LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Laguna82
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:55

boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Laguna82 »

Een paar dagen geleden ben ik bij de AH aangehouden voor diefstal!
Ik rekende braaf af bij de kassa, en ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten omdat de winkelmandjes op waren en ik haast had waardoor ik de boodschappen in de winkel in mijn tas bewaarde om ze vervolgens op de balie te leggen. Inneens wordt ik opgeschrikt door een man die mijn tas wil zien en een kaartje voor mijn neus houdt, ik zeg eerst nee denkende dat hij geld van mij wil of zoiets dergelijks hij leek namelijk van zigeuner afkomst. Blijkt hij bij de AH undercover te werken en ik moet mee naar boven en hij belt vervolgens de politie!!
Ik helemaal in shock en huilend uitgelegd dat ik van plan was die boodschappen te betalen maar door gebrek aan mandjes inderdaad in mijn tas had gedaan...

Hij de hele tijd zeggen hoe duur die boodschappen wel niet zijn en de beveiligings camera 's laten zien waarop ik inderdaad de boodschappen eerst in mijn tas doe. echt super stom!!

Nu stond ik voor schut want niemand van de AH geloofde me, de politie volgens mij wel want ze namen me wel mee en gaven me een boete maar ik mocht direct weer naar huis gelukkig. Ik zei nogmaals dat het absoluut niet mijn intentie was om daarmee de winkel uit te lopen. Nu is mijn grootste zorg: de boete wordt wel gerigistreerd bij justitie waardoor ik een strafblad heb/ krijg!! Verschrikkelijk toch en ik heb ook een verbod om nog bij die AH te mogen winkelen voor een jaar!! Echt ik ben helemaal overstuur naar huis gegegaan en schaam me ook nog eens dood omdat niemand in de AH begrip leek te hebben voor mij. ik had gewoon direct weg moeten lopen en niet eens met hem mee naar boven!! Belachelijk en ik ben er helemaal kapot van! Iemand met dezelfde ervaring?

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Linoge »

Je rekent af bij de kassa en dan zit er nog een gedeelte van de boodschappen in je tas? Die zijn dus niet afgerekend en dat is toch diefstal!

wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door wolferl »

Ik doe dat ook vaak.

Als ik boodschappen doe, vind ik het makkelijker om het in mijn tas te doen.
Voortaan uitkijken dus.

Ik reken wel af hoor.

Maar wel schandalig dat je behandeld bent als een crimineel. Ik had er niet bij moeten zijn, want ik had je wel bijgestaan. Maar dat doe ik altijd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Brainless »

Linoge schreef:Je rekent af bij de kassa en dan zit er nog een gedeelte van de boodschappen in je tas? Die zijn dus niet afgerekend en dat is toch diefstal!
TS werd in de winkel (voor de kassa) staande gehouden omdat zij haarboodschappen niet in een mandje/winkelwagen deed maar in haar eigen tas.
Er staat bij de ingang dat het gebruik van een mandje/winkelwagen verplicht is.

Blijkbaar was de politie het er mee eens dat je (indien je je eigen tas gebruikt) een (potentiële) dief bent, omdat zij TS wel een boete hebben gegeven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door crazyme »

Laguna82 schreef: Nu stond ik voor schut want niemand van de AH geloofde me, de politie volgens mij wel want ze namen me wel mee en gaven me een boete maar ik mocht direct weer naar huis gelukkig. Ik zei nogmaals dat het absoluut niet mijn intentie was om daarmee de winkel uit te lopen.
Dat zegt elke dief. Boete betalen en niet gaan kniezen. Je had die spullen toch ook niet afgerekend ? En er waren toch ook omstandigheden die opzet doen vermoeden ?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door thecure »

hield die man je aan vóór of na de kassa? dat kan ik niet echt duidelijk uit je verhaal halen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik rekende braaf af bij de kassa, en ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten omdat de winkelmandjes op waren en ik haast had waardoor ik de boodschappen in de winkel in mijn tas bewaarde om ze vervolgens op de balie te leggen.
Zoals ik het lees had je afgerekend terwijl je nog een deel van de boodschappen in je tas had zitten? Dan is de aanhouding terecht, dat gebeurde dus na het afrekenen. Kun je hier krokodillentranen huilen, maar je komt er echt niet verder mee. En nee, ik geloof je ook niet.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door newmikey »

Laguna82 schreef: -Ik rekende braaf af bij de kassa,
-ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten -omdat de winkelmandjes op waren en
-ik haast had waardoor
-ik de boodschappen in de winkel in mijn tas bewaarde
-om ze vervolgens op de balie te leggen.
Mènsenkinderen wat een warrig en tegenstrijdig verhaal!

