Ervaringen met Catawiki

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze verplichten u toch niet om de prijs te verlagen?
Als ik het goed heb bepaalt Catawiki het startbod. Het vervelende is dat je moeilijk kan afhaken als Catawiki het (te lage) startbod heeft bepaald. Als je zou willen afhaken, heb je al het werk voor niets gedaan (foto's maken, artikelomschrijving, alles uploaden). Dus dan maar morrend akkoord. Met het risico op een lage opbrengst.

wilsomyklawilp2sop7
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2020 18:24

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door wilsomyklawilp2sop7 »

Buiten afdeking edelstenen,dure horloges,dure sieraden met edelstenen, kan inderdaad een hobbyist expertveilingmeester wel accepteren op foto alleen.. Het gaat om peanuts en dan is dat niet interessant voor criminelen en die kopers
zijn tevreden over Catawiki.
Ze kopen vooral wat de kringloop niet meeneemt.
De rommel heeft geen handelswaarde. Louter leuk tijdverdrijf als er geen kienen is.

EEn uitgebreid relaas op facebook bij veiligveilengroep of veilenveilig groep geeft gedetailleerd weer,dat klagen alleen niet baat.
De criminelen en Catwiki lachen om alleen maar klachten,

Catawiki vraagt naast de meer dan 20 stuks experten in edelstenen en juwelen met edelstenen om een echte EXPERT,maar die echte expert zal nooit met dat zootje ongeregeld op de foto willen staan.

Zijn reputatie is meteen naar de knoppen.

sake1987

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door sake1987 »

wilsomyklawilp2sop7 schreef:
26 jun 2020 13:09
Buiten afdeking edelstenen,dure horloges,dure sieraden met edelstenen, kan inderdaad een hobbyist expertveilingmeester wel accepteren op foto alleen.. Het gaat om peanuts en dan is dat niet interessant voor criminelen en die kopers
zijn tevreden over Catawiki.
Ze kopen vooral wat de kringloop niet meeneemt.
De rommel heeft geen handelswaarde. Louter leuk tijdverdrijf als er geen kienen is.

EEn uitgebreid relaas op facebook bij veiligveilengroep of veilenveilig groep geeft gedetailleerd weer,dat klagen alleen niet baat.
De criminelen en Catwiki lachen om alleen maar klachten,

Catawiki vraagt naast de meer dan 20 stuks experten in edelstenen en juwelen met edelstenen om een echte EXPERT,maar die echte expert zal nooit met dat zootje ongeregeld op de foto willen staan.

Zijn reputatie is meteen naar de knoppen.
U moet in de politiek, veel woorden maar niks zeggen. Ik snap er in ieder geval geen snars van.

sake1987

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door sake1987 »

wilsomyklawilp2sop7 schreef:
26 jun 2020 13:09
Buiten afdeking edelstenen,dure horloges,dure sieraden met edelstenen, kan inderdaad een hobbyist expertveilingmeester wel accepteren op foto alleen.. Het gaat om peanuts en dan is dat niet interessant voor criminelen en die kopers
zijn tevreden over Catawiki.
Ze kopen vooral wat de kringloop niet meeneemt.
De rommel heeft geen handelswaarde. Louter leuk tijdverdrijf als er geen kienen is.

EEn uitgebreid relaas op facebook bij veiligveilengroep of veilenveilig groep geeft gedetailleerd weer,dat klagen alleen niet baat.
De criminelen en Catwiki lachen om alleen maar klachten,

Catawiki vraagt naast de meer dan 20 stuks experten in edelstenen en juwelen met edelstenen om een echte EXPERT,maar die echte expert zal nooit met dat zootje ongeregeld op de foto willen staan.

Zijn reputatie is meteen naar de knoppen.
U moet in de politiek, veel woorden maar niks zeggen. Ik snap er in ieder geval geen snars van.

DeZevendeHenk
Berichten: 770
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ach ja, veilingen, ze hebben op een bepaalde doelgroep echt een ongelofelijke aantrekkingskracht en hoewel iedereen de nadelen ondertussen toch zou moeten kennen, ze worden immers breed uitgemeten, kan men de verleiding blijkbaar toch niet weerstaan. Klagen, klagen, klagen, in plaats van de conclusie te trekken dat het blijkbaar niets voor jou is.

