LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BUMA STEMRA EN SENA

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

BUMA STEMRA EN SENA

Ongelezen bericht door thesaint »

Ik kon er zo snel niets over vinden op dit forum maar wil het toch weer aan de kaak stellen.

BUMA STEMRA en SENA vragen wel hele royale tarieven aan de ondernemers.
Dit is volgens mij een beetje de verkeerde kant op aan het gaan.
Het is natuurlijk logisch dat er wat betaald moet worden maar zijn de bedragen
die BUMA STEMRA vraagt niet de pan uit gerezen?

Er zijn al RADIO ZENDERS die beginnen te klagen. En als je ziet wat er overboord gaat bij deze organisatie dan vraag je jezelf af of we dit geld niet beter kunnen besteden.

http://www.duken.nl/vijf-miskleunen-van ... industrie/

Hier staat o.a. het volgende te lezen.

Zo liet Buma/Stemra maar liefst 14 miljoen euro op de beurs verdampen in plaats van dat dit geld naar rechthebbenden ging.

Dit is shocking :oops: . Daarnaast is die directeur ook niet echt een voorbeeld geweest. Al met al ik denk dat dit anders moet.


Ik denk zelf dat het beter zou zijn dat bijv ondernemers een keuze zouden moeten krijgen. IPV dat het "overtollige" geld naar de BUMA ging de ondernemer dit geld bijv zou kunnen investeren in het aannemen van een nieuwe werknemer of een duurzame investering. Dat is goed voor de economie en milieu waar iedereen zo de mond vol van heeft. Nu worden er als ik dit artikel mag geloven er bij het kantoor van de BUMA stoelen van gekocht die 2.350 euro per stuk kosten. Dat geeft toch te denken!

Gesloten