LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door renegade66 »

je qoute mijn antwoord.
:lol: :lol: oeps, sorry, ach dan is het in ieder geval duidelijk. :lol: :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Ik zie nergens dat ze gescheiden is. Mocht het toch zo zijn, Weet je hoeveel mensen er na een scheiding weer bij elkaar komen ? Heel wat. Als je het niet probeert dan lukt het zeker niet.
Volgens mij kijk je ook teveel naar dr. Phil met zijn huwelijkstherapie.
De enige oplossing in mijn ogen (maar dat is volgens de TS onmogelijk) is snel en redelijk gemakkelijk te verwezenlijken: maar mevrouw wil niet in de sta-caravan. Komt, na lang denken (na het eten) in me op: als ik in die situatie zat was die huur van zo'n huis op wielen (of recreatiebungelow-maar die is duurder) hoe dan ook wel een oplossing, zelfs in Friesland en ga ik nu toch denken: hoe urgent, urgent nu eigenlijk is. Met weliswaar een sorry voor de TS maar als je je zo hopeloos voelt en desperate: je moet toch iets zelf doen, een ander lost het echt niet op.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Koekoek... ik doe ook even mee, heb een paar dingen gemist in de discussie. De TS geeft namelijk bijzonder weinig informatie, omdat het niet relevant is. Vraag is: hoe komt mevrouw aan woonruimte.

Dat mensen met kinderen die in scheiding liggen geen urgentie krijgen: terecht. Als dat zo was, had ik indertijd mijn ex met kinderen de deur uit gezet, had ik de woning, en zij had er ook een. Is toch niet zo moeilijk.

Tweede punt: als er een klein kind is, zijn de mogelijkheden zeer beperkt. Sloopwoning, antikraak, dat schijnt wettelijk allemaal niet te mogen, iets dergelijks vertelde mijn buurvrouw die in een soortgelijke situatie zit.

Derde punt: sommigen opperen dat niemand even een kind op de wereld zet om dan te vertrekken. Forget it. Er worden meer kinderen op de wereld gezet om redenen waar je je bedenkingen bij kunt hebben dan je voor mogelijk houdt.

Vierde punt: vrouwen met kinderen hebben niet automatisch recht op de huurwoning. Dat doet zich dus hiernaast voor. Er was geen samenlevingsovereenkomst, geen huwelijk, geen contract, niks, nada noppes. Op het moment van verbreken van de relatie woonde mevrouwtje bij lange na nog geen twee jaar in die woning. En dat betekent dat mevrouwtje geen enkel, herhaal, geen enkel recht heeft op de woning. Ok, het komt binnenkort voor de rechter, maar ze maakt geen enkele kans.

Hij zal de woning niet opzeggen, immers, voordat hij de woning kreeg woonde hij al antikraak, eindelijk heeft hij iets, moet hij dan weer helemaal opnieuw beginnen voor een vrouw die hem letterlijk de deur uit treiterde? En ook dan heeft zij geen recht op de woning, immers, ze is geen medehuurder.

Ik bedoel maar te zeggen, soms zitten dingen heel anders in elkaar dan mensen weten. Op basis van de gegevens van Frits vallen nu eenmaal weinig conclusies te trekken. Het enige wat er op zit is: schouders er onder, en op zoek naar geschikte woonruimte. Dat is de enige optie om aan woonruimte te komen. Maar urgentie zit er hoe dan ook niet in, en nogmaals, net als de meesten is dat naar mijn mening niet meer dan terecht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door ciske »

Derde punt: sommigen opperen dat niemand even een kind op de wereld zet om dan te vertrekken. Forget it. Er worden meer kinderen op de wereld gezet om redenen waar je je bedenkingen bij kunt hebben dan je voor mogelijk houdt
Kan best zo zijn, maar over het algemeen genomen , beginnen mensen aan kinderen uit liefde.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
Derde punt: sommigen opperen dat niemand even een kind op de wereld zet om dan te vertrekken. Forget it. Er worden meer kinderen op de wereld gezet om redenen waar je je bedenkingen bij kunt hebben dan je voor mogelijk houdt
Kan best zo zijn, maar over het algemeen genomen, beginnen mensen aan kinderen uit liefde.
In het algemeen, zeker de weten. Maar ik weet dus dat het hiernaast anders is (en ik ken nog een heel andere situatie). Echt, er waren al dikke problemen voordat ze samen gingen wonen en zij haar woning opzegde, er wordt in no-time een kind gekweekt, en zo gauw ze zwanger was was de relatie over en vond zij dat ze recht had op de woning, vanwege het kind. Een kind dat ook met andere dingen als excuses wordt gebruikt om zelf geen verantwoording te hoeven nemen voor het eigen gedrag.

En ja, als je weet wat voor woning ze op heeft gezegd en wat het hier is, zou je het bijna begrijpen...

