LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door plumber »

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ymfCx7xBwd

Tas die je hebt verkopen zo'n ding kopen grote pop
er in probleem opgelost. :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: :lol:

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

LOL ... mijn vraagstelling is duidelijk niet goed begrepen en volledig uit het verband getrokken. Waardoor het inderdaad als gezeik overkomt.

Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door tenormin »

Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Mag ik dan s.v.p. weten welk forum; het onderwerp boeit me wel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Jolijn »

Panthera tigris altaica schreef:LOL ... mijn vraagstelling is duidelijk niet goed begrepen en volledig uit het verband getrokken. Waardoor het inderdaad als gezeik overkomt.

Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Ik vind het geen gezeik; ben blij dat het hier (nog) niet zover is.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

tenormin schreef:
Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Mag ik dan s.v.p. weten welk forum; het onderwerp boeit me wel.
Moet ik even over nadenken, uit privacy overwegingen ... ik gebruik niet voor niets verschillende nicks :D

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Jolijn schreef:Ik vind het geen gezeik; ben blij dat het hier (nog) niet zover is.
Ik denk dat het vooral iets van de Randstad is. De diefstalcijfers zijn hier de laatste tijd omhoog gegaan. Niet alleen winkeldiefstal, maar ook inbraken. Daarom is het des te vreemd dat de winkelier zoiets van de klanten verwacht.

Ik ben ook een klant die daar bijna dagelijks komt, maar vanwege wisselende beveiligers weten ze niet wat vaste klanten zijn en wat 'verdachte klanten' zijn. Ik vind het een klantonvriendelijke maatregel. En natuurlijk heb je keuze, maar het is niet realistisch. En aangezien er steeds meer supermarkten zijn die dit gaan invoeren, wordt het wel erg lastig om op een praktische manier in je eentje boodschappen te doen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door tenormin »

Moet ik even over nadenken, uit privacy overwegingen ... ik gebruik niet voor niets verschillende nicks :D
Doe vooral geen moeite, hoor, laat maar gaan...Je hebt zeker koude poten gekregen, door je PB te verwijderen. Flink, goed gedaan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door dhc »

witte angora schreef:
http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... -weigeren/
Hier nog wat extra info hoe precies iemand de toegang geweigerd wordt.

olaf79: ook gelezen? Gevalletje huisvredebreuk dus, maar dat had ik al geschreven.....

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Panthera tigris altaica schreef: Nu weet ik dat het ook in de huisregels moet staan, voordat ze het mogen eisen en dit is vaak niet zo. Maar ook al staat het in de huisregels, mogen ze dat wel eisen?

Ik ben altijd bereid om mee te werken aan onderzoek en dat ze in mijn tas/kar mogen kijken - geen probleem. Ik zou graag deze kwestie schriftelijk bij het filiaal aanvechten, maar ik kan geen documentatie erover vinden. Wel weet ik dat ik niet verzekerd ben en eventueel de winkel aansprakelijk kan stellen bij diefstal, maar wat betekend dit in de praktijk?
Als in de huisregels staat dat er geen tassen mee in de winkel mogen, dan moet je je daar aan houden.
Ze mogen dit eisen.

Ik denk niet dat ze verplicht zijn om een ruimte te creëren waar je tas veilig staat. Mochten ze dat wel doen en je moet voor beveiliging betalen dan kun je ze aansprakelijk stellen in geval van diefstal. Is er wel een ruimte, maar hoef je daar niet voor te betalen dan ben je zelf aansprakelijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Panthera tigris altaica schreef:LOL ... mijn vraagstelling is duidelijk niet goed begrepen en volledig uit het verband getrokken. Waardoor het inderdaad als gezeik overkomt.

Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...

Nou hey bedankt we hebben ons best gedaan in begin maar was niet antwoord wat je wilde,...simpel..
En ja beveiligers hier jn randstad wisselen ook,toch ken ik ze allemaal,hebben bepaald gebied waar ze werken..of misschien staat me gezicht ze aan ,kan ook :wink:

Hou je aan de regels...simpel.
Ene op mijn vraag geen antwoord hele simpele serieuze ,als je zo dichtbij woont waarom alle zooi( zeg ik tegen mijn eigen spullen is gewoon ff simpel gezegd) niet thuis afgooien en dna naar de super??

Geef je geen antwoord op,dus ik vind het best


Idd lol op zaterdag middag,maar weet zeker! Dat iemand wel wel weer gemeld heeft :lol:
Op deze roze zaterdag :lol: ihihiihhi...typisch ned die dag en sommige kunnen daar niet tegen ,als je bv uit buitenland hier woond :lol:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Rozemarijn de vraag was heel simpel: mag een winkel eisen dat je geen tas mee in de winkel neemt. En wie is er aansprakelijk in het geval van diefstal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door bprosman »

Gelukkig heb ik via een ander forum wel (serieus) antwoord gekregen ...
Ben toch ook wel benieuwd welk antwoord dit was.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

weetnietveel schreef:Rozemarijn de vraag was heel simpel: mag een winkel eisen dat je geen tas mee in de winkel neemt. En wie is er aansprakelijk in het geval van diefstal.

