Ervaringen met Catawiki

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Alle 20.000 kavels van Catawiki staan inmiddels ook op Marktplaats.

HansvB7
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2019 20:29

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door HansvB7 »

Weer een ervaring rijker.

In mijn beeld van een veiling kun je tot op het laatste moment een bod doen. De laatste met het hoogste bod wint de veiling. Denk aan de klok op b.v. de bloemenveiling.

Bij Catawiki dus niet.

Ik doe een bod in de laatste seconden voor de veiling afloopt. Ik zie dat het bod geaccepteerd wordt. Vervolgens wordt de klok 90 seconden teruggezet . Een ander doet een hoger bod en wint de veiling. Ra ra hoe kan dit.

Als reactie krijg ik het antwoord dat Catawiki dit mag doen om anderen een kans te geven om een hoger bod uit te brengen. Wat stelt een veiling dan nog voor?

Niet doen dus. Zonde van jouw tijd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

HansvB7 schreef:
10 mar 2019 15:27
Ik doe een bod in de laatste seconden voor de veiling afloopt. Ik zie dat het bod geaccepteerd wordt. Vervolgens wordt de klok 90 seconden teruggezet . Een ander doet een hoger bod en wint de veiling. Ra ra hoe kan dit.
Hoe dat kan? Dat kan omdat het systeem zo werkt. Logisch ook... het doel is natuurlijk om een zo hoog mogelijk opbrengst te genereren. Ze doen ook niet bepaald geheimzinnig over het feit dat het zo werkt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op eBay heb je dit probleem niet en kun je een (gratis) biedagent inzetten zoals bijvoorbeeld Myibidder. Werkt fantastisch.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Catawiki is vooral leuk voor Catawiki, de kosten zijn belachelijk hoog, en koopjes tref je niet. Wel veel namaak, maar daar wordt nauwelijks iets aan gedaan, erg jammer.
Ik ben zelf powerseller gewesst op Ebay, en ook daar kan je best wat op aanmerken, maar het systeem is een stuk eerlijker naar bieders, en je winst bij verkoop een stuk hoger. Ook aanbieders ban nep zijn daar snel klaar, daar zorgt het feedback systeem wel voor.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door rvjapio »

Inmiddels heel wat koopjes op catawiki gedaan, 30 items verkocht zonder een enkel probleem en steeds keurig op tijd uitbetaald.
Ik vrees dat alle klachten meer horen bij de klagers dan bij catawiki.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

rvjapio schreef:
10 mar 2019 22:43
Ik vrees dat alle klachten meer horen bij de klagers dan bij catawiki.
Dan zou ik dit topic nog maar eens goed doorlezen. Een groot deel van de problemen ligt bij Catawiki zelf.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, Catawiki, leuk om wat kennis op te doen van de waarde van bepaalde items. Meer moet je er volgens mij niet mee doen.

Maar ook dan kun je goed het schip ingaan. Momenteel staat er een wandbord van Porceleyne Fles te koop. Er wordt een gangbare prijs geboden voor als het bord in perfecte staat is. Maar dat is dit bord dus niet, als je tenminste goed kijkt. En daar zit dus inderdaad het probleem bij een deel van de mensen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door BL2 »

In mijn hobbij segment komen zeer regelmatig biedingen voor welke ongeloofwaardig zijn.
Zelfde artikel op MP gezet voor nog niet de helft van de prijs, er wordt nog niet eens op geboden !
Mijn conclusie, de prijzen welke schijnbaar betaald worden zijn verre van realistisch.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Costnix »

Met elke veiling is de prijs “wat de gek er voor geeft”
Biedrobots maken het opbieden tegen elkaar wel sneller.
Bij een fysieke veiling geeft de veilingmeester na elke bod ook nog de gelegenheid aan een andere om een hoger bod uit te brengen. Catawiki doet dat, door de klok een aantal seconden terug te zetten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
11 mar 2019 12:11
In mijn hobbij segment komen zeer regelmatig biedingen voor welke ongeloofwaardig zijn.
Zelfde artikel op MP gezet voor nog niet de helft van de prijs, er wordt nog niet eens op geboden !
Mijn conclusie, de prijzen welke schijnbaar betaald worden zijn verre van realistisch.
Het gevolg is dat er soms ook prijzen gevraagd worden die verre van realistisch zijn... :wink:

Een paar weken geleden heeft iemand nog een bod van me afgewezen wat weliswaar aan de lage kant was, maar het dubbele wilde ik ook nog wel betalen. Hij wilde minimaal het 5-voudige. En dat is het gewoon niet waard. Afijn, het staat inmiddels 6 weken op MP, maar er is tot nu toe nog geen enkel ander bod geweest. Aantal kijkers tot nu toe: 83, waarvan ik een stuk of 6 keer. :mrgreen:

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, da's ook mijn beeld inderdaad.....

ecommerce
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 mei 2019 10:05

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door ecommerce »

Catawiki is een bende joh.
Heb ooit in de categorie militaria aangegeven dat een aangeboden kavel namaak was, dus de zogenaamde "veilingmeester" gemaild en onderbouwd met bewijzen dat het een namaak item was wat aangeboden werd.
Kreeg maar geen reactie, na een aantal dagen toen de veiling al was afgelopen kwam er een reactie...........
De reactie was dat de veiling imiddels gesloten was en het item verkocht was, pfffffff zo werkt Catawiki dus blijkbaar.
Ik heb ze toen nog een reply gestuurd dat het ze zou sieren als ze de koper een mail sturen dat ie een namaak item gekocht heeft en dat ze wellicht kunnen bemiddelen tussen verkoper en koper om zijn geld terug te krijgen en item terug te sturen.
Daar hebben ze nooit meer op gereageerd.
Nee ik hou me verre van Catawiki, die zitten lekker op een luie stoel en laten de commissies lekker binnenkomen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klopt als een bus.