Maar nogmaals, dit vertelde ik alleen om aan te geven dat situaties soms heel anders in elkaar kunnen zitten dan iedereen denkt, de situatie van de TS kan heel anders in elkaar zitten, waardoor de vrouw net zo min recht heeft op de gezamenlijke woning.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door ciske »

En ja, als je weet wat voor woning ze op heeft gezegd en wat het hier is, zou je het bijna begrijpen
Ik weet dat dit soort dingen voorkomen, maar begrijpen? nee dat zal ik het nooit.

Een kind neem je uit liefde niet uit berekening.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
Derde punt: sommigen opperen dat niemand even een kind op de wereld zet om dan te vertrekken. Forget it. Er worden meer kinderen op de wereld gezet om redenen waar je je bedenkingen bij kunt hebben dan je voor mogelijk houdt
Kan best zo zijn, maar over het algemeen genomen , beginnen mensen aan kinderen uit liefde.
Daar moet ik wa toch gelijk in geven.. Er zijn diverse redenenen waarom sommigen aan kinderen beginnen of in het verleden zijn begonnen..
zoals om de man te "vangen" zeker als er centen in het spel zijn of de man aardig bemiddeld is en ik ken wel een paar voorbeelden van stellen die aan kinderen begonnen om de toch al slechte relatie te redden. Het laat zich wel raden dat de relaties later alsnog uit elkaar klapten en de kinderen de dupe zijn of zelfs inzet bij het spel hoe pak ik de ex zo hard mogelijk aan.

Sja het zou ook allemaal niet mijn keus zijn en begrijpen doe ik dat ook niet echt, maarja het gebeurt wel meer dan genoeg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:
sjoegel schreef:Ik zie nergens dat ze gescheiden is. Mocht het toch zo zijn, Weet je hoeveel mensen er na een scheiding weer bij elkaar komen ? Heel wat. Als je het niet probeert dan lukt het zeker niet.
Volgens mij kijk je ook teveel naar dr. Phil met zijn huwelijkstherapie.
De enige oplossing in mijn ogen (maar dat is volgens de TS onmogelijk) is snel en redelijk gemakkelijk te verwezenlijken: maar mevrouw wil niet in de sta-caravan. Komt, na lang denken (na het eten) in me op: als ik in die situatie zat was die huur van zo'n huis op wielen (of recreatiebungelow-maar die is duurder) hoe dan ook wel een oplossing, zelfs in Friesland en ga ik nu toch denken: hoe urgent, urgent nu eigenlijk is. Met weliswaar een sorry voor de TS maar als je je zo hopeloos voelt en desperate: je moet toch iets zelf doen, een ander lost het echt niet op.
Hoihoi, ik kom ook even dit topic binnenvallen.

Het valt mij op dat sjoegel compleet de grond in wordt getrapt terwijl sjoegel niet meer doet dan de optimale oplossing verkennen.

Iedereen hier denkt kennelijk dat dit geen serieuze optie is, maar dat geeft misschien aan hoe iedereen tegen het leven aankijkt. Juist de optie die sjoegel aandraagt wordt door de omgeving vaak over het hoofd gezien omdat ze alleen maar de ellende tussen twee mensen zien.

Ik mag hopen dat ts alle mogelijkheden heeft bewandeld om aan de relatie te werken, maar dat weet niemand in dit topic, buiten ts zelf dan.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

crazyme schreef:Hoihoi, ik kom ook even dit topic binnenvallen.

Het valt mij op dat sjoegel compleet de grond in wordt getrapt terwijl sjoegel niet meer doet dan de optimale oplossing verkennen.

Iedereen hier denkt kennelijk dat dit geen serieuze optie is, maar dat geeft misschien aan hoe iedereen tegen het leven aankijkt. Juist de optie die sjoegel aandraagt wordt door de omgeving vaak over het hoofd gezien omdat ze alleen maar de ellende tussen twee mensen zien.

Ik mag hopen dat ts alle mogelijkheden heeft bewandeld om aan de relatie te werken, maar dat weet niemand in dit topic, buiten ts zelf dan.
1. Het is niet TS met het probleem, het gaat om een bekende.
2. Sjoegel krijgt (terecht) commentaar, omdat de vraag 'hoe komt die vrouw z.s.m. aan een woning' relatieadvies/psychologie van de koude grond oplevert.
Denk je nu echt dat de man en vrouw in kwestie bij de eerste de beste ruzie een advocaat in de arm hebben genomen?
Praktisch (altijd een slag om de arm houden) iedereen zal zelf ook wel bedenken dat het huwelijk redden de beste oplossing voor iedereen (en dus ook het kind) is.
Maar sommmige dingen zijn niet te repareren.
Om dan een moeilijke situatie (er wordt gesproken over intimidatie) te gaan vergelijken met GTST en vervolgens nog suggereren dat vreemdgaan van de man ook automatisch aan de vrouw ligt en geen reden voor het beëindigen van de relatie is....
Het heeft geen drol met de vraag te maken!
Als je vraagt 'Weet u de weg naar het Leidse Plein?' en je krijgt als antwoord 'Banaan!' is dat net zo nuttig.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door witte angora »

ciske schreef:
En ja, als je weet wat voor woning ze op heeft gezegd en wat het hier is, zou je het bijna begrijpen
Ik weet dat dit soort dingen voorkomen, maar begrijpen? nee dat zal ik het nooit.

