LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef: En ik heb een gelukkig gezin en leer mijn kind haar eigen boontjes te doppen. Geen gebedel om huursubsidie of andere liefdadigheid.
Arm Kind,leert nooit dat als er om wat voor reden dan ook iets gebeurd waardoor hij/zij/het zelf geen geld kan verdienen,er regelingen zijn om hem/haar/het te helpen en te ondersteunen.
En dat alleen maar omdat papa het achtergestelde idee heeft dat als je hulp met financien nodig hebt dat,het liefdadigheid is.
Zielig hoor,ik hoop echt voor jouw dat er nooit wat gebeurd dat je die liefdadigheid niet nodig hebt..oh nee wacht,jij hebt miljoenen op de bank net als een paar rijke belgen want jij wil natuurlijk in dezelfde catagorie gezet worden als de normale belgen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Je kunt natuurlijk mij persoonlijk aanvallen, dat maakt verder niet uit.
Maar wat vind je nou van het systeem, en nee ik heb het niet over gehandicapten, die horen geholpen te worden, maar al de Hollanders die in plaats van extra hun best te doen de hand op houden.
Of een hoge zorgpremie, waarvan heel vaag iets bekend is waar die 1 miljard per maand blijft, en dat een hoog percentage dan weer bij de staat moeten aankloppen voor subsidie.
Dat een werkend iemand bij de staat moet aankloppen om zijn huur te betalen.
Is het dan normaal dat ik moet bijdragen aan andermans huur?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:Je kunt natuurlijk mij persoonlijk aanvallen, dat maakt verder niet uit.
Maar wat vind je nou van het systeem, en nee ik heb het niet over gehandicapten, die horen geholpen te worden, maar al de Hollanders die in plaats van extra hun best te doen de hand op houden.
Of een hoge zorgpremie, waarvan heel vaag iets bekend is waar die 1 miljard per maand blijft, en dat een hoog percentage dan weer bij de staat moeten aankloppen voor subsidie.
Dat een werkend iemand bij de staat moet aankloppen om zijn huur te betalen.
Is het dan normaal dat ik moet bijdragen aan andermans huur?
Jij generaliseert en ik heb het niet zo op mensen die generaliseren en het nodig vinden om de mensen die het echt nodig hebben(en nee,dat zijn niet alleen gehandicapten) op een stapel te gooien met de mensen die het niet nodig hebben maar toch krijgen.
Jij komt erg egoïstisch op mij over,alles wat jij niet goed vindt moet maar veranderen en als je er zelf niet beter van wordt,dan is het niet goed genoeg.
Ik ben blij dat er een systeem is die ervoor zorgt dat mensen niet tussen het wal en schip vallen en ondersteuning biedt mocht je dat nodig hebben om wat voor reden dan ook.
Ik ben blij dat als er wat gebeurd waardoor je op 1 of andere manier in de problemen raakt,je niet meteen op straat hoeft te staan of geen hulp krijgt,alleen omdat je geen geld hebt.
Dat er misbruik gemaakt wordt is iets wat met elk systeem kan gebeuren maar dat betekent niet dat je dat systeem dan maar meteen moet afschaffen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Ik denk dat de meesten wel hun voorkeuren hebben en streven naar een systeem dat bij hun idee past, vandaar politieke partijen en het kunnen stemmen.
Wat ik aan de kaak stel is dat er iets mankeert aan een systeem dat een hardwerkend iemand steun moet krijgen voor zorg en huur. Dat zou toch anders moeten? Of het salaris te laag of de huur en zorgkosten te hoog.
Voorbeeldje, modaal salaris? 2000 netto of zo? Echtpaar heeft drie kinderen. Huur 800 ? Autokosten, 200 ? Zorg, ik weet niet of je voor kinderen moet betalen, maar laten we zeggen 300 euro. Dan moet het hele gezin eten enz. van 700 euro. Dat kan volgens mij niet, dus er is iets scheef.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door haribo58 »

Hoe weet je dat Prem dat je kind niet hoeft te bedelen om huursubsidie? Misschien komt je kind ooit wel in een situatie WIA, WW, Invalide enz.enz dat hij geholpen moet worden door de staat in de vorm van subsidie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor 700 euro kun je een heleboel eten kopen... Dus zonder subsidies is ook prima te leven.

Daarnaast zijn er om politieke redenen regelingen om bepaalde groepen meer of juist minder geld te 'geven'. Bijvoorbeeld om kunstmatig een al dan niet gewenste vorm van gelijkheid te creëren tussen mensen met en zonder kinderen, zoals met kinderbijslag. Dat is niet zozeer een subsidie voor armere mensen, maar een regeling om ervoor te zorgen dat mensen met en zonder kinderen met het zelfde bruto inkomen ongeveer een zelfde welstandsniveau kunnen krijgen.