TS rekent af maar heeft bij het afrekenen nog boodschappen in de tas zitten - dat heet winkeldiefstal, ja.

TS heeft die boodschappen in de tas omdat de mandjes op zijn (??) maar eigenlijk omdat ze haast heeft. Daar staat dus eigenlijk "ze waren niet op maar ik had géén zin/was niet van plan er één te pakken".

Dan bewaard TS de boodschappen in de tas terwijl/om ze ze op de "balie" (???) wil leggen?

Sorry, gaat er bij mij niet in, dit verhaal. Een boete is trouwens nog géén strafblad en met zoveel haast kan TS vast wel voor een jaartje een andere supermarkt uitproberen. Niks aan de hand dus.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bedroeg deze boete toevallig 151 euro?
Brainless schreef:TS werd in de winkel (voor de kassa) staande gehouden omdat zij haarboodschappen niet in een mandje/winkelwagen deed maar in haar eigen tas.
Dat hoeft geen diefstal te zijn.
Brainless schreef:Er staat bij de ingang dat het gebruik van een mandje/winkelwagen verplicht is.
Dat is niet van invloed op of iets diefstal is of niet.

Laguna82
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:55

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Laguna82 »

Ik begrijp het punt dat men mij verdenkt van diefstal aangezien ik daarvoor aangehouden ben en een boete moet betalen en de winkel medewerker spullen in mijn tas vond.ik heb ook oprecht gezegd in de winkel dat ik zijn punt begreep en dat ik het ook vervelend vind voor winkeliers als dit soort dingen gebeuren. Mijn punt is dat ik uitgelegd heb waarom ik haast had, namelijk familie omstandigheden die erg dringend waren waardoor ik in paniek raakte nadat een familielid mij gebeld had in de AH. Ik schrok zelf zo erg dat ik niet meer helder bij de kassa stond. Ik kan het niet anders uitleggen maar iedereen weet dat je door schrik anders kan gedragen,dat was wat mijn gedrag veroorzaakte en niet omdat mijn intentie was om die boodschappen niet te betalen! Ik weet zelf dat ik geen dief ben.

En ja die boete zorgt er helaas voor dat ik minimaal een aantekening krijg bij justitie want dit wordt gezien als diefstal, en dat levert problemen op als ik een VOG wil aanvragen.En eventueel een visum. Dat gaat mij dus niet in de koude kleren zitten en achtervolgt mij de rest van mijn leven. :(

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:Bedroeg deze boete toevallig 151 euro?
Brainless schreef:TS werd in de winkel (voor de kassa) staande gehouden omdat zij haarboodschappen niet in een mandje/winkelwagen deed maar in haar eigen tas.
Dat hoeft geen diefstal te zijn.
Brainless schreef:Er staat bij de ingang dat het gebruik van een mandje/winkelwagen verplicht is.
Dat is niet van invloed op of iets diefstal is of niet.
Door de winkel te betreden, en dus impliciet die voorwaarde te accepteren, en vervolgens géén mandje te gebruiken, schiet ze zichzelf natuurlijk alvast in de ene voet, en vervolgens in de andere als ze ook nog met spul in de tas betrapt wordt tijdens het afrekenen. Mbt dat laatste, TS schrijft dat ze tijdens het afrekenen aangesproken werd, maar waar bestond dat afrekenen precies uit? Als ze al aan het pinnen was, bestond er geen mogelijkheid meer om de resterende boodschappen in de tas alsnog af te rekenen in dezelfde handeling als de rest lijkt me? Dan is het dus diefstal.

