Pagina 1 van 1

Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 02 okt 2014 16:49
door bahiaprincipe
D.d. 13 september jl. hebben mijn man en ik ons ingeschreven als woningzoekende in de buurt van Utrecht, aangezien mijn man daar eventueel aan het werk kon. Vlak na de inschrijving kreeg ik een mailbericht van Huurbegeleiding.nl gevestigd te Zaltbommel dat ik stond ingeschreven en zij mij een maandelijkse bijdrage van € 19,95 gedurende 2 jaar wilde laten betalen.
Ik kon dit (na inschrijving!) annuleren via de Algemene Voorwaarden van hun. Dit heb ik gedaan, en te goeder trouw naar het aangegeven Postbusnummer van hun gestuurd. Dit moesten wij annuleren binnen een termijn van twee weken. We hebben diezelfde week het annuleringsformulier naar hun teruggestuurd. Zij zeggen nu dat dit bij hun niet is aangekomen, en verplichten ons het geld over te maken. Vandaag heb ik nog een aangetekende brief verstuurd dat wij geenszins van plan zijn ook maar een cent te betalen, aangezien je pas te zien krijgt wat je moet betalen als je inmiddels al staat ingeschreven.
Bovendien kan men via Google niet op hun website komen.
Waarom kan hier eens niets aan gedaan worden, de mensen worden gewoon bedonderd door zulke malafide bedrijven.

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 02 okt 2014 18:18
door berndv
bahiaprincipe schreef:D.d. 13 september jl. hebben mijn man en ik ons ingeschreven als woningzoekende in de buurt van Utrecht, aangezien mijn man daar eventueel aan het werk kon. Vlak na de inschrijving kreeg ik een mailbericht van Huurbegeleiding.nl gevestigd te Zaltbommel dat ik stond ingeschreven en zij mij een maandelijkse bijdrage van € 19,95 gedurende 2 jaar wilde laten betalen.
Ik kon dit (na inschrijving!) annuleren via de Algemene Voorwaarden van hun. Dit heb ik gedaan, en te goeder trouw naar het aangegeven Postbusnummer van hun gestuurd. Dit moesten wij annuleren binnen een termijn van twee weken. We hebben diezelfde week het annuleringsformulier naar hun teruggestuurd. Zij zeggen nu dat dit bij hun niet is aangekomen, en verplichten ons het geld over te maken. Vandaag heb ik nog een aangetekende brief verstuurd dat wij geenszins van plan zijn ook maar een cent te betalen, aangezien je pas te zien krijgt wat je moet betalen als je inmiddels al staat ingeschreven.
Bovendien kan men via Google niet op hun website komen.
Waarom kan hier eens niets aan gedaan worden, de mensen worden gewoon bedonderd door zulke malafide bedrijven.
Heb de site bekeken en ben het grotendeels met u eens. Het lastige in het hele verhaal is nu het aantonen dat u binnen de gestelde tijd heeft opgezegd, hiervan zult u op enigerlei manier bewijs voor moeten leveren.

Verder zij de kosten misleidend. Ik zie nergens staan dat er een vast maandelijks abonnement aan vast zit. Sterker nog, er staat met koeieletters "no cure no pay". Ook onder de FAQ wordt met geen woord gerept over maandelijkse kosten.

Malafide wil ik het niet noemen, maar hier zou ik toch wel de termen voor misleiding willen gebruiken.

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 02 okt 2014 18:30
door stfwlk
Dit is een bedrijf van dezelfde eigenaar http://www.klacht.nl/leadprovider-bv/
Hij is met dat bedrijf veroordeeld voor illegale praktijken. http://www.afm.nl/professionals/afm-act ... vider.aspx

Dit is trouwens de zustersite van huurbegeleiding.nl: spoedigwonen.nl

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 02 okt 2014 18:48
door stfwlk
Hier nog een heel gelijkaardige site die minstens gelinkt is aan deze site (naam eigenaar huurbegeleiding.nl komt terug na wat googlewerk). http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/30/
Misschien kan je dat eens nalezen om te kijken of er wat in staat dat voor jou bruikbaar is.

