LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
issamhaki
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2014 21:36

wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door issamhaki »

ik had een vraag:
je woont in een huurhuis en je inkomen is jaren het zelfde gebleven maar door de huur verhogingen
krijg ik geen huursubsidie meer maar mijn inkomen is nog steeds het zelfde gebleven.
moet je dan gewoon je huis uit als je het niet meer kan betalen? of is er een andere oplossing

hoor graag iets van iemand

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Mijn huurprijs komt door de huurverhoging boven de grens
van de huurtoeslag; raak ik nu mijn huurtoeslag kwijt?

Neen. Als u voorafgaand aan een huurverhoging al huurtoeslag
ontving voor dezelfde woning en door de huurverhoging komt de huur
uit boven de maximumhuurgrens, dan behoudt u uw recht op
huurtoeslag. Uiteraard geldt dit zolang u ook nog steeds voldoet aan
de overige voorwaarden voor huurtoeslag, zoals de hoogte van uw
inkomen. Dit ligt vast in artikel 13, tweede lid, onder c, van de Wet op
de huurtoeslag.
Voor het vaststellen van de hoogte van de huurtoeslag wordt het deel
van de huur boven €681,02 wel buiten beschouwing gelaten.
Ook blijft uw woning na deze huurverhoging ook nog steeds in de
gereguleerde huursector vallen.

issamhaki
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2014 21:36

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door issamhaki »

hartelijk dank voor uw reactie

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Afschaffen die liefdadigheid.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door 47712 »

prem schreef:Afschaffen die liefdadigheid.
Dan staan morgen een boel mensen op straat.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Het systeem klopt voor geen meter dus, een werkend iemand moet gewoon een huis kunnen betalen.
Er zijn weinig landen in de wereld die dit rare fenomeen hebben. Waarom moet ik meebetalen aan andermans huur?

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door pietjeplus »

prem schreef:Het systeem klopt voor geen meter dus, een werkend iemand moet gewoon een huis kunnen betalen.
Er zijn weinig landen in de wereld die dit rare fenomeen hebben. Waarom moet ik meebetalen aan andermans huur?
Misschien wel voor de hoge aftrekpost van je hypotheekrente :lol:

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:Het systeem klopt voor geen meter dus, een werkend iemand moet gewoon een huis kunnen betalen.
Er zijn weinig landen in de wereld die dit rare fenomeen hebben. Waarom moet ik meebetalen aan andermans huur?
Ik ken werkende mensen die ook huurtoeslag krijgen,dus jouw stelling gaat niet op.
Daarnaast,als je een huis koopt zijn er ook allerlei regelingen en toeslagen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Ik denk dat je niet goed leest...ik zeg het systeem klopt niet, het zou anders moeten zijn, begrijp je?

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Ik denk dat je niet goed leest...ik zeg het systeem klopt niet, het zou anders moeten zijn, begrijp je?
Ja. Het is ronduit absurd dat je met een minimuminkomen nog niet eens een bezemkast kunt huren zonder huurtoeslag.

Alle huurtoeslag afschaffen, en ook alle hypotheekrenteaftrek. Met het geld dat daarmee bespaart wordt kan de inkomstenbelasting dusdanig omlaag dat mensen, ook met het minimum, gewoon hun huur kunnen betalen.

Sterker nog: er is een heel ministerie dat voor een groot deel zonder werk komt te zitten. De desbetreffende ambtenaren kunnen op straat, de computerdeskundigen die dat systeem onderhouden kunnen ook op straat, met als gevolg dat het jaarlijkse begrotingstekort om wordt gebogen in een begrotingsoverschot, en dat is fijn, kunnen 'we' eindelijk eens die staatsschuld beginnen af te lossen.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:Het systeem klopt voor geen meter dus, een werkend iemand moet gewoon een huis kunnen betalen.
Er zijn weinig landen in de wereld die dit rare fenomeen hebben. Waarom moet ik meebetalen aan andermans huur?
Bijna iedereen krijgt wel huurtoeslag of hypotheekrenteaftrek. Daarom. Het is gewoon een zinloos rondpompen van geld omdat de een het nodig heeft en de ander vindt ook wel ergens recht op te hebben, met als gevolg dat, om dit te kunnen bekostigen, de inkomstenbelasting wel moest stijgen.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door laurens043 »

hypotheekrenteaftrek is voor 30 jaar ,huursubsidie levenslang,daarbij komt dat een huizenbezitter zich scheel betaald aan belastingen die huurders niet betalen .

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

laurens043 schreef:hypotheekrenteaftrek is voor 30 jaar ,huursubsidie levenslang,daarbij komt dat een huizenbezitter zich scheel betaald aan belastingen die huurders niet betalen .
Huursubsidie bestaat niet meer.
En huurtoeslag is niet voor levenslang,als je een te hoog inkomen hebt krijg je geen huurtoeslag meer.
prem schreef:Ik denk dat je niet goed leest...ik zeg het systeem klopt niet, het zou anders moeten zijn, begrijp je?
Jij hebt het erover dat de werkende mens maar moet betalen.Maar je vergeet daarin dat heel veel werkende mensen ook huurtoeslag krijgen.
Het systeem klopt prima.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door langste adem »

"Het systeem klopt prima"
Ben ik niet helemaal mee eens.

