LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat mij opvalt

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door 1JanV »

ciske schreef:
volgens mij is het puur gokken dat het goed gaat
Dit is een aanname van jou, jij weet niet wat de automobilist ziet.
klopt, maar gezien de reactie van de daaropvolgende auto mag ik aannemen dat die over het hoofd wordt gezien.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

1JanV schreef: men maakt vooral met de spits steeds meer gebruik van het niet voorsorteren maar gewoon invoegen op een brutalen manier met volgens mij de gedachte gang jij wil geen schade dus stopt dan wel.
Sja als meer mensen dat gaan denken gaat het vanzelf wel vaker mis. Als er twee op hetzelfde moment denken "jij wil geen schade dus jij wijkt wel" is het boem.
sadfly schreef:Dan heb je eigelijk al de zaak verkeert ingeschat, kan gebeuren. ALs je niet kan invoegen moet je aan het begin van de invoegstrook wachten.
Als er file is en men daardoor niet kan invoegen is het beter het hele asfalt te gebruiken dat er ligt en langzaam oprijden tot het einde van de invoegstrook (dat is dus duidelijk wat anders dan er als een gek voorbij scheuren in de hoop nog 1 auto op te schieten), zodat de auto's erachter gewoon kunnen aansluiten. Mensen die bij het puntstuk al stil gaan staan laten meters aan wegcapaciteit onbenut waar auto's kunnen staan en creëren een grotere opstopping op de toegangswegen naar de snelweg, waar mogelijk ook mensen rijden die helemaal de snelweg niet op hoeven maar ergens anders heen gaan.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door Computert »

1JanV schreef:
Jolijn schreef:Iedereen zal wel eens te maken hebben gehad met een onbeschofte invoeger. .
ik maak dit dagelijks mee en het is nooit de zelfde auto dus meer een aangenomen gewoonte, net als dat rechts voorrang geven taboe gaat worden indien je moet remmen omdat je geen voorrang krijgt gaat de verontwaardigde voorrang nemer de vuist of vinger omhoog. ook het invoegen. men maakt vooral met de spits steeds meer gebruik van het niet voorsorteren maar gewoon invoegen op een brutalen manier met volgens mij de gedachte gang jij wil geen schade dus stopt dan wel.
Precies Jan, dat wordt steeds meer een gewoonte dan een uitzondering. Het is te hopen dat in de toekomst auto's nooit zullen gaan vliegen en dit alleen door vliegtuigen met hoog opgeleide piloten gedaan blijft worden :wink:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door vroem »

invoegende moet snelheid aanpassen aan hoofdrijbaan, auto`s op d ehoofdrijbaan moeten voldoende afstand houden tov elkaar, en zals zij dat doen is er ook voldoende ruimte voor een invoeger met de correcte snelheid. Als iemand op zijn remmen moet voor een invoeger heeft ie zelf boter op zijn hoofd, ervan uitgaande dat de invoeger voldoende tempo heeft.
Maar in dit landje is het zoooo moeilijk elkaar een beetje ruimte te gunnen in het verkeer , ook al heb je er geen fluit aan en geen voordeel van stressig te gaan rijden en elkaar het licht in de ogen niet te gunnen op de weg.
Voorrang hebben is 1, die ook nemen ook al is het wellicht niet handig heeft te maken met een gebrek aan verkeersinzicht, wat helaas hand over hand toeneemt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door tenormin »

vroem schreef:invoegende moet snelheid aanpassen aan hoofdrijbaan, auto`s op d ehoofdrijbaan moeten voldoende afstand houden tov elkaar, en zals zij dat doen is er ook voldoende ruimte voor een invoeger met de correcte snelheid. Als iemand op zijn remmen moet voor een invoeger heeft ie zelf boter op zijn hoofd, ervan uitgaande dat de invoeger voldoende tempo heeft.
Maar in dit landje is het zoooo moeilijk elkaar een beetje ruimte te gunnen in het verkeer , ook al heb je er geen fluit aan en geen voordeel van stressig te gaan rijden en elkaar het licht in de ogen niet te gunnen op de weg.
Voorrang hebben is 1, die ook nemen ook al is het wellicht niet handig heeft te maken met een gebrek aan verkeersinzicht, wat helaas hand over hand toeneemt.
Omdat ik geen idee heb om een klein gedeelte te quoten toch maar de "hele lap", is echter bedoelt vanaf Maar in dit landje is het zoooo enz. wat mij altijd doet denken aan de Route du Soleil nemen. De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door Computert »

De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.

Het niet te hopen dat auto's in de toekomst zo worden ontworpen dat ze kunnen vliegen :shock:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door ciske »

Computert schreef:De Nederlanders vliegen je voorbij maar ja, op een gegeven moment heb je toch benzine nodig en voila, dan maakt het langs 's-heren wegen vliegen totaal geen verschil.

Het niet te hopen dat auto's in de toekomst zo worden ontworpen dat ze kunnen vliegen :shock:
:lol: Tja laten we maar hopen dat ze op de grond blijven :mrgreen:

Computert
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 aug 2011 20:48

Re: Wat mij opvalt

Ongelezen bericht door Computert »

Elke keer als ik relaxed en veilig, hoog in de lucht in een vliegtuig zit, met goede opgeleide piloten met verantwoordelijkheid en de juiste mentaliteit, achter het vliegtuigstuur, denk ik laten ze het elkaar daar beneden in die koekblikken maar lastig maken.

Mooie afsluiting voor dit topic...alles is er nu wel over geschreven :wink:

Gesloten