AL-CV
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019 23:45

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door AL-CV »

Een nieuw aspect aan Catawiki. et is mij gelukt een bod uit te brengen, terwijl ik dat helemaal niet wou. Ik was terug aan het gaan uit een object, er flitst een ad-in door mijn scherm. Ik klik een paar keer en krijg de melding, dat ik ben overboden. Ik heb bij mijn weten geen bod uitgebracht. Ik heb Catawiki op de hoogte gesteld van dit voorval. Ik krijg als reaktie een amil, dat ik maar moet bewijzen, wat er gebeurt is. Voor mijzelf niets ernstigs, voor anderen wel. Zeker voor Catawiki, want wanneer er één probleem met hun biedsysteem is, bestaan er waarschijnlijk meer. Dit was een domme en hoogst onvolwassen reaktie van Catawiki. Het is namelijk hun probleem en niet het mijne. Als je dus niet gelukkig bent met een bod kun je je beroepen op onwil en rondvliegend add-ins. Bij deze is dit voorval namelijk officieel geregistreerd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

AL-CV schreef:
02 sep 2019 23:52
Een nieuw aspect aan Catawiki. et is mij gelukt een bod uit te brengen, terwijl ik dat helemaal niet wou. Ik was terug aan het gaan uit een object, er flitst een ad-in door mijn scherm. Ik klik een paar keer en krijg de melding, dat ik ben overboden. Ik heb bij mijn weten geen bod uitgebracht. Ik heb Catawiki op de hoogte gesteld van dit voorval. Ik krijg als reaktie een amil, dat ik maar moet bewijzen, wat er gebeurt is. Voor mijzelf niets ernstigs, voor anderen wel. Zeker voor Catawiki, want wanneer er één probleem met hun biedsysteem is, bestaan er waarschijnlijk meer. Dit was een domme en hoogst onvolwassen reaktie van Catawiki. Het is namelijk hun probleem en niet het mijne. Als je dus niet gelukkig bent met een bod kun je je beroepen op onwil en rondvliegend add-ins. Bij deze is dit voorval namelijk officieel geregistreerd.
"officieel geregistreerd", toe maar :lol:

Maar begrijp ik je goed: jij klikt wat in het rond, geen idee waarop, en als dan blijkt dat je al klikkend een bod uitgebracht hebt ligt het aan hen...?

sake1987

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik bied geregeld op Catawiki, moet toch echt mijn bod bevestigingen voor hij wordt geaccepteerd.

MrWonton
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2019 16:03
Contacteer:

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door MrWonton »

Ik ben het met Tarzanhond eens! De comm is altijd voor hen!

PeterBu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2019 17:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door PeterBu »

Na een paar jaar ervaring moet ik het maar eens kwijt. Catawiki ? Onmisbaar platform met een waardeloze ondersteuning. Helpdesk is nooit bereikbaar. Magere dienstverlening die voor het grootste deel bestaat uit automatisch gegenereerde mededelingen. Deze klantonvriendelijkheid moet ook nog eens dik betaald worden (9 + 12,5 %). Bij prijsstelling is de standaardreactie altijd "wij raden uw aan uw prijs te verlagen". Minimum prijsbeleid voordelig voor Catawiki (opjagen van de omzetsnelheid) en voor de koper maar buitengewoon nadelig voor de verkoper. Meermaals dure objecten kwijtgeraakt voor minder dan 10 euro. Extra verificatie van persoonsgegevens bij betaling is illegaal en in strijd met de privacy-wetgeving (gecheckt bij Autoriteit Persoonsgegevens). Grote twijfels over de deskundigheid van de experts. Nogmaals: onmisbaar als ontmoetingsplaats voor vraag en aanbod maar inmiddels meer een omzet-automaat dan een service-platform. Jammer !

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door berndv »

PeterBu schreef:
08 dec 2019 18:36
Bij prijsstelling is de standaardreactie altijd "wij raden uw aan uw prijs te verlagen". Minimum prijsbeleid voordelig voor Catawiki (opjagen van de omzetsnelheid) en voor de koper maar buitengewoon nadelig voor de verkoper. Meermaals dure objecten kwijtgeraakt voor minder dan 10 euro.
Daar bent u dan toch zelf bij? Ze verplichten u toch niet om de prijs te verlagen?
PeterBu schreef:
08 dec 2019 18:36
Extra verificatie van persoonsgegevens bij betaling is illegaal en in strijd met de privacy-wetgeving (gecheckt bij Autoriteit Persoonsgegevens).
Hoe bedoelt u dit? Is het de extra verificatie an sich of de manier waarop ze die extra verificatie uitvoeren?

Plaats reactie