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 31 okt 2014 22:23
door Ahelena

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 11 mar 2015 15:44
door Annemarie Koolen
aangemeld: 2015-02-16 06:16:35
U heeft een premium account.
Bij Huurwoningen.NL
Tot mijn verbazing zit ik aan een contract vast van 24 maanden bij Huurbegeleiding.NL.
Terwijl ik dacht dat ik een maandelijkse opzegging had bij Huurwoningen.NL

Heb hier gister erover gebeld 10-3-2015 dat ik het op wilde zeggen omdat ik een kamer via vrienden had gevonden.
Ik moest per 1 maart uit mijn vorige adres en er was geen duidelijkheid of ze een kamer voor mij hadden.
Toen kreeg ik te horen dat ik vast zat aan een contract van 24 maanden en had ik maar hun voorwaarden gelezen ipv Huurwoningen.nl. Ik vertelde dat ik in die korte tijd geen tijd had gehad ivm met de verhuizing en wat ik allemaal moeste regelen om het te lezen.
Mijn gegevens en die van mijn garantsteller waren ook pas in orde 25-2-2015 bij Huurbegeleiding.NL.

Ik werd Donderdag 26-2-2015 gebeld door een onduidelijke makelaar dat ik zaterdag 28-2-2015 een kamer kon bezichtigen in Zaandam. De medebewoners moesten mij ook leuk of goed vinden en er kwamen 10 mensen om de kamer te bezichtigen. Dus het was niet zeker of ik die kamer kreeg. Terwijl ik met een verhuizing bezig was en een kamer had via vrienden. Ik heb de volgende dag 27-2-2015 gebeld naar Huurbegeleiding.NL om dit te vertellen en vertelde over de makelaar die onduidelijk was over de kamer in Zaandam. Die mevrouw reageerde niet zo als het hoorde bij de Huurbegeleiding.nl en vertelde dat ik daar moest heen gaan ook al was ik aan het verhuizen.
Ik vertelde dat ik niet kon, maar ze bleef aandringen.

Ten eerste: werd ik niet netjes behandeld door de makelaar.
Ten tweede: niet netjes behandeld aan de telefoon door Huurbegeleining.nl.
Ik heb mijn gevens verstuurd en mijn garant steller ook.
Dat waren mijn identiteitsbewijs, loostrook en bankafschrift waar mijn loon op gestort werd.
Maar Hierbij wil ook ook vertellen dat er geen handtekening is gezet door mijn garantsteller of die van mij. Mijn garant steller kon geen digitale handtekening zetten en ze hebben mijn garantsteller haar naam verkeerd gespelt.

Ik ben dus hier niet van gedient en wist ook niet dat ik 24 maanden aan een contract vastzat. dat hebben ze ook niet verteld.
Alles ging zo chaotisch en snel ook vanwege de verhuizing en geregel met Citybox. Ik moest ook mijn huisdieren wegdoen en zat met een gebroken pols. Dan heb ik ook nog prive problemen.
Ze dwongen mij om die woning in Zaandam te bezichtigen.

Ik heb het helemaal gehad met Huurbeleiding.NL
Ik wil dat mijn contract verbrokken word.
Dat jullie mij willen helpen daarmee.

Met vriendelijke groet,

Annemarie Koolen

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 18 mar 2015 19:52
door janneke1958
heb voor mijn dochter ook een beroep gedaan op huurbegeleiding.nl na enig heen en weer gepraat was ik borg voor haar en kreeg een contract.
nu hebben we zelf een woning gevonden en worden we verplicht 2 jaar lang 19,95 per maand te betalen voor diensten die we niet meer nodig hebben. er werd niet over geld gesproken toen zij zich aanmeldde, en je moet alles zelf doen. zelf zoeken naar een woning, ze doen helemaal niets alleen geld opstrijken.
mijn dochter heeft een uitkering en een kleine meid, en heeft elke cent hard nodig en kan dat geld niet missen.
hebben al verschillende keren gemaild dat we ze niet meer nodig hadden, waren volgens hun 2 dagen te laat met annuleren
is hier wat aan te doen, betalen en niets er voor terug krijgen, hoeveel mensen zijn ons voor gegaan en gaan er nog komen.
hopelijk kunnen we vele mensen behoeden.

hoop dat er wat aan gedaan kan worden

met vr. gr.
Janneke van Gorkom

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 20 mar 2015 10:52
door babbel1983
Ook in ben er in getuind. Relatie uit en weer terug naar ouders in huis, Wil heel graag weer eigen plekje. Dus in een zwak moment weten ze je te overtuigen. Ze belden me nadat ik en tijdens het bellen moest ik wat dingen via de mail invullen. Ik werk via een uitzendbureau en alleen die gegevens hebben ze en mijn bsn nummer. Dit was s'avonds rond uur of 9, volgende dag meteen geannuleerd.
Hoe te annuleren? Je kunt via hun site een Annuleringsformulier (artikel 12 in de voorwaarden) invullen en retour sturen via de mail of post. ik heb het per mail gedaan naar [email protected].