Huurtoeslag is prima voor de ECHTE minima die anders niet zouden kunnen rondkomen, maar teveel mensen huren een duurdere woning dan dat ze eigenlijk kunnen bekostigen, in de wetenschap dat ze toch wel huursubsidie krijgen. En er is niet alleen sprake van huurtoeslag, de mensen met lagere lonen krijgen ook nog eens goedkopere woningen. Beetje dubbel op dus.

Hetzelfde zie je bij de koopwoningen : mensen gaan een te duur huis kopen in de wetenschap dat ze toch wel hypotheekrenteaftrek krijgen. En die hypotheekrenteaftrek krijgt iedere huizenkoper, ook degenen die het huis wel zelf kunnen bekostigen. Sterker nog : hoe hoger het inkomen, hoe gunstiger de regeling is.

Ik vind dat het hele systeem juist op de schop moet. Ja er zullen veel mensen in de problemen komen als je dit ineens doet, maar het huidige systeem lijkt inderdaad op het onnodig rondpompen van geld.

Dat de "belastingbetaler" mee moet betalen aan allerlei regelingen is niet leuk , maar soms wel nodig. Maar het is juist de vanzelfsprekendheid van dat "gratis geld" weggeven wat aangepakt moet worden. In ieder geval zouden dit soort regelingen kritischer bekeken moet worden.

En ik vind het ook belachelijk dat een Jan Modaal geen eenvoudig huis kan huren of kopen, zonder allerlei subsidies nodig te hebben.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

gilas schreef:
laurens043 schreef:hypotheekrenteaftrek is voor 30 jaar ,huursubsidie levenslang,daarbij komt dat een huizenbezitter zich scheel betaald aan belastingen die huurders niet betalen .
Huursubsidie bestaat niet meer.
En huurtoeslag is niet voor levenslang,als je een te hoog inkomen hebt krijg je geen huurtoeslag meer.
prem schreef:Ik denk dat je niet goed leest...ik zeg het systeem klopt niet, het zou anders moeten zijn, begrijp je?
Jij hebt het erover dat de werkende mens maar moet betalen.Maar je vergeet daarin dat heel veel werkende mensen ook huurtoeslag krijgen.
Het systeem klopt prima.
Vind je dat normaal? Ik niet hoor , ik heb in vier landen gewoond en gewerkt en alleen in NL heb je dit idiote systeem. Het resultaat? Eeuwige armoede. In België begint men te sparen als men van school komt om een huis te kopen, werken extra, in het weekend, en de ouders springen soms bij omdat due hun huis al lang betaald hebben. Dan gaan ze de helft lenen, zo snel mogelijk afbetalen. Waarom? Je moet hier wel want huursubsidie bestaatniet en voor 600 huur je alleen een krot.
Resultaat? Alle Belgen hebben kapitaal.

witte angora
Berichten: 30556
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door witte angora »

En hier hebben velen alleen maar schulden, met dank aan de aflossingsvrije hypotheek, met daar achteraan een crisis waardoor huizen onder water kwamen te staan...

Ik kan me nog mijn eerste verkering herinneren, die meid was op haar 12e (of 15e, weet niet meer) begonnen aan het sparen voor haar uitzet. Vraag jonge mensen tegenwoordig eens wat een uitzet is, staan ze je met grote ogen aan te kijken.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:Resultaat? Alle Belgen hebben kapitaal.
Mijn Belgische vriendin moest erg hard op je lachen toen ik haar deze opmerking maakte en daarna moest ik aan je vragen of je wel goed bij je hoofd bent want dat klopt van geen kant dat alle Belgen een kapitaal hebben.
En verder,Ik woon in Nederland en als ik recht heb op huurtoeslag dan vraag ik dat aan.
Wat jij daar als inwoner van een ander land van vindt interesseert me niet echt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

gilas schreef:
prem schreef:Resultaat? Alle Belgen hebben kapitaal.
Mijn Belgische vriendin moest erg hard op je lachen toen ik haar deze opmerking maakte en daarna moest ik aan je vragen of je wel goed bij je hoofd bent want dat klopt van geen kant dat alle Belgen een kapitaal hebben.
En verder,Ik woon in Nederland en als ik recht heb op huurtoeslag dan vraag ik dat aan.
Wat jij daar als inwoner van een ander land van vindt interesseert me niet echt.
Je pikt ze wel uit.... Zal wel ergens aan liggen haha

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door prem »

Je mag vinden wat je wilt maar miljoenen Nederlanders zouden zonder hulp amper kunnen eten, en dan vind jij dat het systeem klopt?
Ze durven het land niet te verlaten en te gaan wonen in een land zonder huursubsidie, zorgtoeslag, kinderbijslag en weet ik veel wat voor regelingen.
Een zielige toestand.

En ik heb een gelukkig gezin en leer mijn kind haar eigen boontjes te doppen. Geen gebedel om huursubsidie of andere liefdadigheid.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: wonend in huis,hoogte van huur geen huursubsidie

Ongelezen bericht door ciske »

En ik heb een gelukkig gezin en leer mijn kind haar eigen boontjes te doppen. Geen gebedel om huursubsidie of andere liefdadigheid.
Misschien pas meepraten , als dat kind volwassen is? Of blijft pappie dan alles geven?

Gesloten