LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonterreur door AD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door Fred_M »

Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur 's avonds.

Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro per maand en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo'n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, maar ja, net als bij pretium worden oudere mensen gewoon misleidt.

In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo'n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden.

Mag het AD 4 weken er over doen om iemands telefoonnummer uit een database te halen?

Erg vriendelijk is dit in ieder geval niet!
Laatst gewijzigd door Fred_M op 10 okt 2014 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door Fred_M »

Dank je wel Michiel,

Ik heb in ieder geval de Persgroep aangeschreven met de vraag of het dit keer sneller kan. Want nog 2 keer per dag gebeld worden en dat nog 4 weken lang is wel héél erg vervelend.

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door Fred_M »

Van: Fred Meijer
Verzonden: vrijdag 10 oktober 2014 16:18
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: klacht over telefoonterreur van het AD

Geachte heer, mevrouw,

Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur 's avonds.

Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro per maand en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo'n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, in dit geval was er sprake van (doelbewuste) misleiding.

In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo'n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden.

Omdat ik dus niet verder kom bij het AD, wil ik u vragen mij te helpen om ervoor te zorgen dat mijn moeder niet meer iedere dag door de telefooncomputer van het AD gebeld wordt. Ik hoop dat de Persgroep in dit geval wel buiten de (zelfverzonnen) regels wil meedenken en een oudere dame ’s avonds een normale nachtrust gunt zonder onnodige telefoontjes.

Het nummer in kwestie is xxxx-xxxxxx.

Ik hoop snel van u een positieve reactie te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door Fred_M »

Van: Fred Meijer
Verzonden: woensdag 15 oktober 2014 23:00
Aan: '[email protected]'
CC: '[email protected]'
Onderwerp: Klacht over telefoonterreur van het AD

Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen vrijdag heb ik u onderstaande email gestuurd. Helaas heb ik nog geen reactie van u mogen ontvangen. Dit stelt mij enorm teleur, aangezien de Persgroep in mijn ogen een professioneel Vlaams bedrijf is…

Mijn moeder (tel. nr. xxxx-xxxxxx) wordt nog steeds iedere dag 2 keer gebeld dor het nummer 088-8800805 (AD). De telefoon gaat 1 of 2 keer over, daarna stopt het. Als ze snel opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Ik hoop dat u begrijpt hoe vervelend dit is. Dit gebeurt iedere dag en dat nu al maanden (en dat is echt niet overdreven)! Soms zelfs om 10 uur ’s avonds. Ik wil u nogmaals dringend vragen om er voor te zorgen dat dit per direct stopt. Desnoods zorgt u ervoor dat mijn moeder daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt, zodat ze de aanbieding kan weigeren en het bellen daarna stopt!

Omdat ik geen reactie heb gekregen, heb ik de volgende berichtengeplaatst op internet:

Avrotros Radar: “Telefoonterreur door AD” https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=149988
Vara Kassa: “Telefoonterreur door AD” http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... n-dagblad/
Klacht.nl: “Telefoonterreur door AD verkoopcomputer” http://www.klacht.nl/algemeen-dagblad/k ... pcomputer/
Facebook: AD facebookpagina https://www.facebook.com/AD.NL/posts/84 ... hare_reply
Twitter: Verzoek aan webcare https://twitter.com/Fred_M_NL/status/520590615588134912

Ik ga er van uit dat u de moeite neemt om mijn mail te beantwoorden, daarnaast ga ik er van uit dat u deze situatie net zo vervelend vindt als ik en er iets aan doet!

Als laatste wil ik u er op wijzen dat (zie onderstaand relaas) mijn moeder dus geen abonnee geweest is. Ook al was haar een abonnement aangesmeerd op straat, er is nooit een overeenkomst geweest en ze heeft ook nooit betaald. Volgens de Nederlandse wet mag u haar dan ook niet bellen! Mijn moeder staat ingeschreven in het bel-me-niet-register!

Met vriendelijke groet,
Fred Meijer

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door prem »

Fred_M schreef:Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur 's avonds.

Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro per maand en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo'n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, maar ja, net als bij pretium worden oudere mensen gewoon misleidt.

In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo'n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden.

Mag het AD 4 weken er over doen om iemands telefoonnummer uit een database te halen?

Erg vriendelijk is dit in ieder geval niet!
Hoezo is uw moeder misleid? Ook niet doen of het een oud vrouwtje is, 70 valt best mee, 's-zomers breek je je nek er over op de rijkswegen met hun fietsen achterop de autootjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door berndv »

Fred_M schreef: Omdat ik geen reactie heb gekregen, heb ik de volgende berichtengeplaatst op internet
Je openingstopic is gemaakt op 10 oktober om 15:58, de mail die je hier laat zien is verstuurd op 10 oktober om 16:18. Dus niet gaan liegen en zeggen dat je je topic geopend hebt omdat je geen reactie kreeg, je topic had je al geopend voordat je een mail had gestuurd. :mrgreen:

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door 53078 »

Maar. ik ben benieuwd of de Persgroep reageert. En hoe ze reageren.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door prem »

berndv schreef:
Fred_M schreef: Omdat ik geen reactie heb gekregen, heb ik de volgende berichtengeplaatst op internet
Je openingstopic is gemaakt op 10 oktober om 15:58, de mail die je hier laat zien is verstuurd op 10 oktober om 16:18. Dus niet gaan liegen en zeggen dat je je topic geopend hebt omdat je geen reactie kreeg, je topic had je al geopend voordat je een mail had gestuurd. :mrgreen:
Applaus, heel scherp!

Fred_M
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 nov 2005 22:04

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door Fred_M »

Net gebeld door het AD. Duizendmaal excuses, echter het telefoonnummer is verspreid naar diverse derde partijen. Ze hebben alle begrip, vinden het heel vervelend en het "management" neemt het hoog op, maar het kan 4 weken duren.

Met andere woorden, nog steeds geen oplossing. Inmiddels heb ik op klacht.nl dezelfde klacht vaker voorbij zien komen. We zijn dus niet de enige.

Een aanbod voor een kadootje heb ik afgeslagen. Daar gaat het mij niet om. Excuses heb ik ook afgeslagen. Ik wil gewoon dat het hinderlijke bellen (2x per dag) stopt en dat is nog steeds niet gebeurd.


mh73

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door mh73 »

Toch snap ik het niet helemaal.

Wat schiet een AD of een andere verkopende partij ermee op om de telefoon twee keer over te laten gaan? Lijkt me dat als je iets wil verkopen dat je in gesprek moet gaan.

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Telefoonterreur door AD

Ongelezen bericht door 53078 »

Dat heet een "belserver". Gewoon een computer die een hele waslijst met telefoonnummers belt. Indien er wordt opgenomen verbindt ie gelijk door naar de beschikbare medewerker of zet het gesprek in de wacht. En het kan zijn dat die computer een telefoon maar drie keer laat overgaan. Er zijn ook belservers die 24/7 bellen... da's helemaal irritant.

Gesloten