Reactie terug: Naar aanleiding van uw e-mail met annuleringsformulier sturen wij u hierbij de bevestiging van uw annulering inzake uw Aanvraagformulier Huurbegeleiding.
Echter hebben wij al wel de dienstverlening voor u opgestart en het juridische Borgstellingsdocument voor u opgemaakt. Enkel de kosten voor het opmaken van dit document zullen in rekening worden gebracht. De factuur hiervoor wordt u per separate e-mail toegestuurd.
Onlangs heeft u bij Huurbegeleiding.nl een Opdracht tot dienstverlening verstrekt, inzake hulp met het vinden van een geschikte woning en juridische bijstand voor woongerelateerde zaken. In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 181.50 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer ....
Dat is snel geld verdienen zeg!!!!!

Betreft onderstaande voorwaarden zijn ze vergeten ' Geen gebruik maken' te plaatsen. Dus lees ik het als: stel ik heb van hun dienst gebruik gemaakt binnen die 14 dagen, dan betalen....

Indien cedent binnen de 14 dagen bedenktijd aangeeft gebruik te willen maken van de diensten van huurbegeleiding.nl en daarna annuleert binnen de wettelijke termijn, dan is cedent volgens de overeenkomst met referentienummer (je bsn nr dus) verschuldigd de somma van 181,50 betreffende activeringskosten, bij een betalingsachterstand te vermeerderen met de behandelingskosten Akte van Cessie te weten 40 euro...

Ik zit me af te vragen wat ze nou kunnen doen met een BSN nummer en adresgegevens en gegevens van een uitzendbureau...
Is er niet ergens een Wet ofzo dat er geen kosten in rekening gebracht mogen worden binnen de bedenktijd van een dienst? Oke, ik weet ik heb het wel ondertekend, maar er is toch wel iets van ' injerecht' staan o.i.d. Wat moet ik hier nou mee?? Ik heb geen zin in die 181,50 te betalen! Dan weten ze mijn bankrekeningnummer ook...

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 20 mar 2015 11:12
door babbel1983
Kunt u de betaling niet gewoon stop zetten? Hoe is de betaling nu geregeld?

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 20 mar 2015 11:24
door babbel1983
Ik wil graag iedereen waarschuwen, dus probeer ik zoveel mogelijk informatie te geven, zodat jullie niet dezelfde fout maken als ik. Zo ziet de site eruit..VUL NIETS IN!
Het begon met het invullen van onderstaande:

Mogelijk gemaakt door Translate
Aanmelden

Hoe werkt het

Contact
Alle huurwoningen, appartementen, kamers in Nederland
AANMELDEN
Stap 1 van 2
Vul in voor de GRATIS e-mailservice. Elke dag nieuwe kamers, studio's, appartementen en woningen direct te huur in uw regio!
Waar wilt u wonen*
Maak uw keuze

Maximale huurprijs*

Situatie*

Volledige naam*

E-mailadres*

Telefoonnummer*



Als u op bovenstaande button klikt, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van huurwoningeninnederland.nl.