De politie achtte het blijkbaar een boete waard, en dus diefstal, en dat zijn de professionals in dit geval, die ik mede door het niet gebruik van een mandje en het warrige verhaal hier, in dit geval het voordeel van de twijfel gun als buitenstaander.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS, jammer maar helaas. Net zoals jij dacht dat de undercover AH medewerker geld van je wilde omdat hij een zigeunerachtig uiterlijk had, dacht hij dat je wilde stelen, omdat je na het afrekenen nog boodschappen in je tas had. Voor hem een logische conclusie.
Wellicht was je zo verward door het telefoontje, dat je inderdaad de winkel uitgelopen was met de boodschappen nog in de tas. Ook al had je de intentie niet om ze zo mee te nemen, feit blijft dan dat ze niet betaald zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door kokka »

Laguna,
kan je mischien nog een keer duidelijk vertellen wat er nu precies gebeurde?
er wordt naar van alles gegist omdat je verhaal niet helemaal duidelijk is.

als je niet voorbij de kassa was, is het technisch gezien geen diefstal.
AH zal dan aan moeten tonen dat jij van plan was het te stelen, en dat zal niet meevallen denk ik zo.
dus in dat geval, geen paniek en de boete gewoon voor laten komen.
heb je ook meteen een leuk dagje uit :D

als je al wel door de kassa's was, of zoals eerder gezegd al klaar was met afrekenen, is het een heel ander verhaal.
dan is het wel diefstal. misschien niet opzettelijk, maar toch diefstal.
dan is het waarschijnlijk beter om gewoon te betalen en het niet voor te laten komen. Bedenk sowieso goed wat je doet, AH heeft overal videocamera's hangen. dus als je jokt ga je voor de bijl.

succes

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Dirkie »

Laguna82 schreef:Ik begrijp het punt dat men mij verdenkt van diefstal aangezien ik daarvoor aangehouden ben en een boete moet betalen en de winkel medewerker spullen in mijn tas vond.ik heb ook oprecht gezegd in de winkel dat ik zijn punt begreep en dat ik het ook vervelend vind voor winkeliers als dit soort dingen gebeuren. Mijn punt is dat ik uitgelegd heb waarom ik haast had, namelijk familie omstandigheden die erg dringend waren waardoor ik in paniek raakte nadat een familielid mij gebeld had in de AH. Ik schrok zelf zo erg dat ik niet meer helder bij de kassa stond. Ik kan het niet anders uitleggen maar iedereen weet dat je door schrik anders kan gedragen,dat was wat mijn gedrag veroorzaakte en niet omdat mijn intentie was om die boodschappen niet te betalen! Ik weet zelf dat ik geen dief ben.
En ja die boete zorgt er helaas voor dat ik minimaal een aantekening krijg bij justitie want dit wordt gezien als diefstal, en dat levert problemen op als ik een VOG wil aanvragen.En eventueel een visum. Dat gaat mij dus niet in de koude kleren zitten en achtervolgt mij de rest van mijn leven. :(
Iedereen kan een reden geven waar hij/zij (een deel van) de boodschappen 'vergeet' af te rekenen, maar het is en blijft voor de AH-medewerker en de politie gewoon diefstal. Als je een mandje / winkelwagen gebruikt had, dan kon je de boodschappen niet vergeten. Misschien dat daarom ook bij de ingang staat dat je een mandje / winkelwagen moet gebruiken.

Laguna82
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2012 23:55

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Laguna82 »

Waarom noemt iemand mij TS en een vrouw? Ik begrijp niet waar dat vandaan komt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Jolijn »

Laguna82 schreef:Waarom noemt iemand mij TS en een vrouw? Ik begrijp niet waar dat vandaan komt.
TS betekent gewoon Topic Starter.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door sjohie »

Laguna82 schreef:Waarom noemt iemand mij TS en een vrouw? Ik begrijp niet waar dat vandaan komt.
TS staat voor Topic Starter. :wink: Maar een vraagje als het mag, was je al daadwerkelijk aan het betalen toen ze vroegen of ze in je tas mochten kijken, of was de caissière nog bezig met scannen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik rekende braaf af bij de kassa, en ik had nog een gedeelte van mijn boodschappen in mijn boodschappentas zitten
Dus je had reeds afgerekend, en de kassa verlaten, toen je staande gehouden werd, met de rest spullen in jouw tas?

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door bianca82 »

een undercover of werknemer zal altijd na de kassa pas zich bekend maken..
pas geleden weer gezien..

nooit voor de kassa.. als dit wel het geval is.. is de undercover fout geweest

het is officieel pas diefstal als je de kassa's gepasseerd ben

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: boete diefstal AH terwijl ik niet aan het stelen was

Ongelezen bericht door Frantic2 »

bianca82 schreef:een undercover of werknemer zal altijd na de kassa pas zich bekend maken..
pas geleden weer gezien..

nooit voor de kassa.. als dit wel het geval is.. is de undercover fout geweest

het is officieel pas diefstal als je de kassa's gepasseerd ben
Nou dan had de politie hem wel laten lopen......

Gesloten