LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kletscorner - december 2013

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door eleven »

opgelost
Laatst gewijzigd door eleven op 05 dec 2013 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: Ja, dat was al voorspeld. Maar er zullen wel meer mensen zijn (zoals ik) die het in hun lijf voelen, een soort jachtig, gehaast gevoel krijg ik dan. Zoiets als aan een litteken, dat gaat jeuken als er weersverandering op komst is.
Dat heb ik weleens vaker gehoord ja van mensen van dat opgejaagd gevoel, raar
eigenlijk he.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit=actie ondernomen.
Laatst gewijzigd door trail46 op 05 dec 2013 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Voor iedereen die vandaag sinterklaas viert met hun (klein)kind(eren) ik wens jullie
een fijne avond toe !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Goede morgen

Zo koud huh valt meeeee, :shock: die wind maakt het koud,wel lekkere wandeling gemaakt nadat we eerst ff de sint en zijn cornuiten hier bij de school hebben staan bekijken,die kids geweldig!!
Honden stonden nou hallo,gaan we nog wij stonden ahh leuk he..
Zo man wat een wind...

Gejaagd nee dat niet,littekens jeuken niet maar pijn!!!! De nw helemaal,maar de oude ook ,maar zijn niet alleen littekens alle botten ook... :lol: maar goed het is nog droog :D scheelt...

Lekker warm bakkie koffie erna..

Meneer R moet vanavond ff bonken,,,bij de buren
Vorig jaar zo fanatiek dat ie drie dagen pijn had :lol: :lol: hoorde ze wel keihard gillen hahahha ook de volwassenen,ach voor kinderen zi leuk,die er vol in gaan,we zijn ook klein geweest...

Ik heb niet veel gemist geloof ik,goed zo :P

Ja dlinke storm oo komt krijg steeds push up berichten ,code dat code zus ,keringen dicht...
Weet wel dat ik ff niet ga lopen hier waar veel bomen staan
Toen na mijn vak had het ook zo gestormd ,man de bomen waren eruit gerukt, en toch geen oude bomen
Jr of 17 ....misschien ziek of zo??
Flinke wortels.

Voor morgen zeiden ze natte sneeuw???

GTR
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 nov 2013 12:21

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door GTR »

Ik dank velen zoals Gilas, Bob schurkjens, Angel1978, Prolix, Jolijn, Ciske, Rozemarijntje, Ulbe, Fleurtjeh666, Sjohie, GjvdZ, puma73, tenormin, eleven, Agaat met mijn topic over Uwoon. Mijn doel met dit is bereikt, en is het precies dat geworden, wat ik er eerst van wilde maken..Weetnietveel dank ik niet, ze wilt per woord uitgekeerd krijgen :mrgreen:

Ik dank ook de site admin van =TosradaR=

Doeggg

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door trail46 »

Chocomelk schreef:Dat klopt Ciske, enigste wat ze echt goed kunnen voorspellen
is het weer van gisteren. :wink:
Ik bestelde een kop koffie en vond het smerig en zei, Bah die koffie is van gisteren, de dame achter de bar vroeg, Wilt u dan een kopje koffie vandaag. Ja zei ik snel. Wel zei de bardame,dan moet u morgen komen.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door weetnietveel »

GTR schreef:Weetnietveel dank ik niet, ze wilt per woord uitgekeerd krijgen
Je hoeft mij ook niet te bedanken. Als je maar gewoon aftikt. Maar we kunnen eventueel wel nog onderhandelen. Korting omdat je een nieuw lid bent wil ik je nog wel geven. Akkoord?

Maar serieus ik hoop dat je heel snel weer een eigen woning hebt en het hoofdstuk Uwoon af kunt sluiten.

En als het dan zover is stuur ik wel een deurwaarder als je niet betaald. Ja :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

trail46 schreef:
Chocomelk schreef:Dat klopt Ciske, enigste wat ze echt goed kunnen voorspellen
is het weer van gisteren. :wink:
Ik bestelde een kop koffie en vond het smerig en zei, Bah die koffie is van gisteren, de dame achter de bar vroeg, Wilt u dan een kopje koffie vandaag. Ja zei ik snel. Wel zei de bardame,dan moet u morgen komen.
Ja hij is leuk,nou net vers bakkie op,met die kou,en verwarming aan,waar je lekker suf van wordt...eerst buiten dan naar binnen,is lekker bakkie welkom..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Donker weer...dit zijn de donkere dagen voor de kerst..
Gelukkig kunnen we alweer aftellen richting lente. :P

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Chocomelk schreef:Donker weer...dit zijn de donkere dagen voor de kerst..
Gelukkig kunnen we alweer aftellen richting lente. :P

Nou de winter heeft ook wel wat vind ik!
Maar alleen lichaam vind het minder,maar lekker binnen,kachel aan,gezellig maken..
Alleen als de sneeuw enz komt de mensen moeten de weg op dat vind ik minder voor ze...
Mijn man kan bv de metro nemen,die gaat geen risico,s nemen maar met ijzel enz,mensen die wel moeten vind ik minder voor ze...
Maar verder donkere avonden hebben ook wel wat...gezellig s,avonds...