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 23 sep 2015 17:11
door Clau71
Mijn dochter is geestelijk beperkt. Zij heeft een IQ van 60, woont op zichzelf en heeft een zoontje van 3. Ik, moeder, begeleid en zorgt voor rekeningen/betalingen ect. Het huis waarin mijn dochter woont is er klein, te klein voor een gezin en zij wil al lange tijd naar een ander huis. Nu is het zo dat zij ook al een lange tijd staat ingeschreven als woningzoekende bij Centrada, te Lelystad. Helaas heeft mijn dochter geen geduld en zij ging op internet opzoek naar woningruil of "snelle huizen". Wat natuurlijk niet bestaat. Zij kwam op de site van Huurbegeleiding terecht, en daar staat zo mooi, binnen no time een andere woonruimte! Tja dat zeg je dan niet tegen een dove en zij heeft, compleet niet bewust van hetgeen erachter hangt, het formulier ingevuld en verstuurd. Een dag later (kan ook een ander tijdstip zijn geweest) werd zij gebeld door Huurbegeleiding, dat ze de aanvraag hadden ontvangen ect. Dit gesprek is opgenomen,en in dit gesprek met je heel duidelijk dat mijn dochter eigenlijk geen flauw idee heeft waar het over gaat en ze stamelde ook een beetje door te zeggen, ehh mijn moeder regelt alles. En "ik wil gewoon een groter huis". Afijn, ze hebben opgehangen en mijn dochter is verder met haar leven gegaan....en zo verstreek er een paar maanden tot er ineens een brief van de deurwaarder kwam. Mijn dochter moet een bedrag van bijna 450 euro betalen. Want ze zit vast aan een 2 jarig contract? Kan dit? Ik heb de deurwaarder gesproken en direct uitgelegd dat zij hier helemaal geen behoefte aan heeft maar dat er ook al die tijd geen brief oid van hun kant is gekomen met de vraag info in te vullen voor verder hulp. Ook uitgelegd dat mijn dochter geestelijk beperkt is. Daar willen ze graag een bewijs van...kind is 10 jaar geleden getest, dat bewijs heb ik niet meer? Help?

Re: Ervaringen met Huurbegeleiding.nl

Geplaatst: 22 okt 2015 13:12
door lilys23
Mijn partner werd begin juni gebeld en is een contract met hun aangegaan. 1 week later werd ons elders een huis aangeboden. Wij blij en hadden dus geen diensten van huurbegeleiding.nl nodig... Logisch. Dit hebben wij ook binnen 14 dagen geannuleerd en kregen wij een mail dat we die kosten van (181,50 euro) alsnog moeten betalen. Waren we natuurlijk niet van plan. Zo kregen wij veel dreigbrieven en zijn we nu een paar maanden verder.. blijkt dat ze beslag hebben gelegd op mijn man's loon!

Ik heb juridisch advies opgevraagd en zal ze het volgende mailen:


"Geachte heer/mevrouw,

Op [datum] heb ik met u een opdracht tot dienstverlening gesloten. Op [datum] heb ik middels het toegezonden annuleringsformulier de overeenkomst ontbonden. In uw schrijven van [datum] heeft u de ontbinding van bovenstaande overeenkomst bevestigd. Desondanks stelt u in uw schrijven van [datum] dat de dienstverlening is opgestart en voor het opstellen van een borgstellingsdocument €181,50 in rekening wordt gebracht. Graag vraag ik aandacht voor het volgende.

De opdracht tot dienstverlening valt te kwalificeren als een dienstenovereenkomst als bedoeld in art. 230g onder d BW. Deze overeenkomst kan overeenkomstig art. 230o lid 1 onder a BW binnen veertien dagen, na de dag waarop deze is gesloten, zonder opgave van redenen worden ontbonden. Dit lijkt u in uw schrijven van d.d. [datum] te erkennen, maar desondanks brengt u €181,50 in rekening voor het opstellen van een borgstellingsdocument. U verwijst hierbij naar artikel 12 lid 3 van uw algemene voorwaarden. Middels dit schrijven wil ik u erop attenderen dat artikel 12 lid 3 in strijd is met art. art. 230s lid 5 onder a BW. In dit artikel is nadrukkelijk opgenomen dat de consument geen kosten draagt voor de uitvoering van diensten die geheel of gedeeltelijk tijdens ontbindingstermijn zijn uitgevoerd, tenzij ik als consument uitdrukkelijk heb verzocht met de uitvoering van de dienst tijdens de ontbindingstermijn te beginnen. Ik heb nadrukkelijk niet ingestemd met het opstellen van een borgstellingsdocument tijdens de ontbindingstermijn, waardoor ik het door u gevorderde bedrag niet verschuldigd ben.

Gelet op het voorgaande verzoek ik u de vordering te laten vallen en mij hiervan binnen zeven dagen na dagtekening van dit schrijven een bewijs te verstrekken. Indien u hiertoe niet bereid bent, verzoek ik u mij gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik de vordering wel zou moeten voldoen. Bij handhaving van de vordering zal ik een klacht indienen bij de Autoriteit Consument en Markt (hierna: ACM) en zie ik uw dagvaarding van uw zijde met vertrouwen tegemoet."

 
Ik hoop dat het werkt en wij ons geld terug krijgen.