René1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2018 13:59

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door René1953 »

Er klopt duidelijk iets niet de zogenaamde expers zo al zij die noemen bestaan volgens mij niet, als je iets aanbied wat niet duur genoeg is word het geweigerd, er word dan niet voldoende aan verdient, ook zijn de expers er niet meer als het fout gaat dan moet je het zelf maar regelen. Ik zou zeggen je kan dus net zo goed naar marktplaats gaan, het is precies het zelfde..

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door lievemarie »

Nou nee. Als je een bod doet op marktplaats zit je nergens aan vast. Bij catawiki wel.

Loek58
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2021 18:59

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Loek58 »

Ik heb slechte ervaringen met Catawiki Er is een verkoper die iMacs verkoopt. Hij gebruikt echter dezelfde foto's voor alle iMacs. Het venijnige van deze verkoper is, dat hij bij zijn kavels wijst op de gebruikssporen op de foto's, maar deze foto's horen helemaal niet bij die iMacs je geeft akkoord op basis van de foto's. Dit is de zaak belazeren.

Het is ook nog iemand die bedrijfsmatig bezig is want hij verkoopt honderden iMacs, iPads en MacBooks. Bij Catawiki staat hij als particulier. Dit is alleen maar een slimme zet on onder bepaalde voorwaarden onderuit te komen zodat de koper geen consumenten bescherming heeft

Catawiki doet er niets aan want hij is een goede inkomstenbron

AntikDealer
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2021 22:05

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door AntikDealer »

Catawiki is een gemeen stelletje oplichters, gangsters en een echte boevenbende.
Wanneer het verschuldigde bedrag minder dan 1000 euro is betalen ze geen bal, ze weten immers dat omwille van een paar hondertjes het niet tot een kort geding zal komen. Wanneer het verschuldigde bedrag meer dan 1000 is moet je ze gewoon voor de rechter slepen en ze niet alleen materiele maar ook morele schadevergoeding dwingen te betalen, zeker als je bedrijgingen van hun kant ontvangt dat ze je in je slaap je keel komen oversnijden of je ogen uitsteken. Aardige jongens in Assen, niet? Dat is de nieuwe mafia.

-- Noot van de redactie: Felle verwoording en heftig verhaal. Als je inderdaad dit soort bedreigingen hebt ontvangen, raden we je aan naar de politie te stappen. Mogelijk verwacht je op dit vlak te veel van het Radar Forum?

Nadar
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2021 11:41

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Nadar »

De Catawiki site is heel goed. Je komt in contact met het juiste publiek.
ECHTER: 25% provisie over iets, wat niet van jou is (!), is een koninklijke marge..... waar te weinig voor wordt gedaan.
Geen enkele aansprakelijkheid en de bereikbaarheid van Catawiki is een ramp, men wil duidelijk geen gezeur met zoiets lastigs als een klant.... het enige wat men wil zijn de centen! Kortom; er valt nog veel te verbeteren voor Catawiki.

albertcohen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2020 16:02

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door albertcohen »

Catawiki is als platform een leuke community handelaren die elkaar weet te vinden. Alleen door het snelle geld van investeerders zijn ze nu een verkeerde kant aan het opgaan. Ze hebben zogenaamde veilingmeesters die alles controleren , niks van waar. De sieraden bijvoorbeeld die zonder limiet ( dus tegen elke prijs worden geveild ) worden niet goed gecontroleerd op de juistheid van de beschrijvingen en de bijbehorende certificaten. Immers deze te veilen sieraden zijn een soort Cashcow geworden ze leveren altijd provisie inkomsten op.

Deze sieraden worden consequent extreem hoog getaxeerd. Stel dat een sieraad met 1 euro begint als startbedrag en het moet 1000 euro opleveren dan wordt de taxatiewaarde gewoon op 10.000 euro gezet. Taxatiewaarde wordt bepaald door het biedgedrag van de massa, doorgaans bied men 10% van de onderliggende taxatiewaarde. Professionele verkopers spelen hierop in en maken er een verdienmodel van bieden sieraden aan met vaak niet kloppende certificaten om een zo hoog mogelijk taxatiebedrag te creëren zodat het sieraad tijdens het bieden zoveel mogelijk kan opleveren.