Veel van die regelingen leiden ertoe dat men in eerste instantie veel belastingen lijkt te moeten betalen, maar een deel daarvan krijgen bepaalde groepen meteen weer terug via toeslagen of aftrekposten. Dat heeft er dus niet zozeer mee te maken dat je zonder die subsidies niet zou kunnen leven, maar dat er met hogere belastingen gecombineerd met veel subsidies invloed uitoefent op de verdeling van inkomen.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

Maar we hebben het natuurlijk niet alleen over eten.
Voor te eten krijg je echt geen subsidie,die krijg je voor andere zaken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door berndv »

haribo58 schreef:Hoe weet je dat Prem dat je kind niet hoeft te bedelen om huursubsidie? Misschien komt je kind ooit wel in een situatie WIA, WW, Invalide enz.enz dat hij geholpen moet worden door de staat in de vorm van subsidie.
Wat is lezen toch een moeilijke bezigheid :roll:
prem schreef:en nee ik heb het niet over gehandicapten, die horen geholpen te worden,
Wis en invalide heeft hij dus benoemt, ww. is een tijdelijke oplossing, waar je ook zelf voor spaart. En simpel gezegd, als je wilt en kunt werken, is er ook werk te vinden, of het aansluit bij wat je zou willen is wat anders, maar werk is er wel voor mensen die willen aanpakken in plaats van het handje ophouden, omdat er geen werk is waar ze voor geleerd hebben.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

berndv schreef: En simpel gezegd, als je wilt en kunt werken, is er ook werk te vinden, of het aansluit bij wat je zou willen is wat anders, maar werk is er wel voor mensen die willen aanpakken in plaats van het handje ophouden, omdat er geen werk is waar ze voor geleerd hebben.
Dat is inderdaad heel simpel gezegd en gedacht.
De keren dat ik gesolliciteerd heb op een baan als schoonmaker en afgewezen werd omdat ik te hoog ben opgeleid daarvoor zijn legio.
En zullen we het ook even over de supermarkten hebben,die mensen afwijzen omdat ze te oud zijn als ze de leeftijd over de 20 jaar bereiken.
Oh,en asperges kan je natuurlijk gaan plukken,alleen jammer dat de mensen uit de oost europese landen als goedkopere werkers worden beschouwd.
Ja,er zijn mensen die hun handje ophouden maar er zijn ook een heleboel mensen die alles willen aanpakken en om verschillende redenen worden afgewezen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

haribo58 schreef:Hoe weet je dat Prem dat je kind niet hoeft te bedelen om huursubsidie? Misschien komt je kind ooit wel in een situatie WIA, WW, Invalide enz.enz dat hij geholpen moet worden door de staat in de vorm van subsidie.
Omdat wij, de familie, haar zouden helpen.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door haribo58 »

Ik had 48 jaar gewerkt en toen sloeg de crisis toe Prem. Alles aanpakken? Wat aanpakken? Ze stonden in de rij voor mij Prem :) Kansloos op de arbeidsmarkt, te oud! 400 000 werkzoekende voor u.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Snuffel, dat is toch wat ik stel, er klopt iets niet, als je gewoon hard werkt hoor je toch gewoon je gezin te kunnen onderhouden zonder hulp? Waarom kan dat nou in andere landen maar niet in Nederland?
Dus of de lonen te laag, belastingen te hoog of de huren te hoog.
Ik zoek nog een loodgieter maar vind geen ene goede.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door kweenie »

prem schreef:
haribo58 schreef:Hoe weet je dat Prem dat je kind niet hoeft te bedelen om huursubsidie? Misschien komt je kind ooit wel in een situatie WIA, WW, Invalide enz.enz dat hij geholpen moet worden door de staat in de vorm van subsidie.
Omdat wij, de familie, haar zouden helpen.
Dan mag ze van geluk spreken dat ze (nog) familie heeft. En dat die haar willen en kunnen helpen.

En wie geen familie (meer) heeft, heeft pech gehad. En moet dan maar weer zoals vroeger hopen op de zorg van de kerk of andere weldoeners.

Als je later wat behoeftig wordt, dan is het dus ook handig/noodzakelijk om kinderen te hebben die voor je kunnen zorgen. Dus nu alvast beginnen met een groot gezin te maken, anders zit je er later niet goed bij.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Ik geloof dat het al zo'n beetje die kant op gaat in NL?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door ciske »

prem schreef:Ik geloof dat het al zo'n beetje die kant op gaat in NL?

Geloven doe je in de kerk. Je hebt een rare instelling. Wat als jullie wegvallen? Dan mag ze wel subsidies/ toeslagen aanpakken?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

Ach,ik weet dat mijn ouders me graag zouden willen helpen.
Probleem is dat ik geen lijntje heb naar de wolk waar ze nu allebei zitten met hun glas rode wijn en stukje kaas luisterend naar Pavarotti.

Gesloten