LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nep Mail CJIB !!!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
karinuitv
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door karinuitv »

Vanmorgen kreeg mijn man deze mail.Hij heeft het linkje niet geopend.
Maar hoeveel mensen doen dit misschien wel.Ondanks de vele waarschuwingen die er elke keer afgegeven worden.
Bijgaande mail en het bericht wat op de off.site van CJIB staat !!

DUS OPEN NOOIT DE BIJLAGE !!!!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------------------------
Mail ontvangen op 26 juni 2014.

Mail: Logo met het woord Justitie.

Geachte bestuurder,
U hebt een beschikking en vervolgens twee aanmaning ontvangen voor het overtreden van een verkeersvoorschrift.Het openstaande bedrag is niet volledig op de rekening van het Centraal Justieel Incassobureau (CJIB) bijgeschreven.Daarom zullen wij de bank opdracht gegeven uw rekening te blokkeren per maandag 30 juni 2014.Alleen persoonlijk bij het BKR zelf kunt u inzage krijgen in de informatie die het BKR over u ontvangt.Het blokkeren van rekening betekent dat de toegang tot uw rekening geblokkeerd is met ingang 30-06-2014 voor een periode van vier weken.

Betalen
U kunt direct online met 3v via onze website.U dient hieronder te klikken en de 3v credit te kopen.
Online 3v kopen.

Let op: nadat uw de 3v (prepaid credit) heeft gekocht dienst u de 19 cijferige nummercode hieronder te activeren om de betaling af te ronden.
Aanmaning Betalen

Het volledige bedrag van Eur 155,00 (inclusief kosten) moet uiterlijk 30-06-2014 worden betaaLDoet u dit niet, dan wordt u per 31-07-2014 geregistreerd bij BKR.Voorkom blokkade van uw rekening.

Hoogachtend,
Centraal Justieel Incassobureau.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit staat op de officiele site van het CJIB.

Het CJIB stuurt altijd een acceptgirokaart via de post.

Het Centraal Justieel Incassobureau (CJIB) waarschuwt voor nepmails.Oplichters doen zich voor als het CJIB, maar het bureau dat verkeersboetes int, verstuurt nooit mails.De instelling heeft meldingen gekregen van mensen die een mail ontvangen die van het CJIB afkomstig zou zijn.In de mail wordt gevraagd een boete te betalen.
De afzender dreigt dat de rekening geblokkeerd wordt, als de boet niet wordt betaald.Ook zou de ontvanger van de mail in dat geval worden gemeld bij Bureau Krediet registratie.
ACCEPTGIROKAART
Het incassobureau waarschuwt de mails niet te openen, en al helemaal de boete niet te betalen.De instelling stuurt altijd een acceptgirokaart als een automobilist een boete krijgt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Goed dat u heeft nagezocht heeft op Internet. Zouden meer mensen moeten doen; niets aanvinken!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

maar nog steeds actueel

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door eleven »

puma73 schreef:oud nieuws
Inderdaad, maar ook te vergelijken met banken, die NOOIT privé gegevens via mail vragen.
Het CJIB stuurt altijd een acceptgirokaart via de post.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gmail gebruikers zoals ik vinden (de meeste van) dit soort e-mails alleen in hun prullenbak (waar Gmail deze automatisch naar toe stuurt). Ook maakt Gmail links naar malware etc onklaar. Ik weet niet welke e-mailproviders dit nog meer doen, maar ik zou dit zeker nakijken wanneer je voor een e-mailprovider kiest.

Met Gmail kun je zo ook dit soort ellende voorkomen: http://nos.nl/artikel/621801-de-nieuwst ... oware.html

karinuitv
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door karinuitv »

Mijn man heeft deze mail niet ontvangen bij spam etc.
Maar gewoon in zijn mailbox tussen andere fatsoenlijke mails.
En hij maakt geen gebruik van Gmail.

Ik denk trouwens dat deze onzin nooit meer ophoudt.Het zal alleen maar erger worden.
En zodra ze iets gevonden hebben, om dit tegen te gaan, komen die internetcriminelen weer
met iets anders.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door Degrelle »

Vandaag stond in de krant dat het kabinet weer 34 miljoen euro uittrek voor sollicitatietrainingen voor 55 plussers. Algemeen is bekend dat dit geld weggegooid is. Als ze nou eens voor dat geld wat meer volk aannemen die achter deze cibercrime aangaan, dan wordt aan dit probleem wat gedaan, neemt de werkeloosheid af en houden de mensen die erin trappen meer geld in de knip. Mes snijdt aan drie kanten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door tenormin »

Degrelle schreef:Vandaag stond in de krant dat het kabinet weer 34 miljoen euro uittrek voor sollicitatietrainingen voor 55 plussers. Algemeen is bekend dat dit geld weggegooid is. Als ze nou eens voor dat geld wat meer volk aannemen die achter deze cibercrime aangaan, dan wordt aan dit probleem wat gedaan, neemt de werkeloosheid af en houden de mensen die erin trappen meer geld in de knip. Mes snijdt aan drie kanten.
Vreemd betoog. Voor mensen die achter ciber criminaliteit aangaan zijn wel behoorlijk wat vaardigheden nodig. Daar heb je dus mensen voor nodig die wij omschrijven als nerds. En hoe mensen die er wel intrappen dan meer geld in de knip houden ontgaat me dan ook.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

karinuitv schreef:Mijn man heeft deze mail niet ontvangen bij spam etc.
Maar gewoon in zijn mailbox tussen andere fatsoenlijke mails.
En hij maakt geen gebruik van Gmail.