Catawiki doet hieraan mee door deze producten goed zichtbaar te marketen om zoveel mogelijk bieders/kopers te trekken. Kopers denken iets goedkoops te hebben gekocht kijkend naar de taxatiewaarde immers het is maar 1/10 van de taxatiewaarde, maar in werkelijkheid blijkt na ontvangst dat ze iets hebben gekocht wat misschien maar 1/20 ( of zelfs lager ) waard is van het taxatiewaarde. Het erge is , men denkt dat men veilig kan kopen omdat men de sieraden binnen 14 dagen kan terugsturen , alleen dit soort praktijken worden doorgaans aangeboden door professionele verkopers op Catawiki buiten de EU. Dus het terugsturen gaat heel moeilijk en ook ben je vaak je betaalde invoerrechten en BTW kwijt. Catawiki weet dit en laat dit gebeuren.

Daarnaast worden deze verkopers ook nog eens in bescherming worden genomen door Catawiki. Klanten die niet tevreden zijn kunnen d.m.v feedback systeem negatieve recensies achterlaten over dit soort professionele oplichters op Catawiki. Alleen wat me opvalt is dat deze professionele oplichters totaal geen negatieve recensies hebben op het platform Catawiki. Worden deze dan gewoon verwijdert door Catawiki. Volgens mij mag dit niet volgens de nieuwe normen van de ACM.

Ik hoop dat iemand van Radar of Het ACM hier een eind aan maakt en niets vermoedende consumenten die denken veilig iets te kopen op Catawiki beter in bescherming gaan nemen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door juliomariner »

u doet wel forse beschuldigingen maar hebt u enig bewijs hiervan?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vijf pagina's ellende en nu komt iemand nog met nadere extra informatie en dan wordt dat in twijfel getrokken. Typisch...

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Nevyn »

J. Deltoer schreef:
29 mar 2022 22:52
Vijf pagina's ellende en nu komt iemand nog met nadere extra informatie en dan wordt dat in twijfel getrokken. Typisch...
Niet in twijfel getrokken, maar wie aanklaagt dient ook bewijs te leveren.
Dat ze hoog zitten met hun taxaties, heb ik uit eigen ervaring. Heb een tijdje in oude brommers gehandeld en hiermee waren ze bij Catawiki , altijd veel te hoog met hun taxatie.
Een Yamaha FS1 normale marktwaard (voor de Corona crisis 2500 euro bij hun getaxeerd op 3500

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
29 mar 2022 22:52
Vijf pagina's ellende en nu komt iemand nog met nadere extra informatie en dan wordt dat in twijfel getrokken. Typisch...
Waarom meent u constant mij te moeten aanpakken?
Het staat gewoon in de forum voorwaarden dat men met bewijzen moet komen als je iemand ergens van beschuldigd.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
30 mar 2022 06:04


Waarom meent u constant mij te moeten aanpakken?
Ben ik me niet van bewust. Ik heb in ieder geval zeer zeker niets tegen u.

Laten we mensen de kans geven hun kennis en ervaringen hier met ons te delen zonder direct met forum voorwaarden te gaan wapperen want zo sla je alles meteen dood.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door juliomariner »

Laten we ook niet alles voor zoete koek aannemen maar kom dan ook met bewijzen. Zo out of the blue iets roepen heeft ook weinig zin. Dat er bij Catawiki soms wat fout gaat wil ik graag geloven maar deze beschuldigingen zijn wel heel ernstig.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
29 mar 2022 22:52
Vijf pagina's ellende en nu komt iemand nog met nadere extra informatie en dan wordt dat in twijfel getrokken. Typisch...
Niet typisch, maar logisch.
• Belastende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.
Dit is wat de forumregels zeggen (benadrukking van mijn hand). Daar staat niet bij "tenzij er al 5 pagina's over zijn gevuld".

Een kwalitatief topic bestaat juist bij de gratie van onderbouwing. Niet omdat het anders niet waar is, maar wél omdat het anders niet meer is dan een kale stelling, waarvan de waarde veel minder is.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb deze opmerking gemeld want is totaal ongepast.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ervaringen met Catawiki

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
30 mar 2022 11:06
Ik heb deze opmerking gemeld want is totaal ongepast.
welke? :wink:

Plaats reactie