amerikanen hebben hier een leuke uitdrukking voor:

"If you pay peanuts, you get monkeys".

PostNL bezuinigt er maar op los, mensen met jaren werkervaring (maar / dus te duur) worden eruit geknikkerd en vervangen door ongemotiveerde en ongeinteresseerde medewerkers die precies kunnen doen wat ze verteld wordt, maar meer ook niet .

Ook de vaste bezorger met PostNL busje heeft inmiddels het veld moeten ruimen. En het is maar afwachten welke ZZP'er met afgerammeld busje je nou weer krijgt als je een (duur) pakketje verwacht.


Verder heb ook ik dezelfde klacht als TS:
* Vorige week iets gekocht van een particulier.
* Deze heeft netjes onderdag einde van de middag het pakket ingeleverd bij een PostNL punt ergens in Eindhoven
* Systeem van PostNL gaf aan dat pakket zaterdag bezorgd zou worden (samen met nog iets anders).
* Zaterdag maar 1 pakket binnen gekregen
* Voor andere pakket contact opgenomen met webcare. Die kwamen aan met 1 of andere smoes dat de verzender het pakket vrijdag pas heel laat had afgegeven en kon dus niet meer mee in de zending
* Dit is pertinente onzin want pakket is al donderdag aan PostNL gegeven.
* Maar ook tot op dit moment staat het pakket nog steeds op "Ontvangen door PostNL" .
* Bezorgtijd en datum lopen 'vrolijk' automatisch mee naar de huidige dat, waar je dus geen zak aan hebt.

Als ik webcare vraag om te achterhalen waar het pakket nou helemaal is, is dat blijkbaar te moeilijk voor ze en blijft het stil..........

Jacwer
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015 19:56

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Jacwer »

Heeft iemand van jullie misschien de pakketbezorger van Post.NL gezien???? Er staat al twee dagen op track en trace dat de bezorger onderweg is, maar ik denk dat hij/zij verdwaald is!! Niemand gezien met een pakje en dat is best erg vervelend! Tot en met oudjaar nooit problemen gehad met de bezorging via Post.nl, maar ik vrees dat de wijken anders ingedeeld zijn en de chauffeur nog steeds met mijn pakje in de rondte rijdt ..... wanhopig op zoek naar mijn adres!!! Ik wacht nog een dag af en dan ga ik maar kijken of ik een 'chauffeurs-alert' uit kan laten gaan ......

Jacwer
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jul 2015 19:56

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Jacwer »

Wat ik eigenlijk veel vervelender vind: ik heb een brief (aanmaning naar een klant) via aangetekende post verzonden en ook die chauffeur rijdt nog in de rondte zonder de aangetekende brief af te geven ....... Misschien zijn nu allebei die chauffeurs zoekgeraakt ... en nee, het is niet in of uit het noorden van het land met de ijzelproblemen. Het is gewoon in de omgeving Rotterdam!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
PostNL Webcare schreef:Het spijt ons dat wij bovenstaande reacties hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @PostNLWebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Sorry u neemt klachten serieus ?
Het internet staat er vol mee met klachten van PostNL en er veranderd
maar heel weinig. :(
Maar via PostNL worden dan ook heel erg veel spullen verstuurd. Als daar maar 0,001% van fout gaat en een deel daarvan komt op internet terecht dan zijn de eerste resultaatpagina's van Google gevuld. Het zegt dus niet zoveel als je veel klachten vindt. Als je totaal geen klachten vindt, moet je eerder uitkijken: zo'n bedrijf heeft geen klanten.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door langste adem »

Uiteraard gaat het maar om een klein percentage post wat te laat of helemaal niet bezorgd wordt. Maar de track-and trace van post.nl is eigenlijk maar een wassen neus. Als er iets mis gaat ben je overgeleverd aan de goden en kun je alleen maar hopen dat je ooit je pakketje krijgt.

Ik denk sowieso dat de postbezorging in het algemeen minder betrouwbaar is dan jaren geleden.
Dat heeft natuurlijk verschillende redenen.
Er zijn reorganisaties geweest, en ontslagen want alles moet efficienter, postbezorgers van nu met een tijdelijk contract die tegen een miniem loon moeten bezorgen. Dat heeft natuurlijk allemaal invloed op de betrouwbaarheid.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

De betrouwbaarste postbode is en blijft toch de deurwaarder ;)

stofzuigertje

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De post werkt met het systeem;

1 Pakket aangeboden. Dit doet de online firma.

2 Pakket is afgeleverd aan bezorger, die kan vandaag bezorgen maar als je in wijk woonde met maar weinig post is soms opsparen voor hem rendabel, ook wijken waar erg veel niet thuis is doen ze dan
in weekend om het in 1x te bezorgen, mag niet maar gebeurde wel.

3 Dat is thuis afgeleverd of bij buren en dat is nog niet het geval.

Als de bezorger niet thuis en morgen nogmaals probeerde...
Het is werken met lage marge en dat sommige bezorgers wegens te kort in bepaalde buurt of bij ziekte opsparen.....

Ook bij teveel pakjes leggen ze soms een deel weg om op rustiger dag dit alsnog te doen.
Mag niet maar waar vind je andere bezorger dus ontstaan kan niet.