Ja en we hebben in begin allemaal serieus gereageerd!
Je hoeft mij niet te vertellen wat de vraagstelling is..kan lezen :wink:

En net als brosman ben ik ook wel nieuwsgierig...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door dhc »

weetnietveel schreef:
Panthera tigris altaica schreef:
Ik denk niet dat ze verplicht zijn om een ruimte te creëren waar je tas veilig staat. Mochten ze dat wel doen en je moet voor beveiliging betalen dan kun je ze aansprakelijk stellen in geval van diefstal. Is er wel een ruimte, maar hoef je daar niet voor te betalen dan ben je zelf aansprakelijk.
Je hebt er duidelijk niet zoveel kaas van gegeten...
Als een winkelier je verplicht een "wagentje' achter te laten dan heeft dat automatisch tot gevolg dat hij daarover een zorgplicht heeft. Hoe hij dat regelt is zijn zaak maar er zal toezicht moeten zijn.
Dat geldt ook als de opslagruimte gratis ter beschikking wordt gesteld, dat onttrekt de ondernemer niet van zijn verplichting. Of je wel/niet betaalt is niet relevant...

Mocht je (nog) vakantie hebben zou ik je willen adviseren eerst je huiswerk te doen in plaats van onzin/lariekoek en apekool te dumpen.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door weetnietveel »

dhc schreef:
weetnietveel schreef:
Panthera tigris altaica schreef: Nu weet ik dat het ook in de huisregels moet staan, voordat ze het mogen eisen en dit is vaak niet zo. Maar ook al staat het in de huisregels, mogen ze dat wel eisen?

Ik ben altijd bereid om mee te werken aan onderzoek en dat ze in mijn tas/kar mogen kijken - geen probleem. Ik zou graag deze kwestie schriftelijk bij het filiaal aanvechten, maar ik kan geen documentatie erover vinden. Wel weet ik dat ik niet verzekerd ben en eventueel de winkel aansprakelijk kan stellen bij diefstal, maar wat betekend dit in de praktijk?
Als in de huisregels staat dat er geen tassen mee in de winkel mogen, dan moet je je daar aan houden.
Ze mogen dit eisen.

Ik denk niet dat ze verplicht zijn om een ruimte te creëren waar je tas veilig staat. Mochten ze dat wel doen en je moet voor beveiliging betalen dan kun je ze aansprakelijk stellen in geval van diefstal. Is er wel een ruimte, maar hoef je daar niet voor te betalen dan ben je zelf aansprakelijk.
Je hebt er duidelijk niet zoveel kaas van gegeten...
Als een winkelier je verplicht een "wagentje' achter te laten dan heeft dat automatisch tot gevolg dat hij daarover een zorgplicht heeft. Hoe hij dat regelt is zijn zaak maar er zal toezicht moeten zijn.
Dat geldt ook als de opslagruimte gratis ter beschikking wordt gesteld, dat onttrekt de ondernemer niet van zijn verplichting. Of je wel/niet betaalt is niet relevant...
M.i. kan de winkelier niemand verplichten zijn tas achter te laten en is dus die zorgplicht waar jij het over hebt helemaal niet van toepassing.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door dhc »

Nee....ik weet er niks van...20 jaar in de branche heeft me niets geleerd...
Blijf jij maar lekker eigenwijs. Is overigens ook in de andere bijdragen van jou een heel vervelende eigenschap...
Het altijd beter weten, niets van een ander aannemen en maar blijven doordrammen dat jij en alleen jij gelijk hebt.
Prettig weekend verder.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door plumber »

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ymfCx7xBwd

Voor de tweede maal.Kopen pop erin opgelost :wink:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door weetnietveel »

dhc schreef:Nee....ik weet er niks van...20 jaar in de branche heeft me niets geleerd...
Blijf jij maar lekker eigenwijs. Is overigens ook in de andere bijdragen van jou een heel vervelende eigenschap...
Het altijd beter weten, niets van een ander aannemen en maar blijven doordrammen dat jij en alleen jij gelijk hebt.
Dat je 20 jaar in de branche hebt gewerkt maakt op mij geen indruk als je beweert dat een winkelier mij kan verplichten mijn tas buiten te laten. Hij kan mij enkel verplichten mijn tas niet mee in zijn winkel te nemen.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 03 aug 2013 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Boodschappenkar/tas onbeheerd achterlaten ...

Ongelezen bericht door tenormin »

plumber schreef:https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ymfCx7xBwd

Voor de tweede maal.Kopen pop erin opgelost :wink:
Goh, die dingen staan bij onze dierenwinkel te koop. Je hondje mag toch (ook) niet naar binnen?

Gesloten