Ik denk trouwens dat deze onzin nooit meer ophoudt.Het zal alleen maar erger worden.
En zodra ze iets gevonden hebben, om dit tegen te gaan, komen die internetcriminelen weer
met iets anders.
Daarom heb ik al eens voorgesteld de boetes dan maar helemaal af te schaffen. Daar was de minister van justitie het niet mee eens. En de minister van financien zag het oook niet zittten.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door Degrelle »

tenormin schreef:
Degrelle schreef:Vandaag stond in de krant dat het kabinet weer 34 miljoen euro uittrek voor sollicitatietrainingen voor 55 plussers. Algemeen is bekend dat dit geld weggegooid is. Als ze nou eens voor dat geld wat meer volk aannemen die achter deze cibercrime aangaan, dan wordt aan dit probleem wat gedaan, neemt de werkeloosheid af en houden de mensen die erin trappen meer geld in de knip. Mes snijdt aan drie kanten.
Vreemd betoog. Voor mensen die achter ciber criminaliteit aangaan zijn wel behoorlijk wat vaardigheden nodig. Daar heb je dus mensen voor nodig die wij omschrijven als nerds. En hoe mensen die er wel intrappen dan meer geld in de knip houden ontgaat me dan ook.
We hebben 700.000 werkelozen. Daar zullen toch wel wat nerds onder te vinden zijn, eventueel met wat bijscholing...En als die criminaliteit er niet meer is (ik weet het - utopie) dan kan er niemand meer intrappen en dan houden ze hun geld in de zak.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
karinuitv schreef:Mijn man heeft deze mail niet ontvangen bij spam etc.
Maar gewoon in zijn mailbox tussen andere fatsoenlijke mails.
En hij maakt geen gebruik van Gmail.

Ik denk trouwens dat deze onzin nooit meer ophoudt.Het zal alleen maar erger worden.
En zodra ze iets gevonden hebben, om dit tegen te gaan, komen die internetcriminelen weer
met iets anders.
Daarom heb ik al eens voorgesteld de boetes dan maar helemaal af te schaffen. Daar was de minister van justitie het niet mee eens. En de minister van financien zag het oook niet zittten.

Wist niet, dat je zo invloedrijk bij het kabinet bent. :lol:
Maar ze luisteren dus niet naar iedereen. :wink:

karinuitv
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 nov 2010 21:30

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door karinuitv »

Het zal nu wel stoppen wat betreft deze mails.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2279 ... tes__.html

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom zou het stoppen? Ik denk eerder dat het doorgaat. Vroeger waren veel scam-mails in het Engels gesteld. Die waren niet erg effectief. Het lukt ze nu om Nederlandstalige scam-mails te sturen die kennelijk ook nog eens geloofwaardig overkomen.

Zelfs het NOS-Journaal van vanavond besteedde aandacht aan de nep CJIB-mails.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bob Schurkjens schreef:Waarom zou het stoppen? Ik denk eerder dat het doorgaat. Vroeger waren veel scam-mails in het Engels gesteld. Die waren niet erg effectief. Het lukt ze nu om Nederlandstalige scam-mails te sturen die kennelijk ook nog eens geloofwaardig overkomen.

Zelfs het NOS-Journaal van vanavond besteedde aandacht aan de nep CJIB-mails.
Het blijft door gaan zolang er mensen in trappen.
Dat google translate steeds beter wordt is vaak heel prettig. Helaas wordt het ook misbruikt. Google belooft binnenkort met vertalingen te komen die niet van echt zijn te onderscheiden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Nep Mail CJIB !!!!

Ongelezen bericht door tenormin »

olaf79 schreef: Google belooft binnenkort met vertalingen te komen die niet van echt zijn te onderscheiden.
Dat is minder prettig nieuws, maar we worden geacht nog wel te weten met wie we contact hebben en we weten allemaal dat banken e.d. geen e-mails versturen. Ook waar we iets besteld hebben of niet. Maar zolang in mijn sleutel niet in het slot van iemand anders huis steek, bij wijze van spreken, dus oogjes open, zal het wat mij betreft wel loslopen. Gezien de tijd: 'slaapwandelen'.

Gesloten