LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nabetaling bij Post.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
funlobo
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2009 16:24

Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door funlobo »

Hallo, ik zit met een klein probleem. Een tijdje terug heb ik 2 bollen wol in een envelop verstuurd, netjes vaccuum gezogen zodat het door de brievenbus kon. Uitgeprobeerd bij mijn eigen brievenbus en de envelop paste er gewoon doorheen. Bij het postkantoor hier in het dorp was het geen probleem en ik heb netjes €3,45 betaald voor de portokosten. De dag later kreeg ik bericht van de ontvanger dat de envelop bij haar buren was afgegeven omdat deze niet door haar brievenbus paste volgens de postbezorger. Een week later kreeg ik een kaartje van Post.nl dat ik maar liefst €5,52 moest na betalen omdat er niet genoeg porto op zat. Uiteraard heb ik niet betaald want ik had de envelop netjes bij het postkantoor laten wegen en betaald. Nu kreeg ik een aanmaning van Post.nl. Wat moet ik doen? Ik heb écht geen zin om dat bedrag te betalen uit principe......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon niet betalen. Er gebeurt dan verder niets. Dat is de ervaring van diverse forumbezoekers. U kunt de kaart ook terugsturen met leuke stickers en plakplaatjes.

Zie de stortvloed aan klachten op http://www.klachtenkompas.nl/postnl

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door Quark »

Kan het zijn dat het pakketje zijn vacuüm is kwijt geraakt tijdens verwerking van post.nl ?

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door Upstairs »

Het kan ook zijn dat de ontvanger een brievenbus heeft die niet aan de wettelijke maten voldoet: 32 mm. hoog en 265 mm. breed. Oudere huizen hebben soms nog kleine brievenbussen waar een RABO envelop nog dubbel moet omdat deze niet breed genoeg is.

mh73

Re: Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik verstuur ook wel eens dingen die met passen, meten en een beetje wurmen maar net in de brievenbus passen. Ik heb daar nog nooit een brief voor strafport voor ontvangen. Ik bedoel: hoe zou het anders tussen de brievenbuspost moeten komen? Ofwel via de brievenbus, waar het dus doorheen gepast heeft, ofwel via het postagentschap, alwaar de medewerker het kan beoordelen.
Volgende keer in een brievenbusdoosje doen?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Nabetaling bij Post.nl

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Diskussie over Strafporto is al gewesen.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... Strafporto

Gesloten