Een kind neem je uit liefde niet uit berekening.
Ik ben het helemaal met je eens, ik zou het ook niet kunnen uit berekening. Maar ik weet dat er hier en daar best wel anders over gedacht wordt. (ben zelf ook zo'n gevalletje, zeer netjes gezegd, 'het kwam ons gewoon beter uit', en ik denk dat ik als geen ander weet wat dat voor impact het kan hebben, zeker als je in mijn geval de reden kent. Maar dit moet in die tijd zeker wel vaker zijn voorgekomen)

Maar nu maar weer on-topic, hoe komt mevrouw met kind aan woonruimte terwijl urgentie niet mogelijk is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Kennelijk is de discussie hoog opgelopen vandaag. Dat anderen een vraag anders interpreteren wil niet direct zeggen dat ze maar hun kop moeten houden. Dat proef ik een beetje uit de reacties.

Zie de volgende analogie (die niet perfect is)

Wanneer iemand vraagt om een baksteen om een ruit in te gooien denk ik dat je moet vragen of dat wel een goed idee is.

Jij vertelt klakkeloos waar de bakstenen liggen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef:
Uhm dan is het toch vrij eenvoudig !

Scheiding aanvragen, dan meteen de voorlopige voorzieningen en dan kan de vrouw
eisen om in de woning te blijven en dat word meestal toegekend omdat ze een klein kind heeft.
Is even een paar maandjes doorzetten maar dan moet man de woning verlaten van de rechter.
Als ik het verhaal van TS eens lees, is het niet echt mogelijk om het nog een paar maanden uit te zingen onder 1 dak en moet ze zsm weg.
Dat is de enigste mogelijkheid lijkt me.
Ook omdat ze dan de woning kan behouden waar ze nu in woont, beter voor haar
en voor het kind, lijkt mij.

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door howdi »

Chocomelk schreef:
Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef:
Uhm dan is het toch vrij eenvoudig !

Scheiding aanvragen, dan meteen de voorlopige voorzieningen en dan kan de vrouw
eisen om in de woning te blijven en dat word meestal toegekend omdat ze een klein kind heeft.
Is even een paar maandjes doorzetten maar dan moet man de woning verlaten van de rechter.
Als ik het verhaal van TS eens lees, is het niet echt mogelijk om het nog een paar maanden uit te zingen onder 1 dak en moet ze zsm weg.
Dat is de enigste mogelijkheid lijkt me.
Ook omdat ze dan de woning kan behouden waar ze nu in woont, beter voor haar
en voor het kind, lijkt mij.
Bij Spoorloos het programma van de KRO laat de reporter Derk Bolt altijd zien dat kinderen vaak ter adoptie worden aangeboden. Kan een oplossing zijn toch ?

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door howdi »

ciske schreef:
En ja, als je weet wat voor woning ze op heeft gezegd en wat het hier is, zou je het bijna begrijpen
Ik weet dat dit soort dingen voorkomen, maar begrijpen? nee dat zal ik het nooit.

Een kind neem je uit liefde niet uit berekening.
Je kunt ook een kind krijgen als je in het vuur van het spel jezelf niet in de hand hebt :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door tenormin »

howdi, howdi, houdoe met je "oplossing voor adoptie. Hoe kom je erop.

frits76
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2012 14:07

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door frits76 »

het is een koop woning sjoegel niet voor je beurt praten!
de vrouw was na de zwanger schap en tijdens deze niet in sex geíntreseerd
is dat een reden om vreem te gaan? NEE
Ze heeft geen auto en de kleine heeft school plicht beetje lastig vanaf een vakantiepark.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

crazyme schreef:Kennelijk is de discussie hoog opgelopen vandaag. Dat anderen een vraag anders interpreteren wil niet direct zeggen dat ze maar hun kop moeten houden. Dat proef ik een beetje uit de reacties.

Zie de volgende analogie (die niet perfect is)

Wanneer iemand vraagt om een baksteen om een ruit in te gooien denk ik dat je moet vragen of dat wel een goed idee is.

