LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post NL "verhuisservice"

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
noradebora
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2012 14:08

Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door noradebora »

Even een korte klacht over de zogenaamde "verhuisservice" van PostNL. Een aanbieding van de Post: voor een paar eurocent sturen ze een maand lang alle post door van de door jou geselecteerde bedrijven.

Mooi, en handig. Bovendien licht PostNL bijv in ons geval de Rabobank in over het verhuizen, dus hoeven we niet zelf contact op te nemen met de bank mbt tot de adreswijziging. (en zo nog een paar andere instanties die je kon aanvinken)

Ten eerste krijgen we alle Rabo-post gewoon nog op ons oude adres, en ten tweede heeft PostNL ons al minstens 10 keer lastiggevallen met e-mailtjes met aanbiedingen, en zelfs aan de telefoon gehangen of we niet toevallig een KPN abonnement wilden.

We zijn ongetwijfeld akkoord gegaan met bepaalde algemene voorwaarden waar vast en zeker instond dat we reclame-uitingen konden verwachten (wie leest de algemene voorwaarden nou?), maar ondanks dat het maar 5 cent is, zijn wij wél betalende klanten van PostNL, we betalen om een service en verwachten uiteraard dat deze uitgevoerd wordt. Misschien dat de stalkpraktijken van PostNL minder vervelend waren als ze tenminste zich aan hun beloofde service konden houden.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door Upstairs »

Post.NL kan het adres doorgeven aan de Rabo. Voor het wijzigen van het adres van de rekening is een handtekening nodig van degene waarvan de bankrekening is. Een e/o rekening moet dus door 2 personen gewijzigd worden met 2 handtekeningen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door sjohie »

noradebora schreef:Even een korte klacht over de zogenaamde "verhuisservice" van PostNL. Een aanbieding van de Post: voor een paar eurocent sturen ze een maand lang alle post door van de door jou geselecteerde bedrijven.

Mooi, en handig. Bovendien licht PostNL bijv in ons geval de Rabobank in over het verhuizen, dus hoeven we niet zelf contact op te nemen met de bank mbt tot de adreswijziging. (en zo nog een paar andere instanties die je kon aanvinken)

Ten eerste krijgen we alle Rabo-post gewoon nog op ons oude adres, en ten tweede heeft PostNL ons al minstens 10 keer lastiggevallen met e-mailtjes met aanbiedingen, en zelfs aan de telefoon gehangen of we niet toevallig een KPN abonnement wilden.

We zijn ongetwijfeld akkoord gegaan met bepaalde algemene voorwaarden waar vast en zeker instond dat we reclame-uitingen konden verwachten (wie leest de algemene voorwaarden nou?), maar ondanks dat het maar 5 cent is, zijn wij wél betalende klanten van PostNL, we betalen om een service en verwachten uiteraard dat deze uitgevoerd wordt. Misschien dat de stalkpraktijken van PostNL minder vervelend waren als ze tenminste zich aan hun beloofde service konden houden.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Nee, aangezien wij wél de algemene voorwaarden lezen van alles waar wij voor tekenen. Die dure les heb ik persoonlijk overigens geleerd met een bonafide woekerhypotheek. :( Pak dit leermoment, en lees vanaf nu áltijd de voorwaarden, desnoods met een aspirientje tegen de hoofdpijn.

Overigens moesten wij bij alle bankrekeningen zoals al gezegd, de adresgegevens zelf wijzigen, ondanks de verhuisservice.. Dat kan trouwens ook via telebankieren dacht ik.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
Nee, aangezien wij wél de algemene voorwaarden lezen van alles waar wij voor tekenen. Die dure les heb ik persoonlijk overigens geleerd met een bonafide woekerhypotheek. :( Pak dit leermoment, en lees vanaf nu áltijd de voorwaarden, desnoods met een aspirientje tegen de hoofdpijn.

Overigens moesten wij bij alle bankrekeningen zoals al gezegd, de adresgegevens zelf wijzigen, ondanks de verhuisservice.. Dat kan trouwens ook via telebankieren dacht ik.
Het gaat hier nog geeneens om de algemene voorwaarden maar om de dienstbeschrijving. Veel mensen *denken* dat iets in de dienst zit omdat het ze logisch lijkt, maar kijken niet of het er daadwerkelijk in zit.

noradebora
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2012 14:08

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door noradebora »

Algemene voorwaarden of niet, waar het op neer komt in dit geval is dat het dus een onzinservice is die de Post je aanbiedt.

Of, nog een manier om je klanten gillend te laten wegrennen,w at ze al doen, als ik dit forum zo lees. Dit hele forum staat vol met pakketpostklachten mbt tot PostNL, zo heb ik er ook nog wel een paar, dus PostNL maakt he tmij makkelijk, ik zal namelijk nooit en te nimmer meer gebruik maken van een dergelijke "service" die zij zogenaamd aanbieden.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik krijg op mijn werk vaker commerciële mailtjes dat een klant verhuisd is.... en het kost ons alleen meer werk omdat je eerst de klant moet aanschrijven of dit wel waar is( de hoeveelheid pesterijen kan je bijna niet tellen)
Dan moeten hun producten worden aangepast en daar heb je info van de klant voor nodig.....

Als de klant gewoon had gebeld kunnen wij met 1 telefoontje alle belangrijke zaken aanpassen!

Het lijkt makkelijk voor de klant maar eigenlijk moet je zoiets in eigen hand houden, gewoon je bankrekening terug kijken tot 12 maanden en eens op een rij zetten waar je allemaal contact mee hebt. Is echt geen probleem om eens alles op een rij te hebben voordat je gaat verhuizen!

Zoals hierboven al blijkt, als je vertrouwd op zo'n commerciële verhuisservice raak je zelf het overzicht kwijt! En je wordt ws op allerlei mail en telefoonlijsten gezet, bel me niet register of niet!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post NL "verhuisservice"

Ongelezen bericht door sjohie »

noradebora schreef:Algemene voorwaarden of niet, waar het op neer komt in dit geval is dat het dus een onzinservice is die de Post je aanbiedt.

Of, nog een manier om je klanten gillend te laten wegrennen,w at ze al doen, als ik dit forum zo lees. Dit hele forum staat vol met pakketpostklachten mbt tot PostNL, zo heb ik er ook nog wel een paar, dus PostNL maakt he tmij makkelijk, ik zal namelijk nooit en te nimmer meer gebruik maken van een dergelijke "service" die zij zogenaamd aanbieden.
Alleen omdat het bij een bank niet werkt, en het met een beetje eigen inzicht initiatief gewoon overal te vinden is, is de hele service ineens onzin? Het werkt verder prima voor alle andere aangesloten bedrijven, dus zelfs exclusief de banken, is het een nog een goede dienst wat mij betreft. Wij hebben er in ieder geval veel gemak van gehad.

Maar waarom vergelijk je de pakketdienst, een compleet andere tak van PostNL , met een deel van deze dienst als ik vragen mag? Het geautomatiseerd doorgeven van een adreswijziging aan X instanties en de postbesteller in de wijk hiervan op de hoogte stellen, is iets compleet anders dan een pakket ophalen, bij elke stap registreren in een groot track&trace systeem, en vervolgens afleveren bij een klant.

Gesloten