Straks de boom.....nou ja boompje..

Maar mensen die aan sint doen vanavond?,

heel veel plezier en fijne avond gewenst!!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo jongelui, leuk dat er spreekwoorden bestaan, zoals: spreken is zilver en schr(zw)ijv(g)en is goud.
Maar Ciske, weersvoorspelling is hier, tenminste, goed uitgekomen qua storm. 't Is dat de PLUS automatische deuren heeft anders was ik er wel tegenaan "gekwakt".

Haha, trail, hij is goed; toch maar een ander koffiehuis vinden waar ze echt vers bakkie zettten.

Ja, inderdaad, iedereen die vol spanning op het gebons op de deur zit te wachten vanavond:

VEEL PLEZIER ALLEMAAL

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee hoe jullie dat doen?

Al 2 dagen lichte keelpijn. Soit. Vanmorgen, vóór de storm uit boodschappen gedaan, en jawel, in de winkels kreeg ik dus echt last van verkoudheid. Dus een fles citroenbrandewijn gekocht, 2 borrelglaasjes door de keel laten glijden. Alcohol doodt bacteriën, en de suiker smeert de keel. Doe ik al heel lang zo, en dat bevalt me zeer goed.

Afijn, de keelpijn is aanzienlijk minder, nu het niezen en de rest nog...

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Isabel1 »

witte angora:

aan die alcohol ga je echt niets hebben in termen van het doden van bacterien, hoogst waarschijnlijk is je verkoudheid een virus en als het al een bacterie was dan gaat alcohol echt niet helpen. Die bacterie 'wandelt'' niet in je keel zeg maar

Dat gezegd hebbende: brandewijn verlicht wel symptomen van keelpijn en droge keel en je kunt er lekker van slapen.
Keelpijn in de ochtend bij verkoudheid die door de dag minder wordt wordt meestal veroorzaakt door 's nachts teruglopend slijm (uit je neus en holtes en dat loopt terug je keel in) dat irriteert je keel en dat doet zeer. Oplossing daarvoor is otrivin (of het goedkope merk) gebruiken in de avond, en op je zij slapen (en dus niet op je rug). Verder werkt eigenlijk elk huismiddel dat de keel een beetje smeert (van honing en drop tot brandewijn of ijsjes)

met andere woorden: heel veel beterschap en drink nog een borreltje!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

met andere woorden: heel veel beterschap en drink nog een borreltje!
Haha Isabel, je bedoelt toch echt wel 1 borreltje, hé? Anders heeft WA morgen én een flinke verkoudheid én nog een flinke koppijn als hij de fles tegen 'de ziekte veroorzakers' gaat gebruiken. Maar om nog even door te gaan: veel mensen snuiten hun neus als ze verkouden zijn. Mijn HA zegt altijd: haal op die wekker, snot smaakt lekker. Nu bedoelt hij niet letterlijk dat het lekker smaakt maar met je vinger een neusgat dichthouden en opsnuiven schijnt de aller hygiënische manier te zijn om van een neusverkoudheid af te komen. Sorry WA, jij hebt last van keelpijn en een opkomende verkoudheid.
Nou ja, hoe je het oplost, citroen brandewijn zal best ergens goed voor zijn (geen idee hoe het smaakt :mrgreen: ).

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat heel goed helpt tegen keelpijn is nieuwe haring, je moet
het wel lusten natuurlijk.

OF

Is dat ook een fabel Isabel ?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zweer bij een glaasje Beerenburg. :D

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:Ik zweer bij een glaasje Beerenburg. :D
Ja, maar volgens mij hoef jij niets te mankeren om je beter te voelen :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
sjohie schreef:Ik zweer bij een glaasje Beerenburg. :D
Ja, maar volgens mij hoef jij niets te mankeren om je beter te voelen :lol:
:roll: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: De Kletscorner - december 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik lust geen alcohol..maar drink kamillethee als ik keelpijn heb
Nou opsnuiven,idd heb ik oom gehoord,maar ik heb altijd loopneus ( slijmvliezen gevoelig door medicatie)en als het vast zit dan zit het vast ,heb altijd cortro spray van kno voor bep iets,gebruik ik. Met mate,bij benauwdheid,maar die helpt soms en anders ben ik altijd de pineut met de holtes...( daar dus spray voor ) dus normale verkoudheid ken ik niet goed....

Wa balen maaar er heerst heel veel hier,ook buik en maag,grieperig van alles..sterkte

Gesloten