Jij vertelt klakkeloos waar de bakstenen liggen.
Nee, dat is inderdaad geen perfecte analogie.
Sterker nog, die komt niet eens in de buurt (dit is sarcasme, niet bedoeld als veeg uit de pan).
Ruit ingooien is wettelijk niet toegestaan (tenzij het je eigen ruit is).
Scheiden wel, sterker nog, soms is het bittere noodzaak.
Betere analogie zou dan ook zijn dat een huis in de fik staat en alle deuren en ramen zitten op slot.
Er zijn mensen binnen.
Dan vraagt iemand je om een baksteen om de ruit in te gooien.
Dan vertel ik inderdaad klakkeloos waar de bakstenen liggen, sterker nog, ik zal ze komen brengen en ik help met gooien. :wink:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door Brainless »

frits76 schreef:het is een koop woning sjoegel niet voor je beurt praten!
de vrouw was na de zwanger schap en tijdens deze niet in sex geíntreseerd
is dat een reden om vreem te gaan? NEE
Ze heeft geen auto en de kleine heeft school plicht beetje lastig vanaf een vakantiepark.
In de OP staat toch duidelijk dat de kleine 2 jaar is......
Daarnaast zijn er genoeg vakantieparken die dicht bij de bebouwde kom liggen.

howdi
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 okt 2012 22:49

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door howdi »

tenormin schreef:howdi, howdi, houdoe met je "oplossing voor adoptie. Hoe kom je erop.
Het kind vraagt niet om het bestaan als mensen geen toekomst bieden aan een kind en mensen die graag een kind willen en het lukt niet dan groeit zo'n kind bij adoptieouders prima op. Gaat later dan wel op verkenning uit naar de biologische ouders dan kan de KRO ook nog jaren lang uitzendingen maken.

Het mes snijdt aan 2 kanten :D

mama1981
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2011 22:34

Re: vrouw in woning nood coorperaties helpen niet

Ongelezen bericht door mama1981 »

2 jaar geleden ben ik gescheiden en heb ik urgentie gekregen voor een huurwoning. Wij hadden op dat moment een koopwoning dus mijn situatie was iets anders. Omdat ik niet in mijn eentje de lasten kon betalen heb ik een urgentieverklaring gekregen voor mij en mijn zoontje. Ik lees hier een aantal meningen op het forum en zie dat er een aantal mensen zijn die een scheiding geen goede reden vinden voor urgentie. Aan de ene kant begrijp ik dit omdat er idd misbruik van gemaakt wordt maar het is niet zo dat in alle gevallen van scheiding er maar 'even' makkelijk urgentie aangevraagd wordt omdat de relatie over is. Het was voor mij en mijn zoontje een stressvolle periode. Ten eerste uiteraard het verwerken van de reden (ter info:in mijn geval kwam ik er bij toeval achter dat manlief al een paar jaar een dubbelleven leidde) Daarna volgde het praktische, hoe gaan we het doen? Man verbleef een aantal weken bij vrienden, hotel etc (van zijn familie hoefde hij geen hulp te verwachten) terwijl ik op zoek was naar een betaalbare woning. Omdat dat hem opbrak toch maar besloten dat hij op zolder kon verblijven. Toen begon de de ellende. Er kwamen ruzies, irritaties, dit gebeurde niet in bijzijn van ons kind maar de sfeer in huis was gedaald. Omdat dit uit de hand liep en hij weigerde mee te werken ben ik met de kleine verhuisd naar de zolderkamer van mijn (ex) schoonmoeder (mijn ouders wilden graag helpen maar wonen in een 55+woning, hier verblijven voor onbepaalde tijd was niet toegestaan). Toen kwam na 4 maanden gelukkig de melding dat ik een urgentieverklaring kreeg en na 1 maand al kreeg ik een woning toegewezen :) Het was een woning die een aantal x was afgewezen en geheel moest worden opgeknapt maar ik was allang blij, met behulp van div mensen is de woning opgeknapt en had ik een volledige inboedel. We konden opnieuw beginnen.

Ik kreeg de urgentie omdat ik de lasten van de koopwoning niet alleen kon dragen, ik weet niet of dat ook een reden kan zijn als er een huurwoning in het spel is. Misschien dat mijn bericht dan ook niet kan helpen.

Wel wilde ik even duidelijk maken dat als je zoiets doormaakt een urgentie toch heel belangrijk en heeeel welkom kan zijn, dit omdat er ook kinderen in het spel kunnen zijn die regelmaat nodig hebben. Natuurlijk is mijn droom altijd nog een huisje met een tuin maar ik ben nu heel blij met mijn uitgewoonde 2kamerflat 4 hoog (1x weigeren = urgentie weg)
Wij hebben de mogelijkheid gekregen opnieuw te beginnen, met mij gaat het goed. Met zoontje iets minder, hij heeft door de periode nog steeds last van driftbuien en klampt zich aan mij vast. Maar dit zal met de nodige hulp en aandacht vast wel goed komen.

Gesloten