Dave2830
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016 12:30

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door Dave2830 »

Hallo, ik heb ook een klacht over de post,
gisteren een pakketje verzonden naar iemand van marktplaats.
Bij thuis komst direct het track en trace nummer gecontroleerd, en toen stond er al meteen bezorgdatum niet bekend, wat ik uiterst brutaal vind. niet alleen omdat je extra betaald om via track en trace te verzenden, maar vooral omdat het al direct na verzenden nog maar de vraag is of het de volgende dag al binnen is.. ik vind het heel raar, alsof iemand vandaag niest, en zich voor het gemak meteen voor de volgende dag vast ziek meld op zn werk..
Ik heb de laatste tijd een paar pakjes, track en trace via brievenpost verzonden, en telkens stond er meteen de volgende dag afgeleverd.
Nu 12:00 21uur na verzending staat er nog steeds 'onbekend'
Het maakt mij niet uit als het een dagje langer duurt, maar het gaat mij erom dat ''onbekend": wel een heel erg groot begrip is.. word het binnen 24 uur niet bezorgd, dan binnen 48 uur.. niet meer dan normaal lijkt mij. maar zoeen breed begrip, vind ik niet fatsoenlijk.
Ik ga er vanuit dat mijn pakje morgen aankomt bij de mensen die het hebben besteld, maar ik doe nu vast mijn verhaal, want ik heb nu al zoeen donkerbruin vermoeden dat de bezorgdatum morgen ook onbekend is, en zoals het spreekwoord luidt van uitstel komt afstel.. en dit soort dingen raken ook vaak in de vergetelheid.. over een paar dagen is het pakje helemaal spoorloos.. ik voel ergens de bui al hangen.
Ik vind ook het hele track en trace principe maar een aanfluiting en vooral bedoeld om postnl rijker te maken. al kost het maar een halve euro per pakje, als ze het aanbieden per track en trace, ga je er vanuit dat ze het ook ieder moment kunnen achterhalen.. en zo niet dan moeten ze het niet aanbieden!
ik heb namelijk de laatste 3 zendingen keurig een berichtje gehad van de kopers dat het hebben ontvangen, maar toevallig hieraan is dat ze het pakje allemaal tussen 14:00 en 14:30 ongeveer hebben ontvangen, maar nu ik argwaan kreeg over mn laatste bestelling, ben ik al mn track en trace nummers nagegaan, (opgeslagen) op mijn postnl. en wat blijkt volgens track en trace, zijn alle 3 de pakjes:, los van elkaar, dus ook 3 verschillende namen, adressen, datums, etc.. de volgende dag om 18:15 bezorgd,, mmmmm zet mij ergens aan het denken. alsof iemand denkt bij postnl, van goh laten we nu eens deze bezorgingen afboeken voor dat ik naar huis ga 8) . iIk vind dat onderzoek gedaan moet worden naar dit hele principe.. want vertrouwen doe ik het gewoon niet meer.
Je gaat mij niet vertellen dat het toeval is dat ze allemaal los van een ieder, om 18:15 ontvangen.
Met track en trace hoor je tot op een haartje je pakket te kunnen vinden, en ook tot op de seconde nauwkeurig.. Anders behoren ze geen geld te vragen voor dat hele track en trace gebeuren.
klaar,af,foei.

Dave

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Pakket ligt al 4 dagen bij post nl

Ongelezen bericht door A.niem »

Dave2830 schreef: Ik heb de laatste tijd een paar pakjes, track en trace via brievenpost verzonden,
Ik vind ook het hele track en trace principe maar een aanfluiting en vooral bedoeld om postnl rijker te maken. al kost het maar een halve euro per pakje, als ze het aanbieden per track en trace, ga je er vanuit dat ze het ook ieder moment kunnen achterhalen.. en zo niet dan moeten ze het niet aanbieden!
ik heb namelijk de laatste 3 zendingen keurig een berichtje gehad van de kopers dat het hebben ontvangen, maar toevallig hieraan is dat ze het pakje allemaal tussen 14:00 en 14:30 ongeveer hebben ontvangen, maar nu ik argwaan kreeg over mn laatste bestelling, ben ik al mn track en trace nummers nagegaan, (opgeslagen) op mijn postnl. en wat blijkt volgens track en trace, zijn alle 3 de pakjes:, los van elkaar, dus ook 3 verschillende namen, adressen, datums, etc.. de volgende dag om 18:15 bezorgd,, mmmmm zet mij ergens aan het denken. alsof iemand denkt bij postnl, van goh laten we nu eens deze bezorgingen afboeken voor dat ik naar huis ga 8) . iIk vind dat onderzoek gedaan moet worden naar dit hele principe.. want vertrouwen doe ik het gewoon niet meer.
Je gaat mij niet vertellen dat het toeval is dat ze allemaal los van een ieder, om 18:15 ontvangen.
Met track en trace hoor je tot op een haartje je pakket te kunnen vinden, en ook tot op de seconde nauwkeurig.. Anders behoren ze geen geld te vragen voor dat hele track en trace gebeuren.
klaar,af,foei.Dave
Dit is het probleem. Met Track en trace, maar wel brievenbuspost. Pakketten worden via de pakkettendienst verzonden, maar brievenbuspakjes via de postbode. En de postbode heeft geen handscanner. Deze kan dus niet het pakketje inscannen op het moment dat deze in zijn fietstas wordt geladen en op het moment dat deze afgeleverd wordt.

Je betaald inderdaad voor een dienst die zij niet kunnen leveren. Je moet het of als pakket verzenden (dan heb je wel meerdere momenten van traceren) of via brievenbuspost. Maar dan kan het net zo goed zonder track en trace aangezien het toch niet gescand wordt.

Gesloten